Domnul Gasparik Attila (vicepreședinte C.N.A.): Doamnelor și domnilor, bună ziua! Activitatea C.N.A. în anul 2006 a fost marcată de pregătire pentru aderarea la Uniunea Europeană. În principiu, protecția copiilor, asigurarea informării corecte și a pluralismului, protecția demnității umane și a dreptului la propria imagine, publicitatea, teleshopingul și sponsorizarea programelor, au fost punctele forte pe care ne-am bazat activitatea. Un lucru foarte important a fost unificarea legislației secunde, după modelul britanic, am făcut un singur cod, Codul C.N.A., în care am reglementat multe lucruri, am reglementat filmarea cu camera ascunsă, difuzarea mesajelor SMS, clarificarea în privința sponsorizării, responsabilitățile culturale ale radiodifuzorilor, procentul operelor românești și europene și așa mai departe. Strategia de dezvoltare a pieței audiovizuale, împreună cu Inspectoratul General al Telecomunicațiilor, Tehnologiei Informației, Consiliul Național al Audiovizualului a alocat 78 de frecvențe radio, 26 de frecvențe pentru canal de televiziune de mică putere, 39 pentru canale de putere mare și 8 platforme digitale, care este o alternativă pentru cablul în România, să nu mai existe monopoluri. În ceea ce privește funcționarea financiară, lângă bugetul alocat C.N.A.-ului, am profitat de un proiect PHARE, un proiect pe care l-am făcut noi, echipa de la C.N.A., și profităm momentan de fonduri europene în valoare de 800.000 de euro. Activitatea de monitorizare a fost iarăși un punct important în activitatea noastră, am avut în jur de 8823 de monitorizări difuzate pe 36 de canale de televiziune. Aceste monitorizări au acoperit peste 16.000 de ore difuzat, concentrându-se la 595 de rapoarte de monitorizare în ceea ce privește radiourile. S-au efectuat 4304 monitorizări, răspunsuri la reclamații. Am dezvoltat activitatea de cercetare, am elaborat forumul C.N.A., am controlat măsurarea audienței, am avut relații interinstituționale cu diferite ministere și diferite autorități. La ora actuală avem 31 de inspectori. În 2006 am efectuat 564 de inspecții și verificări la stațiile de radio, televiziuni și cablu, din care 233 de radio, 144 de televiziune. Am dat pe protecția minorilor 19 amenzi, 14 somații și 2 sancțiuni, considerând întreruperea difuzării 10 minute. Pentru asigurarea informării corecte și a pluralismului, am dat 15 amenzi, 39 de somații. Pe sponsorizări, 17 amenzi, 25 de somații. Jocuri și concursuri, 10 amenzi, 8 somații. Activitatea în viitor a C.N.A.-ului va fi marcată de elaborarea schimbării Legii audiovizualului pe care o așteptăm de la dumneavoastră și suntem siguri că ne înțelegeți, că la o nouă reglementare vom avea o capacitate mult mai mare. Sloganul nostru rămâne și pentru anul 2007 "Audiență fără violență!" Mulțumesc.
|