Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe feb. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 6 februarie 2017 ora 11:00

Ședința a început la ora 11.10.

Lucrările au fost conduse de domnul senator Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu, președintele Senatului.

Au participat:

De la Camera Deputaților: domnuldeputat Petru Gabriel Vlase, doamna deputat Rovana Plumb, domnul deputat Marian-Cătălin Predoiu - vicepreședinți; doamna deputat Ioana Bran, domnul deputat Corneliu-Mugurel Cozmanciuc și domnul deputat Cristian Ghinea - secretari; domnul deputat Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul deputat Andrei Dominic Gerea și domnul deputat Valeriu-Andrei Steriu - chestori; domnul deputat Georgian Pop - Grupul parlamentar al PSD; doamna deputat Raluca Turcan - Grupul parlamentar al PNL; domnul deputat Márton Arpád Francisc - Grupul parlamentar al UDMR; domnul deputat Marian Gheorghe Cucșa - Grupul parlamentar ALDE; domnul deputat Nicușor Daniel Dan - Grupul parlamentar al USR; domnul deputat Eugen Tomac - Grupul parlamentar al PMP.

De la Senat: domnul senator Niculae Bădălău, domnul senator Iulian-Claudiu Manda, doamna senator Laura-Iuliana Scântei și domnul senator Remus Mihai Goțiu - vicepreședinți; domnul senator Adrian Țuțuianu, domnul senator Marian Pavel, domnul senator Ion-Marcel Vela și domnul senator Ioan-Iustin Talpoș - secretari; doamna senator Doina-Elena Federovici, domnul senator Paul Stănescu, domnul senator Alexandru Pereș - chestori; domnul senator Șerban Nicolae - Grupul parlamentar al PSD; domnul senator Mario-Ovidiu Oprea - Grupul parlamentar al PNL; domnul senator Radu Mihail - Grupul parlamentar al USR; domnul senator Viorel Ilie - Grupul parlamentar al ALDE.

Invitați:

Din partea Guvernului: doamna Diana Severin - secretar de stat pentru relația cu Parlamentul.

De la Camera Deputaților: domnul Cristian Adrian Panciu - secretar general,doamnaSilvia-Claudia Mihalcea și domnul George Ionuț Dumitrică - secretari generali adjuncți,domnul Georgică Tobă - șeful Departamentului legislativ, domnul Gabriel Stecoza - șeful Departamentului Secretariatului Tehnic, domnul Ștefan Lagunovschi - director Direcția pentru organizarea și evidența lucrărilor Biroului Permanent, doamna Adriana Diaconescu - director Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - director Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - director Direcția comunicare și relații publice, doamna Anca Mihaela Spiridon - director general la Cancelaria președintelui și doamna Alexandra Iordănescu - director general la Cabinetul secretarului general.

De la Senat: domnul Ion Vărgău - secretarul general al Senatului, doamna Cristina Ionescu - secretar general adjunct, doamna Roxana Truinea - directorul general al Direcției generale legislative, domnul Gabriel Sterea - directorul Direcției secretariat general, doamna Claudia Pencea - directorul Direcției pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor,doamna Mariana Carabin - director la Cabinetul secretarului general, doamna Elena Diaconu - șeful Serviciului pentru lucrările Biroului permanent, doamna Ionela Mihăilă - Serviciul pentru lucrările Biroului permanent și doamna Hermina-Nicoleta Uță - director la Cabinetul președintelui Senatului.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnilor secretari generali, vreau să vă întreb: un program pe ore al zilei de mâine avem în mapă, că nu l-am văzut?

Domnul Ion Vărgău:

Nu avem.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Nu avem. Și nu ar fi bine să avem?

Domnul Niculae Bădălău:

Nu, că nu știam când aprobăm asta.

Programul începe la ora 10.00 și, în funcție de ce hotărâți dumneavoastră cu domnul președinte ca timp alocat, continuăm programul.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Stimați colegi senatori și deputați, vă propun să începem ședința.

Aveți ordinea de zi în mapă. Dacă sunteți de acord cu ordinea de zi sau aveți completări de făcut.

Domnule vicepreședinte al Senatului Goțiu, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Remus Mihai Goțiu:

De fapt, am două propuneri de făcut. Una este pentru ordinea de zi. Ținând cont de situația care este la ora actuală în țară, de o sesiune de declarații politice legate de sesiunea de citire a moțiunii, de câte trei minute pentru fiecare grup. Este propunerea.

Considerăm că e un moment în care nu ar fi cazul să așteptăm sesiunea normală.

A doua propunere. Cer atenție și vă rog să nu vă inflamați de la început. Această propunere vizează luarea în considerare a retragerii proiectului Legii privind grațierea, pentru a o aduce și a o organiza sub egida Parlamentului.

De ce susțin acest lucru? Pentru că nu știu dacă, indiferent dacă va trece prin procedură normală, prin Parlament, va avea susținere publică la final.

În condițiile în care retragem acest proiect de lege, facem un proiect de lege care se bazează pe un studiu de impact, pe consultarea societății civile din domeniu, pe un program de recalificare și de reintegrare socială a celor care vor beneficia de grațiere. Cred că un astfel de program ar ieși din această tensiune actuală și ar face posibilă și aplicabilă legea în forma în care va avea. Puterea are în continuare. va avea majoritatea și va putea decide asupra acestei legi, dar cred că ar fi un moment foarte bun pentru a detensiona ceea ce este la ora actuală în România.

Deci, asta este o propunere de meditație, pentru că Guvernul, până la urmă, are puterea, dar puteți discuta cu membrii Guvernului de a lua în considerare o astfel de soluție de detensionare a situației. Iar cealaltă propunere era, reamintesc, pe ordinea de zi: introducerea unei secțiuni de declarații politice legată de citirea moțiunii de cenzură.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mulțumesc.

Alte propuneri, dacă mai sunt.

Domnul deputat Dan.

Domnul Nicușor Daniel Dan:

Aș dori. Nu știu dacă e. La punctul 2 sau la un punct suplimentar să discutăm puțin cu Serviciul tehnic dacă putem să avem vot electronic în sala de plen. Acesta ar fi un punct.

A doua propunere: tot la punctul 2 să adăugăm posibilitatea ca colegul nostru Manuel Costescu să depună jurământul în calitate de membru în Comisia SRI, pentru că nu a apucat să o facă.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnul Goțiu propune o sesiune de declarații.

Vreau să vă aduc la cunoștință că, după această ședință de la ora 12.00 noi avem programat așa: moțiunea de cenzură și, după aceea. Prezentarea, scuzați-mă, a moțiunii de cenzură și, de la ora 13.00, dezbaterea și adoptarea proiectului Legii bugetului.

Nu avem cum să facem decât în sesiune comună acest lucru, că intrăm pe acest program începând, practic, de peste 45 de minute.

Supun propunerea dumneavoastră plenului reunit al celor două Birouri permanente.

Cine este pentru introducerea unei sesiuni de declarații, în care fiecare grup să vorbească trei minute?

(Discuții în sală.)

Domnul Iulian-Claudiu Manda:

Domnule președinte, noi supunem ceva la vot care este împotriva Regulamentului.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Nu, este adăugare la ordinea de zi.

4 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 11 voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

Nu s-a aprobat.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, o singură precizare. O asemenea propunere - n-am comentat-o înainte de vot, ca să nu influențez votul - presupune o modificare a Regulamentului ședințelor comune. De aceea, Birourile permanente, chiar să fi vrut, nu puteau vota o asemenea propunere. Doar dacă ea ar fi acceptată de plenul reunit al celor două Camere ca o derogare de la Regulament.

De aceea, aș fi recomandat ca pe viitor asemenea propuneri care presupun modificări de Regulament sau derogări de la regulamentele deja existente să se facă întâi sub forma unor propuneri de modificare a acestor regulamente.

Mulțumesc.

Domnul Cristian Ghinea:

La ordinea de zi se poate?

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Da, vă rog.

Domnul Cristian Ghinea:

Dată fiind situația tensionată din țară, am dori să propunem discutarea în regim de urgență a Legii de aprobare a Ordonanței nr. 14, care a fost dată afară de Guvern, ordonanța de urgență, astfel încât să putem să avem legea de aprobare trecută prin Parlament, în interiorul celor 10 zile.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Să știți că ordonanța deja își produce efectul. Deci nu știu.

Domnul Cristian Ghinea:

Știu. Dar, ca o dovadă de bună credință, vrem să fim siguri că trece și legea de.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Dar nu este de resortul Birourilor permanente reunite acest lucru. Este un traseu legislativ care înseamnă că, întâi, ordonanța vine la Senat și, după aceea, la Cameră.

Vorbiți cu colegii dumneavoastră de la Senat ca, în momentul în care facem Birou permanent, să solicite acest lucru.

A doua propunere pe care a făcut-o domnul vicepreședinte Goțiu este de retragere a Legii grațierii.

Noi nu putem să retragem legea. Inițiatorul este Guvernul.

Domnul Remus Mihai Goțiu:

Nu, am spus. Era o propunere de reflecție și de discutat cu membrii Guvernului. Nu era o propunere efectivă.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Am înțeles.

E o propunere de reflecție de care sigur că putem să ținem cont. Eu cred că e utilă orice discuție care este menită să detensioneze situația actuală, cu toate că am rezerve că tensiunea este generată de aceste decizii care au fost luate, având în vedere că ordonanța a fost abrogată ieri, dar văd că mitingurile continuă.

Domnule deputat Dan, vot electronic nu, pentru că votul electronic se bazează pe cartele pe care le au deputații și la ședința plenului comun vin și senatorii. Sistemele electronice sau sistemul electronic nu este prevăzut pentru votul în ședințe comune.

Domnul Costescu, cu jurământul, dacă sunteți de acord, nu știu unde avem loc. După ce terminăm, miercuri, aprobarea bugetului - și cred că este și votul la moțiune -, după aceea, putem să organizăm jurământul pentru domnul Costescu, dacă am înțeles bine că așa îl cheamă.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, dacă-mi îngăduiți.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Da, domnul senator Șerban.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, doar o chestiune tot de reflecție, nu trebuie să supuneți la vot. Eu aș vrea ca, în spirit colegial, să modificăm un lucru sau să inventăm un lucru care trebuia inventat de foarte multă vreme, cam din 1997. Chiar dacă ședințele comune ale Camerei și Senatului se țin în sala care, de obicei, este sala de plen a Camerei, aș vrea ca, de la momentul când intrăm în ședință comună, aceea să fie sala de ședințe a Parlamentului.

Faptul că Senatul este pus în situația de a fi invitat întotdeauna în sala Camerei, ne pune într-o situație de dificultate. De aceea, aș vrea să fiți de acord și să găsim soluții tehnice, în așa fel încât așezarea în sală, procedura de vot, tot ce ține de organizarea tehnică a ședințelor să fie făcute în egală măsură între Cameră și Senat.

Dacă vreți, așa, ca o notă de culoare, să fie cam cum se întâmplă când Președintele Statelor Unite se urcă într-un avion. Indiferent ce avion e, acela devine Air Force One.

Aș vrea ca și atunci când avem ședințe comune, să nu fie senatorii puși în situația să-și caute locuri pe undeva, prin spate, pe locuri pe care nu stau îndeobște deputații. E o chestiune de colegialitate. Nu cred că se simte cineva jignit, dacă avem un statut de egalitate în ceea ce privește organizarea ședințelor comune.

Vă mulțumesc.

Asta va permite, inclusiv în viitor, proceduri de vot simplificate electronice, cu toate celelalte aspecte tehnice rezolvate.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mulțumesc pentru intervenție.

Cred că este în asentimentul tuturor. Cel puțin eu sunt de părere că domnul senator Șerban a ridicat o problemă care trebuia, probabil, de multă vreme rezolvată.

Rog cei doi secretari generali ai Senatului și Camerei să înceapă pregătirile tehnice pentru a rezolva această problemă, iar Comisia pentru regulament să încerce să analizeze ce modificări trebuie să facem în Regulamentul comun, în așa fel încât aceste chestiuni ridicate de domnul senator Șerban să fie rezolvate.

Așteptăm propunerile Comisiei pentru regulament.

Domnul Márton Arpád Francisc:

Domnule președinte, trebuie să.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnul deputat Márton.

Domnul Márton Arpád Francisc:

Mă scuzați că am intervenit, dar, deocamdată, noul Parlament nu a numit această comisie comună care, printre altele, se ocupă și cu Regulamentul comun. Ca atare, n-are cine să se ocupe.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Secretarii generali, la prima ședință comună, haideți să înscriem pe ordinea de zi, că, altfel, nu mai terminăm astăzi, vă spun cu sinceritate.

Notați-o și la prima ședință comună să avem acest punct cu numirea Comisiei comune pentru Statut.

Domnul senator Vela.

Domnul Ionel-Marcel Vela:

Răspunsul dumneavoastră legat de votul electronic, am înțeles că ține de soft și organizarea tehnică. Dacă - vin în întâmpinarea propunerii domnului Șerban - se emit tichete și se reorganizează aranjarea, amplasarea în sală, pentru că există scaune, și la Camera Deputaților există soft și se mai emit 136 de cartele, se poate vota electronic.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mulțumesc foarte mult.

V-aș supune, așadar, aprobării ordinea de zi pe care o aveți în mapă.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Domnul Remus Mihai Goțiu:

Scuzați-mă, depunerea jurământului va fi miercuri?

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

După miercuri, că nu știu când terminăm. Eu nu vreau să programez ceva când vedem că e un program destul de încărcat.

Scrisoarea domnului Klaus Werner Iohannis, Președintele României, prin care informează că dorește să adreseze un mesaj Parlamentului

PUNCTUL 1:

Scrisoarea domnului Klaus Werner Iohannis, Președintele României, prin care informează că dorește să adreseze un mesaj Parlamentului

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

La primul punct avem scrisoarea domnului Iohannis, Președintele României, prin care informează Parlamentul că dorește să adreseze un mesaj.

Propunerea Domniei Sale este de prezentare a mesajului în ședința reunită a celor două Camere - 7 februarie, adică mâine, ora 12.00.

Dacă sunt comentarii, observații la acest punct de pe ordinea de zi.

Domnul senator Șerban Nicolae.

Domnul Șerban Nicolae:

Mulțumesc.

Nicolae e numele de familie, ca să. Fiind mai nou, precizez și eu lucrul acesta.

Noi manifestăm toată deschiderea și tot respectul față de funcția prezidențială și respectăm dorința domnului Iohannis de a se adresa Parlamentului, chiar dacă această situație nu este reciprocă.

Atunci, voiam să fac doar o singură precizare, mai ales că rămâne înregistrat. Președintele României se adresează Parlamentului.

Potrivit Constituției, Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român. Sper că domnul Iohannis știe care este poporul român și că nu va face distincție, adresând un mesaj doar "poporului său".

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Dacă nu sunt intervenții, vă propun să inserăm: mâine, la ora 12.00, când avem dezbaterea și adoptarea proiectului Legii bugetului, facem o. Nu mai facem nicio pauză. Oprim dezbaterea Legii bugetului, dăm Președintelui cuvântul și, după aceea, reluăm mai departe dezbaterea bugetului. Altă soluție nu știu, nu văd.

Sunteți de acord? Bine.

Atunci, o să-l informăm pe Președinte asupra deciziei.

Rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Camera Deputaților asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2017 și proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017

PUNCTUL 2:

Rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Camera Deputaților asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2017 și proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017;

Proiectul ordinii de zi și al programului de lucru pentru ședințele comune din 6 și 7 februarie 2017;

Propuneri privind timpul maxim alocat dezbaterilor

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Punctul 2, rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Cameră asupra proiectului Legii bugetului pe 2017 și a proiectului Legii bugetului asigurărilor de stat.

Avem în mapă propunerile de proiect de ordine de zi și program de lucru.

Timpii afectați îi aveți incluși în mapă pentru dezbaterea celor două bugete, și propunerea pentru dezbaterea pe articole.

De asemenea, trebuie să discutăm și să luăm o hotărâre asupra programului din ziua de mâine, la ce oră închidem dezbaterile, pentru că nu este stabilit. Trebuie să convenim asupra orei de închidere.

Din sală: Astăzi sau mâine?

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Eu vorbesc de astăzi.

Ora 22.00? Da. Deci, luni, închiderea dezbaterilor de luni, ora 22.00.

Atunci, trebuie să aprobăm proiectul ordinii de zi și programul de lucru pentru ședințele din 6 și 7 februarie.

Pe 7 avem, așa cum am spus, și intervenția domnului Președinte Iohannis.

Supun votului dumneavoastră proiectul ordinii de zi și programul de lucru pentru ședințele comune din 6 și 7.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Vă rog, domnule Goțiu.

(Intervenție fără microfon a domnului senator Remus Mihai Goțiu, vicepreședinte al Senatului.)

Da, așa va fi. Da, da.

E o completare la punctul 2, pe care v-o supun atenției, și anume situația amendamentelor depuse și propunere de timpi pentru dezbatere.

Sunt 27 de amendamente admise, 944 respinse. Timp de dezbatere total, dacă-l consumăm: 1200 de minute (20 de ore).

Pentru bugetul asigurărilor de stat: 30 de minute.

Stabilirea datei și orei ședinței comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru dezbaterea și votul asupra moțiunii de cenzură intitulată „Guvernul Grindeanu – Guvernul Sfidării Naționale. NU LEGALIZAȚI FURTUL ÎN ROMÂNIA!”

PUNCTUL 3:

Stabilirea datei și a orei ședinței comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru dezbaterea și votul asupra moțiunii de cenzură intitulată "Guvernul Grindeanu - Guvernul Sfidării Naționale. NU LEGALIZAȚI FURTUL ÎN ROMÂNIA!"

Propuneri privind timpul maxim alocat dezbaterilor

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

La punctul 3, stabilirea datei și a orei ședinței comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru dezbaterea și votul asupra moțiunii de cenzură intitulată "Guvernul Grindeanu - Guvernul Sfidării Naționale. NU LEGALIZAȚI FURTUL ÎN ROMÂNIA!"

Avem propunerile de timp maxim alocat dezbaterilor.

Dacă sunt comentarii, observații.

Dacă nu, supun aprobării dumneavoastră alocarea timpului pentru dezbaterea pe moțiunea de cenzură.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Programul este: prezentarea astăzi a moțiunii și.

Domnul Márton Arpád Francisc:

Nu avem pentru dezbatere ordine de zi. Nu avem data și ora.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Asta am observat și eu.

Este miercuri? Miercuri. Stabilim de la ce oră începem. Ora 10.00?

Doamna Turcan.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, noi am aprobat în Biroul permanent al Senatului plen miercuri.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

La ce oră e aprobat plenul?

Domnul Șerban Nicolae:

Cred că la ora 10.00.

(Discuții în sală.)

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Stați puțin. Putem, de exemplu, la ora 12.00.

Domnul Șerban Nicolae:

Doar ca să-l aveți în vedere, n-am o propunere. Din punctul meu de vedere, moțiunea poate să pice și la 10.00, și la 12.00.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnul senator Șerban Nicolae, cam cât este. Nu mai știu ce este pe ordinea de zi. Terminăm într-o oră sau să punem două pentru siguranță?

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, din punctul meu de vedere, terminăm într-o oră, dar putem să facem invers. Putem să facem plenul reunit sau.

(Discuții în sală.)

Ora 12.00, atunci. Eu doar am atras atenția, nu am o propunere la care.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Doamna Turcan voia să ia cuvântul. Vă rog.

Doamna Raluca Turcan:

Nu am un comentariu cu privire la ora și ziua dezbaterii, însă am un comentariu de procedură. Vreau să menționez că, în momentul de față, discutăm și, probabil, decidem un subiect care nu este pe ordinea de zi. S-a creat un precedent care ar trebui să ne dea de gândit și altă dată, când vom fi foarte riguroși și scrupuloși, când vom avea solicitări de introducere pe ordinea de zi, să ne amintim acest precedent.

Vă mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Doamna Turcan, iertați-mă, ați fost destul de puțin explicită. Ați dori să fiți mai clară cu referirea? La ce vă referiți, că n-am înțeles?

Doamna Raluca Turcan:

Dezbaterea pe moțiune, de fiecare dată până acum, și dacă vă uitați la stenogramele ședințelor de Birou permanent reunit, existau ca propuneri înainte de discuțiile din BPR.

(Discuții în sală.)

Văd că nu s-a înțeles. Pot să mai explic o dată.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Da, aveți cuvântul.

Doamna Raluca Turcan:

Încerc. Au fost momente în care am fost foarte scrupuloși cu privire la momentul înregistrării unor subiecte pe ordinea de zi. De multe ori invocați, dumneavoastră, cei din conducerea ședinței, acel termen de 24 de ore. Acest subiect nu a fost prezentat cu 24 de ore înainte și aș vrea să ținem minte acest moment în care sunt puse pe ordinea de zi decizii care nu sunt anunțate înainte, în termenul regulamentar.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, dacă-mi dați voie, încerc eu. Dacă am înțeles greșit, vă rog să mă corectați, nu am pretenția că am înțeles.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Faceți o traducere, domnule senator?

Domnul Șerban Nicolae:

Nu, nu-mi permit.

Domnule președinte, eu înțeleg că doamna președinte Turcan ne atrage atenția asupra faptului că punctul 3 de pe ordinea de zi prezentat în ședință, deci nu introdus acum, n-a fost prezentat cu 24 de ore înainte și discutat, bănuiesc. Numai că această chestiune a rămas de la ședința Birourilor permanente reunite de data trecută, când am spus că fixăm încă de atunci ca zi de citire a moțiunii în plen ziua de luni, înainte de buget, în legătură cu data de dezbatere și de vot urmând să ne pronunțăm după ce stabilim calendarul la buget. Sunt mai mult de 24 de ore. Adică eu cred că ar trebui.

Dacă aceasta este problema, atunci ar trebui să spunem că am făcut chiar mai mult.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Am înțeles. Mulțumesc foarte mult.

Îl rog pe domnul deputat Predoiu să propună, așadar, având în vedere discuțiile pe care le-am făcut, ziua și ora la care facem dezbaterea.

Vă dau această posibilitate, fiind printre. Mă rog, din partea partidului care a inițiat moțiunea.

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Domnule președinte, noi propunem miercuri, la ora 12.00, astfel încât să fie toți parlamentarii în sală, să aveți posibilitatea să faceți și plenul Senatului.

Deci, miercuri, 8 februarie, ora 12.00.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Miercuri, ora 12.00.

Supun votului dumneavoastră propunerea pentru ziua de miercuri, ora 12.00, de organizare a dezbaterii la moțiune.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

S-a aprobat.

Scrisoarea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților privind revocarea din funcție a domnului Victor Ciorbea, Avocatul Poporului

PUNCTUL 4:

Scrisoarea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților privind revocarea din funcție a domnului Victor Ciorbea, Avocatul Poporului

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mai avem ultimul punct, punctul 4, scrisoarea Grupurilor parlamentare PNL din Senat și Cameră privind revocarea din funcție a domnului Victor Ciorbea, Avocatul Poporului.

Potrivit dispozițiilor din Legea nr. 35, revocarea din funcție se face de către Senat și Cameră în ședință comună, cu votul majorității deputaților și senatorilor prezenți, la propunerea Birourilor permanente ale celor două Camere, pe baza raportului comun al comisiilor juridice.

Așadar, vă solicit să fiți de acord să trimitem scrisoarea către comisiile juridice din Senat și Cameră. Apoi, să stabilim să facă un raport comun și, după aceea, vom vedea la proxima ședință de Birouri permanente ce decizie luăm.

Sunteți de acord? Vă mulțumesc.

Domnule Tomac, vă rog.

Domnul Eugen Tomac:

Domnule președinte, având în vedere că acest subiect privind Avocatul Poporului este de maxim interes, aș ruga să dați și un termen pentru raportul pe care trebuie să-l prezinte comisiile.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

2 săptămâni? 2 săptămâni, începând de astăzi, suntem în 20 februarie.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, dacă îngăduiți. Noi, la Senat cel puțin, avem și în dezbatere toate aceste proiecte venite în ultima vreme.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Care au termen 21.

Domnul Șerban Nicolae:

Care au termen 21. Noi mai vrem să facem și niște dezbateri publice. Practic, suntem în situația. La Cameră e mai puțină încărcare pe aceste acte foarte urgente, dar la Senat, practic, se suprapun. Acum, bănuiesc că domnul Ciorbea a făcut și ceva pe placul celor care-i cer revocarea, sesizând Curtea Constituțională în legătură cu dispozițiile Ordonanței nr. 13/2017, și, dacă totuși nu este foarte urgent și putem să așteptăm și Curtea Constituțională să se pronunțe, ca să ne dăm seama dacă a fost o procedură exercitată abuziv sau nu, să fixăm un termen după 28 februarie sau 28 februarie cel mai devreme.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnul deputat Predoiu.

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Domnule președinte, stimați colegi, nu doresc să intru într-o polemică. Doresc doar să precizez că această cerere n-a fost formulată pentru că cineva, respectiv Avocatul Poporului, a făcut pe placul cuiva sau altcuiva una sau alta, ci plecând de la observarea respectării unor prevederi legale.

De altfel, susținerea cererii în continuare, inclusiv după ultimele evoluții și poziții ale Avocatului Poporului, este - cred - dovada cea mai simplă și clară că e vorba de o problemă și o poziție principială.

De aceea, susținem cât mai devreme elaborarea acestui raport.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Mulțumesc.

Domnul Ghinea.

Domnul Cristian Ghinea:

Domnule președinte, după cum știți, sunt mai nou aici și v-aș ruga pe dumneavoastră, care aveți experiență, sau un coleg să-mi explice ce se întâmplă cu următoarea situație: există Ordonanța nr. 13 în procedura parlamentară obișnuită și avem Ordonanța nr. 14 intrată în vigoare, publicată în Monitorul Oficial, care o abrogă pe prima. Asta legat de cererea mea de mai devreme de a pune și Ordonanța nr. 14 în regim de urgență.

Deci, dacă noi aprobăm o lege pentru Ordonanța nr. 14, care este efectul juridic? Sunt ușor confuz.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, eu înțeleg privirea dumneavoastră către mine, numai că, respectuos vă spun, nu suntem consultanții juridici ai colegilor.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Cu toată considerația pentru interesul pe care-l aveți și-l înțeleg, justificat, nu pot să țin tot Biroul permanent pentru această chestiune.

Vă rog să vă adresați colegilor juriști din Comisia juridică din partea PNL-ului, din partea USR-ului sau a cui doriți și o să vă explice exact care este procedura.

O să trebuiască să definitivez o chestiune, și anume termenul de depunere a raportului comun pentru solicitarea de revocare a domnului Ciorbea.

Da, domnul Tomac. V-aș ruga, haideți să închidem întâi acest punct.

Domnul Eugen Tomac:

Domnule președinte, la acest punct vreau să intervin. Am văzut că Grupul PSD a propus ca raportul să se prezinte după 28 februarie.

Noi venim cu o propunere: ca totuși acest raport să se prezinte într-o săptămână. Vă rog să supuneți votului această propunere.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Am să supun întâi votului propunerea făcută de domnul Șerban Nicolae. Deci, 28 februarie.

Vă rog să votați.

Dacă nu se aprobă asta, supun propunerea dumneavoastră.

Cine este pentru 28 februarie termen de depunere a raportului? Vă rog să votați. 14 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 9 voturi împotrivă.

Abțineri?

S-a aprobat. Deci, 28 februarie, termenul de depunere a raportului comun.

Cu asta am încheiat ședința.

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 11.45.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 1:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro