Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe dec. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 18 decembrie 2017 ora 10:00

Ședința a început la ora 10.15.

Lucrările au fost conduse de domnul senator Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu, președintele Senatului, asistat de domnuldeputat Nicolae-Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților.

Au participat:

De la Camera Deputaților: domnuldeputat Florin Iordachedoamna deputat Carmen-Ileana Mihălcescu - vicepreședinți, domnul deputat Georgian Pop, doamna deputat Ioana Bran - secretari, domnul deputat Mircea-Gheorghe Drăghici - chestor, domnul deputat Ioan Munteanu, domnul deputat Eugen Nicolicea - Grupul parlamentar al PSD, doamna deputat Raluca Turcan - Grupul parlamentar al PNL, domnul deputat Ödön Szabó - Grupul parlamentar al UDMR, domnul deputat Marian-Gheorghe Cucșa - Grupul parlamentar ALDE, domnul deputat Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale.

De la Senat: domnul senator Niculae Bădălău, domnul senator Iulian-Claudiu Manda, domnul senator Cornel Popa - vicepreședinți; domnul senator Ștefan-Radu Oprea, domnul senator Ion Marcel Vela, domnul senator Marian Pavel, domnul senator Ion Ganea - secretari; doamna senator Doina-Elena Federovici, domnul senator Adrian Țuțuianu, domnul senator Ion Popa, domnul senator Tánczos Barna - chestori, domnul senator Șerban Nicolae - Grupul parlamentar al PSD; domnul senator Mario-Ovidiu Oprea - Grupul parlamentar al PNL; domnul senator Cseke Attila-Zoltan - Grupul parlamentar al UDMR, domnul senator Dorin-Valeriu Bădulescu - Grupul parlamentar al PMP.

Invitați:

Din partea Guvernului: doamna Diana Severin, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru relația cu Parlamentul.

De la Camera Deputaților: doamna Silvia Claudia Mihalcea - secretar general, domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă - șeful Departamentului legislativ, domnul Gabriel Stecoza și domnul Ștefan Lagunovschi - Departamentul secretariatului tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - director Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - director Direcția comunicare și relații publice, Anca Mihaela Spiridon - director general Cancelarie președinte, doamna Andreea Stăncescu - director general la Cabinet secretar general, doamna Monica Dumitrache - Grupul parlamentar PSD, doamna Alexandra Braica - director general Direcția generală resurse umane.

De la Senat: domnul Ion Vărgău - secretarul general al Senatului, doamna Roxana Truinea - directorul general al Direcției generale legislative, domnul Gabriel Sterea - directorul Direcției secretariat general, doamna Camelia Tomescu - directorul Direcției proceduri, sinteză, studii și evidență legislativă, doamna Claudia Pencea - directorul Direcției pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor,doamna Mariana Carabin - director la Cabinetul secretarului general, doamna Ionela Mihăilă - Serviciul pentru lucrările Biroului permanent, doamna Gabriela Drugă, director la Cabinetul președintelui Senatului.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Aș dori să vă rog să luați loc pentru a putea începe ședința.

Aveți distribuită ordinea de zi. Dacă aveți observații la ordinea de zi. Dacă nu, vă supun votului aprobarea ordinii de zi.

Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă dacă sunt. Nu sunt.

Abțineri? Nu.

Domnul Mario-Ovidiu Oprea:

Domnule președinte, vă rog frumos să verificați cvorumul de ședință.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Dacă vreți să vorbiți mai aproape de microfon, domnule Oprea.

Domnul Mario-Ovidiu Oprea:

Vreau să vă rog frumos să verificați cvorumul ședinței.

Cvorumul de ședință, da.

Domnul Nicolae-Liviu Dragnea:

Câți suntem?

Doamna Ioana Bran:

Suntem 13. Cu Ben Oni, care a plecat, eram 14.

Domnul Nicolae-Liviu Dragnea:

La 13 avem cvorum?

(Discuții în sală.)

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

În momentul de față, suntem 12 membri ai Birourilor permanente reunite. Domnul Goțiu și cu domnul Ben-Oni Ardelean văd că au dezertat, probabil au primit misiune pe unitate. Și așa că o să așteptăm nițel să vină câțiva colegi care sunt la comisia specială. Îi numărasem și pe ei, dar, din greșeală, văd că suntem într-o formulă mai redusă.

PAUZĂ

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Suntem în cvorum acum. Am să vă rog să dăm un vot pe proiectul ordinii de zi.

Cine este pentru?

Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Am consemnat că avem cvorum.

Abțineri sunt? Nu.

În unanimitate a fost aprobat proiectul ordinii de zi.

Rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Camera Deputaților asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2018 și proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018

PUNCTUL 1:

Rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Camera Deputaților asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2018 (L521/2017) și proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 (L522/2017)

Raport asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2018;

Raport asupra proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

La punctul 1 avem rapoartele comune ale comisiilor pentru buget din Senat și Camera Deputaților asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2018 (L521/2017) și proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018.

Trebuie să decidem să înscriem rapoartele comune în proiectul ordinii de zi a ședinței comune a Senatului și Camerei Deputaților. Dacă sunteți de acord.

Vă rog să votați. Cine este pentru?

Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri nu sunt.

În unanimitate.

Proiectul ordinii de zi și al Programului de lucru pentru ședințele comune

PUNCTUL 2:

Proiectul ordinii de zi și al programului de lucru pentru ședințele comune

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Trecem la punctul 2, proiectul ordinii de zi și al programului de lucru pentru ședințele comune.

Aveți în mapă ordinea de zi pentru ședințele comune. Deci proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2018 și proiectul Legii bugetului asigurărilor sociale.

Programul de lucru pe care l-ați primit v-aș propune să îl modificăm în următorul sens. Luni avem, deci, după ședința comună a Birourilor, de la ora 11.00, dezbateri asupra proiectelor celor două legi: Legea bugetului de stat și asigurărilor sociale, de la 11.00 la 13.30. Marți, 19, miercuri, 20, de la orele 14.00 la 21.00. Și doresc să vă propun să adăugăm și ziua de joi, în cazul în care nu putem să terminăm dezbaterile. Deci să avem marți, 19, miercuri, 20, joi, 21, de la orele 14.00 la 21.00 și vineri, 21 decembrie, de la ora 14.00 până la epuizarea ordinii de zi.

În cazul în care terminăm mai repede, atunci sigur că putem, în plen, să votăm și să aprobăm bugetul mai devreme.

Domnul Nicolae-Liviu Dragnea:

Vineri nu este 22?

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Vineri este 22, dacă am zis 21, îmi cer scuze.

Deci acesta este programul pe care vi-l supun aprobării. S-a reținut? S-a înțeles, da? Bine.

Vă rog să votați. Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri, nu sunt.

Timpul maxim alocat dezbaterilor pentru Legea bugetului de stat pe anul 2018 și pentru Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018

PUNCTUL 3:

Timpul maxim alocat dezbaterilor pentru Legea bugetului de stat pe anul 2018 și pentru Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Propuneri privindtimpul maxim alocat dezbaterilor asupra celor două proiecte. Câte zece secunde pentru fiecare deputat și senator. Aveți în mapă timpii afectați. În total, 78 de minute pentru dezbateri generale.

Dacă sunteți de acord, vă rog să votați.

Da, domnule senator, vă rog.

Domnul Dorin-Valeriu Bădulescu:

Domnule președinte, la trecuta ședință am votat o altă propunere cu 15 secunde pentru fiecare deputat și senator, astfel încât se mărea timpul de dezbateri. Aceeași propunere aș vrea să fac Biroului permanent și acum, având în vedere că grupurile parlamentare mai mici, cum este ALDE, cum este PMP-ul, au numai 4 minute. Sunt câteva modificări, nu ar fi foarte multe minute în plus, s-ar ajunge la 6 - 7 minute pentru cel mai mic grup, evident corespunzător și grupurilor mai mari, vor avea minute în plus.

Este o lege importantă și din punctul nostru de vedere cred că am avea ce spune fiecare dintre partide.

Mulțumesc.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Am să supun întâi la vot propunerea de timp alocat conform proiectului. Cine este pentru? Vă rog să votați.

Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

S-a votat în unanimitate.

Deci cea de a doua propunere a căzut.

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 al Autorității Naționale pentru administrare și reglementare în Comunicații (ANCOM)

PUNCTUL 4:

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM)

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Punctul 4,proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

Birourile permanente reunite ...

Domnul Ioan Munteanu:

Vreau să fac o propunere aici. Dacă îmi permiteți să fac o propunere, domnule președinte.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Da, domnule deputat, vă rog.

Domnul Ioan Munteanu:

Aș propune două zile pentru comisii. Pentru a-l vota odată cu Legea bugetului de stat.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Da. Am reținut.

La comisii, 18 - 19, pe 20 să ne dea raportul, da? Bun.

Deci supun aprobării dumneavoastră calendarul propus de domnul deputat Munteanu, două zile la comisii, raportul pe 20 și votul final odată cu votul la bugetul de stat.

Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Da, domnule senator, vă rog.

Domnul Dorin-Valeriu Bădulescu:

Domnule președinte, nu ați pus în discuție timpul maxim alocat pe articole, pe timpii de dezbatere. Ați discutat doar despre timpul alocat pentru grupurile parlamentare, pentru dezbateri generale.

Ce aș vrea să remarc aici, că ni s-a pus în mapă un tabel cu situația pe amendamente și propunere timp de dezbatere. Ori, Biroul n-a votat încă acest lucru și ați trecut la punctul 4, vorbim de ANCOM. Acest lucru era la punctul 3.

Domnul Ioan Munteanu:

Este o situație întocmită, un proiect.

(Discuții în sală.)

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Ca urmare a sesizării pe care ne-a făcut-o domnul coleg senator, aveți în mapă, în mapa cu rapoartele comune ale bugetului, situația amendamentelor depuse și propuneri de timpi de dezbatere.

Procedura care vă este propusă este următoarea: pentru dezbaterea pe articole a proiectului Legii bugetului de stat pe 2018 se propun 5 minute pentru fiecare articol și un minut pentru fiecare amendament. Fiecare amendament să fie susținut de un parlamentar. După epuizarea timpului alocat pentru fiecare articol, celelalte amendamente la articolul respectiv se supun votului, fără a se mai da cuvântul pentru susținere.

La anexe se va proceda în mod corespunzător, luând în considerare numărul amendamentelor la fiecare anexă și totalul acestora.

Pentru operativitate se propune să fie instalate pentru a fi folosite în timpul dezbaterilor două microfoane în sală pentru reprezentantul Guvernului și pentru reprezentantul comisiilor pentru buget, finanțe și bănci ale celor două Camere.

După epuizarea timpului, se anunță blocarea microfoanelor.

*

Timpul maxim alocat dezbaterilor pentru Legea bugetului de stat pe anul 2018 și pentru Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2018 Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Punctul 3, pentru dezbaterea articolelor din Bugetul asigurărilor sociale de stat se propune alocarea a 30 de minute.

Dacă acest timp se epuizează, amendamentele se supun votului fără a mai fi susținute.

Da, domnule senator, vă rog.

Domnul Dorin-Valeriu Bădulescu:

Domnule președinte, am observat propunerea pentru dezbaterea pe amendamente, numai că în anexă, de exemplu, la Anexa nr. 3.15 sunt un număr de 1733 de amendamente și numai 290 de minute pentru dezbaterea lor.

Ați afirmat mai devreme că se alocă un minut pentru fiecare amendament. Ori, în contextul ăsta, nu există corespondență în calcul. Nu știu cine a făcut calculul, dar este anexa greșită.

La fel la Ministerul Sănătății, Anexa nr. 3.26 - 1 446 de amendamente și numai 200 de minute. Dacă am face un calcul, să știți că la anexa anterioară, cea cu 1 729 avem 10 secunde de amendament, la acea din urmă sunt 8 secunde pentru amendament, nicidecum un minut, dacă facem calculul exact pe ceea ce se propune aici în listă.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnule senator, noi avem propunerea să acordăm cinci minute pentru fiecare articol și un minut pentru fiecare amendament la articolul respectiv, altfel nu ne putem încadra nici până la toamnă, toamna viitoare, evident. Deci așa a fost și până acum, aceeași procedură o menținem și acum.

Supun votului dumneavoastră propunerile pentru dezbaterea pe articole și...

Domnul Dorin-Valeriu Bădulescu:

Domnule președinte, vreau să ni se prezinte o modalitate de calcul, că nu mi se pare normal, chiar nu știm matematică? Mie îmi este extrem de simplu, să se prezinte modalitatea de calcul ca să înțeleg și eu, că poate nu înțeleg.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

V-am explicat cu toată disponibilitatea care este procedura, aceeași care a fost folosită și la celelalte dezbateri pe buget, nu este prima dezbatere pe buget, nu este prima dată că avem un număr atât de mare de amendamente.

Supun votului dumneavoastră propunerea pe care o aveți în mapă.

Cine este pentru?

Vă rog să votați.

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri. Nu sunt.

Din sală: O abținere.

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

O abținere? O abținere. Îmi cer scuze.

S-a aprobat și această chestiune.

*

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 al Autorității Naționale pentru administrare și reglementare în Comunicații (ANCOM) Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Deci eram la bugetul ANCOM. Am aprobat și calendarul cu două zile la comisii și pe 20 votul în plen, odată cu bugetul.

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului

PUNCTUL 5:

Proiect de hotărâre privind completarea Regulamentului activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Următorul punct, proiect de hotărâre privind completarea Regulamentului activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului.

Este vorba despre introducerea a ceea ce s-a discutat și în trecut, introducerea votului electronic în ședințele comune, da?

Supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre privind completarea Regulamentului activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului.

Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Vom trimite la Comisia de statut proiectul de hotărâre privind completarea Regulamentului.

Diverse

PUNCTUL 6:

Memorandum intern privind stabilirea nivelului maxim și minim al salariilor pentru personalul de la birourile parlamentare ale deputaților și senatorilor pentru anul 2018

Domnul Călin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu:

Trecem la punctul 6, memorandum intern privind stabilirea nivelului maxim și minim al salariilor pentru personalul de la birourile parlamentare ale deputaților și senatorilor pentru anul 2018.

V-aș ruga să aprobăm memorandumul.

Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate.

Cu aceasta, dacă alte chestiuni nu sunt, ridicăm ședința.

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 10.37.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 2 aprilie 2020, 15:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro