Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Galerie foto
Activitate parlamentară
2016-prezent (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Ion Ștefan > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la domnul deputat Ion Ștefan (Grup PNL)
Modernizare în pas de melc în guvernarea PSD-ALDE

În anul în care celebrăm Centenarul Marii Uniri din 1918, românii încă mai merg pe drumuri de țară, prin hârtoape și gropi. Un comunicat al Institutului Național de Statistică ne arată că România își modernizează drumurile existente în pas de melc, fără a mai pune la socoteală că guvernanții noștri nu sunt în stare să facă vreun kilometru nou de autostradă. Așa se face că, într-un an de zile, lungimea drumurilor modernizate din România a crescut cu doar 2,9% în anul 2017 comparativ cu 2016.

La o sută de ani de Românie modernă ne ”lăudăm” că din numărul de kilometri de drumuri publice, o treime sunt ulițe ca pe vremea bunicilor și străbunicilor, din pământ și piatră. Mai mult, nu avem nici măcar jumătate din rețeaua de drumuri modernizată!
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate și 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită, mai arată INS.
Se întâmplă în țara europeană în care un kilometru de asfalt costă cât nu face, iar deteriorările de pe porțiunile de autostradă abia inaugurată arată acest lucru. Cu alte cuvinte, guvernanții își permit luxul de a construi scump și prost, în defavoarea României care, în 2018, încă mai merge prin colb.
La sfârșitul anului trecut, din totalul de 86.099 kilometri de drumuri publice, 17.654 km (20,5%) erau drumuri naționale, 35.149 km (40,8%) drumuri județene și 33.296 km (38,7%) drumuri comunale.
Din totalul drumurilor naționale, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene și numai 4,3% (763 km) autostrăzi. Moldova, în continuare, este codașă, fiind singura regiune istorică a României care nu este ”unită” prin autostradă nici cu Țara Românească și nici cu Transilvania. Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi și un neverosimil 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi.
Drumurile județene sunt în proporție de 38,7% drumuri modernizate și 41,3% dintre drumurile comunale sunt drumuri pietruite.
Ponderea cea mai redusă de drumuri publice, între regiunile de dezvoltare ale României, o regăsim, din păcate, în regiunea de Sud-Est, care cuprinde și județul nostru. Rețeaua de drumuri publice din Vrancea însumează în jur de 600 kilometri de drumuri județene, aproape 500 kilometri de drumuri naționale și alți 600 kilometri de drumuri comunale. Tot la capitolul ”laude”, Vrancea deține și un drum național de pământ!
Din păcate, starea drumurilor pe care circulăm se reflectă în gradul de dezvoltare a județului și în numărul de victime de pe șosele!
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 23 februarie 2020, 12:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro