Plen
Ședința Camerei Deputaților din 26 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.39/05-04-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 26-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 martie 2007

15. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România; Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.51/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. (rămase pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 851/2006 888/2006

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Poziția nr. 14. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România.

Din partea inițiatorului, vă rog, domnule senator.

Domnul Frunda György:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Studiind Ordonanța Guvernului nr. 15 din 2002, am ajuns la concluzia că ea cuprinde o greșeală fundamentală, privind discriminarea cetățenilor români față de cetățenii străini.

Ordonanța prevede că cetățenii străini pot cumpăra pentru transportul, pentru circulația pe drumurile publice din România rovigneta, cunoscuta rovignetă, pe durată determinată, o zi, o săptămână, o lună, 6 luni, 12 luni, pentru când cetățenii români sunt obligați tale quale să cumpere rovigneta pe întreg anul calendaristic.

Acum, rovignetele nu se mai eliberează pe anul calendaristic, ci se cumpără pe anul întreg. Deci, dacă cineva a cumpărat astăzi, 26 martie 2007, rovigneta, ea este valabilă până în 26 martie 2008. Am dat acest exemplu pentru că va avea efecte juridice la ultimul articol.

Am vrut să elimin această discriminare a cetățenilor români față de cetățenii străini și am propus comasarea art. 4 cu art. 5, pentru ca toți utilizatorii drumurilor publice din România să fie supuși aceluiași regim juridic, și cetățeanul român, ca și cel străin, să poată cumpăra rovigneta pe o săptămână, pe o lună, pe trei luni, șase luni sau 12 luni. Dacă rezolvăm această problemă, dacă sunteți de acord cu această propunere, rezolvăm și o problemă socială, pentru că și la cabinetele dumneavoastră au venit foarte mulți oameni care au pus problema: "Eu nu ies din orașul meu sau satul meu decât de două, trei ori pe an. De ce să cumpăr rovigneta pe an?" Și prin aceasta acordăm un ajutor substanțial, în primul rând pensionarilor, oamenilor de la sat cu venituri mai mici și alte categorii profesionale.

De asemenea, am prevăzut ca handicapații să fie scutiți complet de plata acestei rovignete, ceea ce s-a și admis. Au fost colegi care au propus scutirea de taxă a claselor profesionale: agricultori, apicultori și așa mai departe. Acestea s-au reglementat în alte acte normative.

Vreau să mulțumesc comisiei de specialitate a Camerei Deputaților, care a fost de acord cu propunerea mea, însă vă supun atenției un singur lucru cu care nu pot fi de acord, ultimul articol.

Eu am propus ca această ordonanță să fie modificată de la 1 ianuarie 2007.

Întrucât în dezbaterea Camerei Deputaților a intrat acum, comisia de specialitate a propus ca ea să fie admisă de la 1 ianuarie 2008. Cred că soluția nu este cea mai bună, pentru că nu există obligativitatea de cumpărare a rovignetei în prima zi pe anul în curs, ci vă spuneam, ea curge pe un an întreg, deci, normal neexistând un termen fix, propun ca din acest punct de vedere să intrăm pe tărâmul normal al constituționalității și să spunem că ea se aplică de la data publicării în "Monitorul Oficial". Este soluția legală, ceea ce avem în Constituție, la 4 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, ceea ce este soluția la îndemâna tuturor.

Sperând că veți fi de acord cu inițiativa mea, care elimină o discriminare și este un ajutor mare pentru cei săraci, vă mulțumesc că m-ați ascultat.

Domnul Eugen Nicolicea:

Din partea comisiei, vă rog frumos?

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu Regulamentului Camerei Deputaților, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru dezbatere în fond cu următoarele proiecte de lege.

1. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 51/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat și, în fapt, reprezintă inițiativa legislativă a unui număr de parlamentari aparținând Partidului Democrat, Partidului Conservator, Partidului Social Democrat, Partidului Național Liberal și Uniunii Democrate a Maghiarilor din România, prin care se propune stabilirea unui mod specific de plată a tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România pentru vehiculele utilizate sezonier în agricultură.

Propunerea a primit avizul favorabil al Consiliului Legislativ, însă Guvernul României a comunicat că nu susține propunerea legislativă.

Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Comisia juridică, de disciplină și imunități din Cameră.

2. Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. Proiectul de lege a fost adoptat, și acesta, de Senat, în ședința din 14 noiembrie, pe baza inițiativei domnului senator György Frunda, pe care a susținut-o anterior și care, în fapt, modifică art. 4, în sensul că utilizatorii... Practic, se propune completarea art. 3 privind exceptarea de la plată a tarifului de utilizare a vehiculelor deținute de persoanele cu handicap locomotor și care sunt adaptate handicapului și modificarea alin.(2) al art. 4, în sensul că utilizatorii români pot achita tariful de utilizare pentru o zi, 7 zile, 30 de zile, 6 luni, 12 luni, precum și abrogarea art. 5.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil și acest proiect de lege. Și acest proiect de lege nu are susținerea Guvernului României.

După ce Comisia juridică, de disciplină și imunități și-a dat aviz favorabil, în conformitate cu alin.(3) al art. 67 din Regulamentului Camerei Deputaților, în cazul în care o comisie examinează în fond mai multe proiecte de lege și propuneri legislative care au același obiect de reglementare se întocmește un singur raport. În consecință, s-a întocmit un singur raport.

Cele două proiecte de lege au fost examinate în ședința comisiei din 28 februarie și s-a convenit să se respingă Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Ordonanței nr. 51 și să se adopte Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea acestei ordonanțe privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România cu nr. PL-x 888/2006, cu amendamentele admise.

În consecință, vă propunem promovarea, aprobarea și susținerea acestui proiect de lege, așa cum a fost adoptat în comisie, cu amendamentele admise. Vă mulțumesc.

 

Domnul Frunda György (din lojă):

Și ultimul articol, cu publicarea în Monitorul Oficial, domnule Iancu?

Domnul Iulian Iancu:

Și suntem de acord cu propunerea pentru ultimul articol, de schimbare a termenului pentru 2008.

Domnul Eugen Nicolicea:

Dacă mai sunt alte intervenții? Vă rog, din partea Grupului Partidului Conservator.

Doamna Lia Ardelean:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Suntem de acord cu propunerea legislativă pe care a avut-o domnul senator Frunda, ni se pare firesc ca și cetățenii români să aibă această posibilitate, să plătească taxa de drum în funcție de timpul efectiv pentru care utilizează drumurile naționale. Și suntem de acord, într-adevăr, că persoanele cu handicap au dreptul la această scutire de taxă, mai ales că, așa cum bine știm, ei și folosesc foarte puțin drumurile naționale.

Însă cerem retrimiterea la comisie pentru cea de a doua propunere legislativă, care avea în vedere scutirea de plată pentru taxa de drum a utilajelor folosite în agricultură. Și vreau să spun că în Uniunea Europeană mijloacele folosite în agricultură nu plătesc aceste taxe, în așa fel costurile de producție ale produselor românești cresc, și competiția pe piața europeană a produselor românești în acest caz consider că este afectată.

De asemenea, ca argument, aș vrea să spun că mijloacele de producție pentru agricultură nu constituie o competiție pentru sectorul transporturilor, ele nu efectuează transporturi, se folosesc strict pentru agricultură și, în acest fel, nu fac concurență întreprinderilor de transport.

Stimați colegi,

Vă solicit sprijinul, pentru a fi de acord cu retrimiterea la comisie și a analiza cea de a doua propunere legislativă. Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Dacă mai există și alte intervenții? Nemaifiind alte intervenții, avem o propunere de trimitere la comisie.

Comisia ce spune? Comisia nu este de acord cu retrimiterea.

V-aș ruga să precizați din nou, vă referiți la acest proiect de lege al domnului Frunda?

 

Domnul Iulian Iancu:

Nu, la cea de a doua propunere, care are respingere.

Domnul Eugen Nicolicea:

Când vine la rând, atunci. Mulțumesc.

Poz. 1 și 2, nemodificate.

Obiecții, observații? Nu există.

Adoptate.

Poz. nr. 3. Amendament propus de domnul Ioan Bivolaru.

Obiecții, observații? Nu există.

Adoptată.

Poz. nr. 4. Amendament propus de domnii deputați István Antal și Ioan Bivolaru.

Obiecții, observații? Nu există. Adoptată.

Poz. 5? Se propune eliminarea.

Obiecții, observații? Nu există. Adoptată.

Poz. nr. 6. Amendament de abrogare al art. 4, propus de deputatul Ioan Bivolaru, PSD.

Obiecții, observații? Nu există. Adoptată.

Poz. nr. 7, nemodificată.

Obiecții, observații? Adoptată.

Poz. nr. 8.

Obiecții, observații? Vă rog să formulați, pentru stenogramă.

Domnul Frunda György:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Art. II ar fi: "Prezenta lege intră în vigoare la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial".

Domnul Eugen Nicolicea:

Permiteți-mi să vă spun, art.78 din Constituție prevede că legea intră în vigoare la 3 zile de la data publicării sau la o dată ulterioară prevăzută în textul ei. Dacă nu precizați o altă dată decât 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, precizarea este...

 

Domnul Frunda György:

Am fost nevoit, pentru că e o altă propunere aici.

Domnul Eugen Nicolicea:

Atunci, spuneți "eliminarea art. II".

Domnul Frunda György:

Bun, propun atunci eliminarea art. II.

Domnul Eugen Nicolicea:

Și atunci, va intra în vigoare la 3 zile de la data publicării, așa cum prevede art. 78 din Constituție. Vă mulțumesc.

Deci, la poz. 8 se elimină art. II.

Cine este pentru? Obiecții, observații? Bun, nu e nimeni împotrivă, mulțumesc.

Deci, proiectul de lege, cu modificarea pe care am votat-o la poz. 8, rămâne pentru votul final.

Vă mulțumesc pentru ședința de astăzi, luăm o pauză de câteva minute, până când intrăm în partea a doua.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 23 aprilie 2019, 21:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro