Plen
Ședința Senatului din 30 octombrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.150/09-11-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 30-10-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 30 octombrie 2007

12. Dezbaterea și respingerea cererii de reexaminare a Legii pentru modificarea Legii nr. 562/2004 privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu unele locuințe de serviciu pe care acestea le au în administrare
 
consultă fișa PL nr. L181/2007

Doamna Norica Nicolai:

................................................

La punctul 10 din ordinea de zi este înscrisă Legea pentru modificarea Legii nr. 562/2004 privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu unele locuințe de serviciu pe care acestea le au în administrare.

Reexaminare.

Din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Ilie Stoica:

Dacă-mi dați și microfonul...

Doamna Norica Nicolai:

Aveți microfonul 7, vă rog.

Domnul Ilie Stoica:

Cererea de reexaminare a primit aviz negativ de la Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări și aviz favorabil de la Comisia pentru administrația publică, organizarea teritoriului și protecția mediului.

În ședința sa din 19 septembrie 2007, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a luat în dezbatere cererea de reexaminare și, constatând că motivele acestea sunt neîntemeiate în raport cu prevederile legii care reglementează condițiile și categoriile de personal care pot cumpăra locuințe de serviciu, a hotărât, cu unanimitate de voturi, să adopte raport de respingere.

În raport cu obiectul de reglementare, legea este una ordinară, iar Senatul este prima Cameră sesizată.

Vă mulțumesc.

Doamna Norica Nicolai:

Mulțumesc, domnule senator.

Declar deschise dezbaterile generale.

Domnule senator Mihail Popescu, aveți cuvântul.

Microfonul 3, vă rog.

Domnul Mihail Popescu:

Doamnelor și domnilor senatori, Eu vă invit să respingem această cerere de reexaminare, pentru că, de fapt, motivele cererii de reexaminare nu sunt conforme cu conținutul legii și cu modificarea pe care noi am făcut-o, și spun asta din următoarele motive.

Unu. Niciuna dintre instituțiile publice pentru apărare nu își propune să mai construiască locuințe de serviciu, deci dovadă repartiția cheltuielilor de la buget pe site-ul fiecăreia dintre aceste instituții.

Într-adevăr, așa cum se spune în cererea de reexaminare, se achiziționează unele locuințe care reprezintă, conform standardelor NATO și din toate armatele europene, un alt regim, și anume se numește locuința funcției, și această locuință este predată odată cu predarea funcției.

Deci nu există acest pericol de a se continua că nu știu cum... ce se cumpără și ce să facem...

Doi. De la început, această lege a fost discriminatorie, pentru că se spune: "locuințele care la data intrării în vigoare a legii..." Noi ce am făcut? Numai am eliminat acest lucru, pentru că ceilalți care urmau să își cumpere nu își mai pot cumpăra, pentru că nu au fost atunci în armată, la data intrării în vigoare a legii.

Și, trei, între aceste instituții există, în mod normal, un schimb de personal.

De exemplu, ca urmare a reducerii efectivelor armatei, o parte din personalul acesteia a migrat către S.P.P.

Aceștia aveau repartizate locuințe care, la data intrării în vigoare a legii, se aflau în administrarea armatei.

Acum, aceste cadre nu mai sunt nici chiriași, pentru că nu li se mai prelungește contractul de chirie și nu pot deveni astfel nici proprietari, pentru că nu au această locuință.

Ce facem cu ei, îi scoatem din casă? Au și aceștia o serie întreagă de greutăți familiale.

Mie mi se pare că nu s-a analizat corect ce am vrut noi să propunem prin modificarea acestei legi și, ca atare, vă propun ca cererea de reexaminare să nu fie aprobată.

Doamna Norica Nicolai:

Mulțumesc.

Dacă mai sunt și alte intervenții pe marginea proiectului de lege?

Domnul senator Mihai Țâbuleac, microfonul 2.

Aveți cuvântul, vă rog.

Domnul Mihai Țâbuleac:

Cu tot respectul pentru inițiatorii legii față de care s-a formulat prezenta cerere de reexaminare și cu tot respectul față de punctul de vedere exprimat anterior, aș vrea să semnalez faptul că suntem într-o situație în care, iată, punctul de vedere al președintelui coincide cu cel al Guvernului, pentru că nici Guvernul României nu a fost de acord cu legea în discuție, considerând că prevederile acestea sunt excesive, pentru că instituie un sistem privilegiat în care locuințele de serviciu sunt înstrăinate de instituțiile din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale.

Concluzia, atât a Guvernului, cât și a președintelui, este că natura locuinței de serviciu este de a servi celui pentru a cărui funcție a fost destinată.

De fapt, ce a vrut legea criticată? Să transforme Ministerul Apărării și, eventual, Ministerul Internelor și Reformei Administrative în agenți de vânzări imobiliare, invocând fenomenul mobilității personalului care lucrează în aceste sectoare.

Din punctul meu de vedere, expunerea de motive susținută de inițiatorii legii justifică tocmai cererea de reexaminare, pentru că înstrăinarea continuă a fondului de locuințe se constituie ca o restricție în calea mobilității forței de muncă.

Tocmai pentru a face față schimbărilor de personal mai frecvente decât în alte domenii, entitățile de stat din acest domeniu trebuie să dețină un fond de locuințe de serviciu pe care să le poată pune operativ la dispoziția celor îndreptățiți.

Pentru aceste considerente, îmi exprim opinia că cererea de reexaminare este corect formulată, se bazează pe argumente clare, în timp ce raportul comisiei de specialitate este lipsit de argumentații, ceea ce mă determină să vă rog să votați împotriva raportului și admiterea cererii de reexaminare.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Doamna Norica Nicolai:

Mulțumesc.

Dacă mai sunt intervenții pe marginea proiectului de lege?

Doamna senator Verginia Vedinaș, aveți cuvântul.

Microfonul 3, vă rog.

Doamna Verginia Vedinaș:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Ascultam... Și de câte ori mi se întâmplă să ascult astfel de susțineri, mă gândesc cum se metamorfozează oamenii.

Atunci când sunt într-o anumită ipostază politică susțin proiecte de lege prin care am dat voie să se vândă și spații comerciale, și sedii ale medicilor, medicilor veterinari etc., iar când trec într-o altă ipostază, dintr-o dată, se schimbă, ca și când nimic nu ar fi fost înainte.

Dragi colegi, Nu se consacră niciun regim privilegiat, nu se instituie niciun soi de privilegiu pentru nimeni.

Legea, pe care am avut onoarea să o semnez alături de colega Norica Nicolai, distinsa doamnă președinte care ne conduce astăzi ședința, nu face decât să îndrepte niște neregularități pe care legiuitorul nu le-a avut în vedere în momentul în care a adoptat legea, una dintre ele a spus-o domnul senator Mihail Popescu.

Se făcea vorbire în primul articol al legii despre "persoanele care dețin la data intrării în vigoare", dar nu poți să consacri o formulă numai pentru o categorie.

Legea, în forma ei inițială, era discriminatorie și noi, cu rezonabilitatea noastră juridică pe care nu cred că aveți argumente să ne-o contestați, nu am făcut decât să îndreptăm această chestiune.

În ceea ce privește al doilea articol pe care noi l-am propus, atâta vreme cât legea vorbește despre legislația actuală pe care am elaborat-o cu votul celor mai mulți dintre noi, vorbește despre sistemul de apărare, din care fac parte mai multe autorități publice.

Noi nu am făcut decât să consacrăm, să punem în aplicare, practic, ce legea generală reglementează în această lege specială și să dăm posibilitatea și celor care se transferă în cadrul aceluiași sistem să beneficieze de prevederile legii.

Dacă aceasta înseamnă privilegiu, iertați-mă, poate că nu înțeleg eu foarte bine sensul unor cuvinte.

Pentru toate aceste considerente, vă rog respectuos să votați raportul de respingere a cererii de reexaminare și vă asigur că faceți cel mai înțelept lucru.

Vă mulțumesc.

Doamna Norica Nicolai:

Mulțumesc, doamna senator.

Sper ca intervenția dumneavoastră să facă inutilă intervenția mea, în calitate de coinițiator.

Dacă mai sunt intervenții pe marginea acestui proiect de lege, a reexaminării solicitate de președinte?

Dacă nu, supun votului dumneavoastră raportul de respingere a cererii de reexaminare, fără niciun fel de amendament.

Vă rog să votați.

Cu 34 de voturi pentru, 11 voturi împotrivă și două abțineri, raportul a fost adoptat.

Sunt 34 de voturi pentru și două abțineri, domnule senator, din 68... (Discuții și vociferări în sală.)

Am adăugat și abținerile. Îmi pare rău, sunt 35 de voturi. (Discuții la prezidiu.)

Înțeleg de la domnul senator Gavrilă Vasilescu că nu toți colegii și-au exercitat dreptul de vot.

Dacă doriți să reluăm votul pe acest proiect de lege...

Domnul senator Dan Cârlan, vă rog.

Domnul Dan Cârlan:

Procedură, doamna președinte.

După cum știm din regulament, raportul se adoptă cu majoritatea voturilor senatorilor prezenți. 34 înseamnă jumătate din 68.

Ori nu suntem prezenți în cvorum, ori raportul nu a întrunit numărul de voturi pentru a fi adoptat.

Nu există adoptare cu 34 de voturi. (Discuții și vociferări în sală.)

Doamna Norica Nicolai:

Ba da, domnule senator Cârlan.

Deci așa am mers.

Suntem în cvorum, avem două mandate vacante, cvorumul este de 67 și sunt necesare 34 de voturi, și toate proiectele de lege au fost adoptate în aceeași manieră. (Discuții la prezidiu, discuții și vociferări în sală.)

Domnul Dan Cârlan:

Îmi pare rău că trebuie să fim la ora de aritmetică, cvorumul este de 68.

Doamna Norica Nicolai:

Domnul secretar Gavrilă Vasilescu.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Doamnelor și domnilor colegi, Sunt două posturi vacante în Senatul României.

Deci unul este o demisie și...

Doamna Norica Nicolai:

Și este 67...

Înseamnă 34, iar proiectul de lege anterior a avut 34 de voturi, 11 voturi împotrivă și două abțineri, stimate colege și stimați colegi.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Din 137, suntem 135, împărțit la doi 135 face 67 și jumătate, deci 67 și jumătate pe din două în partea cealaltă, 35... (Discuții și vociferări în sală.)

Dacă îmi permiteți, doamnelor și domnilor colegi, atunci când am făcut prezența erați prezenți 68 de senatori.

Deci, în momentul acesta, trebuie 35 de voturi, dar vă spun următorul lucru: privind sala, nu votează toată lumea.

Aș ruga foarte mult să reluăm votul și cred că sunt în asentimentul liderului nostru de grup să reluăm votul, să putem să dăm, pentru că eu sunt convins că dacă ar vota toată lumea, acest proiect de lege ar trece. (Discuții în sală.)

Doamna Norica Nicolai:

O.K. La cererea Grupului parlamentar al P.C., reluăm votul.

Îi rog pe colegii senatori să-și ocupe locurile în sală pentru a-și exercita dreptul de vot.

Domnule senator Stoica, vă rog frumos să intrați în sală sau chemați-i pe colegii noștri să-și ocupe locurile în sală.

Vă rog, domnule senator.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere a cererii de reexaminare.

42 de voturi pentru, 12 voturi împotrivă, nicio abținere.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 3 iunie 2020, 0:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro