Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of December 15, 1997
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 1997 > 15-12-1997 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of December 15, 1997

6. Adoptarea raportului Comisiei de mediere la proiectul de Lege privind remunerarea persoanelor alese sau numite, precum și a unor categorii de persoane din cadrul autorităților publice.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

................................................

Raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege privind remunerarea persoanelor alese sau numite, precum și a unor categorii de persoane din cadrul autorităților publice.

Pct.1, referitor la art.2. Se propune în unanimitate textul Senatului.

Supun votului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Nu e nimeni împotrivă.

Dacă se abține cineva? O abținere.

A fost adoptat cu majoritate de voturi.

La pct.2 ni se propune varianta Senatului.

Supun votului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Două voturi împotrivă.

Dacă se abține cineva? O abținere.

Cu majoritatea voturilor, a fost adoptată varianta Senatului.

La pct.3 ni se propune textul Senatului, în unanimitate.

Supun votului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Un vot împotrivă.

Dacă se abține cineva? 5 abțineri.

Cu majoritate de voturi, a fost adoptat.

Probabil că legea a fost discutată de Senat în a doua citire și a observat niște inadvertențe, care sunt normale, pentru că la comisia de mediere au fost și de la noi și, deci, bănuiesc că au apărat punctul de vedere al Camerei.

La pct.4, de asemenea, ni se propune varianta Senatului. O să vedeți că la pct.5 ni se propune varianta Camerei Deputaților.

Deci, supun votului pct.4.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Două voturi împotrivă.

Dacă se abține cineva? Două abțineri.

Cu majoritate de voturi, a fost adoptat.

La pct.5 ni se propune textul Camera Deputaților.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Un vot împotrivă.

Dacă se abține cineva? 3 abțineri.

Cu majoritate de voturi, a fost adoptat.

La pct.6 ni se propune un text comun.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Nu e nimeni împotrivă.

Dacă se abține cineva? Nu se abține nimeni.

Textele comune au cea mai mare căutare.

La pct.7 ni se propune, în unanimitate, textul Senatului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Două voturi împotrivă.

Dacă se abține cineva? 4 abțineri.

Cu majoritate de voturi, a fost adoptat.

La pct.8, în unanimitate, textul Senatului.

Cine este pentru? Doriți să luați cuvântul la pct.8? Vă rog.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu propun la pct.8 să mergem pe varianta Camerei Deputaților, adică să nu existe acest text.

Este relativ delicată luarea mea de poziție, pentru că ar putea fi interpretară "după mine, potopul". Dar v-aș ruga s-o interpretați în sensul responsabilității politice pe care o avem cu toții și am să și detaliez.

Dacă noi am elabora, în momentul de față, o lege pentru bugetari, bugetari care însumează 1,2 milioane în acest moment, pe actualul buget, așa cum este el făcut, conform normativelor în vigoare, pentru anul viitor, bugetarii, pentru salarii, vor lua 19.500 de miliarde.

Dacă noi vom schimba în 3 luni de zile, așa cum imperativ și incorect ni se cere în această lege, să facem printr-o raportare la salariul mediu pe economie, atunci, cei 1,2 milioane bugetari vor consuma de la bugetul de stat 60.000 de miliarde. Sunt cifre calculate de Ministerul Finanțelor, Direcția buget, conform normativelor în vigoare.

Această influență, să spunem, numai la nivelul bugetarilor, să nu considerăm și influența în salarizarea celorlalte persoane, ar duce la o inflație prognozată de 300%.

Deci, chiar cu riscul, spun eu, de a nu fi promulgată această lege, eu vă rog să nu dăm un astfel de verdict, să elaborăm o lege pentru bugetari într-o anumită formă, cel mult s-ar putea să se spună că 3 luni de zile se va elabora Legea de salarizare a bugetarilor și, mai ales, când această lege, lucrată un an de zile la Departamentul salarizare al Ministerului Muncii, este gata, este în momentul de discutare cu toate sindicatele și prevede o raportare în fiecare ramură bugetară la un anumit salariu propriu acelei ramuri, care va deveni salariul de bază și care diferă de la o ramură la alta, dar reprezintă ceea ce este semnificativ și relevant pentru acea ramură bugetară.

Stimați colegi, sper că am fost bine înțeleasă și vă rog să mergem pe textul Camerei, adică inexistența acestui enunț imperativ, în privința modului în care va trebui să arate o lege viitoare.

Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Doamna deputat, numai o secundă, înainte de a-i da cuvântul domnului Gavra și celorlați colegi care vor să ia cuvântul. Eu văd aici că propunerea este numai în sensul în care Guvernul trebuie să elaboreze un proiect de lege, nu neapărat în ce fel trebuie să fie acel proiect de lege. Spune numai că salariile vor fi toate raportate la salariul mediu brut pe totalul economiei. Dar nu înseamnă că acei coeficienți trebuie să fie în așa fel în acel proiect de lege, încât să fie diferența aceasta de 2000 de miliarde sau, cât ați spus, cifrele respective.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Indiferent că sunt coeficienți, vor fi subunitari, proporționalitatea sau cel puțin componenta inflației își va spune cuvântul. Și inducerea unei mase bugetare lună de lună, știm unde ne duce.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Păi, Ministerul Finanțelor face și el parte din Guvern și va avea un cuvânt de spus la elaborarea acestui proiect de lege.

Domnul Gavra și apoi domnul profesor.

Domnul Ioan Gavra:

Domnule președinte, propun să încheiem cu mine discuțiile la acest punct din raport. De ce? Noi am decis deja, Camera Deputaților, ne-am înțeles și am negociat și cu Guvernul acest aspect și am căzut de acord că în 3 luni de zile Guvernul vine cu un asemenea proiect de lege, diferențiat, pe sectoare de activitate, deci Guvernul s-a angajat că vine cu un asemenea proiect de lege. Să nu încurcăm noi ceea ce Guvernul dorește să facă, cum o face este treaba Guvernului României. Și o să vedem la momentul respectiv ce ne propune, iar noi vom amenda în funcție de ceea ce ați spus dumneavoastră, dar să rămână așa cum am stabilit, pentru că am negociat și cu Senatul și cu Guvernul acest punct de vedere.

Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnul Anghel Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Văd că ziua de astăzi este o zi propice intervențiilor de la microfon și că eficiența va fi cea scontată. Nu aș vrea să intru în polemică cu doamna Smaranda Dobrescu, dar acest proiect de lege este necesar nu numai prin prisma ameliorării coeficienților de salarizare, el este necesar în primul rând prin prisma armonizării salariilor diferitelor categorii de bugetari, pentru că există unele categorii care au ieșit total de sub control, tot din banul public, iar altele, a căror importanță socială este cu mult mai pronunțată sunt într-un declin total. Cred că, a scoate acest lucru de aici, lipsim Guvernul tocmai de voința politică a Parlamentului în a face o dată ordine în salariile din sectorul bugetar.

De aceea, rugămintea mea este: fie să renunțați la propunere, fie să votați alături de noi.

Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Conform regulamentului, supun mai întâi la vot propunerea din raport, cei care nu doresc să meargă pe această propunere, ulterior voi supune la vot propunerea doamnei Dobrescu și vor putea să voteze în conformitate.

Deci, cine este de acord cu propunerea din raport, care a fost votată în unanimitate de comisie.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

Cu majoritate de voturi a fost adoptată această variantă.

Referitor la punctul 9 ni se propune în unanimitate un text comun.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu se abține nimeni.

A fost adoptat în unanimitate.

Referitor la pct.10 ni se propune textul Senatului în unanimitate.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Două abțineri.

Cu majoritate de voturi a fost adoptat textul propus de comisia de mediere.

La pct.11 ni se propune textul Senatului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri.

Cu majoritate de voturi a fost adoptat și aici textul propus de comisia de mediere.

Supun votului dumneavoastră raportul comisiei de mediere, în totalitate.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri.

Cu majoritate de voturi a fost adoptat raportul comisiei de mediere.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 17 august 2022, 1:25
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro