Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe feb. 2018 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 6 februarie 2018 ora 13:00

Ședința a început la ora 13,10.

Lucrările au fost conduse de domnul Liviu Dragnea, președinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul Călin Popescu-Tăriceanu, președinte al Senatului.

Au participat:

De la Camera Deputaților: domnul Florin Iordache, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu, Petru Gabriel Vlase (până la ora 14,10) și domnul Ben-Oni Ardelean - vicepreședinți, domnul Georgian Pop, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Cristian Buican și domnul Cristian-Gabriel Seidler - secretari, domnul Ion-Marcel Ciolacu, domnul Seres Denes (de la ora 13,12), domnul Andrei Dominic Gerea și domnul Dragoș Gabriel Zisopol - chestori, domnul Vasile-Daniel Suciu - Grupul parlamentar al PSD, doamna Raluca Turcan (până la ora 13,19) - Grupul parlamentar al PNL, domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui (până la ora 14,25) - Grupul parlamentar al USR, domnul Korodi Attila - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Vosganian - Grupul parlamentar ALDE, domnul Petru Movilă (de la oara 13,33) - Grupul parlamentar al PMP și doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaților.

De la Senat: domnul Iulian-Claudiu Manda, domnul Cornel Popa (până la ora 14,19) și domnul Adrian Țuțuianu - vicepreședinți, doamna Emilia Arcan, domnul Gheorghe Baciu (până la ora 14,19), domnul Mario-Ovidiu Oprea și domnul Marian Pavel - secretari, doamna Doina-Elena Federovici, domnul Nicolae Marin, domnul Tanzos Barna - chestori, domnul Șerban Nicolae - Grupul parlamentar al PSD, domnul George-Cătălin Stângă (până la 14,19) - Grupul parlamentar al PNL, domnul Vlad-Tudor Alexandrescu - Grupul parlamentar al USR, domnul Cseke Attila-Zoltan - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Ionuț Sibinescu - Grupul parlamentar al partidului Alianța Liberalilor și Democraților, domnul Dorin-Valeriu Bădulescu - Grupul parlamentar al PMP și domnul Ion Vărgău - Secretarul general al Senatului.

Invitați:

Domnul Viorel Ilie - Ministrul pentru relația cu Parlamentul.

De la Camera Deputaților: domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă - secretar general adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza și domnul Ștefan Lagunovschi - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - Direcția comunicare și relații publice, doamna Anca Mihaela Spiridon - director Cancelarie Președinte, doamna Andreea Stăncescu - director Cabinet Secretar general și domnul Alexandru Tănase - Departamentul Tehnic.

De la Senat: domnul Timotei Stuparu - secretar general adjunct, doamna Roxana Truinea - Direcția generală legislativă, doamna Camelia Tomescu - Serviciul proceduri și evidență legislativă, doamna Claudia Pencea - Direcția pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor, doamna Elena Diaconu - Serviciul pentru lucrările Biroului permanent, domnul Gabriel Sterea - Direcția generală Secretariat general, doamna Ionela Mihăilă - consilier, doamna Mariana Carabin - director Cabinet Secretar general.

*

Domnul Liviu Dragnea:

Bună ziua stimați colegi, domnule președinte al Senatului.

Vă propun să începem ședința Biroului permanent reunit, după ce termină domnul Vărgău conversația, scuzați!

Ordinea de zi a acestei ședințe comune v-a fost distribuită.

Am primit acum o solicitare din partea domnului Varujan Vosganian, liderul Grupului ALDE, pentru a comunica nominalizarea domnului deputat Băișanu Ștefan în funcția de vicepreședinte în Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Socialistă Vietnam în locul domnului deputat Anton Anton.

Vă propun să supunem la vot această solicitare de a completa ordinea de zi.

Cine este pentru? Unanimitate.

Cu această aprobare a dumneavoastră supun la vot ordinea de zi a acestei ședințe comune.

Cine este pentru? În unanimitate a fost aprobată.

Scrisoare din partea liderilor Grupurilor parlamentare PNL, USR și PMP din Camera Deputaților privind constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului și Camerei Deputaților pentru verificarea aspectelor ce țin de modalitatea de desfășurare a votului din data de 21 iunie 2017 privind moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu

PUNCTUL 1

Scrisoare din partea liderilor Grupurilor parlamentare PNL, USR, PMP din Camera Deputaților privind constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului și Camerei Deputaților pentru verificarea aspectelor ce țin de modalitatea de desfășurare a votului din data de 21 iunie 2017 privind moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 1 - Scrisoare din partea liderilor Grupurilor parlamentare PNL, USR, PMP din Camera Deputaților privind constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului și Camerei Deputaților pentru verificarea aspectelor ce țin de modalitatea de desfășurare a votului din 21 iunie 2017 privind moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu.

Vă propun să înscriem pe ordinea de zi a plenului comun, proiectul de Hotărâre anexat acestei scrisori.

Cine este pentru?

Vă mulțumesc.

Unanimitate.

Propunere din partea liderilor Grupurilor parlamentare USR din Camera Deputaților și Senat privind adoptarea unui Apel împotriva violenței în politică

PUNCTUL 2

Propunere din partea liderilor Grupurilor parlamentare USR din Camera Deputaților și Senat privind adoptarea unui Apel împotriva violenței în politică

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 2 - Propunere din partea liderilor Grupurilor parlamentare USR din Camera Deputaților și Senat privind adoptarea unui Apel împotriva violenței în politică.

Ați avut proiectul apelului și vă propun să acordăm un termen de două săptămâni grupurilor parlamentare pentru depunerea de amendamente, care se vor centraliza la Secretariatele generale ale celor două Camere.

Vă rog!

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Domnul președinte, dacă îmi permiteți, subiectul acesta a mai fost pe ordinea de zi și decizia a fost exact aceeași pe care o propuneți dumneavoastră acum, de a veni cu mențiuni în termen de două săptămâni, asta se întâmpla anul trecut.

Cred că cine a dorit să facă aceste ...

Domnul Liviu Dragnea:

Vreți să interveniți?

Că s-ar putea să nu aveți dreptate.

Vă rog, doamna Secretar!

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Acest termen de două săptămâni a fost acordat în Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Acesta este un subiect care se dezbate la Biroul permanent reunit.

Deci acea procedură, s-a regăsit la Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Corect.

Și suntem cu toții de acord cred, că dacă se dorea face orice fel de mențiune, se putea face.

Membrii Biroului permanent reunit, sunt de fapt de la Camera Deputaților și de la Senat, știm cu toții este de notorietate, nu?

Domnul Liviu Dragnea:

Puteți vota împotrivă, este solicitarea dumneavoastră.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Da, sunt conștient de asta, mulțumesc frumos!

Eu sugeram să nu mai dăm un termen de două săptămâni de acum încolo, din moment ce acest termen a fost acordat deja, pentru aceeași membri ai Birourilor permanente.

Domnul Liviu Dragnea:

Da, eu supun la vot acest termen de două săptămâni, pentru că eu chiar vreau să se întâmple acest lucru și toată lumea să aibă un termen stabilit în BPR, să poată să depună amendamente.

Vă rog!

Domnul Nicolae Marin:

Stimate coleg, am și eu o rugăminte, dați-ne ocazia celor de la Senat, să ne informăm și noi. Înțeleg că l-ați dezbătut în Camera Deputaților. Aici suntem în Camere reunite.

Mulțumesc mult.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Vă mulțumesc și eu, același document a fost depus și la Senat.

Domnul Liviu Dragnea:

Dacă mai doriți să conversați, noi așteptăm.

Vă rog!

Bun, supun la vot această propunere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu o abținere, a fost aprobată.

Memorandum intern: Înființarea unui Consiliu Consultativ pentru Dezvoltare Durabilă la nivelul Parlamentului

PUNCTUL 3

Memorandum Intern: Înființarea unui Consiliu Consultativ pentru Dezvoltare Durabilă la nivelul Parlamentului

Domnul Liviu Dragnea:

Memorandum intern, privind înființarea unui Consiliu Consultativ pentru Dezvoltare Durabilă la nivelul Parlamentului.

Vă propun să trimitem acest material către Comisia de specialitate din Senat, care împreună cu Subcomisia din Camera Deputaților, să prezinte la Biroul permanent reunit, un punct de vedere.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

În unanimitate s-a aprobat.

Cum? Georgian câtă încredere am avut în tine!

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Deci, cu 15 voturi pentru și 6 împotrivă, a fost aprobat.

Scrisoare din partea Subcomisiei pentru Dezvoltare Durabilă din Camera Deputaților

PUNCTUL 4

Scrisoare din partea Subcomisiei pentru Dezvoltare Durabilă din Camera Deputaților

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoare din partea Subcomisiei pentru Dezvoltare Durabilă din Camera Deputaților.

Vă propun să fim de acord cu ceea ce solicită Subcomisia respectivă, cu precizarea că, cele două Camere să împartă în mod egal cheltuielile ocazionate de traducerea celor două documente.

Cine este pentru?

Împotrivă?

Deci, cu 15 voturi pentru, 6 împotrivă, a fost adoptată.

Scrisoarea Ministerului Finanțelor Publice prin care informează asupra preocupărilor Comisiei Europene privind eventuala nerespectare a prevederilor art. 3 alin. (2) din Tratatul privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în cadrul Uniunii Economice și Monetare

PUNCTUL 5

Scrisoarea Ministerului Finanțelor Publice prin care informează asupra preocupărilor Comisiei Europene privind eventuala nerespectare a prevederilor art. 3 alin. (2) din Tratatul privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în cadrul Uniunii Economice și Monetare

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea Ministerului Finanțelor Publice prin care informează asupra preocupărilor Comisiei Europene privind eventuala nerespectare a prevederilor articolului 3 alineatul 2 din Tratatul privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în cadrul Uniunii Economice Monetare.

Vă propun să trimitem această scrisoare la Comisiile de buget din cele două Camere.

Vă rog.

Stați, că avem o intervenție.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Domnule președinte, îmi cer scuze, sunt mai nou în forul acesta.

Văd că această scrisoare datează din 2016, și aș vrea să înțeleg de ce a durat practic un an jumate aproape până când a ajuns să fie trimisă comisiei, adică relevanța ei este oricum mai mică, și nu știu exact procedura, și nu știu dacă este normal să ajungă cu un an jumate întârziere.

Domnul Liviu Dragnea:

Nu prea e normal, dar acum i-a venit rândul.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Îmi cer scuze, tot o întrebare de procedură: cine decide când vine rândul?

Domnul Liviu Dragnea:

Biroul permanent reunit.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Adică noi.

Domnul Liviu Dragnea:

Noi.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

(...) că i-a venit rândul acum.

Domnul Liviu Dragnea:

Nu.

Adică noi, membrii Biroului permanent reunit.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Și noi, de exemplu, cum știm dacă ne sosește o astfel de scrisoare din partea Ministerului Finanțelor acum? Noi cum de știm de ea ca să nu ajungă pe ordinea de zi într-un an jumate de acum?

Domnul Liviu Dragnea:

A, cred că, aici, cele două Secretariate generale, care trebuie criticate și trase la răspundere pentru asta.

Ele vin la Secretariatele generale, nu vin la președinții...

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Adică noi nu ne putem sesiza de astfel de cazuri.

Mi se pare un caz de care am putea să ne sesizăm și să rugăm să le punem pe ordinea de zi. Iar noi să fim la curent cu ele.

Domnul Liviu Dragnea:

Din câte știu eu, se poate face lucrul acesta, dar eu vă sugerez, dacă vreți, să discutăm după BPR - să discutăm mai multe lucruri, și orice întrebare vreți să puneți, fără probleme.

Vă rog, doamna Turcan.

Doamna Raluca Turcan:

Am mai avut o intervenție asemănătoare și în altă ședință de Birou permanent reunit și se pare că fără efect; îmi încerc norocul și de data aceasta. Și am fost provocată de intervenția colegului nostru nou de la USR Claudiu Năsui, care de bunăcredință a întrebat cum este posibil ca o scrisoare privind unele îngrijorări ale Comisiei Europene exprimate în anul 2016 să fie aduse la cunoștința Parlamentului României în ansamblul său în anul 2018 la început, și răspunsul îl aflăm din partea dumneavoastră că noi hotărâm. Este greșit, și vă rog să nu-l dezinformați pe colegul nostru mai nou, pentru că în mod normal există niște termene care trebuie respectate, așa cum și ordinea de zi a Birourilor permanente reunite trebuie comunicată cu 24 de ore înainte. Și îmi aduc aminte o intervenție la fel de senină a dumneavoastră într-o ședință precedentă în care spuneați să nu se mai repete ca ordinea de zi să nu fie transmisă cu 24 de ore înainte.

Așadar, solicit în mod public ca unele documente să nu poată fi discutate în Biroul permanent reunit decât într-un termen în care ele pot fi luate în considerare și pot avea un efect. Adică să existe obligația din partea Secretariatelor generale ale Camerei și Senatului să pună documentele în primele ședințe astfel încât ele să poată genera efecte, domnule președinte, pentru că, altfel, ne facem că facem.

Eu înțeleg că ordinea de zi de astăzi este un balast de documente acumulate la Secretariate care n-au avut nici un feed-back din considerente politice de cele mai multe ori pentru că, probabil, ați considerat că ar dăuna imaginii celor care au majoritate în Parlament, și astăzi vreți să scăpați de ele!

Cum este posibil să girați un gest atât de jenant încât să puneți pe ordinea de zi de mâine în discuție votul la moțiunea de cenzură pe Guvernul Grindeanu?!

Am fost de acord pentru că asta este procedura, dar este penibil ceea ce ați propus. Este absolut penibil! Au trecut... Suntem la două Guverne distanță de Grindeanu și, dacă vă interesa dacă votul a fost corect, puteați să verificați atunci.

Este exact ca și Comisia de anchetă cu alegerile din 2009. Ce veți constata?! Că au fost fraudate și că președinte a fost Geoană pentru o noapte?!

Deci, sunt niște acțiuni care nu-și au rolul, și decredibilizați în fiecare zi instituția Parlamentului.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

N-aș vrea să o contrazic din prima pe colega mea, dar acea scrisoare care a ajuns la noi este din partea liderilor PNL, USR și PMP. Noi am supus-o dezbaterii și votului ca urmare a solicitării dumneavoastră, și nu a noastră.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnul președinte, stimați colegi, aveau deplină libertate, dacă cineva consideră că este un demers tardiv sau chiar ridicol, să retragă o asemenea solicitare, asta în primul rând, bănuiesc că adevărul nu se schimbă în timp sau sper cel puțin, realitatea nu se alterează în timp atât de grav încât pe parcursul câtorva luni să se schimbe condițiile de la vot.

Dar mai am o chestiune - aș vrea cu toată seriozitatea să ne asigurăm, că nu mai transmite un ministru materiale către Parlament.

Vă rog să observați că nu primul-ministru, care vorbește în numele Guvernului, a transmis această solicitare, această informare către Parlament, ci doamna ministru de finanțe Dragu, la vremea respectivă. Este adevărat cu aprobarea ilustrului Prim-ministru. Dar corespondența este între Instituții - Guvern și Parlament.

Este adevărat, nu știu ce propunere concretă s-ar putea face ca Parlamentul să se execute, bătând eventual din călcâie la solicitările Guvernului. Dar măcar să fie solicitările Guvernului făcute de reprezentantul autorizat, respectiv primul-ministru, nu ale unui ministru, oricât de competent și oricât ar fi de respectabil.

Măcar să păstrăm aparența criteriilor constituționale, valabil și pentru putere și pentru opoziție, indiferent de momentul optim.

Inclusiv acum v-aș ruga, domnilor președinți, să nu acceptați o asemenea corespondență de la un ministru al Guvernului Dăncilă.

Mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Da, dar aici este vorba de o scrisoare de la un ministru al Guvernului Cioloș, și nu mai vreau să fim acuzați că suntem penibili sau că respingem orice.

Cu atât mai mult, cred că trebuie să criticați foarte mult vechea conducere a Parlamentului, care în 2016, nu a dat importanță acestei scrisori.

Bun.

În ceea ce privește ordinea de zi, nu sunt de acord cu aceste afirmații și, acum înțeleg și de ce nu ați votat împotriva acelui apel la decență în politică, sau pentru că vreți în continuare să aveți aceeași atitudine și aceleași jigniri.

Stimați colegi, poate sunt unii colegi noi în BPR, ordinea de zi pe care o aveți în mape, este un proiect. Orice proiect se supune la vot, se poate completa, poate fi modificat, prin vot. Când am spus că noi hotărâm, înseamnă că prin votul nostru.

Bun. Deci, supun la vot propunerea ca această scrisoare să fie trimisă la Comisia de buget din cele două Camere.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 4 abțineri?

În regulă, deci s-a aprobat.

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoare din partea Grupului parlamentar PNL din Camera Deputaților privind convocarea Birourilor permanente reunite.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Stimați colegi, văd că unii dintre dumneavoastră v-ați aprins imediat, v-ați grăbit să stabiliți calificative pentru atitudinea Biroului permanent sau a conducerii Parlamentului, dar nu știu dacă ați avut răbdare, să vă uitați puțin, pe adresa semnată de doamna Ministru Dragu, către Parlament.

Doamna Ministru Dragu ne spune așa: că urmare a celor menționate în acest document, Ministerul finanțelor a inițiat un memorandum care a fost aprobat în ședința Guvernului din data de 27 iulie 2016, și că a fost transmis pe data de 29 către Comisia Europeană.

Știți când am fost noi sesizați? Pe data de 2.09, deci cu două luni mai târziu, după ce Guvernul a trimis răspunsul la Comisia Europeană, s-au gândit să ne trimită și nouă, un document prin care ne cereau două lucruri: să le comunicăm opinia noastră cu privire la respectarea prevederilor din Tratatul de stabilitate, da? și să le aducem la cunoștință necesitatea adoptării unor măsuri bugetare care să permită reîncadrarea într-un deficit structural de cel mult 1%, care-i treaba Guvernului. Este treaba Guvernului să ia măsurile respective!

Părerea mea este că, dacă ați fi citit lucrurile acestea v-ați fi dat seama. Că nici nu merita să o luăm în considerare. Deci, de la vremea respectivă ne-au trimis informarea, după ce practic, răspunsul îl dăduseră la Comisie, și stați acum, bineînțeles să faceți campanie politică la ședința de Birou permanent încercând în buna tradiție pe care, văd că vreți să o mențineți, a unor discursuri politice lipsite de orice fond, pe lucruri pe care ar fi fost bine să le citiți ca să vă lămuriți să nu fiți penibili, că vorbiți de fapt despre niște non-probleme, da?, ca să folosesc expresia dragă domnului Președinte, Iohannis.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă mulțumesc.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Domnule președinte...

Domnul Liviu Dragnea:

Vă rog.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Domnule președinte Tăriceanu, ați spus că nu este problema Parlamentului, deși structural Legea bugetului se votează în Parlament și, de asemenea, în anul 2016 s-au votat foarte multe amendamente cu impact semnificativ asupra deficitului structural. Vă reamintesc Legea de aprobare a OUG 20 care a avut un impact aproape triplu față de cel inițial și care se vota în Parlament. Cred că în sensul acesta era important ca această solicitare a ministrului, sunt de acord poate cu domnul Șerban, că nu trebuia să meargă direct de la ministru și trebuia să treacă prin prim-ministru; acesta este un viciu de formă. Bun. Dar nu schimbă situația.

Și, de asemenea, pentru domnul președinte Dragnea, fosta conducere a Birourilor permanente cred este prezentă lângă dumneavoastră și, atunci... Eu nu critic neapărat persoanele, cât instituția.

Domnul Liviu Dragnea:

Întâi domnul vicepreședinte Iordache, după care doamna Turcan, și după care cine mai dorește.

Domnul Florin Iordache:

Pentru corecta informare, colegii care nu erau în acel moment, eram președintele Camerei și, pentru corecta informare a dumneavoastră, Camera tocmai a sesizat Comisia de buget cu acest material. Deci, Comisia de buget de la acel moment a Camerei Deputaților a fost sesizată. Dar, pentru egalitate de tratament, și Comisia de buget a Senatului trebuie să ia cunoștință de acest material. De aceea trebuie să închidem procedura cu acest document, ca să vorbim în deplină cunoștință de cauză.

Deci, colegii deputați au luat cunoștință; cu această ocazie să ia cunoștință și colegii senatori, ca să nu mai vorbim pe lângă subiect.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Liviu Dragnea:

Doamna Turcan, vă rog.

Doamna Raluca Turcan:

Mulțumesc foarte mult.

Intervenția mea anterioară a fost legată de procedura discutării unor adrese primite de la diferite instituții sau entități adresate Birourilor reunite cu speranța din partea inițiatorilor de a produce și efecte, și justețea intervenției mele este confirmată inclusiv de punctul 6 al ordinii de zi la care suntem astăzi și pe care probabil veți solicita votul și în care, în calitate de lider al Grupului PNL, vă solicităm organizarea unei ședințe reunite astfel încât să sesizăm Avocatul Poporului să reacționeze pe Ordonanța 4/2017, ordonanță aprobată de Guvern și care lovea în angajați, ca urmare a obligației de a plăti CAS și CASS la nivelul salariului minim, lucru care astăzi produce niște efecte deosebit de grave - mulți angajați fiind în situația de a aduce bani de acasă mai ales dacă au contracte part-time sau sunt plătiți cu ora.

Așadar, iată că un document care putea să producă efecte cu impact asupra a mii de oameni a fost pur și simplu ignorat, amânat din considerente politice și supus astăzi votului Parlamentului în condițiile în care lucrurile cu greu mai pot fi schimbate. Ar mai putea fi schimbate dacă ar exista un exercițiu de voință politică, dar nu există așteptări din partea noastră.

Deci, ce vă rog: așa cum ați mai declarat, măcar cu atitudinea dumneavoastră extrem de binevoitoare, încercați totuși ca în ședințele comune, când se fac solicitări, să fie luate în considerare atunci când ele se fac, pentru că degeaba discutăm după o lună, după un an de zile! Lucrurile sunt pur și simplu de formă pentru a fi bifate și a scăpa de niște documente care grevează asupra Secretariatelor generale.

Domnul Liviu Dragnea:

Mai dorește cineva să intervină pe acest subiect? sau pe orice alt subiect.

Scrisoare din partea Grupului parlamentar PNL din Camera Deputaților privind convocarea Birourilor permanente reunite

PUNCTUL 6

Scrisoare din partea Grupului parlamentar PNL din Camera Deputaților privind convocarea Birourilor permanente reunite

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 6 - scrisoare din partea Grupului parlamentar PNL din Camera Deputaților privind convocarea Birourilor permanente reunite pentru prezentarea unui raport al Avocatului Poporului cu privire la poziția acestei instituții față de prevederile Ordonanței Guvernului numărul 4/2017 pentru modificarea și completarea Legii numărul 227/2015.

Potrivit Legii numărul 35/’97 privind organizarea și funcționarea instituției Avocatului Poporului, aceasta este o autoritate publică autonomă și independentă față de orice altă autoritate publică. În consecință, Avocatul Poporului nu poate fi supus nici unui mandat imperativ sau reprezentativ. Nimeni nu îl poate obliga pe acesta să se supună instrucțiunilor sau dispozițiilor sale.

Deci, în legătură cu această scrisoare, ea n-a fost amânată din considerente politice, și eu vă propun respingerea pentru că nimeni nu poate să îl oblige pe Avocatul Poporului să se supună unor instrucțiuni, unor sugestii sau unor dispoziții, chiar dacă unii din stat au fost la un moment dat pe la Avocatul Poporului ca să îi sugereze ce ar trebui să facă.

Deci, având în vedere aceste chestiuni, vă propun să respingem această solicitare.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă. Șase voturi împotrivă.

Vă mulțumesc.

Scrisoarea Consiliului Legislativ prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru ocuparea a două posturi vacante

PUNCTUL 7

Scrisoarea Consiliului Legislativ prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru ocuparea a două posturi vacante

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 7 - Scrisoarea Consiliului legislativ prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru ocuparea a două posturi vacante.

Este vorba de două posturi de președinte de secție.

Vă propun să aprobăm un termen de trei săptămâni pentru depunerea candidaturilor pentru cele două posturi, cu respectarea dispozițiilor din Legea 73, respectiv articolul 9, alineatul (2).

Cine este pentru? Mulțumesc.

Unanimitate?

Voturi împotrivă?

Abțineri?

A fost aprobat.

Raportul asupra execuției bugetului Curții de Conturi pe anul 2016

PUNCTUL 8

Raportul asupra execuției bugetului Curții de Conturi pe anul 2016

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 8 - potrivit Legii numărul 94/1992, pentru controlul execuției bugetelor anuale ale Curții de Conturi, trebuie constituită o comisie specială, comună a celor două Camere și rog liderii de grup, ca în termen de două săptămâni să propună Biroului permanent reunit, o procedură pentru desemnarea membrilor în această Comisie.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Se pare că în unanimitate a fost aprobat.

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare USR privind reînființarea Comisiei comune pentru elaborarea Codului Electoral

PUNCTUL 9

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare USR privind reînființarea Comisiei comune pentru elaborarea Codului Electoral

Domnul Liviu Dragnea:

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare USR privind reînființarea Comisiei comune pentru elaborarea Codului Electoral.

Dorește cineva o intervenție pe această solicitare? Nu.

Această solicitare, nu respectă prevederile articolului 7, din Regulamentul activităților comune. Adică, nu are atașat un Proiect de Hotărâre de constituire a Comisiei, astfel încât vă propun să respingem, cu sugestia și rugămintea către Grupurile USR, să facă solicitarea conform Regulamentului și să atașeze Proiectul de Hotărâre de constituire a Comisiei.

Deci, supun votului respingerea acestei solicitări.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Cinci.

Deci, cu 15 voturi pentru, cu 1 vot împotrivă și 5 abțineri, a fost aprobată propunerea de respingere.

Scrisoarea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării prin care informează că în data de 26 februarie 2018 încetează mandatul unui membru al Colegiului director

PUNCTUL 10

Scrisoarea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării prin care informează că în data de 26 februarie încetează mandatul unui membru al Colegiului director

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării prin care informează că în data de 26 februarie încetează mandatul unui membru al Colegiului director, respectiv a doamnei Theodora Bertzi și este necesară numirea unui nou membru.

Vă rog să fiți de acord să fiți de acord să declanșăm procedurile de numire a unui nou membru în Colegiul director al CNCD, cu respectarea condițiilor prevăzute de Ordonanța nr. 137/2000, și ca termen pentru depunerea candidaturilor, vă propun data de 20 februarie 2018, urmând ca aceastea să fie depuse la cele două Secretariate generale ale Camerei Deputaților, respectiv Senatului.

Supun la vot această propunere.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate a fost aprobată.

Solicitări din partea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților

PUNCTUL 11

Solicitări din partea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților

Domnul Liviu Dragnea:

Solicitări din partea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților privind activitatea Comisiei speciale pentru sistematizarea legislativă.

Este rămasă fără obiect, întrucât Curtea Constituțională s-a pronunțat deja asupra procedurii prin care a fost constituită și în conformitate cu care și-a desfășurat activitatea această Comisie.

Deci, supun votului dumneavoastră respingerea acestei solicitări.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Da! Deci, cu 15 voturi pentru și 5 voturi împotrivă s-a aprobat respingerea.

Domnul președinte Tăriceanu.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Doresc la acest punct să fac o subliniere, și anume: controlul de constituționalitate pe care îl face Curtea Constituțională, include recomandările Comisiei de la Veneția. Să știți lucrul acesta, cei care sunteți interesați și care încercați ca orice problemă pe care o avem, și la care nu sunteți mulțumiți de modul în care decidem, adică nu respectați faptul că până la urmă majoritatea, așa este în Parlament, decide, cei care nu sunteți mulțumiți încercați să exportați această problemă. În cazul de față, Comisia de la Veneția.

Țineți cont de ceea ce v-am spus, cu modul în care Curtea Constituțională analizează obiecțiile de neconstituționalitate, inclusiv integrând punctele de vedere exprimate de Comisia de la Veneția, și al doilea lucru pe care doresc să îl subliniez este că, observ că, din ce în ce mai des se face apel la Curtea Constituțională pentru a tranșa problemele politice dintre majoritate și opoziție, ceea ce nu este normal. Curtea Constituțională nu a fost gândită pentru așa ceva și nu este normal să transformăm Curtea într-un arbitru pe care nu și-l dorește să devină. Adică arbitru politic în disputele dintre noi.

Vă mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă rog!

Domnul Vlad-Tudor Alexandrescu:

Domnule președinte Tăriceanu, vă atrag atenția că încălcați echilibrul puterilor în stat prin această declarație. Eu personal n-o iau ca o declarație politică, ci o iau ca declarația președintelui Senatului, care încearcă să limiteze accesul prevăzut de Constituția României la acele instituții care pot asigura echilibrul puterilor în stat.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Da. Nu aveți nici o limită, decât inteligența proprie; în rest, faceți ce doriți.

Domnul Liviu Dragnea:

Mai dorește cineva să intervină?

Vă rog, doamna Turcan.

Doamna Raluca Turcan:

Aș dori doar să menționez că această solicitare a Grupului PNL este justă, este necesară.

Domnul Liviu Dragnea:

La care solicitare vă referiți?

Doamna Raluca Turcan:

La punctul 11.

Domnul Liviu Dragnea:

Păi lăsați-mă să citesc eu, că deocamdată conduc eu astăzi ședința, și după ce o citesc vă dau cuvântul. Chiar îmi cer scuze.

Doamna Raluca Turcan:

Vă rog, vă rog.

Chiar vă rog să citiți.

Domnul Liviu Dragnea:

Pentru stenogramă: deci, punctul 11. Punctul...

La 11 vă refereați?

Doamna Raluca Turcan:

Da.

Domnul Liviu Dragnea:

Îmi cer scuze.

Doamna Raluca Turcan:

Dacă doriți să mai citiți odată, vă ascultăm.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă rog, dacă vreți.

Îmi cer scuze.

Doamna Raluca Turcan:

Da.

În spațiul public știți foarte bine că au existat foarte multe neadevăruri, ca să nu le numesc minciuni, iar unul foarte grav și care până acum a rămas fără nici o consecință a fost acela că Frans Timmermans, prim-vicepreședintele Comisiei Europene, susține modificările la Legile justiției, or lucrul acesta a fost infirmat prin declarație publică a Comisiei Europene. De aceea, pentru a nu plana nici o suspiciune cu privire la oportunitatea, necesitatea unor modificări la Legile justiției așa cum s-a acționat și cum intenționați să acționați pe viitor, cred că este oportun și pentru opinia publică să existe acest aviz consultativ al unui organism care este luat în considerare în majoritatea țărilor care respectă statul de drept și independența justiției.

Dacă doriți, este o plasă de siguranță inclusiv pentru ceea ce dumneavoastră susțineți în spațiul public, și anume că modificările la Legile justiției nu fac rău nimănui, ci, dimpotrivă, sunt necesare și așteptate de către sistem și sunt o gură de oxigen pentru cei care se confruntau cu neclarități ale legii.

Așadar, este justă această solicitare a PNL-ului, și noi vom continua să susținem că avizul Comisiei de la Veneția - consultativ - cu calitate, să spunem, de evaluare - este necesar.

Domnul Liviu Dragnea:

Domnul Șerban Nicolae, vă rog.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnule președinte, vorbesc și în calitate de inițiator al celor trei propuneri legislative.

Textul constituțional este indiscutabil - nu există nici un fel de procedură constituțională prin care dreptul meu de inițiativă legislativă ca parlamentar să fie înfrânt printr-o desesizare de către Parlament sub pretextul consultării unui organism respectabil, cu autoritate certă, doar pentru că cineva are impresia că s-a rostit o minciună la adresa unui demnitar european. Eu, unul, n-am făcut nici un fel de afirmație în legătură cu ce susține sau ce nu susține domnul Frans Timmermans, dar mi s-ar părea profund anormal, și vreau să vă spun că aș susține același punct de vedere pentru toate inițiativele legislative. Niciodată nu mi-aș permite să îi spun unui parlamentar chiar dintr-un partid advers să mai aștepte cu propunerea legislativă că nu curge termenul constituțional pentru prima Cameră sesizată pentru că noi considerăm că trebuie să ne mai consultăm, și asta este valabil chiar și pentru propunerile care vin de la PNL, și eu sper totuși că Grupul PNL înțelege după 27 de ani de Constituție a României că nu putem înfrânge voința unui inițiator de propunere legislativă pentru că trebuie să așteptăm consultări.

Mai mult decât atât, suntem în faza în care cele trei propuneri legislative fac obiectul de verificare a constituționalității de către Curte. Pe două dintre ele s-a și pronunțat Curtea și cu privire la procedură și cu privire la legalitate și constituționalitatea constituirii Comisiei speciale, și lucrurile sunt suficient de clare.

De aceea, mie mi se pare că cel mai corect ar fi fost ca Grupul PNL să-și retragă o asemenea susținere după ce s-a pronunțat Curtea Constituțională. Dar, mă rog, eu totuși aș vrea să fac un apel să nu fie înfrânt dreptul de inițiativă legislativă al parlamentarilor prin introducerea unei proceduri parazite care oricum nu ajută pentru că nu poate fi luată în considerare, și Curtea Constituțională apreciază că termenele constituționale curg implacabil - cu sau fără consultanță externă, internă sau de orice altă natură.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă rog, domnul Vosganian.

Domnul Varujan Vosganian:

Stimați colegi, este drept că noi vorbim despre justiție, mai mult decât despre alte domenii în ultima vreme, dar ar trebui să convenim că fiecare domeniu are egală importanță.

Și aș vrea să întreb, poate că eu nu sunt familiarizat, deși am o lungă experiență parlamentară, dacă există vreun alt domeniu de reglementare în care Parlamentul este solicitat să aștepte, până când primește aviz.

Dacă cumva, Comisia Europeană, dacă cumva Consiliile de Miniștrii ale Comisiei Europene, dacă cumva Eurostat sau altă instituție este abilitată să intervină în procesul legislativ până în clipa votului.

Dacă nicio altă instituție nu este abilitată, atunci nu văd de ce am face excepție în această privință în acest fel, sugerând că noi înșine nu suntem capabili să înțelegem ce se întâmplă în problema asta în țară.

Mulțumesc.

Solicitare din partea Grupului parlamentar USR din Camera Deputaților referitoare la includerea pe ordinea de zi a următorului Birou permanent reunit a înființării Comisiei de cod electoral și a Apelului împotriva violenței în politică

PUNCTUL 12

Solicitare din partea Grupului parlamentare USR din Camera Deputaților referitoare la includerea pe ordinea de zi a următorului Birou permanent reunit a înființării Comisiei de cod electoral și a Apelului împotriva violenței în politică

Domnul Liviu Dragnea:

Nu mai vrea nimeni?

Bun. În aceste condiții putem trece la punctul numărul 12, și anume - o solicitare din partea Grupului parlamentare USR din Camera Deputaților referitoare la includerea pe ordinea de zi a următorului Birou permanent reunit a înființării Comisiei de cod electoral și a Apelului împotriva violenței în politică.

Am discutat mai înainte aceste subiecte.

Vă rog!

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Domnul președinte, vreau să intervin doar pentru a confirma, pe de o parte, ceea ce ați spus dumneavoastră, a nota faptul că cererea noastră inițială era din luna a 9-a, am revenit, scuze, era din luna a 10-a, am revenit în luna a 11-a, așa cum ați sugerat și dumneavoastră anterior, iar intervenția anterioară care, deși nu îmi aparține, eram de acord cu ea, se referea tocmai la neincluderea unor cereri chiar de revenire asupra celei inițiale pe ordinea de zi a Biroului permanent din considerente evident, politice. Iar dacă asta dumneavoastră considerați violență de limbaj în ceea ce mă privește, că v-ați referit în mod deosebit la mine, cred că exagerați și cred că nu ar trebui să faceți aprecieri vis a vis de afirmațiile mele anterioare, în nota pe care ați făcut-o dumneavoastră. Dar nici o problemă, cu toții mai greșim.

Mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Mulțumesc foarte mult pentru sfat.

Deci, s-au discutat mai înainte aceste subiecte, nu are rost să le mai supunem la vot.

Scrisoarea Autorității de Supraveghere Financiară prin care înaintează:

PUNCTUL 13

Scrisoarea Autorității de Supraveghere Financiară prin care înaintează:

Raportul privind evoluția piețelor financiare nebancare pe semestrul I/2017;

Raportul anual 2016

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 13 - Scrisoarea Autorității de Supraveghere Financiară prin care înaintează Raportul privind evoluția piețelor financiare nebancare pe semestrul I/2017 și Raportul anual pe 2016.

Vă propun ca aceste rapoarte să fie trimise la Comisiile de specialitate din cele două Camere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Colegi care nu votează?

În unanimitate a fost aprobat.

Scrisoarea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților prin care solicită convocarea Birourilor permanente reunite pentru dezbaterea unui proiect de declarație a Parlamentului

PUNCTUL 14

Scrisoarea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților prin care solicită convocarea Birourilor permanente reunite pentru dezbaterea unui proiect de declarație a Parlamentului

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea grupurilor parlamentare PNL din Senat și Camera Deputaților prin care solicită convocarea Birourilor permanente reunite pentru dezbaterea unui proiect de declarație a Parlamentului.

Dacă cineva dorește să intervină pe acest punct să spună.

Nu? În aceste condiții vă propun respingerea acesteia întrucât consider că este depășită.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 6 Voturi împotrivă.

Cu 15 voturi pentru, 6 împotrivă, s-a aprobat respingerea acestei solicitări.

Vă rog, domnul Ben-Oni Ardelean.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumesc.

Cred că devine din punct în punct aceeași chestiune. Și anume, discutăm de timeing, de timpul în care anumite scrisori, anumite cereri, anumite solicitări apar pe ordinea de zi a BPR-urilor sau BP-ului, după caz. Și în același timp de discuția pe fond.

Pe fond putem discuta, putem avea păreri divergente, putem să ne exprimăm prin înțelepciunea pe care o avem vis a vis de limitările care sunt pe discuție, însă, pe povestea de timp, cred că sunt lucruri pe care ar trebui să le clarificăm. Și nu solicit neapărat introducerea pe ordinea de zi a unui nou punct, dar cred că este nevoie de o discuție clarificatoare vis a vis de modul în care procedăm, cu punerea acestor chestiuni pe ordinea de zi.

Sunt lucruri care într-adevăr, după doi ani de zile îs aberante. Sunt totuși niște proceduri pe care aș vrea să le respectăm chiar dacă în Regulament, nu sunt neapărat specificate ca și timp, dar cred că este o chestiune de bun simț politic.

Ca în înțelepciunea Senatului și a Camerei să putem să ne respectăm între noi și să putem pune aceste solicitări pe ordinea de zi în timp util, adică cel puțin să nu mai discutăm cu: expirat, nu mai face obiectul nostru, deja s-a pronunțat Curtea, deja nu mai știu ce, că din momentul respectiv, normal că suntem puși cu toții într-o situație cel puțin anormală.

Vă mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Mulțumesc.

Dacă altcineva dorește să intervină. Nu mai dorește nimeni.

Eu tocmai asta încerc să facem, dar se pare că nici asta nu este bine, că ideea este să comentăm și să criticăm orice.

Ca să putem ajunge la situația în care nu mai avem documente, solicitări vechi prin sertarele de la Secretariatul general, trebuia să facem întâi curățenie. Se pare că nici asta nu este bună!

Deci, ca să purcedem la ce doriți dumneavoastră, trebuia să facem curățenia aceasta. Este primul BPR din acest an.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Vă mai spun o chestiune: cred că dincolo de curățenie... Păi, dacă acesta este obiectul acestui BPR, este foarte bine și așa, dar sunt deplasări care, mă rog, apar ca și urgențe. Înțeleg că depui după și le aprobi, dar pe curățenia respectivă pe care o faci după doi ani de zile am deja o problemă de procedură.

Mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Da, vă mulțumesc foarte mult pentru sugestii.

Deci, și aceasta de la Autoritatea de Supraveghere Financiară nu este la curățenie.

Scrisoarea doamnei Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru numirea unui nou Consiliu de administrație al SRTV

PUNCTUL 15

Scrisoarea doamnei Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru numirea unui nou Consiliu de administrație al SRTV

Solicitări din partea Grupurilor parlamentare PNL referitoare la declanșarea procedurilor parlamentare de numire a unui nou Consiliu de Administrație al Societății Române de Televiziune

PUNCTUL 16

Solicitări din partea Grupurilor parlamentare PNL referitoare la declanșarea procedurilor parlamentare de numire a unui nou Consiliu de Administrație al Societății Române de Televiziune

Scrisoarea doamnei Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, prin care solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru numirea unui nou Consiliu de administrație al SRTV Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 15 - doamna Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, solicită declanșarea procedurilor parlamentare pentru numirea unui nou Consiliu de administrație al SRTV.

Și la următorul punct sunt solicitări din partea Grupurilor parlamentare PNL referitoare la declanșarea procedurilor de numire a unui nou CA al SRTV.

Birourile permanente reunite trebuie să declanșeze aceste proceduri parlamentare, și vă propun să solicităm liderilor de grup, Președintelui României, Guvernului României, personalului angajat al SRTV ca în termen de 15 zile de la declanșarea procedurilor de numire să transmită propuneri nominale pentru posturile de titular și supleant, potrivit dispozițiilor articolului 19 din Legea numărul 41/’94.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate a fost aprobat.

Solicitări din partea Grupurilor parlamentare PNL referitoare la declanșarea procedurilor parlamentare de numire a unui nou Consiliu de Administrație al Societății Române de Televiziune

Punctul 16 conține același subiect pe care l-am discutat la punctul anterior.

Scrisoarea doamnei Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, referitoare la situația financiară a instituției

PUNCTUL 17

Scrisoarea doamnei Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, referitoare la situația financiară a instituției

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 17 - doamna Doina Gradea, director general interimar al Societății Române de Televiziune, trimite o scrisoare referitoare la situația financiară a instituției.

Vă propun ca această scrisoare să fie trimisă la Comisiile de cultură și la cele de buget.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate a fost aprobată propunerea.

Raportul Băncii Naționale a României asupra inflației - noiembrie 2017

PUNCTUL 18

Raportul Băncii Naționale a României asupra inflației - noiembrie 2017

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 18 - raportul Băncii Naționale a României asupra inflației - noiembrie 2017.

Acest raport vă propun să îl trimitem la Comisiile de buget spre informare.

Cine este pentru? Mulțumesc.

În unanimitate a fost aprobat.

Raportul asupra stabilității financiare - decembrie 2017, aprobat de Banca Națională a României

PUNCTUL 19

Raportul asupra stabilității financiare - decembrie 2017, aprobat de Banca Națională a României

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 19 - raportul asupra stabilității financiare - decembrie 2017, aprobat de Banca Națională a României.

Vă propun ca și acest raport să fie trimis la Comisiile de buget spre informare.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Plângeri prealabile formulate de 12 senatori aparținând Grupului parlamentar USR

PUNCTUL 20

Plângeri prealabile formulate de 12 senatori aparținând Grupului parlamentar USR

Domnul Liviu Dragnea:

20 - Plângeri prealabile formulate de 12 senatori aparținând Grupului parlamentar USR.

Vă propun ca aceste plângeri să fie transmise Comisiei de Statut.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. În unanimitate.

Scrisoarea Agenției Naționale de Integritate referitoare la situația juridică a domnului Demeter Andras Istvan, fost președinte-director general al Societății Române de Radiodifuziune, ca urmare a rămânerii definitive, prin Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 3456/2017, a raportului de evaluare al ANI privind încălcarea regimului juridic al conflictelor de interese de către acesta

PUNCTUL 21

Scrisoarea Agenției Naționale de Integritate referitoare la situația juridică a domnului Demeter Andras Istvan, fost președinte-director general al Societății Române de Radiodifuziune, ca urmare a rămânerii definitive, prin Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 3456/2017, a raportului de evaluare al ANI privind încălcarea regimului juridic al conflictelor de interese de către acesta

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea Agenției Naționale de Integritate referitoare la situația juridică a domnului Demeter Andras Istvan, fost președinte-director general al SRR - Societății Române de Radiodifuziune, ca urmare a rămânerii definitive, prin Decizia ICCJ numărul 3456 din 2017, a raportului de evaluare ANI privind încălcarea regimului juridic al conflictelor de interese de către acesta.

Propun să trimitem această scrisoare la Comisiile juridice și la cele de cultură.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. În unanimitate.

Scrisoarea Consiliului Național al Audiovizualului prin care înaintează demisia domnului Valentin-Alexandru Jucan din calitatea de membru titular

PUNCTUL 22

Scrisoarea Consiliului Național al Audiovizualului prin care înaintează demisia domnului Valentin-Alexandru Jucan din calitatea de membru titular

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea Consiliului Național al Audiovizualului prin care înaintează demisia domnului Valentin-Alexandru Jucan din calitatea de membru titular.

Vă propun să trimitem această scrisoare la Comisiile de cultură.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Scrisoarea Avocatului Poporului prin care solicită declanșarea procedurilor de numire a adjuncților Avocatului Poporului

PUNCTUL 23

Scrisoarea Avocatului Poporului prin care solicită declanșarea procedurilor de numire a adjuncților Avocatului Poporului

Domnul Liviu Dragnea:

Scrisoarea Avocatului Poporului prin care solicită declanșarea procedurilor de numire a adjuncților Avocatului Poporului.

Domnul Victor Ciorbea ne informează că trebuie să declanșăm procedurile parlamentare pentru numirea adjuncților Avocatului Poporului.

Vă propun să fiți de acord, să solicităm Avocatului Poporului să transmită către Birourile permanente ale Camerei și Senatului, propuneri nominale pentru aceste funcții, așa cum prevede articolul 11, din Legea numărul 35/1997, la care dânsul face referire.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

În unanimitate.

Scrisoare din partea doamnei deputat Ana Birchall, președintele Delegației Parlamentului României la AP OSCE referitoare la organizarea Sesiunii anuale a AP OSCE în anul 2021, la București

PUNCTUL 24

Scrisoare din partea doamnei deputat Ana Birchall, președintele Delegației Parlamentului României la AP OSCE referitoare la organizarea Sesiunii anuale a AP OSCE în anul 2021, la București

Domnul Liviu Dragnea:

24 - Scrisoare din partea doamnei deputat Ana Birchall, președintele Delegației Parlamentului României la AP OSCE referitoare la organizarea Sesiunii anuale a AP OSCE în anul 2021, la București.

Ne este propusă organizarea la București în anul 2021 a Sesiunii anuale a AP OSCE și eu vă rog să fim de acord.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

În unanimitate.

Demisia doamnei deputat Ana Birchall din funcția de președinte al Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru coordonarea activităților parlamentare necesare pregătirii Președinției Consiliului Uniunii Europene din primul semestru al anului 2019 și președinte al Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a OSCE

PUNCTUL 25

Demisia doamnei deputat Ana Birchall din funcția de președinte al Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru coordonarea activităților parlamentare necesare pregătirii Președinției Consiliului Uniunii Europene din primul semestru al anului 2019 și președinte al Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a OSCE

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 25 - Demisia doamnei deputat Ana Birchall din funcția de președinte al Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru coordonarea activităților parlamentare necesare pregătirii Președinției Consiliului Uniunii Europene din primul semestru al anului 2019 și președinte al Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a OSCE.

O înscriem pe ordinea de zi pentru ca plenul comun să ia act.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Nota GRUI privind constituirea Grupului parlamentar de prietenie România - Comunitatea Statelor Caraibiene și a Pieței Comune

PUNCTUL 26

Nota GRUI privind constituirea Grupului parlamentar de prietenie România - Comunitatea Statelor Caraibiene și a Pieței Comune

Domnul Liviu Dragnea:

Nota GRUI, privind constituirea Grupului parlamentar de prietenie România - Comunitatea Statelor Caraibiene și a Pieței Comune.

Domnul Suciu.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Domnule președinte, vă propun, totuși, să nu înscriem pe ordinea de zi de mâine acest punct și să respingem constituirea acestui grup de prietenie.

Domnul Liviu Dragnea:

Da. Deci, supun votului dumneavoastră această propunere.

A! doamna Turcan, vă rog, îmi cer scuze!

Doamna Raluca Turcan:

Nu pot să nu mă manifest pozitiv la o astfel de propunere, deci mi se pare cea mai bună decizie a PSD din ultimii doi ani.

Domnul Liviu Dragnea:

Supun la vot această propunere.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Unanimitate.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Să știți că, multă lume de aici am impresia că vede această chestiune, strict prin prisma locației țărilor respective.

Să știți că țările respective, sigur că sunt cunoscute prin potențialul și atracția turistică, dar dacă priviți numai această problemă, părerea mea este că facem o greșeală, Sigur că nu dă bine la popor să facem grup de prietenie cu țările Caraibiene dar, sigur dacă vedeți numai un prilej de plimbare, atunci foarte bine, dacă vedeți și o componentă politică și economică, că Statele acelea să știți că au și ele tot un vot la ONU, și de exemplu tot ne chinuim noi să obținem un loc de membru nepermanent în Consiliul de securitate în care votează și țările publice.

Domnul Varujan Vosganian:

Domnul președinte, eu vă propun să amânăm, nu să respingem, pentru că poate că nu suntem familiarizați cu realitățile de acolo decât sub impact turistic.

Domnul Liviu Dragnea:

Varujan, am votat deja.

Raportul de activitate pentru anul 2017 al instituției Avocatul Poporului

PUNCTUL 27

Raportul de activitate pentru anul 2017 al instituției Avocatul Poporului

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 27 - Raportul de activitate pentru anul 2017 al instituției Avocatul Poporului.

Vă propun să trimitem acest raport la Comisiile juridice.

Cine este pentru?

Cu unanimitate de voturi s-a aprobat.

Vă rog, o intervenție.

Domnul Petru Movilă:

Domnul președinte, vă rog să aprobați ca și la Grupurile parlamentare, nu doar la Comisiile de specialitate, din nefericire PMP-ul nu are reprezentanți în Comisia juridică și consider absolut corect, Grupul parlamentar să aibă acest material.

Domnul Liviu Dragnea:

Mie mi se pare o propunere foarte bună, și dacă sunteți de acord o să supun la vot o completare, și anume că acest Raport să fie transmis și la grupurile parlamentare.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

În unanimitate, și vă mulțumesc pentru propunere.

Solicitări din partea grupurilor parlamentare PSD din Senat și Camera Deputaților privind modificări în cadrul unor delegații și comisii comune

PUNCTUL 28

Solicitări din partea grupurilor parlamentare PSD din Senat și Camera Deputaților privind modificări în cadrul unor delegații și comisii comune

Domnul Liviu Dragnea:

28 - Solicitări din partea Grupurilor parlamentare PSD din Senat și Camera Deputaților privind modificări în cadrul unor delegații și comisii comune.

Vă propun să înscriem pe ordinea de zi a plenului comun aceste modificări.

Cine este pentru? În unanimitate.

Nota GRUI privind reluarea procedurii de dezbatere și adoptare a proiectului de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr.15/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Comitetului Director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare

PUNCTUL 29

Nota GRUI privind reluarea procedurii de dezbatere și adoptare a proiectului de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr.15/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Comitetului Director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare

• Nota referitoare la sesizarea de neconstituționalitate a Hotărârii Parlamentului României nr.72/2017 pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr.15/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare

Domnul Liviu Dragnea:

29 - Nota GRUI privind reluarea procedurii de dezbatere și adoptare a proiectului de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României numărul 15/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Comitetului Director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare.

De asemenea, notă referitoare la sesizarea de neconstituționalitate a Hotărârii Parlamentului României numărul 72/2017 pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României, aceeași, 15/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare.

La acest punct îl voi ruga pe domnul Gabi Vlase să aibă o intervenție și oricine altcineva mai dorește să intervină.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci ca să rămână spusă chestiunea asta pentru că eu am condus acele ședințe.

Au fost patru hotărâri în ziua aceea, dacă îmi aduc aminte, da?, pe care le-am votat în plen comun pentru completări, verificări de comisii parlamentare. În general aceste voturi, așa cum este cutuma, toată lumea le votează.

Colegii de la USR au contestat neconstituționalitatea votului, în lipsă de cvorum.

Mă rog, nu comentez decizia Curții aici.

Am un singur comentariu pe care vreau să-l spun: din acelea patru, două au fost constituționale și două nu.

Bănuiesc că a fost o mișcare de colegi din sală atât de masivă între cele două și celelalte două că au fost și intercalate, m-am uitat cu atenție.

Deci, asta este neconstituționalitatea.

Au contestat cvorumul, lipsa cvorumului, care la două a fost, la două n-a fost, în același timp, în 15 minute, în zece minute, cât putea să dureze un vot comun la completări de comisii.

Dar aici dați-mi voie, domnule președinte, să am și eu un punct de vedere personal: suntem în aceeași chestiune de ipocrizie generală în care știți foarte bine că mai vin și de la celelalte grupuri și cei care contestați lipsa cvorumului - "Trece-mă și pe mine că n-am lipsit!", doar ca să ne încurcăm singuri ședințele fără sens. Nici măcar nu era o chestiune de mare importanță. La fel ca și declarațiile de aseară de la televizor că "Vai de mine, ce salarii mari avem!" Cui nu-i convine, poate să îl dea înapoi!

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Liviu Dragnea:

Dacă mai dorește cineva să intervină pe acest subiect. Nu.

În aceste condiții, eu vă spun că deciziile Curții Constituționale - și cele care ne fac plăcere și cele care nu ne fac plăcere - trebuie respectate, și nu este bine să certăm Curtea Constituțională.

Deci, eu cred că trebuie să reluăm procedura de dezbatere și aprobare a proiectului de hotărâre având deciziile Curții, dar avem și propuneri din partea unui grup parlamentar de modificare a anexei, și vă propun să avem un singur proiect de hotărâre pentru ambele chestiuni și să îl înscriem pe ordinea de zi a plenului comun.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

În unanimitate.

Memorandum intern: Organizarea unei Ședințe Solemne Comune a Senatului și Camerei Deputaților dedicată împlinirii a 100 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, în data de 27 martie 2018

PUNCTUL 30

Memorandum Intern: Organizarea unei Ședințe Solemne Comune a Senatului și Camerei Deputaților dedicată împlinirii a 100 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, în data de 27 martie 2018

Domnul Liviu Dragnea:

30 - Organizarea unei Ședințe Solemne Comune a Senatului și Camerei Deputaților dedicată împlinirii a 100 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, în data de 27 martie 2018.

Vă rog!

Domnul Cornel Popa:

Dar ar fi trebuit să vă spun din capul locului că sunt mulțumit să văd acest punct pe ordinea de zi, sigur că aș fi fost și mai mulțumit dacă memorandumul intern pe care eu l-am înaintat domnului președinte Tăriceanu în data de 1, l-am și văzut sub ochii dumneavoastră să ne dăm cu părerea și să nu fiu muștruluit numai de către domnul președinte, poate vă mai muștruluiți și dumneavoastră toți ceilalți.

Așa că, cu frică spre groază, vă rog să mă scuzați că am avut îndrăzneala să fac acest memorandum și să îl înaintez conducerii Senatului.

Cred deci, că ar fi fost absolut original să discutăm despre acest memorandum și ieri în ședința Biroului, să vedem dacă îl înaintăm către Birourile permanente reunite care au căderea să hotărască asupra unui asemenea memorandum intern, și sigur închei prin a spune că, este totuși o inițiativă lăudabilă că, ne gândim să omagiem unirea Basarabiei cu România, la 100 de ani.

Vă mulțumesc.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Stimați colegi, pentru a avea o imagine corectă asupra acestei probleme, întâi de toate, doresc să vă informez că am avut o discuție preliminară cu domnul președinte Dragnea, în calitatea domniei sale de președinte al Camerei Deputaților prin care am gândit că este nevoie să marcăm împlinirea a 100 de ani de la unirea Basarabiei cu România, printr-o ședință solemnă.

În acest sens, cu mult timp înainte, cu mult timp înainte, adică la mijlocul anului trecut am făcut demersurile politice pe lângă Parlamentul moldovenesc adică am discutat cu Președintele Parlamentului, domnul Candu, făcându-i propunerea să facem o ședință solemnă la Chișinău a Parlamentelor.

Această propunere am materializat-o, inclusiv printr-un document care există înregistrat în Parlament, i-am trimis această scrisoare, răspunsul inclusiv după o discuție personală cu domnia sa, și cu ambasadorul României la Chișinău, care a susținut acest demers, din partea Guvernului, dar a rămas, să spunem, fără un răspuns favorabil și pozitiv, considerând domnul Candu, condițiile politice interne din Basarabia. Și nu vreau aici să comentez, dânșii sunt cei mai în măsură în final să accepte o astfel de propunere pe care noi am gândit-o că ar fi favorabilă forțelor pro-europene și pro-unioniste.

Până apar condiții, propunerea pe care am considerat că este utilă să o facem este acea de a organiza o Sesiune solemnă a Parlamentului, la București, da? pentru a marca cei 100 de ani, cu invitarea tuturor autorităților române, inclusiv invitarea președintelui Parlamentului Republicii Moldova, eventual a primului-ministru și a parlamentarilor moldoveni.

Acum, în final o mică remarcă în legătură cu ce a spus domnul Popa.

Domnule senator, dacă doriți să includeți anumite documente, pe ordinea de zi vă adresați Biroului permanent, nu eu stau să fac acest lucru, deci procedural, trebuia solicitarea adresată Biroului permanent al Senatului, dar această solicitare așa cum v-am spus și ieri în ședința Senatului, nu avea sens în timp ce demersurile erau demarate și v-am adus la cunoștință că pe ordinea de zi de astăzi la ședința comună va fi acest memorandum intern, pe care sigur Birourile permanente, îl vor analiza și vor decide dacă îl aprobă sau nu, inclusiv nu numai locația, ci oportunitatea care este sigur, cel mai important lucru.

Vă mulțumesc.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă mulțumesc.

Domnul Popa, vă rog.

Domnul Cornel Popa:

Da.

Trebuie să vă cer scuze că v-am deranjat, domnule președinte.

Asta am înțeles, și, în altă ordine de idei, de asemenea vă mai cer scuze odată că nu v-am auzit vorbind până la data de întâi de asemenea inițiative, activități, și sigur că mi-am permis atunci să fac acel memorandum intern. Acesta a fost sensul demersului pe care eu l-am făcut, tocmai pentru că nu auzisem pe nimeni vorbind - nici pe dumneavoastră, și cred că era normal să îmi permit să fac ce am făcut.

Domnul Petru Movilă:

Dacă îmi permiteți, domnule președinte...

Domnul Liviu Dragnea:

Vă rog. Chiar vă rog.

Domnul Petru Movilă:

Mulțumesc.

Sigur, au fost mai multe decizii, hotărâri, afirmații în spațiul public privind ședințe solemne la Iași, la Alba Iulia, la Chișinău.

Trebuie să recunoaștem că este destul de greu - chiar și în țară nu am reușit să facem niciodată o sesiune, o ședință solemnă a Parlamentului.

Poate fi soluția corectă să facem la București, să invităm conducerea Parlamentului de la Chișinău, nu doar președintele, liderii grupurilor parlamentare, chiar și socialiștii și comuniștii de acolo, până la urmă, fac parte din Parlamentul Republicii Moldova, primul-ministru, dar, sigur, eu personal nu l-aș invita niciodată pe Dodon pentru că, chiar dacă ar veni aici, n-ar învăța nimic.

Cred că trebuie să facem ședința solemnă la București, să invităm corect, cum ați spus dumneavoastră, reprezentanții, conducerea Parlamentului Republicii Moldova, primul-ministru, și cam atât, sau poate și liderii altor instituții - Curtea Constituțională, Avocatul Poporului, că au și ei aceste instituții.

Mulțumesc mult.

Domnul Liviu Dragnea:

În acest memorandum este specificată, fără dubiu și fără posibilitatea de interpretare, lista invitaților de onoare: Președintele României, Primul-ministru al României, membri ai Guvernului României, președintele Parlamentului Republicii Moldova domnul Candu, însoțit de o delegație a Parlamentului Republicii Moldova și alți invitați conform listei de protocol stabilite.

Supun la vot acest memorandum.

Cine este pentru? Mulțumesc. În unanimitate a fost aprobat.

Proiectul Programului de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din ziua de miercuri, 7.02.2018

PUNCTUL 31

Proiectul Programului de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din ziua de miercuri, 7.02.2018

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 31 - Proiectul Programului de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din ziua de miercuri, 7 februarie 2018.

Este vorba de oră, și sunt colegii de la Senat, că dumneavoastră aveți mâine vot final, am înțeles, și care este ora cea mai mică pe care o putem decide pentru plenul reunit, în așa fel încât să aveți timp să și finalizați.

Domnul Călin Popescu-Tăriceanu:

Stimați colegi, programul Senatului mâine este până la ora 13,00, dar vă propun, sigur, să aprobăm ora 12,00, urmând ca noi mâine la ședința de plen la primul punct să modificăm programul cu începere de la 10,30 și să încheiem la 12 fără un sfert în așa fel încât să putem realiza ședința comună.

Deci, vă propun să aprobăm programul de lucru, și de restul ne ocupăm.

Domnul Liviu Dragnea:

Asta este o veste foarte bună.

Atunci, pot să propun ca ședința comună să înceapă la orele 12,00.

Supun la vot această propunere.

Cine este pentru? În unanimitate a fost aprobată această propunere.

Memorandum intern: Desfășurarea votului electronic cu ocazia ședințelor de plen reunit ale Camerei Deputaților și Senatului

PUNCTUL 32

Memorandum Intern: Desfășurarea votului electronic cu ocazia ședințelor de plen reunit ale Camerei Deputaților și Senatului

Domnul Liviu Dragnea:

Punctul 32 - Memorandum Intern, ne apropiem cu pași mari, de o dorință foarte veche.

Desfășurarea votului electronic cu ocazia ședințelor de plen reunit ale Camerei Deputaților și Senatului.

Este vorba despre procedura de desfășurarea votului electronic cu ocazia ședințelor comune dar, parcă aveați un proiect de calendar, îl mai aveți?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Este atașat.

Domnul Liviu Dragnea:

Este vorba de procedura de desfășurare a votului electronic cu ocazia ședințelor comune, și acest memorandum propune adoptarea unui set de măsuri.

Este și un calendar prezentat, după ce se finalizează toate procedurile, le solicit celor doi Secretari generali să facă o informare la BPR, astfel încât să putem totuși stabili data când se vor desfășura cele opt ședințe de acomodare cu procedura de vot după modelul de la Camera Deputaților.

Deci, 7 februarie, dacă aprobăm astăzi, ar fi semnarea protocolului de colaborare, înțeleg.

Două secunde, domnul, ca să termin și eu, să duc și eu ceva la capăt.

Așa de supărat am fost astăzi, toată lumea m-a întrerupt!

De asemenea, tot pe 7, văd protocolul între Secretarul general al Senatului cu Secretarul Camerei Deputaților pe 8, se va aduce la cunoștință furnizorului acest memorandum, sau această decizie.

Soluția tehnică trebuie.. de ce este nevoie de atâtea zile până pe 21, de exemplu?

Asta este prima mea întrebare, și sigur sunt și alte întrebări sunt sigur!

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Pot răspunde?

Cei care au furnizat acest sistem, trebuie să pună la punct baza de date, noua bază de date comună, pentru că este vorba despre membrii Camerei și membrii Senatului.

Și evident se fac și setările necesare pentru ca totul să funcționeze exact cum funcționează la Cameră, pe același sistem.

De asemenea, ar trebui inscripționate și cardurile, ele sunt personalizate după cum membrii Camerei Deputaților cunosc acest lucru. Sunt personalizate cu numele și prenumele parlamentarului respectiv.

Domnul Vlad-Tudor Alexandrescu:

Domnule președinte, stimați colegi.

Mi se parte rezonabil, 21 februarie ca termen.

Singurul lucru care mă îngrijorează, este faptul că ni se alocă opt ședințe de acomodare, pentru parlamentari.

Ne trebuie opt ședințe să ne acomodăm; noi le folosim și la plenul Senatului și la plenul Camerei.

Domnul Liviu Dragnea:

Îmi cer scuze, vă explic imediat.

Am avut și eu aceeași reacție, prima dată când l-am folosit la Cameră.

Sunt opt ședințe de vot.

Domnul Șerban Nicolae, după aceia dumneavoastră doamna Secretar general și oricine altcineva mai dorește să intervină.

Domnul Șerban Nicolae:

Domnul președinte, stimați colegi, dacă reușim să împlinim acest vis vechi al, votului electronic, totuși eu revin cu o propunere care a mai fost făcută cândva, în Parlament.

Este adevărat că pentru ședințele comune utilizăm sala care aparține îndeobște, sălii de plen a Camerei Deputaților.

Dar, probabil vă amintiți, cei care au fost în mandatul 2012-2016, își amintesc faptul că din rațiunile de atunci, a fost nevoie de montat scaune undeva la primul inel de balcoane pentru senatori datorită numărului mare.

Eu politicos și respectuos, aș face un apel la secretarii generali, poate reușesc să identifice o soluție în așa fel încât atunci când au loc ședințele comune ale Camerei Deputaților și Senatului să nu se simtă senatorii ca și cum ar fi musafiri. Să nu se simtă ca și cum ar fi cetățeni care stau să caute locurile din spate care rămân libere, după ce se așează doamnele și domnii deputați, colegial.

Bănuiesc că se pot găsi formule de repartizare, înțeleg că sistemul de la Cameră este foarte bun, totul este brand-uit cu Camera Deputaților, dar fiind ședințe comune, mă gândeam să fie o sală comună.

Dacă se poate. Dacă nu se poate, mai așteaptă și acest vis, cine știe, pentru când tehnologia va permite tratament egal.

Domnul Liviu Dragnea:

Puteți să fiți mai specific? Eu, personal, n-am înțeles, și vreau să nu greșesc.

Mai specificați.

N-am înțeles.

Domnul Șerban Nicolae:

O repartizare. Dacă vreți, fac și propuneri, dar mă gândeam să rămân senator, să nu încerc să intru în stafful tehnic al vreuneia dintre Camere, că mă gândeam că acestea sunt chestiuni tehnice; dacă se găsește o formulă așa cum algoritmic sunt repartizate și în Senat - în sala de plen a Senatului, și în sala de plen a Camerei - pe grupuri. Dacă ați observat, sau poate, mă rog, deputații n-au observat, pentru senatori este oarecum neplăcut când vin în sală să caute locurile din spate care rămân libere neocupate de deputați la ședințele comune. Asta era doar o observație. Acum, Doamne ferește!, nu dorim să provocăm vreo suferință sau vreun traumatism colegilor deputați. Mă gândeam să fie o sală a Parlamentului în ședința Camerelor reunite, o sală a Parlamentului. Mă uitam chiar de curiozitate - în Statele Unite există US Congress cu emblemă, cu tot ce trebuie. Dar era doar o sugestie pentru cei doi secretari generali, dacă reușesc să propună un asemenea plan. Dacă nu, nu; era o observație.

Domnul Liviu Dragnea:

Sincer, n-am știut de aceste traume pe care le trăiesc senatorii României, în special cei din Grupul PSD, înțeleg. Eu am fost la Grupul PSD; nimeni nu mi-a spus. La următorul grup, la întâlnirea grupului voi întreba asta și îmi voi cere scuze dacă cumva senatorii s-au simțit jigniți de deputații din Parlamentul României care, sigur, își permit să se așeze pe scaune câteodată înaintea senatorilor.

Eu am luat act de această solicitare. Pentru a fi sigur...

Eu nu mi-am permis să vă întrerup, chiar nu mi-am permis să vă întrerup mai ales având în vedere poziția dumneavoastră.

Dar, pentru a fi sigur că este o solicitare foarte susținută, vreau să discutăm în Grupul PSD în primul rând, și nu îmi permit să vorbesc în alte grupuri, ca să vedem cum este mai bine și în funcție de ce să alegem scaunele pentru senatorii care vin, sigur, în această sală care nu este a noastră - ea este a Senatului, de fapt, și să nu care cumva să creadă cineva că suntem gazde, Doamne ferește!

Deci, am luat act de asta, și vă mulțumesc foarte mult pentru observație.

Pe marginea acestui memorandum dacă mai sunt intervenții.

Poate și reușim să-l adoptăm.

Vă rog.

Domnul Dorin-Valeriu Bădulescu:

Ca o simplă observație, dacă tot s-a deschis subiectul acesta: să luați la cunoștință că, în ceea ce privește Grupul PMP, noi avem în sala de plen comun alocate 20 de locuri, și suntem 24, și, tot așa, suntem obligați să ne împrăștiem prin sală.

Deci, asta apropo de situația creată.

Domnul Petru Movilă:

Adică vă invităm și la Grupul PMP la Senat, domnule președinte, să clarificăm asta.

Domnul Liviu Dragnea:

Deja lucrurile sunt mult mai grave decât credeam.

Eu nu știu ca să fie locuri alocate. Eu nu știu asta.

Deci, Secretariatul general de la Camera Deputaților...

La noi, la Camera Deputaților, nimeni nu alocă nimic.

Deci, nu aveți ce să discutați cu Secretariatul general.

Nu știu care sunt obiceiurile de la Senat, dar la noi nu se face așa ceva.

Mai mult decât atât nu avem ce să spunem.

Voi ruga deputații ca atunci când avem plen comun, respectiv mâine este prima dată, să intrăm după ce intră senatorii.

Vorbesc foarte serios, că poate chiar așa este.

Când este ședință comună, primul venit - primul servit.

Supun la vot propunerea. Supun la vot memorandumul intern.

Cine este pentru? Mulțumesc. În unanimitate s-a aprobat.

Ordinea de zi, în sfârșit, a fost epuizată. Vă mulțumesc foarte mult pentru participare și declar această ședință comună închisă.

Domnul Varujan Vosganian:

A rămas cea pe care o adăugasem!

Domnul Liviu Dragnea:

Păi vedeți, în loc să discutăm de chestiuni serioase, discutăm de scaunele din Parlament.

Nu mai declar această ședință închisă și o declar deschisă.

Solicitare din partea Grupului Parlamentar ALDE

Și discutăm despre ultimul punct, și anume: solicitarea Grupului ALDE privind nominalizarea domnului deputat Băișanu Ștefan-Alexandru în funcția de vicepreședinte în Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Socialistă Vietnam în locul domnului deputat Anton Anton.

Vă propun să o trecem pe ordinea de zi la plenul comun de mâine.

Cine este pentru? Unanimitate.

Acum chiar declar această ședință închisă, definitiv.

*

Ședința s-a încheiat la ora 14,27.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 30 mai 2020, 19:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro