Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 iunie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/21-06-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 11-06-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 iunie 2002

16. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor și serviciilor în porturi (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 231/1999

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și serviciilor în porturi.

Comisia pentru industrie să se pregătească.

Din partea inițiatorului? Da, poftiți, vă rog.

Domnul Dan Banciu (consilier, MLPTL):

Ordonanța Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor, serviciilor în porturi a încercat să completeze cadrul juridic creat de Ordonanța Guvernului nr.19/1997 respectiv Ordonanța nr.42/1997 cu aspecte privind responsabilitatea serviciilor prestate în porturi, baze concurențiale, profesionalismul agenților economici care efectuează aceste servicii de importuri. Ordonanța stabilea autoritatea în domeniul portuar, gestionarea și administrarea porturilor, organizarea și desfășurarea muncii în porturi, contravenții și sancțiuni.

Având în vedere intervalul mare scurs între 1999, anul emiterii ordonanței, și a faptului că în acest timp evoluția legislației specifice pe plan internațional a evoluat a apărut necesitatea armonizării cu legislația actualmente în vigoare internațională și s-au introdus o serie de modificări privind extinderea prevederilor și asupra administrației de căi navigabile și la serviciile pe aceste căi, a precizării atribuțiilor administrațiilor portuare și de căi navigabile, autorizarea agenților economici care desfășoară activitatea în porturi și căi navigabile definirea zonei maritime sau de cale navigabilă, concesionările infrastructurii de transport naval etc.

În cursul dezbaterii în comisie s-au făcut o serie de amendamente cu care noi am fost de acord, s-au discutat și, în concluzie, vă rugăm să avizați acest proiect.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei de industrie, avem o poziție exprimată? Nu este nimeni din comisie? S-a anunțat că vine. Bine, nu putem să stăm până vin. Să profităm de faptul că avem în sală pe cineva de la Comisia juridică, de disciplină și imunități. Domnul președinte este? Nu mai este nici dânsul.

Ce avem la rând? Cercetarea științifică, e cineva de la Comisia de învățământ, știință și tineret? Nu e nimeni. Le amânăm deocamdată.

................................................

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Trecem la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.22/1999 privind administrarea porturilor și serviciilor din porturi.

Dacă din partea comisiei dorește cineva.

Din partea comisiei. Poftiți!

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege de aprobare a Ordonanței nr.22/1999 privind administrarea porturilor și serviciilor în porturi a venit de la Senat. Senatul, la vremea respectivă, l-a adoptat în forma prezentată de Guvern. Între timp, acest proiect de lege a fost analizat împreună cu specialiștii, cu reprezentanții Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței, aducându-se modificări și completări, ținând seama în primul rând de actualizarea legislației în domeniu din țările dezvoltate, de recomandările grupului de specialiști desemnați de Uniunea Europeană pentru armonizarea legislației naționale cu legislația țărilor membre sau asociate la Uniunea Europeană.

Și, în al doilea rând, în continuarea dezvoltării porturilor românești, în special a porturilor maritime, astfel încât acestea să devină centre de depozitare și distribuție a mărfurilor dinspre țările din Europa centrală și din bazinul Mării Negre.

Acest proiect de lege este cu modificările și completările de rigoare este propus atenției Camerei pentru a fi supus aprobării.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă grupurile parlamentare doresc să participe la dezbateri. Nu doresc să participe la dezbateri.

Titlul ordonanței. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în varianta comisiei.

Titlul Cap.I. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.1. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Observați că se propun niște puncte prin raport, niște modificări. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.2. Sunt obiecții? Vedeți că în raportul comisiei acest articol se elimină. Nu sunt. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat. S-a eliminat.

Art.3, bineînțeles, în renumerotare. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.4. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.5. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Titlul cap.II. Sunt obiecții? Există obiecții. Poftiți! Luați cuvântul!

Domnul Mircea Nicu Toader:

Mulțumesc.

În enumerarea pe care ați făcut-o dumneavoastră e greu să te descurci, dar vă rog să vă uitați la poziția 28 că e mai clară în raport, la art.512 alin.2, unde se interzice administrațiilor efectuarea activităților prevăzute la art.511 alin.1 lit.b)2 și c)2; se referă la niște activități pe care nu au voie să le desfășoare administrațiile portuare tocmai pentru a nu crea o concurență neloială diferiților operatori portuari și pentru a păstra esența legii administrațiilor având ca obiect principal punerea la dispoziție a infrastructurii în mod nediscriminatoriu, cred că este corect, nu numai cred că este corect, ci susțin să fie introdus în cadrul excepțiilor ca aceste administrații portuare să nu poată efectua transporturi navale de mărfuri și călători care folosesc infrastructura portuară aflată în administrarea acestora. O spun și o susțin, deoarece aceste administrații portuare percep taxe de cheiaj, taxe speciale pentru acostarea acestor nave diferiților operatori și este clar că pentru navele acesteia nu vor folosi și nu vor taxa, creând o disproporție pe piața transportului și favorizând, în primul rând, el ca operator, și nu un principiu concurențial.

Sigur că în lege poate să se înțeleagă undeva, la art.5, unde se definesc care sunt activitățile din zone portuare, acelea sunt definiții, eu cred că introducerea excepției în acest art.512 elimină orice ambiguitate și va obliga administrația portuară să desfășoare această activitate special pentru întreținerea infrastructurii și punerea la dispoziție a acesteia.

Mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Am înțeles, însă dumneavoastră n-ați depus un amendament. Aveți amendament respins? N-aveți.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Nu e un amendamnt propriu-zis, dar cred că atâta timp cât este un text nou, este bine să introducem asta. Sigur, ca procedură, e mai greu.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Ca procedură, nu mai putem. Dar o să întrebăm comisia și inițiatorul dacă agreează, dacă ambii agreează chestiunea asta, putem încerca.

Da. Poftiți!

Domnul Ioan Bivolaru:

Colegul Toader umblă pe principiul "încercarea moarte n-are".

Domnule președinte, mă rog, eu cred că cu toată simpatia, colegul Toader acum a bifat o acțiune, ca să zic așa. Noi am discutat în prealabil. Acest lucru nu poate fi acceptat din două motive: în primul rând, nu s-a discutat în comisie, deci nu este introdusă această prevedere în zona amendamentelor respinse, dar ca să nu ne formalizăm, este o problemă mult mai complicată ceea ce cere domnia sa. Părerea mea personală, și am să rog și inițiatorul să-și spună punctul de vedere, este că această interdicție pe care domnia sa vrea să o introducă, rezultă implicit din textul amendat până în prezent în această ordonanță.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Inițiatorul.

Domnul Dan Banciu:

Așa cum am votat puțin mai sus, articolele 5 care au prezentat tipurile de activități de transporturi, ce anume fac, care sunt agenții, cine autorizează, respectiv ministerul, este clar că solicităm ca articolul să rămână în forma în care a fost elaborat de comisie, fiindcă devin mult prea multe alte implicații care ele au fost prevăzute în alte capitole, unde s-a spus clar ce anume poate să facă administrația, cum se autorizează agenții, deci nu are sens să încărcăm acest articol, fiindcă producem numai alte confuzii în cadrul legii.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da. Și eu vă mulțumesc.

Alte obiecții dacă sunt. Obiecția domnului Toader nu putem s-o admitem pentru că n-a formulat un amendament. Rămâne art.5 adoptat în varianta modificată de comisie până la poziția 29 din raport, inclusiv.

La poziția 30 din raport, vă rog să observați o modificare propusă de comisie.

La titlul Cap.II sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.6 se elimină conform raportului comisiei. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

La art.7, vă rog să priviți în raport modificările propuse. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

e vreo obiecție? Poftiți!

Domnul Mircea Nicu Toader:

Nu e o obiecție. E un amendament tot la art.7...

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

L-ați făcut înainte de ședința asta, domnule deputat?

Domnul Mircea Nicu Toader:

Sigur, sigur.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

E prevăzut la "amendamente respinse".

Domnul Mircea Nicu Toader:

Este prevăzut la "amendamente respinse", la completarea art.77. E greu, în succesiunea pe care o faceți dumneavoastră, să știu unde să mă opresc pentru art.7 și am intervenit când ați spus art.7.

Practic, la poziția 39 din raport, art.77, eu am solicitat prin amendament să fie completat cu un nou alineat 3. Sigur că textul inițial al amendamentului era într-o formă. Consultându-mă cu colegii chiar și din comisie, cred că o formă care satisface și solicitarea cel puțin a mea, ar fi următorul text: "Veniturile realizate de administrațiile portuare din subordinea autorităților publice locale..." că asta este problema, autoritățile publice locale nu au buget de venituri propriu, ci intră în bugetul de venituri al consiliului municipal și, în aceste condiții, apare posibilitatea ca o parte din fondurile care trebuie să se întoarcă în infrastructură, nu se mai întoarcă, se duc, cine știe, în altă zonă a municipalității.

Deci, să apară textul "Veniturile realizate de administrațiile portuare din subordinea autorităților publice locale, pentru punerea la dispoziție a infrastructurii de transport și prestări de servicii de siguranță, vor fi utilizate..." în loc de "în exclusivitate", "cu prioritate", să-i lăsăm și o libertate de acțiune acestei forme de administrare, "...pentru acoperirea cheltuielilor proprii de funcționare, pentru reparația, întreținerea și dezvoltarea infrastructurii și bunurilor din folosință și administrare."

Cred că acest amendament introdus va limita într-adevăr și acea, hai să spunem, tendință pe care o au întotdeauna primăriile, ca să folosească banii din orice ceea ce obțin pentru alte activități decât cele pentru care a fost destinată această administrație portuară.

Mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da. Și eu vă mulțumesc.

Comisia.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Revăzând textul la amendamentul respins de către coleg, acum suntem de acord cu această amendare, cu completarea art.77 cu acest alin.3, dar cu o singură adăugire și anume: "Veniturile realizate de administrațiile portuare din subordinea autorităților administrației publice locale..." ca să lămurim, și sigur cu sintagma "cu prioritate", în loc de "în exclusivitate" și suntem de acord cu acest amendament, să fie introdus la alin.3.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da. Vă mulțumesc.

Acest amendament prezentat de domnul Toader a fost adoptat.

Din partea inițiatorului, aveți aceeași opinie?

Domnul Dan Banciu:

Da. Cu atenție, că e la art.77.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

n-am ajuns la art.77, dar hai să luăm toate modificările în integralitate, introduse după art.7, care intervin de la poziția 33 din raport până la poziția 40 inclusiv, deci articole noi. Și această modificare este la art.77.

Dacă sunt alte obiecții. Nu sunt alte obiecții la aceste articole noi introduse după art.7. Adoptat în varianta comisiei cu acceptarea amendamentului domnului Toader.

La poziția 41 din raport ni se spune de către comisie că se dorește introducerea unui nou capitol - "Exercitarea activității de control către administrații".

Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Se introduc noi articole. Vă rog să priviți la pozițiile 42, 43, 44, 45, 46 din raport. Dacă sunt obiecții la aceste noi articole introduse. Nu sunt obiecții. Adoptate în forma propusă de comisie.

La poziția 47 din raport, se propune introducerea unui capitol II, cu următorul titlu: "Concesionarea infrastructurii de transport naval". Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat. Se introduc articole noi de la 714 pînă la 718, pînă la poziția 52 inclusiv.

Dacă față de această propunere a comisiei există obiecții. Nu există obiecții. Adoptat această variantă a comisiei.

La poziția 53 din raport se introduce un nou capitol, Cap.II3 - "Serviciile de siguranță în porturi și pe căi navigabile". Dacă este vreo obiecție. Nu sunt obiecții. Adoptată această variantă a comisiei.

Se introduc noi articole până la art.728. Asta presupune până la poziția 63 din raport. Dacă față de această propunere a comisiei există obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptată varianta comisiei.

Se introduce un nou capitol II4, "Mărfuri periculoase". Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Se adoptă această variantă. Se introduc articole noi, poziția 65-66 din raport.

Dacă față de aceste propuneri sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat.

Se introduce un capitol II4 "Agenturarea navelor". Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Se introduc o serie de articole, de la 731 pînă la 735, vedeți poziția 72 din raport inclusiv. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptată această variantă.

Acum, se trece la art.8. Art.8 se elimină. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptată această propunere a comisiei.

Art.9, de asemenea, se propune eliminarea. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. S-a adoptat această variantă.

Cap.III, în integralitate. Se propune eliminarea lui. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții.

Cap.IV, bineînțeles, devine cap.III, după eliminarea acestui capitol. Mă rog, renumerotarea se va face de către compartimentul nostru tehnic-legislativ.

Titlul capitolului. Dacă sunt obiecții. "Munca în porturi". Nu sunt obiecții. Se introduce un articol 151. Vă rog să priviți la poziția 77 din raport. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.16, poziția 78 din raport. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat în forma modificată de comisie.

Art.17. Vedeți poziția 79 din raport. Se propune o modificare. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptată varianta comisiei.

Art.18, de asemenea, primește o nouă formulare din partea comisiei. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptată varianta comisiei.

Art.19. Vă rog să observați că primește o cu totul altă formulare din partea comisiei. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptată varianta comisiei.

Art.20. Vă rog să priviți la poziția 82 din raport dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

art.21, la poziția 83 din raport, vă rog să observați, sunt propuse niște modificări. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată varianta comisiei.

Art.22. Se propune eliminarea. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată această variantă.

Art.23. Se propune, de asemenea, eliminarea. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. S-a adoptat.

Se propune, de asemenea, eliminarea art.24. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. S-a adoptat propunerea.

La art.25, de asemenea, se propune eliminarea. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. S-a adoptat.

Art.26. Eliminare. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.27. Se propune eliminarea. Nu sunt obiecții. Sunt obiecții? Nu sunt. S-a adoptat.

Art.28. Se propune eliminarea. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.29. Se propune eliminarea. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.30. Se propune eliminarea. Sunt obiecții? Nu sunt. S-a adoptat.

Art.31 se reformulează. Vă rog să priviți la poziția 93 din raport. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. S-a adoptat varianta comisiei.

Art.32. Se propune eliminarea. S-a adoptat propunerea de eliminare.

Art.33. Se propune, de asemenea, eliminarea. Sunt obiecții? Nu sunt. Sunt obiecții? Nu sunt. S-a eliminat.

Art.34. Se propune eliminarea. Obiecții? Nu sunt. S-a adoptat.

Art.35. Se propune eliminarea. Nu sunt obiecții. S-a adoptat poziția comisiei.

Art.36. Se propune eliminarea. Sunt obiecții? Nu sunt. S-a eliminat.

Art.37. Se propune, de asemenea, eliminarea. Nu sunt obiecții. S-a adoptat.

Art.38. Se propune, de asemenea, eliminarea. Se propune eliminarea și la 39, la 40, 41, 42, 43. În toate cazurile se propune eliminarea. Există vreo obiecție. Nu există. Adoptată varianta comisiei.

Cap.V devine cap.IV cu titlul nemodificat - "Contravențiile". Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.44. Vă rog să priviți la poziția 107 din raport. Sunt niște modificări. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat art.44 în varianta comisiei.

Art.45. La poziția 108 din raport se propun niște modificări. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat art.45 în forma propusă de comisie.

Art.46. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma propusă de comisie.

Art.47. De asemenea, sunt modificări propuse de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma propusă de comisie.

Art.48. Obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma propusă de comisie.

Art.49. Obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma propusă de comisie.

Cap.VI care devine cap.V. Titlul capitolului. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Se introduce un articol nou 491. Vă rog să-i priviți conținutul la poziția 114 din raport. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptată varianta comisiei.

Art.50. De asemenea se propun niște modificări la poziția 115. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptată varianta comisiei.

La poziția 116 din raport se propune introducerea unui articol nou 501. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat în varianta propusă de comisie.

Art.51 este nemodificat. Dacă sunt obiecții din partea dumneavoastră. Nu sunt. Adoptat.

Textul legii. Titlul legii. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.unic care devine art.I. Sunt obiecții? Nu sunt.

Art.II. Acum spuneți. (Consultări.) La poziția 118, deci se va spune "la 90 de zile", da? Bun.

Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în această formă.

Art.III, nou introdus. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat.

Art.IV, nou introdus. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Am parcurs întreagul proiect de lege. Va fi supus votului într-o ședință specială de vot.

Și eu vă propun să suspendăm aici lucrările.

Ședința s-a încheiat la ora 13,55.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 15 decembrie 2019, 10:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro