S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de miercuri, 16 decembrie 2009

 

 

Şedinţa a început la ora 9,20.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnii Dumitru Pardău, Sever Voinescu-Cotoi, Valeriu Ştefan Zgonea, – secretari, domnii: Gheorghe Albu, Nicolae Bănicioiu, Seres Denes  – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L,  domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Ovidiu Victor Ganţ – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: domnul Valentin Adrian Iliescu - ministru pentru relaţia cu Parlamentul,  domnul Valer Dorneanu – secretar general adjunct, Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteş – Direcţia proceduri legislative, sinteze şi evaluări, domnul Constantin Bantaş – Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii public.

 

*

 

PUNCTUL 1

Proiect de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaţilor

pe anul 2010

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

În continuare, domnul Motreanu nu are semnătura pe buget.

Domnule Bănicioiu, nici dumneavoastră nu aţi semnat, puteţi să ne spuneţi care sunt rezervele dumneavoastră?

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:   

Doamna preşedinte, împreună cu colegul liberal, am hotărât să nu semnăm, aflându-ne, după cum bine ştiţi, într-o majoritate, dar în opoziţie şi nemulţumiţi de anumite părţi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Ca de exemplu? Pentru că mă gândesc....

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:    

E o decizie politică!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Înţeleg că este o decizie politică, dar ne interesează care sunt lucrurile pe care le consideraţi în neregulă şi atunci, poate corijăm, indiferent că decizia dumneavoastră politică este aceea de a nu semna.

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:    

Noi le-am tot exprimat şi la întâlnirile pe care le-am avut cu secretarul general şi chestorii, erau cele legate de personal şi anumite creşteri care nu ni s-au părut nouă ....

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Creşteri pe?

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:         

Creşteri pe anumite părţi, doar nu vreţi acum că le prezint!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Da, chiar vă rog, mă interesează!

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:     

Dacă ţineţi neapărat, o să vi le spun!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Vă rog!

 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Doamna preşedinte, daţi-mi şi mie voie!

Aş vrea să vă fac o rugăminte, trebuie să ajung la Senat.

La punctul 3 de pe ordinea de zi, respectiv ordinea de zi a şedinţei de săptămâna viitoare, există o lege pentru care, acum două zile, solicitasem o amânare de trei luni. Şi aş vrea, din toată inima, să ţineţi cont de decizia de luni şi să o amânaţi peste trei luni, ca să pot pleca la Senat.

Vă mulţumesc mult!

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Doamnă preşedinte, dar se pare că nu a aflat comisia de această amânare, pentru că este singurul raport şi e lucrat bine, e un raport voluminos, cu amendamente, la această lege.

Este singurul raport pe care l-am primit! Ieri dimineaţă, l-am primit.

 

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Gheorghe Barbu:      

Doamna preşedinte, dacă-mi permiteţi, luni este programul cu şedinţele comune, marţi, o zi normală, cu dezbateri şi vot final, miercuri, comisii, joi, teritoriu.

 

PUNCTUL 3

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

La ordinea de zi, dacă sunt probleme? Nu sunt.

 

PUNCTUL 4

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Cu privire la iniţiativele legislative, dacă sunt propuneri?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

La poziţia 10, doamna preşedinte, Legea pentru modificarea şi completarea Legii 230, am o rugăminte, pe fond să fie la administraţie, pentru că de la începutul legii a fost acolo, din 2002.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Da, e logic! De acord? Mulţumesc.

Alte probleme?

 

PUNCTUL 5

Solicitare din partea domnului senator Gheorghe David

 

Domnul Gheorghe Barbu:      

Domnul senator îşi retrage semnătura de pe o iniţiativă şi o operăm noi.

 

PUNCTUL 6

Avizul Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi asupra memorandumului intern cu tema „Verificarea respectării principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii pentru propunerea pentru un Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind competenţa legea aplicabilă, recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti şi a actelor autentice în materie de succesiuni, precum şi crearea unui certificat european de moştenitor

 

Domnul Gheorghe Barbu:      

Se transmite la Comisia de afaceri europene.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea: 

Comisia juridică ne-a trimis avizul nouă, iar noi îl transmitem la Comisia de Afaceri Europene, care îl transmite în termen de opt săptămâni, pe noul tratat Lisabona, direct către instituţiile europene şi spune care este poziţia noastră. Noi nu luăm act de poziţia aceasta şi aceasta va fi poziţia oficială Parlamentului României, prin Comisia de Afaceri Europene.

Noi nu avem încă procedura, dar la alte parlamente este următoarea: dacă la acesta există o altă opinie a Comisiei juridice, se cere plen reunit şi atunci se dezbate în plen avizul şi se dă un aviz sub o anumită formă. Este important pentru că, pe baza acestui aviz, se va construi viitorul proiect de directivă, aşa cum este făcut, pentru certificatul de moştenitor. De fapt, dacă ai moştenire într-o ţară europeană şi nu eşti locuitor în ţara respectivă, cetăţean al ţării respective, primeşti un certificat european de moştenitor.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Am înţeles.

 

PUNCTUL 7

Alocarea unui spaţiu în incinta holului principal – etaj S1, pentru o expoziţie de pictură cu vânzare (icoane pe sticlă) în perioada

16-17 decembrie 2009

 

Domnul Gheorghe Barbu:      

O expoziţie la S1 de icoane, dacă sunteţi de acord!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

De acord? Mulţumesc.

 

 

PUNCTUL 8

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Programul de relaţii externe este în regulă.

 

1. Programul de relaţii externe al Parlamentului României pentru anul 2010

De acord.

 

2. Organizarea la Bucureşti a seminarului tematic pe probleme de spaţiu şi a reuniunii secretarilor de delegaţie ai Conferinţei interparlamentare europene privind spaţiul

De acord.

 

3. Contribuţia financiară a Camerei Deputaţilor la bugetul programului IPEX (Interparlamentary EU Information Exchange/Schimbul inter-parlamentar de Informaţii privind UE)

De acord.

 

4. Informare privind participarea la cea de-a XII-a ediţie a Micului Dejun European cu Rugăciune (Bruxelles, 1-2 decembrie 2009)

Material pentru informare.

 

5. Informare privind participarea la lucrările celei de-a 33-a reuniune a Comisiei economice, comerciale, tehnologice şi probleme de mediu şi la lucrările celei de a 33-a reuniune a Comisiei pentru cultură, educaţie şi probleme sociale ale Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre (APCEMN) (Thessaloniki, Grecia, 21-22.10.2009)

Material pentru informare.

 

6. Informare privind participarea la lucrările Comisiei pentru migraţii, refugiaţi şi populaţie, Subcomisia pentru migraţii a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Antalya, Turcia, 12-13 noiembrie 2009)

Material pentru informare.

 

7. Informare privind participarea delegaţiei Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României la Reuniunea Parlamentară Comună „Construind o Europă a Cetăţenilor – Programul Stockholm 2010-2014-Dimensiunea parlamentară a Spaţiului de libertate, securitate şi justiţie” (Bruxelles, 16-17 noiembrie 2009)

Material pentru informare.

 

8. Informare privind participarea la cea de a V-a Conferinţă a Comisiilor de integrare europe4ană din parlamentele statelor care participă la procesul de stabilizare şi asociere din sud-estul Europei – COSAP (Belgrad, 23-24 noiembrie 2009)

Material pentru informare.

 

9. Informare privind participarea la lucrările Grupului de lucru pentru amendarea Regulamentului de Proceduri al Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre (APCEMN) (Istanbul, 29-30.09.2009)

Material pentru informare.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 9,45.