Vasile Pușcaș
Vasile Pușcaș
Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.72/31-05-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 24-05-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2005

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.43 Vasile Pușcaș - declarație intitulată: "Europa, prin noi înșine", vorbe în loc de fapte;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vasile Pușcaș:

"Europa prin noi înșine", vorbe în loc de fapte

Declarație politică privind deficiențele gestionării de către Ministerul Agriculturii a pregătirii unităților de procesare a cotelor de lapte negociate la Capitolul 7 - Agricultura

Semnalele din ultima perioadă, atât din mass-media, cât și din statisticile oficiale arată un lucru îngrijorător: România se află în situația de a nu putea să proceseze întreaga cotă de lapte obținută în negocieri.

Prelucrarea laptelui este unul dintre domeniile în care strategia de negociere s-a concentrat pentru a obține rezultate cât mai bune. Astfel, România a obținut o cotă de peste 3 milioane de tone de lapte, dintre care peste un milion pentru livrările la unitățile de procesare și aproape două milioane de tone pentru vânzări directe la consumatori, precum și o cotă de restructurare de cca. 188.000 tone. Esențial este ca producătorii din industria laptelui să se concentreze asupra productivității și competitivității, astfel riscăm să pierdem aceste cantități negociate (dacă nu se produce doi ani după aderare la nivelul cotelor). De asemenea, în urma negocierilor, au fost obținute mai multe perioade de tranziție și aranjamente pe baza argumentelor furnizate de producători care au prezentat planuri de viabilizare a unităților în domeniu.

Potrivit statisticilor Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, sunt destul de puține unitățile de procesare care respectă normele europene și care funcționează în momentul de față în România. Există semnale că Ministerul Agriculturii nu se ocupă suficient de încurajarea și sprijinirea procesatorilor români, drept pentru care cotele obținute de România la lapte ar urma să fie comercializate în interesul unor procesatori externi.

Precizăm că negocierile de aderare la Capitolul 7 - Agricultura - s-au purtat de către România ținând seama de interesele naționale. Rezultatele negocierilor demonstrează clar că interesele producătorilor și procesatorilor români au fost luate în considerare, împreună cu potențialul real al agriculturii noastre și cu rezultatele concrete ale agriculturii și industriei de procesare din perioadele de referință. Tocmai de aceea considerăm că actuala administrație are obligația de a continua încurajarea procesatorilor autohtoni, în vederea pregătirii pentru momentul aderării.

Se impune în momentul de față în ceea ce privește procesarea laptelui, îmbunătățirea competitivității produselor prelucrate și orientarea către piață, precum și dezvoltarea unor nișe de piață pentru un anumit sistem de consumatori. Este, de asemenea, necesar a se îmbunătăți controlul calitativ al produselor în acord cu cerințele minime de securitate alimentară impuse de Uniunea Europeană. De asemenea, considerăm că anchetele și analizele de oportunitate pe piața internă și externă i-ar putea ajuta pe fermieri, procesatori și comercianți să cunoască cerințele pieței. Autoritățile în domeniul agriculturii ar trebui să ia și alte măsuri pentru reglementarea situației pe care o semnalăm pe această cale, cum ar fi: sprijinirea formării organizațiilor interprofesionale pe produs, stimularea producătorului de lapte prin sistemul calitate - preț; modernizarea activității de colectare a laptelui și a laboratoarelor de analiză; perfecționarea monitorizării producătorilor și procesatorilor de lapte.

Considerăm că toate aceste măsuri sunt la îndemâna autorităților și că implementarea lor depinde în primul rând de voința acestora, atâta timp cât acestea sunt facilitate deja de armonizarea legislației românești din acest domeniu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 15 noiembrie 2019, 13:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro