Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe nov. 2013 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2013 ora 10:00

1. Memorandum Intern - Bugetul Camerei Deputaților pe anul 2014
la Comisia pentru buget, finanțe și bănci consultă

Memorandum Intern - Bugetul Camerei Deputaților pe anul 2014 Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bună ziua!

Aveți proiectul ordinii de zi. Suplimentar este cererea care a venit de la Secretarul general al Guvernului pentru evenimentul de 25 - 26 noiembrie. Vă aduc la cunoștință că ziua de marți 26, la Parlament, va fi Summit-ul premierilor din Europa Centrală și de Est - China și Forumul oamenilor de afaceri. De aceea, ne roagă să le dăm în regim de gratuitate sălile: Titulescu, Drepturile Omului, Bălcescu, Iorga, Spiru Haret, Iuliu Maniu, Prezident, Brătianu, Cuza, Mihai Viteazu și Duca, precum și sistemul de sonorizare aferent și cabine de traducere pentru traducere simultană pentru sălile menționate, cu excepția Sălii Titulescu și President.

"Vă solicităm acceptul pentru utilizarea serviciilor de catering extern la sălile menționate precum și suportarea cheltuielilor pentru .. Pe holul din fața Sălii Mihai Viteazu și Gheorghe Duca de către Camera Deputaților".

Deci, asta este prima pe ordinea de zi. Așa încât domnule secretar general, din banii puțini pe care îi aveți, vedeți cum rezolvați.

Forumul este la nivelul de aici, la P1, da? - deci, 25, 26.

Sălile sunt pentru 25 și 26. O zi o să dureze amenajarea. Membrii Biroului? De acord.

Domnul Marian Neacșu:

Domnule președinte, dacă îmi permiteți?

V-aș ruga frumos, la suplimentarea ordinii de zi, că nu am văzut acolo, o solicitare din partea Comisiei de buget-finanțe să lucreze în paralel cu plenul astăzi pentru dezbaterea bugetului.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da, deocamdată nu avem cum să o facem, că o aprobăm noi.

Domnul Marian Neacșu:

De principiu dacă aprobăm bugetul.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Trebuie să aprobăm bugetul.

Pentru punctul 1 - Bugetul Camerei Deputaților pe anul 2014, colegii mei au lucrat toată noaptea și acum, domnule secretar general, o să vă rog frumos să ne faceți un punctaj așa, să ne explicați, ca să putem să discutăm după aceea toate detaliile.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Da. Deci, proiectul de buget al Camerei Deputaților pe 2014 va fi dimensionat la suma totală de 235.385 mii de lei, 235 de milioane de lei. La activitățile finanțate din venituri proprii, în 2014 se propune o sumă de 22 de mii de lei, 22,5 milioane de lei, iar la cheltuieli suma de 16,800 mii de lei.

Deci, bugetul are o creștere față de anul 2013 de circa 13%. La cheltuielile de personal, creșterea este de 7,5%, sunt explicațiile toate date în text; la bunuri și servicii - creștere de 22%, deci, la bunuri și servicii înseamnă materialele necesare activității legislative, cheltuielile privind cazarea, transportul, deplasările interne și cele din străinătate pentru deputați și personal.

În alte transferuri: 24 de mii de lei, la programe finanțate din fonduri externe, este vorba de proiectul care s-a discutat, să sperăm că anul viitor vom avea suma.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Stop, stop, stop. Noi avem 1500 de angajați. Cum avem finanțate 1895?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Și la activele nefinanciare.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Va fi prima întrebare a presei.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Să facem un punctaj pentru presă, dar după ce terminăm.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Asta va fi breaking news-ul României, bugetul Camerei Deputaților. Cum dumneavoastră toți de la Secretariatul General ați vorbit foarte mult în ultimele 9 luni de zile cu presa, o să o facem acum noi politicienii pe tema asta.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Răspundem noi. Deci, constat așa: din 1895, 1412 sunt la noi și restul sunt la dumneavoastră.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Da. Am și alte chei, dacă pot să vă povestesc. De fapt, în bugetul acesta, 57% astea din cheltuieli sunt numai pentru deputați. Asta înseamnă personal, deplasări ș.a.m.d. Deci, aproape 60%, 40% înseamnă celelalte cheltuieli privind casa și toate.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La bunuri și servicii? Este crescută suma la bunuri și servicii față de anul trecut?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Cu 22% la cazare, transport, deplasări interne, reparații și o să trec la punctele care sunt cele mai importante.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La bunuri și servicii sunt și celelalte cheltuieli cu reparațiile care trebuie să le facem ?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Reparațiile care înseamnă: reparații scară monumentală la C1, care este un proiect foarte mare și dacă nu o reparăm nici anul viitor o să rămânem fără scară. După aceea, sunt reparațiile la terasele deasupra Grupului PNL, Grupului UDMR și Grupului PSD. Eu pun numai sumele mari și după aceea reautorizarea ascensoarelor ș.a.m.d., protecția împotriva focului în clădire.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Iar la recepția.?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Acum ajung. Activele nefinanciare, deci, vorbim despre recepția Palatului Parlamentului, cum bine știți, nu s-a făcut niciodată și asta are în vedere trei activități principale: auditul energetic, cadastrul casei, deci, cadastru pentru cei 330.000 metri pătrați de birouri și elementele de siguranță la foc. Toate sunt obligatorii prin lege. Ne va costa în jur de 4-5 milioane de lei, nu știm exact deocamdată. Și tot aici intră studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru esplanadă, pentru proiectul esplanada, continuarea programului "Paperless" ș.a.m.d., dar sunt sume mici, nu le putem decât estima în momentul acesta.

Dar ceea ce eu vreau să vă prezint este interesantă o comparație între bugetul Camerei Deputaților propus la noi în 2014 și cel din anii anteriori. Este elocventă această situație.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

2008-2009.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Deci, în 2008 bugetul era de 270 de milioane față de 235 pe care îl propunem noi. În 2009 a fost 281 de milioane, în 2010 - 243 de milioane și după aceea scade în 2011 și 2012, dar asta în situația în care erau 334 de deputați față de 412, baza noastră de calcul pentru anul 2014, de fapt, sunt 407. Iar la personal: în 2012 aveam 1850 de angajați, acum suntem la 1507. După aceea, cheltuielile de personal:

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Deci, câți erau în 2012?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

1850.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cu tot cu posturile care erau nefinanțate.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Ceea ce am uitat să vă spun că în 2013..

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

132 de posturi rămân nefinanțate.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Pot să vă spun și ce economii am făcut. Deci, la nivelul Camerei, pentru tot anul, s-au făcut economii de 10 milioane de lei, fiind o sumedenie de măsuri administrative. Dar vreau să continui să vă spun despre ceea ce este interesant: deplasările în străinătate în 2008 au fost de 5 milioane de lei, iar noi acum suntem la propunerea de 2 milioane de lei. Reparațiile capitale în 2008 au fost de 12 milioane de lei și noi suntem la 5 milioane de lei.

Deci, concluzia este că proiectul de buget este echilibrat, este minimal, nu este nici un fel de exces.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Am băgat și sumele forfetare stabilite pentru mașini acum, pentru cei care nu au mașini, da?

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Da.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Rugămintea este: împreună cu Comitetul liderilor să găsiți o soluție și pentru mașinile care sunt în parc, dar să le și explicați că dacă vor să le manipuleze primarii costă mai mult.

Domnul Cristian Adrian Panciu:

Nu am cifrele în față. Deci, sunt 167 de mașini în parcul comun pe care le plătim și dorim să le transferăm către autoritățile publice sau alte ministere.

Din păcate, reînmatricularea costă în jur de 1000-2000 de euro pe fiecare mașină. S-ar putea să nu fie interesați primarii...

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Alte întrebări la buget?

Opoziția.

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Noi v-am cere un răgaz. Astăzi a venit scrisoarea la grup - eu nu pot să emit o părere și un punct de vedere pentru că n-am discutat în grupul parlamentar. Avem ședință de grup parlamentar la ora 14,00.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Toți colegii au la ora 13,30.

Domnul Tinel Gheorghe:

Dacă e vorba să intrăm astăzi cu el, nu putem să intrăm astăzi cu el. Dacă vreți, să amânăm ședința de vot final să discutăm...

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu. Discuția a fost că-l facem după angajarea premierului. Așa am vorbit.

Voi nu vorbiți între voi? Voi faceți o chestiune care e de 6-7 ani... Trebuie să depășim această situație. Vine domnul Mircea Toader, discutăm ceva cu el, după care trimite un vicelider...

Toți șapte s-au înțeles ieri și au făcut așa: bugetul îl punem astăzi, că așa scrie la lege, au venit fiecare - mai spun și pentru stenogramă, dacă trebuie, chestiunea aceasta - cu reprezentantul lor din Comisia de buget și finanțe. Dacă nu mă credeți pe mine, luați din stânga dumneavoastră și vedeți...

Domnul Tinel Gheorghe:

Nu vă contrazic, însă eu nu am aceste informații.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Toată lumea a stabilit, toți chestorii au semnat bugetul, din ce știu eu. Domnul Seres Denés, care este tot din opoziție, este aici. Noi nu am vrut să facem până nu semnează chestorii, știți programul.

A fost și discuția aceasta: cei de la Ministerul Finanțelor ne pun 222 de mil., dar noi trebuie să explicăm un lucru. Noi, de 20 de ani decembrie îl plătim în ianuarie și vrem ca anul viitor să nu mai plătim decembrie în ianuarie, că tot ne păcălim. Adică, noi ne facem un buget mic în ultimii ani și plătim următorul an luna decembrie, cum făceau pe vremuri comuniștii. Or, plătim tot ce trebuie într-o lună și cu asta basta.

Deci, noi avem 208 mil. acum. Dacă aduni 24 de mil. să plătim luna decembrie de anul acesta și anul viitor luna decembrie, aceștia sunt banii... Și mai avem 5 mil. pentru scara monumentală și reparațiile scurte pe care le avem. Să sperăm că din reduceri de cheltuieli putem să facem recepția clădirii. Tot așa o să facem, ca anul acesta, tot din reduceri de cheltuieli, din modernizare, din alte chestiuni și o să avem un beneficiu anul acesta din faptul că nu mai plătim reparații la mașini, pentru că sunt mașinile noi, de cele vechi am scăpat. Dacă scăpăm și de acestea 167, mai ne scapă cu ceva, nu mai avem cheltuieli.

Oricum, ne încadrăm într-un buget care este foarte mic față de orice stat european din jurul nostru.

Alte întrebări? Aceasta a fost discuția, de două ori am discutat la mine în cabinet cu toți liderii grupurilor parlamentare. Am avut o discuție dimineață cu Mircea Toader, s-a dus la ședința voastră de Birou permanent, s-a întors cu accept, după care am avut o întâlnire la ora 15,45 la mine în birou cu fiecare reprezentant din Comisia de buget, în care am discutat această chestiune.

Domnul chestor Palăr.

Domnul Ionel Palăr:

În completare la ceea ce ați spus dumneavoastră, domnule președinte, ca o sursă de reducere a cheltuielilor: din ce am observat și eu și domnul chestor Drăghici și cred că și colegii mei, pe zona "Transporturi" sunt stocuri pe care n-am avut mișcări din ’95. Am avut ARO și altfel de... Ar trebui fie să le cedăm cu titlu gratuit, fie să le radiem din inventarul Camerei pentru că nu mai poți să faci... Sunt și sume și cantități. Este încă o soluție de a mai scoate "morții" din casă.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Aceasta au propus-o și toate grupurile, să facem o radiere a obiectelor de inventar - și de la parlamentari și care sunt în Camera Deputaților de atâția ani de zile -, care sunt stocuri fără mișcare. Dar aceasta este o altă chestiune.

Deci, bugetul este mai mare decât anul viitor cu 13%, în momentul în care noi avem 78 de parlamentari în plus și anul acesta ne-am închis cu chiu cu vai. Luna decembrie se plătește în luna ianuarie. Banii sunt, dacă ne vin...

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Ca pondere în timp cât e? Putem demonstra - este o medie europeană - că noi suntem cu mult sub media europeană. 0,02 procente. E un argument pe care îl putem folosi.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bun. Membrii Biroului?

Se aprobă bugetul.

Noi îl aprobăm în Biroul permanent și îl trimitem către Comisia de buget. De fapt, atunci se va aproba. Îl acceptăm așa cum este și-l trimitem Comisiei de buget și va trebui să aprobăm comisiei să lucreze în paralel cu noi, da?

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Și Comisia de buget va trebui să ne prezinte din nou raportul și un chestor după aceea îl prezintă în plen.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Un chestor îl prezintă în plen. Domnul vicepreședinte Motreanu știe, pentru că a fost atâția ani...

Atunci, vă propun următoarea variantă: să lucreze în paralel cu plenul, să aducă la ora 12,00-12,15 raportul cu privire la buget în plenul Camerei Deputaților, îl punem pe ordinea de zi, sub rezerva primirii raportului, ne uităm pe el, îl discutăm. 0,0033%, acesta este - 5 telegondole, atât cheltuim pe an, o mie opt sute și ceva de angajați, plus demnitarii.

Deci, la ora 12,00 vă propun să începem dezbaterea pe el, la ora 12,30 să dăm votul final și după aceea vă rog frumos să faceți toate argumentele pe care să le prezentăm presei. Așa este corect și așa am făcut în fiecare an. E bine? Prezintă unul dintre chestori - domnul Denés, domnul Palăr, cine vrea. Domnul Ionel Palăr. Vorbiți cu cei de la comisie, cu domnul Dragomir și prezentați dumneavoastră.

Vă rog.

Domnul Tinel Gheorghe:

Cer permisiunea ca 20 de minute să ne lăsați să discutăm în grupul parlamentar bugetul.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Sunt de acord.

Domnul Tinel Gheorghe:

Și pentru că ați susținut să se supună la vot și nu am girul grupului, mă abțin la aprobarea acestui buget.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Păi, nu se votează acum.

Mergem la următorul punct.

.............................

Deci, trimitem proiectul de buget - 235 de milioane - cu aceste argumente către Comisia de buget. Aceasta este propunerea Secretariatului general, însușită de Biroul permanent. Atât, 235 de milioane, aceasta este proiecția noastră de buget, aceasta a cerut staff-ul Parlamentului. Am trimis-o, împreună cu argumentele. 7% sunt cheltuielile cu parlamentarii și este o scădere față de perioada 2008-2010. Restul discutăm după ce vine raportul și vom prezenta toate datele în momentul respectiv și vom răspunde întrebărilor în momentul în care acesta va fi aprobat. Până atunci, nu putem să discutăm nimic despre buget, până nu se aprobă. Pentru că nu știm. Noi facem o propunere.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 1 iunie 2020, 4:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro