Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Proceduri parlamentare > Proces legislativ la Camera Deputatilor > Pl-x 4/2016 > Consultare publică Versiunea pentru printare

Opinii si sugestii depuse pentru Pl-x nr. 4/2016
Propunere legislativă privind activitatea de prevenție în sănătate

1. Florin Alexandru Sâmbătă, 06 feb 2016, 10:50
  Buna ziua.
Prezentul proiect nu va duce la imbunatatirea starii de sanatate a populatiei din mai multe motive: lipsesc medicii cu adevarat valorosi - cei mai buni sunt plecati peste hotare, aparatura medicala de preventie si tratare a bolilor este sub orice critica sau lipseste cu desavarsire, cardul de sanatate introdus impiedica actul medical in sine prin blocarea sistemului informatic, analizele nu sunt facute cu simt de raspundere, spitalele sunt pline de bacterii - te duci cu o boala, pleci cu mai multe - si aici dau si cazul tatalui meu care a facut analizele complete si controlul anual, analize care au iesit foarte bune apoi, la foarte putine zile a fost internat in spital, altfel spus l-am dus sanatos si l-am scos din spital mort. Acesta este sistemul de sanatate prin programele total inutile de preventie pe care doriti sa le promovati???? Sunt bani aruncati pe apa sambetei. Cate dintre persoanele care au participat pana acum la programele de sanatate si depistate cu afectiuni s-au vindecat? Aveti vreun procent? In cazul in care acest procent este de minim 15% m-ati convins de eficienta programelor de preventie in sanatate. Pana acum nu. Alt argument pentru care sunt impotriva acestui program este foarte slaba pregatire a medicilor si a personalului sanitar din sistem, dovada foarte multele cazuri de deces in randul pacientilor din culpa medicala, iar cei responsabili sunt inca in sistem, in timp ce rudele isi plang mortii trecuti pe lumea cealalta dupa participarea exact la programele de preventie in functiune - si nu numai, medicii si asa slab pregatiti, asistentele se poarta in procent foarte mare brutal cu pacientii, ca sa nu mai vorbim de sfanta spaga si de plicrile umflate cu bani care duc, pana la urma tot la decesul pacinetului si nu la insanatosirea lui. Aceasta propunere legislativa vine si este sustinuta din partea unor persoane care nu au de-a face cu medicina - de ex. Eugen Nicolaescu. Mai sunt impotriva unui aspect: nu sunt de acord ca pacientii care refuza participarea la programele de preventie in sanatate sa fie sanctionate, in indiferent pe care cale. Este un atentat la buzunarele romanilor si asa indatorati financiar! Este ca si cum ai intra cu cizmele in viata personala! Apropo - la medic ma duc doar cand sunt bolnav, nu de dragul de a ma duce! Aceasta propunere de preventie in sanatate nu va duce decat la cresterea deceselor in randul populatiei si in nici un caz la insanatosirea ei! E o forma de genocid mascat! Asa ca renuntati la idee, sau cel putin nu impuneti oamenilor obligativitatea participarii la programe de preventie si nici nu santionati refuzul participarii.
Acestea sunt propunerile mele si ar fi de dorit sa tineti cont de ele.
2. Adela Popa Duminică, 07 feb 2016, 08:44
  Stimati domni initiatori,

revedeti va rog art. 26, alineatul (3) litera b) referitoare la declaratia pe propria raspundere a beneficiarului programului. Art. 27 citat in textul mentionat face referire la punerea in aplicare a legii, nicidecum la vreo sanctiune (dupa cum spune logica).

Cu stima,
Adela Popa
3. Violeta Buhaianu Duminică, 07 feb 2016, 09:15
  Nu este corect ,ptr ca majoritatea bolilor de cancer se depisteaza tardiv,din lipsa de sintome.Aceasta lege sa se aplice acelora,care odata depistati nu fac tratamente
4. Wlter Urbano walter.urbano38@gmail.com Duminică, 07 feb 2016, 11:11
  Se vede ca nu stiti cum se traieste in Romania! Daca voi huzuriti pe bani publici, ei aflati, ca cei ce au muncit o viata sunt bataia voastra de joc. V-ati intrebat daca exista medici in toate satele Romaniei?! V-ati intrebat daca ne putem permite sa mergem la medic?! As putea fi de acord cu voi numai daca se vor deconta cheltuielile suportate de pacient in scopul preventiei, adica: transport, investigatii medicale, cazare, etc. Stiti cat am cheltuit cu o operatie de hernie de disc... 4000lei. Stiu ca pentru voi nu inseamna nimic, iar la cat munciti voi, nu veti ajunge sa faceti aceasta operatie, dar pentru mine, care am un venit de 2000lei cu o familie din 4 persoane, e foarte mult. Bine ca aveam descoperirea de card activa, ca astfel poate scapati de aceste mustrari. Hai sa facem schimb de salarii pentru o luna, ca sa vedeti cum se traieste in lumea reala.
Sa va fie rusine...javrelor!
5. Novac Gruia egruia@yahoo.com Duminică, 07 feb 2016, 11:46
  0722263260  
  Grupurile de experți ale Comisiei Europene pun la dispoziția statelor membre explicații, ghiduri cu descriptori.
“scopul lor fiind doar acela de a face cât mai accesibilă informația referitoare la aditivii permiși și la cantitățile în care aceștia pot fi folosiți.
Deși Ghidul Descriptorilor nu este încă disponibil în limba română, el poate fi consultat în limba engleză la http://ec.europa.eu/food/food/fAEF/additives/docs/guidance_1333- 2008_descriptors_annex2_20131218_en.pdf
În Comunitatea Europeană se practică utilizarea de “liste pozitive” de aditivi, ceea ce semnifică faptul că nu se pune accentul pe interdicții, ci pe indicații de folosire corectă.
De știut că aceste Regulamente au un conținut ce se modifică în timp, sunt dinamice. Astfel, ele sunt supuse unui proces continuu de actualizare, care cuprinde modificări diverse:
- fie de introducere a unor noi aditivi,
- fie de restricționare sau extindere a folosirii unor aditivi deja utilizați,
- fie de limitare sau extindere a cantităților și alimentelor în care este permisă utilizarea aditivilor alimentari.
Grupurile de experți ale Comisiei Europene pun la dispoziția statelor membre explicații, ghiduri cu descriptori care se referă la categoriile de alimente, astfel încât orice confuzie să fie eliminată.
Trebuie reținut că aceste categorii de alimente au fost create doar pentru o buna alocare a aditivilor permiși și că nu reprezintă desemnări legale ale diferitelor alimente și nici indicații referitoare la numele care trebuie să apară pe etichete (ghidurile nu sunt acte normative!!).”

MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ,INSTITUTUL NAȚIONAL DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
SIGURANȚA UTILIZĂRII ADITIVILOR ÎN PRODUSELE ALIMENTARE, GHID elaborat de dr. Zugravu Corina-Aurelia

Propunere:
- Ghidul desscriptorilor sa devina act normativ
- Sa se puna accentul pe interdictia aditivilor, mai ales ca nu poate fi urmarita cantitatea cumulat preluata prin alimentatie sau prin medicatie de catre un cetatean care trebuie sa se alimenteze sau urmeaza un tratament cu medicamente si suplimente nutritive
- Pentru preventie sunt necesare amenzi semnificative applicate producatorilor si distribuitorilor de alimente, medicamente pana la interzicerea activitatii producatorilor de alimente , medicamente prin retragerea dreptului de fabricatie.
- Sumele colectate sa fie colectate intr-un fond care sa fie utilizat pentru tratamentul bolilor cronice.

Ce se intampla cu cetatenii care au consumat aditivi permisi in perioada trecuta atunci cand aditivii au fost pe” listele pozitive” si mai apoi s-a constatat ca nu sunt, dar intre timp acesti cetateni au cancer de colon ?

Nu pot fi amendati cetatenii care au consumat zeci de ani aditivi cancerigeni doar pentru ca in perioada vietii lor anterioare acesti aditivi au fost permisi spre utilizare in alimente, medicamente, suplimente nutritive si chiar apa.

Diabetul este o boala cronica ce nu poate fi prevenita si nici tratata ci doar controlata.
Ce propuneti pentru diabeticul care devine obligat sa foloseasca acesti aditivi care depasesc doza cumulat considerata admisibila, datorita alimentelor recomandate pentru consum sub deviza “pentru diabetici”.

Ce se intampla cu copii deveniti adulti care in perioada liceului au fost privati de sport ca urmare a orarului, programei scolare si au avut o ora de sport la doua saptamani in timpul liceului?
Ma astep la raspunsul: parintele este de vina pentru ca nu au facut sport in afara orarului de la scoala si intre orele particulare de meditatii sau after school.

Propunere:
- Ministerul Educatiei trebuie sa asigure educatia copiilor, nu doar parintii, printr-o programa scolara corecta din punct de vedere al sanatatii, adica sport de doua ori pe saptamana cel putin.
Ar fi multe de spus , dar ma limitez la cele de mai sus.
In speranta ca veti avea in vedere cele mentionate, va multumesc anticipat
Novac Gruia

vizualizează fisier atasat

6. Mariana Nevezi nevezimariana@yahoo.com Duminică, 07 feb 2016, 15:24
  Satu Mare  
  Infiintarea centrelor de diagnostic si tratament, unde nedicul specialist sa aiba acces la dosarul medical al pacientului.
-medicul de familie, in cele mai multe cazuri, nu face altceva decat sa-ti dea o trimitere la un laborator de analize si la un medic
Banii retinuti din salariu (pensie) pentru asigurari de sanatate sa fie virati pe cardul de sanatate - utilizat EXCLUSIV pentru plata investigatiilor medicale.
7. Moise Ioan moise.ioan.94@gmail.com Duminică, 07 feb 2016, 16:12
  0720693237  
  Ca viitor medic susțin acest proiect legislativ cu mențiunea ca pachetul de investigații clinice sa fie GRATUIT pentru asigurat.
Deasemenea rog persoanele capabile, să ofere în mod public toate detaliile și beneficiile acestui proiect, într-un limbaj clar, adecvat oricărei categorii de pacienți.
Vă aduc la cunoștință ca media, și mai ales televiziunile de știri mușamalizează informația și in mod direct manipulează opinia publică cu privire la acest proiect și la beneficiile lui.
Vă mulțumesc că încercați creearea unui program național de profilaxie și ca sunteți constienți de rata de cronicizare ale bolilor în țara noastra.
8. Ion Corbu vicobnoru@yahoo.fr Duminică, 07 feb 2016, 16:41
  0747162024  
  Vă transmit, exprimat în termeni civilizați punctul meu de vedere cu privire la Proiectul de lege propus. Poate că încalc cerințele de mai sus dar uzez de dreptul constituțional art. 30 de a-mi expune părerea. Pentru că numai prin completări nu pot pune în evidență efectele și abuzurile care s-ar putea comite dacă proiectul va fi adoptat.

Aștept, fie răspunsuri fie sunt gata să susțin argumentele mele în fața domniilor voastre.

vizualizează fisier atasat

9. Olaru Liliana olaru_liliana71@yahoo.com Duminică, 07 feb 2016, 18:25
  Nu cred ca este necesara infiintarea acestui organism , programele de preventie devenind o atributie a medicinei primare . Este imperios necesara prevenirea unor boli cumplite precum cancerul , diabetul zaharat , glaucomul prin controale medicale periodice gratuite dar este imorala conditionarea de orice fel a tratamentului medical .
10. Comsa Mircea mirceacomsa61@gmail.com Luni, 08 feb 2016, 08:06
  Buna ziua ! Cand vrei sa nu rezolvi nimic,mai faci o comisie,o agentie intr-un sistem si asa prea stufos ! Daca se doreste cu adevarat sa se acorde o mai mare atentie preventiei,aceasta nu se face infiintand o agentie! Preventia ar trebui sa fie activitatea cea mai importanta a medicilor de familie si nu sa fie impusa printr-o lege aberanta a carei aplicare va fi coordonata de o agentie condusa probabil de un agricultor! In prezent analizele se fac pe baza de programari care dureaza peste 2 luni- personal am trait aceasta experienta,m-am inscris pe lista de asteptari in 24.11.2015 la 4 clinici si am fost chemat la analize in 14 01.2016 ! Ce se va intampla in conditiile in care toata populatia va fi obligata sa faca analize,investigatii !? Reteaua sanitara nu este pregatita pentru asa ceva in special in orasele mici si pentru populatia din mediul rural ! In privinta vaccinelor este un haos total,de cele mai multe ori lipsesc iar alte ori imbolnavesc pacientii ! Drept urmare propunerea mea in privinta proiectului de lege, este de retragere a acestuia in totalitatea lui !Daca initiatorii sunt ingrijorati de soarta alegatorilor sa propuna masuri pentru dezvoltarea infrastructurii din Sanatate,asigurarea fondurilor necesare ,,informarea populatiei despre beneficiile preventiei si apoi coplata ! S-a mai incercat o forma de obligativitate privind preventia, in timpul mandatului ministrului numit de regretatul Octavian Paler "cadavru de lautar ambulant" , care nu a adus niciun beneficiu, nu s-au tras invatamintele necesare ?
Mircea COMSA
11. Patrascu Irinel Rodica irina.patrascu@gmail.com Marți, 09 feb 2016, 07:45
  0722455013  
  Aceasta propunere legislativa ar fi laudabila daca si numai daca am avea un sistem sanitar sanatos (unitati medicale dotate asa cum trebuie, personal medical dedicat (pacientilor nu spagii) si bine pregatit si FONDURI). Din pacate, atat timp cat un medic (care mai ai are si titlul de Profesor Doctor... ) isi permite sa te diagnosticheze gresit doar pentru a te transforma intr-un cobai pentru medicamentele care ii sunt propuse de nu stiu ce firma producatoare de medicamente si te trezesti ca in loc de border line tu ai cancer tiroidian, consider ca aceasta propunere este nula si neavenita. Ba mai mult imi incalca si drepturile constitutionale pentru ca eu platesc de aproape 40 de ani o asigurare medicala si nimeni nu are dreptul sa ma oblige sa plates diagnosticarea sau tratamentul. Nici macar domnul Nicolaescu despre care nu putem avea o parere buna pentru tot ceea ce a facut in trecut.
12. Lucian Sabo luciansabo@gmail.com Marți, 09 feb 2016, 09:03
  Un contract de asigurari de sanatate care impune conditii privind accesul la servicii altfel gratuite in conditiile in care s-au platit aceleasi contributii precum un alt individ care a acceptat conditiile, poate fi corect doar daca nu este obligatoriu si pentru cei care nu sunt de acord cu aceste conditii. Exista oameni care doresc sa aiba libertate de decizie atunci cand trebuie sa mearga la medic sau la investigatii. Este alegerea lor si trebuie respectata. In cazul in care inbolnavesc, vor plati din buzunar, caci este alegerea lor sa nu accepte conditiile unui contract de asigurare. Asadar, daca pacientul refuza sa participe la programul dvs. sa nu mai fie obligat la plata contributiilor la sanatate, din moment ce oricum nu poate beneficia de ele. Ori ii luam banii si il tratam ori nu ii luam banii si nu il tratam.
13. Gabriel Serafim Marți, 09 feb 2016, 22:56
  Este total inutila infiintarea acestei agentii.
Structura exista deja, specialistii exista.
Ar fi nevoie de intarirea legislatiei, de legi in concordanta cu vremurile, de legi care sa nu se schimbe de 3-4 ori pe an.
Cum ar putea sa conduca o agentie specializata in sanatatea publica oameni NUMITI, fara a fi specialisti, fara studii, care ajung in post datorita propulsarii politice?!?!
De ce o agentie in care din primele articole de lege cere si primeste o suma, si nu mica, de bani, pe care sa o ....cheltuiasca la discretie, in diferite soiuri de achizitii/inchirieri - care nu sunt necesare, infrastructura fiind deja! - dar care sunt mentionate din actul constitutiv?!
14. Comsa Lucian Miercuri, 10 feb 2016, 13:18
  - trebuie regandit intreg sistemul de sanatate, refundamentat si baza lui sa fie preventia - nu se poate introduce pe un sistem prost functional o lege al carei loc este la baza acestui sistem si acesta ca intreg ar trebui regandit plecand de la preventie
- cadrele medicale din medicina primara sunt primele implicate in acest proiect si dupa cum bine se stie sunt insuficiente: spre exemplu - cum poate face preventie un medic cu 3000 de pacienti inscrisi al carui cabinet se afla intr-o zona rurala greu accesibila sau izolata? 1) nu ar avea timp fizic deoarece ar avea de asigurat consultatii celor bolnavi - cronici si/sau acuti+ urgente; 2) nu ar avea mijloace elementare de diagnostic - lipsa laborator (dupa cum bine se stie au fost interzise colaborarile cu laboratoarele de analize medicale prin contractul cadru), lipsa personal mediu (e foarte greu sa gasesti asistente medicale cu o pregatire adecvata in mediul rural); 3) lipsa infrastructura si mijloace de transport in comun ; 4) lipsa preocuparii pacientilor tineri si sanatosi (si nu numai) pentru sanatate, acestia fiind mai preocupati de gasirea unui loc de munca, de bani, de asigurarea traiului zilnic; 5) foarte multi sunt neasigurati sau au venituri extrem de reduse si nu-si permit sa faca drumuri la oras pentru investigatii atata vreme cat pe ei nu-i doare nimic.
- lipsa fondurilor pentru analize si investigatii compensate sau gratuite - aceste fonduri sunt insuficiente pentru a investiga pacientii acuti si cu boli cronice active - de unde se vor gasi fonduri pentru preventie?
- supraaglomerarea consultatiilor in cabinetele medicilor de familie obligati la un numar restrictionat de consultatii zilnice si care trebuiesc efectuate strict in intervalul orar de functionare al cabinetului
- supraaglomerarea laboratoarelor si a anumitor specialitati unde cadrele medicale sunt si asa insuficiente sau inexistente in multe zone din tara
- lipsa stimularii financiare a cadrelor implicate in preventie
- birocratia extrem de stufoasa si raportarile interminabile care nu au un terminus palpabil - datele colectate si integrate nu se intorc si la verigile implicate intr-un lant de preventie
15. Florea Mirela ioanamed72@yahoo.com Vineri, 12 feb 2016, 10:16
  Oradea  
  Ca si medic specialist intr-o specialitate preventiva as fi extrem de incantata sa existe cu adevarat o lege a preventiei functionala, aplicabila si reala. Insa, nu cred ca infiintarea unei noi institutii este cheia spre adevarat preventie. Cele doua institutii existente, DSP si INSP au ca si structura si organizare atributii in activitatea de preventie si de promovare a sanatatii. De ce nu se poate gandi un sistem functional care sa se desfasoare prin structurile deja infiintate, care sa nu presupuna costuri suplimentare cu posturi nou infiintate, transfer de patrimoniu si relocare de personal.
Faceti prima data niste sondaje ca sa vedeti cati asigurati au fost monitorizati anual de medicii de familie in cadrul acelor controale medicale preventive care sunt prevazute, de altfel in legislatie. Multi dintre ei ajung la varsta de 35-38 de ani si nu li s-a masurat vreodata tensiunea arteriala. Si atunci despre ce preventie vorbim? Daca un pacient se prezinta la medicul de familie fara programare nu este primit, chiar daca are o afectiune acuta. Problematic e cand vine si de la o distanta mai mare, cum este in rural, unde de multe ori nu exista mijloace de comunicatie.
Eu nu cred ca toate aceste lucruri se rezolva prin infiintarea unei noi institutii.

Cu stima,

Mirela Florea
16. Directia de Sănătate Publică Bihor promsan@aspbihor.ro Vineri, 19 feb 2016, 13:02
  Str. Libertatii Nr. 34 Oradea, 0259/434565  
  Grupul de lucru de la Direcția de Sănătate Publică Bihor format din specialiști în Sănătate Publică, cu experiență în activitatea de prevenție, vă transmite „Considerente privind proiectul de act normativ Lege privind activitatea de prevenție în sănătate”
- 1. Există cadru legislativ care reglementează componente ale prevenției în sănătate (Legea 95/2006, Strategia Națională de Sănătate, Contractul Cadru privind condițiile acordării asistenței medicale, Ordine cu privire la Programele Naționale de Sănătate, OUG 162/ 2008, Hotărârea nr. 56/2009, HG 459/2010 pentru asistența medicală comunitară și alte acte normative în vigoare).

- 2. Există structuri funcționale cu responsabilitate în domeniul sănătății publice și nu este necesară înființarea unei alte structuri.

Activitatea preventivă se sprijină pe doi piloni importanti si înseamnă:

- A. Informare – Educare – Comunicare la cele două nivele: individ și comunitate
- B. Implementarea Programelor Naționale de Sănătate cu caracter preventiv

Scopurile prevenției sunt:
- A) Ocrotirea sănătății
- B) Creșterea calității vieții și a bunăstării individuale și colective
- C) Evitarea deceselor premature

I. Primul pilon, în concordanță cu scopurile menționate, Informare – Educare – Comunicare, se poate realiza:

- LA NIVEL INDIVIDUAL:
• în școală pentru copii și adolescenți prin introducere Educației pentru sănătate ca disciplină de studiu obligatorie predată de către personal didactic calificat/format
Argumente majore:
- Educația pentru sănătate la vârsta copilăriei și a adolesecenței reprezintă o modalitate de rezolvare a unor importante probleme de sănătate publică în viitor, pe termen mediu și lung
- Abilitățile, deprinderile, priceperile, obiceiurile, comportamentele sunt câstigate/formate la vârste mici
- Comportamentul sănătos trebuie FORMAT, cel nesănătos trebuie SCHIMBAT
Ca SPECIALIȘTI ÎN SĂNĂTATE PUBLICĂ o considerăm ca fiind o NEVOIE OBIECTIVĂ și REALĂ .
ii. În cabinete medicale din toate structurile sanitare, pentru populația generală, în funcție de caracteristicile individuale, prin servicii medicale preventive (bine precizate) acordate de către personal calificat/format
Pentru realizarea acestor activități specifice de informare - educare - comunicare în structurile menționate, sunt necesare resurse umane calificate și formate, astfel încât populația să fie informată despre beneficiile prevenției, despre programele naționale de sănătate cu caracter preventiv oferite de către stat și despre necesitatea adresării /accesării serviciilor preventive.

- LA NIVELUL COMUNITAR
i. cu personal calificat/format angajat în structurile autorității publice locale (există legislație și atribuții), cu continut centrat pe influența determinanților (genetica, mediul, comportamentul, serviciile de sănătate) asupra stării de sănătate a individului si colectivității
• dintre determinantii starii de sanatate, comportamentul are cea mai mare pondere (50%) în menținerea stării de sănătate. Comportamentul sănătos trebuie FORMAT, cel nesănătos trebuie SCHIMBAT.

II. Al doilea pilon - Implementarea Programelor Naționale de Sănătate cu caracter preventiv, se poate realiza prin :

- Programe Naționale de Sănătate multianuale. Este necesară prioritizarea și corelarea acestor programe cu Strategia Națională de Sănătate 2016-2020
- Derularea Programelor Naționale de Sănătate în mod obligatoriu prin structuri desemnate, specifice problemei de sănătate considerată prioritară

Modalități de realizare a prevenției:

- Formarea personalului calificat, de către specialiștii existenți în structurile Ministerului Sănătații (INSP, DSP), în colaborare cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
- Cuantificarea prestării/furnizării serviciilor medicale preventive, stipulate în Contractul Cadru privind condițiile acordării asistenței medicale preventive, prin indicatori specifici măsurabili. În funcție de acești indicatori se poate proceda la stimularea/coerciția furnizorilor de servicii preventive
- Responsabilizarea individului prin contracte individuale între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și persoana fizică beneficiară, pentru a putea stimula/sancționa, după caz, prezentarea/neprezentarea la medic, conform programării

Pentru atingerea obiectivelor propuse, în prevederile legislative, este necesară introducerea de elemente de stimulare/sancționare, atât la nivel de individ pentru a-i stimula participarea la aceste programe, cât și la nivel de furnizor de servicii preventive .
17. Sabau Liliana Joi, 25 feb 2016, 15:36
  0744669196  
  Stabilirea, pe categorii de varsta, a unor seturi de analize obligatorii de efectuat in sensul preventiei, cu indicarea unor termene exprese de efectuare a acestora si cu precizarea ca in caz de neefectuare se pierde cota parte din asigurarea medicala anuala. Eventual corelarea acestor termene cu ziua libera oferita de angajator, cf. codului muncii, pentru efectuarea de analize medicale.
De asemenea propun efectuarea unei intense campanii media in favoarea acetor programe de preventie, in detrimentul campaniilor la medicamente, dorim cu ardoare sa prevenim si mai apoi sa tratam.
Mult succes!
18. Numele persoanei fizice sau juridice (câmp obligatoriu) Luni, 29 feb 2016, 16:12
  Majoritatea observatiilor se gasesc in documentul atasat.
Daca nu era postat pe site-ul Camerei deputatilor, am fi crezut ca acest proiect este o gluma.

vizualizează fisier atasat

19. Ileana Maria Mirestean ileana.mirestean@insp.gov.ro Luni, 29 feb 2016, 16:19
 

vizualizează fisier atasat

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 9:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro