Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2016-prezent (sen.)
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2008-2012 (dep.)
www.mirceacazan.ro
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Mircea-Vasile Cazan > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la Grupul parlamentar al PNL
Cine spune adevărul și cine minte în legătură cu autostrada Pitești – Sibiu?

Nu o spunem pentru prima oară. Am afirmat de mai multe ori, în public, că tronsonul de autostradă Pitești – Sibiu este unul foarte important pentru România. Și nu doar pentru că face parte dintr-un proiect european de drumuri.

Tronsonul de autostradă Pitești – Sibiu este extrem de important pentru ambele capitale de județ de la cele două capete ale lui. Două zone puternic industrializate cu numeroși investitori străini, o zonă turistică de excepție sunt argumentele pentru ca să se treacă cât mai urgent la începerea lucrărilor pe acest tronson.
Din păcate, avem parte până în prezent o sumă de poziții contradictorii ale oficialilor guvernamentali care sunt și factori de decizie în ceea ce privește tronsonul de autostradă Pitești – Sibiu.
3 decembrie 2013: premierul Victor Ponta prezintă în Parlament un plan al priorităților privind construcția de autostrăzi, tronsonul Pitești – Sibiu nu se regăsește.
11 februarie 2014, ministrul Dan Șova, pe blogul personal: “putem începe efectiv construcția autostrăzii Pitești – Sibiu de la 1 ianuarie 2017”. Termenele prezentate de ministrul Șova: 6 luni – licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate; 24 de luni (perioadă minimă impusă de Comisia Europeană) – realizarea efectivă a studiului de fezabilitate; 6 luni – licitația pentru construirea autostrăzii.
5 martie 2014, ministrul Dan Șova, pe blogul personal: “în cel mult 24 de luni pot începe lucrările pe Sibiu – Pitești”. Termenele prezentate de ministrul Șova: 6 luni – licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate; 12 luni – realizarea studiului de fezabilitate; 6 luni – licitația pentru constuirea autostrăzii.
20 martie 2014, ministrul Dan Șova, pe blogul personal: „Așadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii. 20 martie”. Termenele prezentate de ministrul Dan Șova: 6 luni – licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate; 24 de luni – realizarea efectivă a studiului de fezabilitate; 6 luni – licitația pentru construcția autostrăzii.
21 martie 2014, premierul Victor Ponta, la Dacia Pitești: „Le-am confirmat celor de la Dacia ca din programul 2007-2013 de autostrazi deja s-au alocat 25 milioane euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate, ca in 2015 incepem lucrarile pe baza noului studiu de fezabilitate din ambele capete si dinspre Sibiu si dinspre Pitesti”.
Ce se (mai) poate înțelege după toate aceste declarații. Avem, în primul rând ,un ministru care una spune în februarie, alta la începutul lunii martie și revine în a doua decadă a lunii martie la prima afirmație. Ca să simplificăm, avem un ministru Dan Șova care practic vede începerea lucrărilor când pe 1 ianuarie 2017, când pe 1 ianuarie 2016 și din nou, pe 1 ianuarie 2017. Când a avut (dacă a avut) dreptate ministrul Dan Șova? În declarațiile 1 și 3 sau în declarația numărul 2? Cum este posibil ca într-o zi ministrul de resort să spună că 24 de luni pentru realizarea studiului de fezabilitate este (de fapt) un termen minim impus de Comisia Europeană (deci ar putea dura mai mult decât 24 de luni) și în altă zi să se refere senin la un termen de 12 luni, uitând de Comisia Europeană? Cât de competent poate fi un astfel de ministru, pe mâna căruia s-au dat construcția de autostrăzi și, mai nou, întreg ministerul transporturilor?
Avem pe de altă parte un prim-ministru, care una spune în Parlament și cu totul altceva partenerilor/investitorilor străini de la Pitești. De la ignorarea construirii autostrăzii Pitești – Sibiu - la începerea lucrărilor în 2015 este o cale foarte lungă. Suntem aici în fața unui dublu limbaj: unul pentru uz intern și altul pentru (într-un fel) uz extern. Când a fost corect primul ministru Victor Ponta? În decembrie sau acum pe 21 martie?
Nu în ultimul rând, suntem și în fața unor contradicții dintre ministrul de resort (în toate afirmațiile sale) și premierul Victor Ponta, mă refer doar la declarația de la Pitești a acestuia. Cine are dreptate? Ministrul sau premierul? Cine a mințit, ministrul sau premierul? Să nu știe ministrul de resort că există un mai vechi studiu de fezabilitate care poate fi actualizat sau să-l fi scos din mânecă premierul? Să exagereze ministrul de resort cu termenele prezentate sau să nu cunoască premierul respectivele termene?
Ne este foarte greu să dăm un răspuns la toate aceste întrebări. Un lucru este însă sigur: undeva, la cineva există un înalt nivel de incompetență și ne este teamă că nu vor începe prea curând procedurile și lucrările efective la autostrada Pitești – Sibiu.
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 2 aprilie 2020, 4:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro