Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 iunie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.99/07-07-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 29-06-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 iunie 2004

29. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 474/2002

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Următoarea, modificarea și completarea a Legii nr.19/2000, înregistrată la nr.474.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Comisia de muncă...

Domnul Valer Dorneanu:

Stați numai puțin, doamna președinte, iertați-mă.

Vă rog să interveniți, domnule deputat. La care vreți să interveniți?

Vă rog. Sunteți inițiatorul, da?

Domnul Viorel-Gheorghe Coifan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să explic de ce am făcut această intervenție și să mă refer și la ce spunea doamna Smaranda Dobrescu mai înainte. Noi am făcut această propunere, pentru că textul actual al art.1 al Ordonanței Guvernului nr. 105/1999 acoperă toate tipurile de persecuție, asasinare, executare, deportare, strămutare, lagăre de exterminare, lagăre de muncă, detașamente de muncă forțată, expulzare și refugiere dar, din păcate, nu acoperă și toate categoriile de persoane care au avut de suferit, ca urmare a acestor situații, în sensul că lipsește eșantionul de la limita inferioară a vârstei, cei care s-au născut în perioada în care părinții se aflau într-una din situațiile expuse la lit.a), b) sau c) ale art.1.

Trebuie subliniat că în materia drepturilor omului, problematica copiilor reprezintă o dimensiune specială în sensul accentuării protecției instituite asupra acestei categorii de vârstă datorită fragilității fizico-afective caracteristice.

Situațiile de criză intervenite în existență produc consecințe mai grave asupra copiilor decât asupra adulților, suferința lor fiind accentuată. Copiii născuți în perioada în care părinții erau deportați în ghetouri ori lagăre de concentrare din străinătate, privați de libertate în locuri de detenție ori în lagăre de concentrare sau strămutați în altă localitate decât cea de domiciliu, au suferit traumele unei familii despărțite și au trăit în condițiile unui mediu pauper și străin.

În lumina celor expuse, rezultă că este imperios necesară introducerea unei completări la art.1 a Ordonanței Guvernului nr. 105/1999, în sensul adăugării la sfera persoanelor persecutate din considerente etnice a categoriei celor născuți în perioada în care părinții erau deportați în ghetouri ori lagăre de concentrare din străinătate, privați de libertate în locuri de detenție ori în lagăre de concentrare sau strămutați în altă localitate decât cea de domiciliu.

În sensul celor explicate de doamna Smaranda Dobrescu, domnule președinte și stimați colegi, trebuie să spun că nu stă în picioare argumentația cum că neștiindu-se numărul de persoane care ar beneficia de această reparație materială și morală în același timp, nu se poate introduce această corecție prin lege. Aceeași "..

Domnul Valer Dorneanu:

Vorbiți.

Domnul Viorel-Gheorghe Coifan:

Aceeași barieră în aplicarea Legii nr.189/2000 s-a încercat la început tot în ideea că nu se știa numărul de persoane. Astăzi s-a deblocat această reparație morală privitor la Legea nr.189, dar iată că acum ajungem din nou la același început de drum, spunându-se că nu se cunosc persoanele.

Nu cred că este drept pentru copiii care au suferit aceste traume să ne ascundem noi în dosul unei asemenea ieftine, nu i-aș spune speculații, dar nici departe de acest lucru, în dosul acestei afirmații este care totuși ne depărtează de realitate, de ceea ce trebuie să facem.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Vom supune propunerea votului final.

Următoare propunere, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000.

Doamna Smaranda Dobrescu.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Numai un minut, domnule președinte. Să nu planeze nici un fel de dubiu, n-am spus care este motivul principal de respingere, și-mi cer scuze, și anume, acela că persoanele care s-au născut și au crescut în condiții de deportare, strămutare și privare de libertate beneficiază de prevederile ordonanței atât în baza precizării normelor metodologice de aplicare, cât și în temeiul dispozițiilor Codului familiei. Deci, ele sunt cuprinse și ele pot beneficia.

Domnul Valer Dorneanu:

Doamna președinte, vă rog să-i permiteți, dacă tot ați intervenit, deși trecusem la alt subiect, să-i dau cuvântul în replică domnului coleg.

Domnul Viorel-Gheorghe Coifan:

Domnule președinte,

Fac precizarea din nou că se caută o scuză. Într-adevăr, sunt copii care beneficiază de aceste drepturi, dar numai cei născuți până la a trei suta zi în care erau deportați sau expulzați. Deci, noi am încercat să facem reparație morală și materială pentru toți copiii care au trăit în aceste condiții...strămutați sau expulzați.

Deci, acesta este adevăratul sens al demersului nostru și știu că beneficiază copii care s-au născut până la 300-a zi. În rest, nu.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Aveți cuvântul, doamna președintă, la următoarea propunere.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Comisia pentru muncă vă propune respingerea acestei inițiative din cauza următorului considerent: familia care se bucură de gemeni sau tripleți se califică pentru alte drepturi asistențiale, conform legislației ulterioare datei propunerii legislative.

Pe cale de consecință, membrii comisiei vă propun respingerea acestei inițiative, cu 14 voturi pentru, 2 împotrivă și o abținere.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 9 aprilie 2020, 17:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro