Ioan Bivolaru
Ioan Bivolaru
Sittings of the Chamber of Deputies of March 2, 1999
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 1999 > 02-03-1999 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 2, 1999

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.2 Ioan Bivolaru - despre insuficiența veniturilor bugetare preconizate pentru anul 1999 consiliilor județene și în special Consiliului județean Neamț;

Doamna Paula Maria Ivănescu:

................................................

Domnul deputat Bivolaru Ioan, de la Grupul parlamentar al P.D.S.R., are cuvântul.

Domnul Ioan Bivolaru:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Stimați colegi,

Începând cu aplicarea unor măsuri aberante, care rezultă din prevederile Legii bugetului de stat pe anul 1999, activitățile administrațiilor locale și județene traversează o profundă criză, alături de toate sectoarele socio-economice ale României.

Pe de o parte, prăbușirea planificată a economiei naționale, iar pe de altă parte, lipsa cadrului și a condițiilor de aplicare a Legii nr. 189/1998 privind finanțele publice locale, care creează o falsă autonomie a administrațiilor locale, în condițiile proastei aplicabilități, coroborat cu disfuncționalitățile deja cunoscute dintre prevederile Legii bugetului pe acest an și Legea finanțelor publice locale, au dimensionat pentru Consiliul Județean Neamț, ca de altfel pentru toate consiliile județene din țară, deficite foarte mari, care în cazul Județului Neamț se ridică la 117 miliarde lei.

În aceste condiții, veniturile bugetare preconizate pentru anul 1999, prin care se va asigura funcționalitatea serviciilor publice numai în raport de 50%, aceasta cifră fiind o cifră foarte optimistă, serviciile publice de interes județean, chiar în condițiile reducerii drastice a numărului de personal existent, precum și a reducerii totale a investițiilor pe acest an, sunt într-o stare de incipiență în colaps.

Nu există resurse financiare pentru asigurarea funcționalității celor 6 cămine-spital din cadrul Județului Neamț, în care se regăsesc 705 handicapați, cămine care se află în sarcina consiliilor locale și care nu dețin fondurile necesare respective, în valoare de 24 miliarde lei.

Nu există resurse financiare în valoare de 28 miliarde lei necesare Direcției Județene pentru Protecția Copilului, pentru a asigura protecția celor 1.300 copii aflați în Județul Neamț, direcție județeană preluată în anul 1998 din subordinea Secretariatului de Stat pentru Handicapați și trecută sub autoritatea și finanțarea consiliilor județene, fără a se preciza sursa de finanțare, amnezie guvernamentală transferată și în prevederile bugetului pe acest an.

Nu există resurse de finanțare pentru întreținerea drumurilor județene, pentru cultură, pentru cheltuielile legate de protecția civilă, pentru paza și stingerea incendiilor, pentru comandamentele militare.

Actuala guvernare a limitat sursele financiare ale consiliilor județene la 15% din impozitul pe salarii, în condițiile în care acest impozit scade permanent prin măsurile de reducere a bazei de impozitare, în condițiile în care, sub presiunea măsurilor guvernamentale privind așa-zisa "reformă", dinamica privind creșterea numărului de salariați disponibilizați și creșterea șomajului a atins cote îngrijorătoare - șomajul în Județul Neamț este de 18,4% -, în condițiile în care Guvernul nu mai poate controla creșterea alarmantă a evaziunii fiscale, materializată, în acest sens, prin creșterea numărului de salariați, ale căror salarii nu depășesc salariul minim pe economie.

În aceste circumstanțe, dacă ținem seama și de cotele insignifiante, de multe ori tinzând către zero, ale sumelor stabilite pentru bugetele proprii ale consiliilor județene, sesizăm cu ușurință tentativa de descentralizare excesivă a administrației locale, prin minimalizarea rolului și atribuțiilor consiliilor județene, până la desființarea acestora.

În cadrul Consiliului Județean Neamț s-a hotărât ca pe acest an să se închidă toate activitățile efectiv legate de cultură, activitățile legate de cele subliniate mai înainte, activități utile județului, dar nu se poate pune sub nici o formă problema închiderii căminelor de bătrâni și a căminelor pentru copii.

Acest lucru este minimalizat de către factorii responsabili ai acestui Guvern, de către Ministerul Finanțelor și, în acest sens, solicităm Guvernului ca singura sursă de finanțare rămasă în oarecare disponibilitate la nivelul bugetului pe anul 1999 să fie acele sume care sunt repartizate plăților restante și a încurajării activității BANCOREX-ului, activitate care este foarte discutabilă la ora aceasta și care, efectiv, nu reușește să stârnească nici un entuziasm în rândul electoratului și în rândul opiniei publice românești.

Vă mulțumesc.

Doamna Paula Maria Ivănescu:

Da. Și eu vă mulțumesc.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 15 august 2022, 4:54
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro