Plen
Ședința Senatului din 13 mai 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.53/23-05-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 13-05-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 13 mai 2008

4. Dezbaterea și respingerea Propunerii legislative privind completarea Ordonanței Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare (L139/2008)
 
consultă fișa PL nr. L139/2008

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Trecem la punctul 3 din ordinea de zi, Propunerea legislativă privind completarea Ordonanței Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare.

Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital.

Inițiatorii sunt prezenți?

Nu sunt prezenți.

Îi dau cuvântul domnului președinte Ioan Aron Popa pentru a prezenta raportul Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital.

Este o continuare, suntem pe un raport.

Vă rog, să reamintim.

Vă rog să-l prezentați rapid, în sinteză.

Domnul Aron Ioan Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ne aflăm în fața unui raport de respingere, întocmit de Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, la o propunere legislativă care are ca obiect completarea Ordonanței Guvernului nr. 94/2004.

În comisie, votul a fost următorul: două voturi pentru, 3 voturi împotrivă și două abțineri.

În consecință, vă supunem spre adoptare raportul de respingere, cu mențiunea că această lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale.

Intervenții sunt?

Nu sunt.

Stimați colegi, suntem în fața unui raport de respingere.

Acesta este și punctul de vedere al Guvernului.

Vreți să luați cuvântul?

Microfonul 10.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Gheorghe Ciubotaru - vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori, Guvernul nu susține această propunere legislativă, deoarece acest domeniu este reglementat și a fost de curând aprobată de dumneavoastră modificarea Ordonanței Guvernului nr. 99/2000, care reglementează modul de acordare a restului doar în bani.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog, sunt intervenții?

Nu sunt alte intervenții.

Domnule Viorel Ștefan, vă rog.

Domnul Viorel Ștefan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă nu era intervenția reprezentantului Guvernului, nu aveam nimic de spus, dar, pentru că s-a făcut o afirmație, vreau să votăm în cunoștință de cauză.

Este reglementată obligativitatea acordării restului doar în bani, numai că această inițiativă spune altceva: ea introduce obligativitatea comerciantului de a dispune de structura de cupiuri necesare ca să aplice ceea ce spunea reprezentantul Guvernului.

Sunt două chestiuni diferite.

Cu atât mai greu îmi este să explic de ce Guvernul - reprezentat la dezbaterile din comisii de reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului - are un punct de vedere care nu apără deloc consumatorii, iar argumentul este că ar fi foarte complicat pentru comerciant să dețină în casierie, pe parcursul programului, structura necesară acordării restului.

Eu cred că această inițiativă este bine-venită, iar modul în care Guvernul privește lucrurile nu face decât să confirme că este necesară această inițiativă. Știm cu toții că toate prețurile sunt afișate cu virgulă și două cifre după virgulă, dar comerciantul niciodată nu are mărunțiș să dea restul.

Ori nu dă restul cumpărătorului, ori îi dă o gumiță, două țigări și așa mai departe.

Nu este un comerț civilizat, nu este în favoarea consumatorilor, iar argumentul că le complicăm existența comercianților cu o asemenea prevedere nu stă în picioare.

Îți asumi să faci comerț, trebuie să-și asumi toate rigorile unui comerț civilizat.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da. Vă mulțumesc.

Mai sunt intervenții?

E o treabă, să știți, și de educație, pentru că nu-l obligă nimeni ca structura măruntă de cupiuri să o trimită seara la bancă.

Se poate păstra fără nicio problemă în casierie.

Pe de altă parte, este vorba de o educație a cetățeanului.

Pentru dumneavoastră, pot să vă spun că eram la Paris cu un ministru adjunct și am intrat într-un complex să cumpăr ceva.

A intrat și el cu mine să-și ia niște șuruburi.

Eu am ieșit și l-am așteptat 20 de minute, pentru că nu a ieșit din magazin până nu a venit cineva cu mărunt ca să-i dea restul la un franc.

E o chestie de cult al banului, care se realizează în timp.

Dar, mă rog, este și o problemă de educație.

Stimați colegi, suntem în fața unui raport de respingere.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere.

Vă rog să votați.

Suntem în aceeași situație.

Vom relua votul (Rumoare, discuții.) astăzi, mai târziu.

................................................

Domnul Nicolae Văcăroiu:

................................................

Punctul 3 din ordinea de zi, Propunerea legislativă privind completarea Ordonanței Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare.

Avem un raport de respingere, inclusiv cel suplimentar, pe o lege ordinară, continuare.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere.

Vă rog să votați.

Cu 45 de voturi pentru, două voturi împotrivă și 6 abțineri, s-a adoptat raportul de respingere.

Pe cale de consecință, proiectul de lege a fost respins.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 9 decembrie 2019, 23:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro