Plen
Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.3/13-02-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 03-02-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2009

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 10,20.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președinta Camerei Deputaților, asistată de domnii Cezar-Florin Preda și Mihai Alexandru Voicu, secretari.

*

     

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschise lucrările ședinței de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că din totalul membrilor Camerei Deputaților, în număr de 334, și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 231. Sunt absenți 103, din care 9 participă la acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședința în plen din ziua de marți, 3 februarie; programul de lucru pentru perioada 3-7 februarie; lista rapoartelor depuse în perioada 5 noiembrie 2008-2 februarie 2009 de comisiile permanente sesizate în fond; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente și sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României, Partea I.

Intrăm în ordinea de zi. Avem o solicitare de intervenție.

Domnul deputat Mircea Nicu-Toader.

 
     

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, procedură.

Având în vedere ordinea de zi cu multe puncte, solicit o pauză de consultări de un sfert de oră.

 
     

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunteți de acord?

Un sfert de oră de pauză.

Vă mulțumesc.

 
     

- după pauză -

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă propun să intrăm în ordinea de zi și urmează să luăm în dezbatere inițiativele legislative înscrise pe ordinea de zi pentru ședința de astăzi.

 
Proiectul de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2009 (dezbateri procedurale).  

În ceea ce privește punctul 2 - Proiectul de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților, vă propun să dezbatem acest punct la depunerea raportului.

Dacă sunteți de acord?

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abțineri?

Vă mulțumesc.

Procedură. Vă rog.

   

Domnul Horea-Dorin Uioreanu:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Am o simplă rugăminte la dumneavoastră. Suntem la început de sesiune și m-aș fi așteptat ca măcar astăzi să începem lucrările fără alte sincope, cum a fost cea de astăzi-dimineață.

Eu știu că punerea de acord în cadrul acestei coaliții nou formate la guvernare este foarte dificilă, dar măcar lunea, sau marțea dimineață, să fiți cât de cât lămuriți între dumneavoastră, în așa fel încât să nu mai fim nevoiți să mai stăm cu orele în acest Parlament, ca să vă lămuriți problemele dintre partide.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu (rămas pentru votul final).  

Vă propun să trecem la punctul 3, Proiectul de Hotărâre privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu.

Dacă sunt intervenții la dezbateri?

Dacă nu sunt, urmează dezbaterea pe articole.

În ceea ce privește titlul: "Hotărâre privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu".

Există observații?

Dacă nu există, este adoptat.

"În temeiul art.67 din Constituția României, republicată, și art.85 din Regulamentul Camerei Deputaților, având în vedere necesitățile obiective ale Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu, în îndeplinirea scopului său, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre:

Art.1. (1) Se aprobă atribuirea în folosință gratuită Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu a spațiilor situate în Palatul Parlamentului, Corp E4 et. P, cota zero, camera 0.1.

(2) Amenajarea și dotarea spațiilor cu mobilierul necesar, precum și susținerea cheltuielilor de întreținere, de folosință și de personal de execuție revin Camerei Deputaților."

Există observații la acest articol?

Dacă nu există, este adoptat.

La art.2: "Hotărârea Camerei Deputaților nr.29/2007 privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr.434 din 28.VI.2007, se abrogă".

Există observații la acest punct?

Dacă nu există observații, dezbaterea pe articole este încheiată și rămâne la votul final de la ora 12,30.

Trecem la punctul 4 pe ordinea de zi.

Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2008 privind trecerea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului și a Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare Pomicolă Oradea în domeniul public al municipiului Oradea, județul Bihor, și în administrarea Consiliului local al municipiului Oradea (retrimis comisiei).  

Este vorba de Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2008 privind trecerea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului și a Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare Pomicolă Oradea în domeniul public al municipiului Oradea, județul Bihor, și în administrarea Consiliului local al municipiului Oradea.

Potrivit prevederilor art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează să fie dezbătut în procedură de urgență.

Conform prevederilor din regulament, trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului.

   

Domnul Marian Hoinaru (secretar de stat, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale):

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ordonanța de urgență a Guvernului privind trecerea imobilului din domeniul public al statului din administrarea ADS și a Stațiunii de Cercetare și Dezvoltare Pomicolă Oradea în domeniul public al municipiului Oradea și în administrarea Consiliului local, motivul emiterii acestui act normativ pornește de la faptul că municipiul Oradea înregistrează un deficit major pe segmentul terenurilor destinate dezvoltării și implementării de proiecte economice.

Aceste proiecte, care sunt de interes public pentru Consiliul local al municipiului Oradea, privesc înființarea de noi structuri de afaceri în municipiul Oradea, în categoria acestora încadrându-se cu prioritate parcurile industriale.

Din acest punct de vedere, Ministerul Agriculturii, împreună cu Primăria municipiului Oradea, împreună cu Ministerul Internelor și Reformei în Administrație, cu Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Pomicolă Oradea, cu ADS și per ansamblu, cu Guvernul, s-au consultat și au stabilit, prin ordonanță, trecerea acestui teren în administrarea Consiliului local.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, doamna președinte Sulfina Barbu.

 
   

Doamna Sulfina Barbu:

Doamna președinte,

Stimate colege, stimați colegi,

Din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, propunem retrimiterea acestui proiect de act normativ la comisie pentru clarificarea unor aspecte legate de destinația terenurilor.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Fenechiu. Vă rog.

 
   

Domnul Relu Fenechiu:

Vă mulțumesc.

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Pentru că este prima oară când iau cuvântul în această sesiune, vă urez tuturor să avem o sesiune plină de "succesuri". Dar, pentru a avea "succesurile" scontate, aș vrea să vă spun, în primul rând, că ar trebui să fim eficienți.

Am auzit conducerea, onor conducerea acestei țări, actuală, că se dorește eficientizarea în toate tipurile de activități.

Dacă vom retrimite la comisii toate proiectele care au fost votate, în unanimitate, aproape, în sesiunea trecută, nu vom face altceva decât să muncim în zadar.

Eu văd că se practică în această guvernare interimatele succesive la ministere, demisiile, dar eu consider că aici este o aberație să trimitem legi votate în unanimitate în comisiile de specialitate, doar pentru că s-a schimbat conducerea comisiei.

Așa încât, pentru eficiență, eu vă propun să trecem la dezbaterea acestui proiect de lege care este de o importanță foarte mare pentru Oradea și să lăsăm poveștile cu retrimiterea la comisie, pentru că eu chiar cred că avem altceva de făcut decât să mai muncim o dată, pentru că nu știu dacă nu luăm salariile, sau le luăm salariile celor care au muncit în sesiunea trecută. Nu înțeleg cine va suporta financiar această muncă în zadar.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Valeriu Tabără.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Stimate colege, stimați colegi,

Doamna președinte,

Și vă urez "La mulți ani!" și un an bun și eficient, în același timp, și cu capacitatea de a rezolva și de a repara multe dintre cele pe care le-am votat, cu o anumită majoritate, la sfârșitul anului trecut. Și cred că cel mai important lucru este ca toți cei care suntem aici atunci când votăm, să știm ce votăm.

De fapt, acest imobil nu se transmite primăriei, ci se transmite pentru o instituție de mare importanță. Dar, cum lucrurile respective au fost tratate, mai ales pe domeniul cercetării și al unităților de cercetare, în ultima sesiune și ultimele două-trei luni, și se știe că o intervenție făcută inclusiv la DNA a stopat acel tip de lichidare a unităților de cercetare din apropierea marilor orașe, pentru - și repet, ea este pentru o anumită instituție care trebuie să funcționeze foarte bine în România. Și eu cred că propunerea președintei Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic de a o revedea în actuala structură de majoritate și de parlamentari, este foarte bună și grupul nostru o susține. Și eu o susțin.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Mihai Voicu.

 
   

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Vă mulțumesc.

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Intervenția anterioară arată substratul politic al acestei cereri de retrimitere la comisie. Și anume, faptul că municipiul Oradea este vinovat în ochii actualei majorități de a avea un primar PNL, ales din primul tur de scrutin, care dorește să facă ceva pentru municipiul care l-a ales primar, care dorește să dezvolte din punct de vedere economic municipiul care l-a ales primar.

Și, pentru aceasta, printre altele, are această solicitare; solicitare care a fost aprobată de Senat, solicitare care a fost aprobată aproape în unanimitate în sesiunea precedentă, în legislatura precedentă în Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a Camerei Deputaților, unde, vă repet, PNL-ul era departe de a avea o majoritate. Și, cu toate acestea, în acest moment, se propune această retrimitere la comisie.

Fără îndoială că se va vota această retrimitere la comisie, însă noi dorim să subliniem faptul că această solicitare are, în realitate, substratul politic pe care l-am menționat.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Anghel Stanciu. Nu mai dorește să intervină.

Domnul Márton Árpad.

 
   

Domnul Márton Árpad-Francisc:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor,

Grupul nostru parlamentar are, printre prioritățile sale, o descentralizare reală și mărirea puterii celor din consiliile locale, consiliile județene.

Pentru ca să mărim, trebuie să le dăm competență și trebuie să le dăm și surse. Deci, noi vom vota orice lege care intră pe acest făgaș, pentru că noi, într-adevăr, vrem o descentralizare reală în România. Această lege are acest caracter. Un raport votat cu o majoritate în care, împreună cu PNL, noi nu am fost majoritari, cred că ar trebui să fie votat așa cum a fost propus de comisie, pentru că partidele care l-au votat sunt prezente și acum în Parlament și este într-o direcție care se regăsește inclusiv în Programul de guvernare și în programul domnului Președinte Băsescu.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Mai există alte intervenții pe procedură?

Vă rog.

 
   

Doamna Lucia Ana Varga:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Sunt Lucia Varga, deputat ales pentru prima dată în Parlamentul României, ales uninominal. (Rumoare în sală.)

Vreau să vă atrag atenția asupra unui fapt. Gândiți-vă cum se vor duce deputații care au fost aleși de către cetățenii din Oradea în colegiile lor și vor spune că Parlamentul României a refuzat să transfere consiliului local un teren care va fi folosit pentru un parc industrial.

Există deja aprobarea din partea Ministerului de Interne pentru realizarea acestui parc industrial. Oradea are nevoie de dezvoltare, Oradea are nevoie de investiții și merită acest lucru.

Gândiți-vă că orădenii, cu toții, își pun speranța în relansarea industrială a orașului.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc mult de tot.

Domnul Valeriu Tabără, tot pe procedură.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

În primul rând aș vrea să spun că și eu sunt în al patrulea mandat, dintre care ultimul este uninominal. Și, dacă e, dacă e s-o luăm așa, toți avem obligații.

Doi dintre antevorbitorii mei de aici au spus câteva lucruri, deși, de fapt, confirmă ceea ce se cerea aici de către președinta comisiei, de a se retrimite la comisie, pentru că nu se cunoaște conținutul. Și eu vă reamintesc că și la Oradea, și la Timiș și în toată țara, Agenția de Plăți este una dintre cele mai importante instituții pe care le avem la această dată. Și, dacă mai vreți, este una care totuși funcționează cât de cât în țara asta și duce și în Bihor la toți țăranii acasă, dacă documentele se fac, bani.

Problema stațiunii și a centrului, să nu intrăm în amănunte de alt tip. Dacă ea va rămâne la APIA, este bine luată, pentru că deservește un sistem de maximă importantă, care trebuie să înghită circa 13 miliarde în perioada imediat următoare.

Dacă o luăm pentru altceva, faceți, vă rog, o evaluare la Oradea și o să găsiți o grămadă de teren care a fost împărțit așa cum a fost împărțit, cum s-a împărțit în multe dintre zonele țării.

Și repet încă o dată: o analiză corectă a acestui proiect de lege, pentru că se ia un centru al unei stațiuni de mare importanță, care a fost la Oradea și pe zona de vest a țării, se transmite sau a fost la o agenție la fel de importantă și care este omologată de către Uniunea Europeană, este de analizat, și nu de reluat pentru alte scopuri care rămân relative la această dată, ca elemente de dezvoltare.

Și repet: toți servim colegiile, dar servim, în primul rând, și mari interese care sunt ale cetățenilor acestei țări în acest Parlament al țării. Și legile pe care le facem la facem pentru toată țara, nu numai pentru un singur colegiu.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc foarte mult.

Vă rog. Ultima intervenție.

 
   

Domnul Vasile Mocanu:

mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Nu voiam să iau cuvântul, dar am văzut că foarte mulți colegi de-ai noștri au venit aici ca să justifice diferite direcții de abordare. Eu vă pot spune în felul următor: că noi, în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, am hotărât ca toate transferurile de terenuri de patrimoniu să se facă după o documentare foarte corectă și să cunoaștem fiecare despre ce este vorba.

Este justificată cererea doamnei președinte pentru retrimiterea la comisie, pentru ca să ne documentăm asupra acestei situații.

Dacă este mai bine să o facem, să aducem în discuție ordonanța de urgență privind Consiliul județean Brașov, Consiliul județean Iași, care nu a primit nici la această oră 192 de hectare pentru lărgirea și reconstrucția Aeroportului de la Iași, înseamnă că ne dăm seama că suntem aleși cu toții uninominal.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Radu Țîmpău:

Bună ziua! Mă numesc Țîmpău Radu Bogdan. Sunt deputat și reprezint municipiul Deva.

Vreau să vă atrag atenția dumneavoastră. Ceea ce este menționat în hârtiile pe care le aveți în fața dumneavoastră, dacă le acordați un pic atenția necesară, și anume că această schimbare de proprietate de terenuri nu este destinată unor scopuri obscure, ci creării unor noi locuri de muncă. Amânând luarea acestei hotărâri, amânați crearea de noi locuri de muncă în climatul economic pe care susțineți că-l cunoașteți cu toții.

Nu amânați, vă rog frumos, această hotărâre. Creați aceste noi locuri de muncă. Municipiul Oradea are nevoie de ele, la fel ca noi toți.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

 
   

Doamna Aurelia Vasile:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Nu știu cum să încep pentru a nu nemulțumi pe cei care sunt la primul mandat. Dar vreau să atrag atenția celor doi vorbitori care ne-au certat că avem sau nu avem, știu eu, vot uninominal, că avem colegiu, că avem hârtii, că nu avem hârtii.

Domnule coleg,

Am rugămintea ca să fie ultima intervenție a dumneavoastră prin care îmi atrageți mie atenția asupra a ceea ce am de făcut ca și parlamentar. Dacă mai procedați așa o dată, o să cer scuze publice de la dumneavoastră.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc, doamnă deputat.

Domnul Calimente.

 
   

Domnul Mihăiță Calimente:

Da, o să vă atrag atenția, dacă doriți. (Râsete.)

Sigur că, practic, toți au fost aleși uninominal și fiecare încercăm să rezolvăm problemele județului unde am fost aleși.

Problema este alta, pentru că mie mi se pare că în această situație există două măsuri. Adică, dacă pe primarul de la Oradea îl chema Filip, probabil că nu se mai punea problema întoarcerii la comisie. Dacă îl cheamă Ilie Bolojan, sigur că punem problema întoarcerii la comisie a acestei hotărâri.

Dar domnului Tabără vreau să-i spun următoarele, și tocmai mă gândesc că poate îi dau și dreptul la replică. La Arad a existat un proces cu niște domni de la dumneavoastră, din Timișoara, care au cumpărat terenuri în județul Arad pe unde le-a trecut prin cap, pe niște prețuri de nimic, au primit de la toate primăriile de unde au cumpărat aceste terenuri negație că nu pot fi puși în posesie, s-au prezentat la domnul Falcă, la Arad, și au la ora aceasta, prin sentință judecătorească, 1.200 de hectare de la Stațiunea de Creștere a Bovinelor.

Deci, asta cum o rezolvăm, domnule Tabără?

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

 
   

Domnul Iosif Ștefan Drăgulescu:

Doamna președinte,

Stimate colege și stimați colegi,

Sunt Drăgulescu Iosif Ștefan. Sunt deputat de Timișoara și vorbesc și în calitate de om politic, dar mai ales în calitate de rector al unei universități.

Sigur că dorim dezvoltarea economică a României, dar să nu uităm că cercetarea științifică este la fel de importantă. Și aici sunt de acord cu domnul Valeriu Tabără, nu în calitate de om politic, ci în calitate de profesor universitar, că va trebui să ținem echilibrul între ceea ce înseamnă dezvoltare industrială și cercetare științifică.

Ceea ce este foarte clar și participăm și asistăm cu toții și pot să spun la niște anomalii, ca să nu spun monstruozități, chiar și cele care au fost specificate la Timișoara, dar o greșeală nu trebuie repetată cu o altă greșeală.

Deci, consider că repunerea în discuție la comisie este logică, importantă și în primul rând pentru discutarea cercetării științifice în domeniu.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Tabără, drept la replică.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Nu mai ies altă dată, azi, vă asigur, decât cu o altă lege.

Dar vreau să-i spun colegului meu, care ne cunoaștem de atât timp, că este un singur răspuns: respectând legea și verificând cum s-a aplicat legea de către acele comisii locale și cum s-a vândut acel teren. Pentru că, dincolo de ele, vă rog să vă uitați în Normele metodologice la 247 cum se încalcă grav Constituția prin hotărâri ale comisiilor județene, dincolo de prevederile Constituției și ale Legii proprietății publice: respectând legea, domnule coleg Calimente.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Acum, am avut o solicitare din partea liderilor de grup, care nu au stabilit încă locurile în sală, pentru a merge în continuare și astăzi, la votul deschis pe formula votului deschis prin ridicarea mâinii.

Vă consult în această privință. Sunteți de acord?

Cine este pentru?

Împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

Vă mulțumesc mult.

În continuare, supun votului dumneavoastră propunerea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic de reîntoarcere a acestui proiect la comisie.

Cine este pentru? 147 de voturi pentru.

Împotrivă? 78 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiectul de lege se întoarce la comisie.

După consultarea cu președinta Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, vă propun să-i acordăm un termen de 14 zile pentru întocmirea raportului.

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abțineri?

Vă mulțumesc.

Domnul Márton Árpad.

 
   

Domnul Márton Árpad-Francisc:

Doamna președinte,

Regulamentul nostru prevede că se votează în general prin vot electronic. Este o procedură mult mai eficientă. În 15 secunde avem exact cine, cum a votat și câți au votat. Nu este nevoie la astfel de decizii, nici măcar de o prezență majoritară a parlamentarilor și cred că de acum încolo ar fi bine să luăm toate aceste decizii prin vot electronic, exceptând acele situații când un lider de grup parlamentar nu propune altceva. Va merge mai repede.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc. Sunt de acord cu dumneavoastră.

Am votat deja în legătură cu acest subiect pentru ziua de astăzi.

La solicitarea liderilor de grup, vă solicit ca de mâine, să avem în vedere acest lucru, pentru sesiunea de plen, evident, sesiunea de plen următoare.

Vă rog. Tot pe procedură.

 
   

Domnul Gheorghe Gabor:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Tot pe o chestiune de procedură voiam să vorbesc, dar mi-a luat-o înainte colegul de la UDMR.

Problema este următoarea: dumneavoastră ați invocat aici faptul că unii lideri de grup au solicitat să votăm prin vot deschis, pentru că nu suntem corect așezați și încă nu s-a făcut așezarea în bănci.

Cartela electronică funcționează în orice bancă ne-am afla. Prin urmare, acest motiv - scuzați-mă, dar este pueril.

Votul electronic se poate desfășura oriunde ne aflăm în sala de plen. Prin urmare, cred că de astăzi putem să votăm în acest mod, lucrările fiind mult mai eficiente.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Toader.

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Propunerea pe care am făcut-o pentru vot deschis cu ridicarea mâinii s-a datorat în special faptului că mulți dintre colegii noștri mai noi n-au știut să-și aducă cartelele, n-au știu cum este procedura și atunci, neavând toată lumea cartele, vom ajunge într-o situație neplăcută, să nu avem posibilitatea să votăm.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Oricum vorbim despre un vot care s-a încheiat și a decis modalitatea de exprimare a votului deschis pentru ziua de astăzi.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea art.6 din Legea nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, cu modificările și completările ulterioare (retrimis comisiei).  

Vă propun să trecem deja la punctul 5 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru modificarea art.6 din Legea nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Conform prevederilor regulamentare, urmează să trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului; nu există.

Atunci am să dau cuvântul doamnei Sulfina Barbu, președinta Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

   

Doamna Sulfina Barbu:

Doamna președintă,

Stimate colege,

Stimați colegi,

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic propune retrimiterea la comisie pentru analizare și, în primul rând, pentru consultarea structurilor asociative ale autorităților locale. Nu există punct de vedere al structurilor asociative la această inițiativă și lipsește și inițiatorul.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Vă supun aprobării propunerea doamnei... Aveți o intervenție? Vă rog.

 
   

Domnul Gheorghe Gabor:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Pentru că se cere în serie retrimiterea proiectelor legislative la comisie, eu vreau să vă fac o propunere: haideți să le trimitem pe toate odată, votăm o dată și am terminat povestea. Ce sens are s-o mai lungim?

Mulțumesc. (Aplauze din partea Grupului parlamentar al PNL.)

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

 
   

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege care se referă la modificarea Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică este un proiect de lege foarte important. Ordonanța respectivă deja produce efecte și ea se referă la procesul de urgentare a exproprierii mai ales în cazul drumurilor, fie ele de interes local sau de interes național.

Cred că este corect, nefiind aici nici inițiatorul, respectiv Guvernului, să o retrimitem la comisie. Ministerul Dezvoltării și Ministerul Transporturilor să ne expună punctele de vedere, poate vin chiar cu soluții de a accelera acest proces în ideea acestei legi, și nu cred că este o greșeală și nu cred că este rău intenționată, cred că toată lumea și toți colegii sunt de acord că Legea nr.33 este o lege adoptată de foarte mult timp și că ea îngreunează desfășurarea exproprierii pentru cauză de utilitate publică și ați văzut în ce situație sunt mai ales autostrăzile și drumurile naționale - sunt începute și încă exproprierile nu sunt făcute.

Nu cred că este o rea intenție cererea de a fi retrimisă la comisie, cred că este chiar o punere în temă a celor două ministere, care mai ales sunt interesate, și a autorităților publice locale, și chiar acest proiect de lege este așteptat atât de instituțiile centrale, cât și de autoritățile locale, referitor la expropriere.

Nu este o rea intenție și suntem de acord cu retrimiterea la comisie.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Toader.

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Retrimiterea la comisie nu numai motivată de un alt punct de vedere, punctul de vedere este clar că susține, ambele ministere susțin, dar vrem să extindem această expropriere și pentru alte posibilități de execuție a unor lucrări, a unor alte clădiri pentru utilitate publică, și atunci este necesar să intre în comisie, să avem amendamente și, în mod cert, va fi o lege mult mai utilă, în condițiile în care vrem să dezvoltăm și mai mult zona de investiții locale.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Fenechiu.

 
   

Domnul Relu Fenechiu:

Stimați colegi,

După ce am văzut că mașina de vot funcționează, hotărâsem să nu mai vin pe chestiuni de procedură aici, dar chiar mi se pare că suntem ca în filmele cu proști.

Nu vă supărați, doamnă președintă, în luna ianuarie, sub președinția dumneavoastră, ați cerut sesiune extraordinară la Comisia pentru administrație. În luna ianuarie, pe data de 29.01, așa cum scrie aici, ați discutat această lege și ați dat raport de adoptare. Prin ce lume trăim? Atunci de ce ați cerut această sesiune? Ca să luați bani?

Eu chiar cred că ați cerut această sesiune extraordinară pentru a grăbi dezbaterea unor legi importante.

În aceste condiții, dacă dumneavoastră, noua comisie, ați dat raport de adoptare pe data de 29.01, atunci de ce mai trebuie să o trimiteți încă o dată la comisie? Poate doar pentru că este inițiativa noastră, a liberalilor, și doriți să mai puneți o virgulă acolo, să spuneți că este meritul dumneavoastră.

Eu vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog

 
   

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc, doamnă președintă.

Antal mă numesc, de la Grupul UDMR.

Doamnelor și domnilor colegi,

Aș dori să vă rog să-mi dați și mie o explicație, dacă se poate.

Mai înainte, s-a retrimis un proiect de lege la comisie, despre care un distins coleg de-al nostru a spus că amână crearea locurilor de muncă în municipiul Oradea. Și așa este. Pentru că un parc industrial știm cu toții ce reprezintă în contextul actual de criză în care ne găsim.

Eu aș spune că am retrimis o lege care, practic, prin retrimiterea la comisie și rediscutare nu amână, ci blochează crearea locurilor de muncă.

Acum, actualul Guvern are pe primul punct pentru actuala sesiune accelerarea dezvoltării infrastructurii.

Sunt nenumărate proiecte pregătite, și de mâine sau de poimâine am putea începe să creăm locuri de muncă, pentru că este singurul sector palpabil unde, într-adevăr, există și bani, există proiecte și există posibilitatea creării de locuri de muncă.

Acum retrimitem din nou acest proiect la comisie, într-o perioadă în care, timp de șase săptămâni, noul Guvern ar fi avut posibilitatea să vină cu o ordonanță de urgență astăzi, cu toate modificările făcute - pozitive - despre care a vorbit onoratul nostru coleg Toader, că se dorește îmbunătățirea modificării Legii nr.33.

Deci, eu respectuos v-aș ruga să dăm drumul să aprobăm legea și eventual dacă se dorește extinderea efectului legii, atunci într-o săptămână sau în două săptămâni să mai facă, să vină cu o ordonanță de urgență, cu orice, dar să nu retrimitem și să blocăm din nou posibilitatea demarării acelor lucrări care, prin efectul acestei legi, ar avea posibilitatea exproprierii mai rapide a terenurilor care sunt în cauză.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Toader.

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Am să fac o observație, ceea ce scrie și în ordinea de zi - este vorba de redistribuire, nu un raport nou, dar vreau să vă aduc la cunoștință, poate nu știți, că este o ordonanță dată pe 30 decembrie, cu exproprierea terenurilor, mult mai complexă decât aceasta și oricum va intra în dezbatere pentru aprobarea aceleia. Acesta este principalul motiv, la care putem să adăugăm și alte puncte de vedere.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Munteanu.

 
   

Domnul Ioan Munteanu:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Art. 100, lăsând la o parte tot ceea ce s-a spus de aici: "Dezbaterea generală a proiectului de lege sau a propunerii legislative este precedată de prezentarea de către inițiator a motivelor care au condus etc. "

Nu se îndeplinește această condiție.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă supun la vot propunerea președintelui Comisiei pentru administrație, ca acest proiect de lege să fie retrimis la comisie.

Cine este pentru? 151 de voturi pentru.

Împotrivă? 76 de voturi împotrivă.

Abțineri? Două abțineri.

Proiectul de lege a fost retrimis comisiei.

Termenul, de asemenea, de două săptămâni.

Dacă sunteți de acord cu acest termen? Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?

La fel ca și la retrimitere, vă mulțumesc mult.

Domnul Fenechiu vrea să-și explice votul.

 
   

Domnul Relu Fenechiu:

Vă mulțumesc.

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PNL a votat împotriva retrimiterii la comisie a acestui proiect de lege, din câteva motive.

În primul rând, Legea nr.33, Legea exproprierilor, este o lege care a blocat ani de zile marile proiecte de infrastructură și nu numai din România. Cu o largă majoritate, clasa politică a contestat această lege și a cerut modificări pentru ca infrastructura din România să se poată construi într-un ritm mai alert. Această lege ar permite acest lucru.

În altă ordine de idei, mi se pare foarte important și foarte periculos ceea ce a spus un coleg de-al nostru aici, și anume aceea că Guvernul a dat o ordonanță în acest sens. Dacă spunem că Parlamentul nu mai are niciun fel de atribut în legislativ și Guvernul este singurul care are acest atribut, atunci chiar că ar trebui să plecăm acasă, atunci chiar că domnul președinte Băsescu are dreptate și nu mai este nevoie de Parlament. Să lăsăm Guvernul să facă legi, să dea ordonanțe și noi degeaba înseamnă că mai luăm indemnizația.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr.301/2004- Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (rămas pentru votul final).  

Vă propun să trecem la punctul 6 pe ordinea de zi, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004- Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.

Acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență și urmează să trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului.

   

Doamna Rodica Constantinovici (secretar de stat, Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești):

Mulțumesc, doamna președintă.

Doamnelor și domnilor deputați,

Numele meu este Rodica Constantinovici, sunt secretar de stat la Ministerul Justiției. Sunt onorată și vă mulțumesc dacă veți accepta să reprezint Ministerul Justiției și Guvernul în proiectele de acte normative care vor fi supuse atenției domniilor voastre.

Cât privește Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență nr.73/2008, după cum știți, termenele de intrare în vigoare a Legii nr.301/2004 privind Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal au fost succesiv prorogate, prin Ordonanțele de urgență ale Guvernului nr.58/2005 și 50/2006 pentru inexistența dispozițiilor procesual penale adecvate, care să facă posibilă punerea în aplicare a acestor dispoziții.

Aceeași rațiune se menține, încă nu există dispoziții procesual penale care să permită aplicarea Legii nr.301/2004 și 294/2004 și chiar s-au dublat, pentru că între timp dispoziții de drept substanțial fac obiectul unui proiect de Cod penal, care este însoțit de un proiect de Cod de procedură penală adecvat, și care vor fi, în cel mai scurt timp, promovate.

Pentru aceasta, vă rugăm să fiți de acord cu proiectul de lege și vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei juridice.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil și Consiliul Superior al Magistraturii a avizat favorabil.

Obiectul de reglementare v-a fost prezentat de doamna secretar de stat.

În urma dezbaterii în Comisia juridică, noi propunem plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare există intervenții?

Dacă nu există, potrivit art.106 din Regulamentul Camerei, Camerei Deputaților trece la dezbaterea pe articole numai atunci când, în raportul comisiei sesizate în fond, există amendamente admise sau respinse. În acest caz, nu există amendamente.

Prin urmare, vă propun să-l trimitem la votul final.

 
Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (retrimis comisiei).  

Trecem la punctul 7 pe ordinea de zi, Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Acest proiect de lege, de asemenea, urmează să fie dezbătut în procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Cristian-Anton Irimie (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor,

În primul rând vreau să vă mulțumesc pentru faptul că pot să mă exprim în fața dumneavoastră și, în al doilea rând, vreau să transmit că Ministerul Sănătății susține respingerea Ordonanței nr.20 de modificare a Legii nr.95, pentru că în acest moment dorim să armonizăm toate modificările impuse la Legea nr.95 și mai ales induse prin foarte multe ordonanțe de urgență, care au creat un mic disconfort în rândul celor care lucrează în sănătate.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru sănătate, doamna Rodica Nassar.

 
   

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumesc, doamnă președinte.

În temeiul art. 70 din Regulamentul Camerei Deputaților, precum și la solicitarea Ministerului Sănătății, Comisia pentru sănătate și familie solicită plenului retrimiterea proiectelor de lege nr. 427/2007 și 629/2008, prevăzute la pct. 7 și 8 pe ordinea de zi, pentru întocmirea unor rapoarte de înlocuire, care să țină seama atât de punctul de vedere al Guvernului, cât și de cel al Comisiei pentru sănătate din Camera Deputaților.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă nu există alte intervenții pe procedură, am să vă supun aprobării propunerea făcută de doamna Rodica Nassar.

Cine este pentru retrimiterea la comisie pentru raport de înlocuire, cu termen două săptămâni, de asemenea. Cine este pentru? 223 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 18 voturi împotrivă.

Abțineri? Două abțineri.

Vă mulțumesc.

Se retrimite la comisie pentru raport de înlocuire.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.93/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (retrimis comisiei).  

În ceea ce privește punctul 8, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.93/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, avem aceeași solicitare din partea doamnei Rodica Nassar.

Vă supun aprobării retrimiterea la comisie și, de asemenea, pentru raport de înlocuire, termen două săptămâni.

Cine este pentru? 223 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 18 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Vă mulțumesc.

Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art.13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 9, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art.13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995.

Acest proiect de lege urmează să fie dezbătut în procedură de urgență.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului.

   

Doamna Rodica Constantinovici:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Reglementarea are ca scop crearea unui cadru normativ care să confere misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României instrumentele legale necesare pentru a veni în sprijinul solicitărilor de servicii consulare adresate de cetățenii străini, în baza principalelor acte normative cu incidență în sferă consulară.

Prin Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență nr.125/2007 se restrânge sfera de aplicare a alin.(2) lit.b) al art.13 din Legea nr.36/1995, în sensul că misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României nu pot autentifica înscrisuri prin care se realizează transmisiuni imobiliare încheiate prin acte juridice între vii, oficiile consulare putând să autentifice înscrisuri cu caracter nepatrimonial, care produc efecte juridice în România, și la cererea cetățenilor străini.

Deci, practic reglementarea vizează o restrângere, nu se pot autentifica înscrisuri prin care se realizează transmisiuni imobiliare încheiate prin acte juridice între vii, și o extindere a atribuțiilor, în sensul autentificării înscrisurilor cu caracter nepatrimonial.

Vă rugăm să fiți de acord cu proiectul de lege și vă mulțumim.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei juridice, domnul președinte Daniel Buda.

 
   

Domnul Daniel Buda:

Mulțumesc, doamna președintă.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil acest proiectul de lege, iar comisia l-a luat în dezbatere în ședința din 18 martie 2008 și proiectul de lege a fost aprobat cu unanimitate de voturi.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Există intervenții din partea grupurilor parlamentare? Dacă nu există, nefiind amendamente, merge la votul final.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40/2008 pentru modificarea art.40 din Legea nr.16/2007 privind organizarea și exercitarea profesiei de geodez (retrimis comisiei).  

Trecem la punctul 10 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40/2008 pentru modificarea art.40 din Legea nr.16/2007 privind organizarea și exercitarea profesiei de geodez.

De asemenea, este procedură de urgență.

Urmează să trecem la dezbatere. Dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Mihai Busuioc (președinte-director general, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară):

Doamna președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Numele meu este Mihai Busuioc și sunt președinte-director general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Având în vedere Decizia nr.1150 din 6 noiembrie 2008, a Curții Constituționale, prin care s-a constatat că Legea nr.16/2007 privind organizarea și exercitarea profesiei de geodez a fost declarată neconstituțională, vă propunem trimiterea proiectului de lege la comisie, pentru armonizarea prevederilor acestuia.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei juridice? Este de acord. Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, de asemenea, nu există amendamente, urmează votul final la ora 12,30.

O voce din sală:

Retrimitere la comisie!

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scuze!

Vă supun la vot retrimiterea la comisie. De asemenea, cu un termen de două săptămâni pentru raport.

Cine este pentru? 165 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri? 55 de abțineri.

Se retrimite la comisie.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.1/2008 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 nr.341/2004 (retrimis comisiei).  

Vă supun atenției punctul 11 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.1/2008 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din decembrie 1989 nr.341/2004.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

   

Domnul Puiu Nicolae Fesan (secretar de stat, Secretariatul de Stat pentru Problemele revoluționarilor):

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Sunt secretarul de stat cu problemele revoluționarilor, Fesan Puiu Nicolae.

De ce am venit în fața dumneavoastră? Pentru că această ordonanță de urgență este necesară, pentru că la 20 de ani de la Revoluție noi nu facem revoluționari.

Noi, în acest moment, verificăm dosarele. Suntem pe ultima sută de metri. Până în data de 30 iunie trebuie să finalizăm acest proces. Ar fi păcat ca acești oameni care au creat acest spațiu al democrației și al libertății și au avut același țel ca și dumneavoastră, patria și onoarea, să rămână ilegaliști în spațiul creat de ei.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Daniel Buda, din partea Comisiei juridice.

 
   

Domnul Daniel Buda:

Mulțumesc, doamna președintă.

Solicit aici să fie retrimis proiectul de lege la comisie, deoarece termenul de preschimbare a certificatelor de revoluționar era 31 decembrie 2008. Și atunci, nu putem să aprobăm o lege al cărui termen deja a expirat și de aceea este nevoie să fie retrimis la comisie acest proiect de lege.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vă supun la vot propunerea președintelui comisiei.

Vă rog, pe procedură.

 
   

Domnul Niculae Mircovici:

Doamna președintă,

Doamnelor și domnilor,

Cred că a fost o mică eroare de înțelegere și aș vrea să revenim, ca să putem să introducem, tocmai ceea ce spunea domnul secretar de stat Fesan, în limitele legii, pe cei care au vrut să avem democrație.

Vă reamintesc că acest proiect de aprobare a acestei ordonanțe a fost discutat pe data de 8 octombrie 2008 și în 8 octombrie 2008 s-a propus respingerea acestei ordonanțe, dar nu s-a întrunit numărul necesar de voturi. În această împrejurare, a rămas ca ordonanța să fie rediscutată în această sesiune. Nu este vorba despre 31 decembrie și nu cred că ar trebui să retrimitem la comisie, domnule președinte Buda, pentru că în situația aceasta am prelungi practic o stare de ilegalitate.

În ordonanța de urgență, termenul de finalizare prevăzut la art.9 alin.(1) este 30 iunie 2009. Propunerea comisiei a fost 31 iulie 2008. Dar, întrucât s-a respins, a rămas termenul de 30 iunie 2009.

Termenul de 31 decembrie 2008 nu se referea la altceva decât la completarea acestor dosare ale revoluționarilor și sunt realizate, sunt completate în momentul de față și se lucrează de către SSPR. Deci, cred că în această împrejurare ar putea fi rezolvată problema, votându-se textul ordonanței așa cum a fost dat el de Guvern.

Ceea ce însă trebuie corectat, pentru că suntem la un document emis, în raportul Comisiei juridice, probabil că dintr-o eroare, la punctul 2 s-au trecut două termene: în loc de "31 decembrie 2008", respectiv "30 iunie 2008", s-a scris "30 iunie", respectiv "decembrie 3008". Sigur că este o greșeală de redactare, pentru că ar fi greu de presupus că a avut cineva în vedere ca să mai așteptăm o mie de ani până când să rezolvăm problema revoluționarilor.

Eu vă propun ca această ordonanță de urgență a Guvernului să fie votată așa cum a fost dată ea de Guvern, mai ales pentru că ea și-a produs și-și produce în continuare efecte. Deci, practic lucrează Secretariatul de Stat și va lucra și comisia parlamentară. Deci, termenul de finalizare este 31 iunie 2009 și acest termen este în vigoare în momentul de față.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul președinte Daniel Buda.

 
   

Domnul Daniel Buda:

Domnilor colegi,

Ordonanța este oricum în vigoare, produce efecte, în ordonanță sunt două termene. Dați-mi o săptămână la comisie. Nu doresc neapărat să-mi încarc comisia inutil, dar sunt două termene în această ordonanță, din care unul nu are cum să fie în vigoare.

De aceea, vreau doar o săptămână să pot să pun de comun acord tezele din cadrul ordonanței. Oricum, ea este în vigoare, domnule coleg, și suntem de acord cu ea. Vreau să facem să fie bine, nimic altceva.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun aprobării propunerea făcută de domnul Daniel Buda de retrimitere la comisie pentru modificarea raportului. Termen, două săptămâni.

Cine este pentru? 172 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 55 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nicio abținere.

Se retrimite la comisie pentru raport, două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2008 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 12 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2008 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale.

Urmează să fie dezbătut în procedură de urgență.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului.

   

Domnul Radu Stancu (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Radu Stancu sunt, secretar de stat la Ministerul Administrației și Internelor.

Referitor la hotărârea privind adoptarea proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20 din 2008 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale, aș vrea să fac câteva precizări, dacă îmi permiteți.

Armonizarea legislației românești cu prevederile acquis-ului comunitar presupune adoptarea de prevederi normative detaliate, care nu numai să transpună integral Directiva nr.94/80 a Consiliului Europei din 19 decembrie 1994 pentru stabilirea modalităților de exercitare a dreptului de a alege și de a candida în alegerile locale de către cetățenii Uniunii Europene care au reședință într-un stat membru, fără a fi cetățeni ai acestuia, modificată, dar și să faciliteze accesul cetățenilor Uniunii la viața publică, prin acordarea posibilității de a înființa sau a face parte din partide politice.

Îmi cer scuze, dar a făcut un slalom pe la comisii și am venit foarte repede.

Astfel, prezentul proiect de lege propune, printre altele, completarea Legii nr.67/2004 cu dispoziții care să reglementeze de o manieră nediscriminatorie, în raport cu cetățenii români, condițiile pe care cetățenii Uniunii Europene trebuie să le îndeplinească pentru a-și exercita dreptul de a alege și de a fi aleși în autoritățile administrației publice locale din România.

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă adresez rugămintea de a fi de acord cu forma propusă și de a da curs acestui proiect de lege.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Dau cuvântul domnului Daniel Buda, din partea Comisiei juridice.

 
   

Domnul Daniel Buda:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat acest proiect de lege.

Consiliul Legislativ a dat un aviz favorabil.

De asemenea, pe fond a fost sesizată și Comisia pentru administrație publică, care a dat un aviz favorabil acestui proiect de lege, iar în cadrul Comisiei juridice a fost adoptat raportul cu unanimitate, deci, pentru.

Mulțumim.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare există intervenții?

Domnul Fenechiu.

 
   

Domnul Relu Fenechiu:

Vă mulțumesc.

În primul rând, aș vrea să fac o corectură. Cred că a fost o greșeală de exprimare: Comisia de administrație publică nu a dat aviz favorabil, ci a făcut raport de adoptare, cred, pentru că a fost comisie sesizată în fond.

Am asistat cu mult interes la modul "grav" în care secretarul de stat a prezentat acest proiect de lege, care are o importanță foarte mare pentru viitor, pentru că se referă la alegerile locale care s-au desfășurat în anul 2008, pentru cei care nu știu.

Dar, ca să fiu în consonanță cu dorința dumneavoastră, pentru că este de o importanță așa de mare, eu propun retrimiterea la comisie a proiectului.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun propunerea domnului Fenechiu de retrimitere la comisie.

Cine este pentru? 55 de voturi pentru.

Cine este împotriva acestei propuneri? 180 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Propunerea făcută de domnul Fenechiu este respinsă.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul pe marginea proiectului de lege?

Dacă nu există intervenții, nefiind nici amendamente, merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2008 privind modificarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale și pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 13 de pe ordinea de zi și vă supun atenției Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2008 privind modificarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale și pentru modificarea și completarea Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.

Acest proiect de lege urmează să fie dezbătut în procedură de urgență și dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Radu Stancu:

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată cu modificările și completările ulterioare, precum și modificarea și completarea Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare.

Prin adoptarea acestui act normativ se va asigura înlăturarea deficiențelor constatate în procesul de aplicare a dispozițiilor Legii nr.67/2004, republicată cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește alegerea președintelui consiliului județean.

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă adresez rugămintea să adoptați proiectul de lege propus în forma prezentată.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem un raport comun elaborat de Comisia juridică și Comisia pentru administrație publică.

Dau cuvântul doamnei Sulfina Barbu.

 
   

Doamna Sulfina Barbu:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Având în vedere că proiectul de lege are ca obiect aprobarea unei ordonanțe de urgență a Guvernului din 2008 care și-a produs efectele, luând în considerare punctul de vedere pozitiv al Guvernului și raportul Consiliului Legislativ, care este favorabil, și noi propunem adoptarea acestui proiect de lege și am rugămintea să fie susținut de toți colegii noștri.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare există intervenții?

Domnul Mihai Voicu.

 
   

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mulțumesc că nu s-a cerut retrimiterea la comisie, pentru că aceste prevederi se pot aplica, chiar dacă aparent se referă la niște alegeri care au trecut, ele se pot aplica și în cazul alegerilor parțiale. Sigur, la Consiliul județean Teleorman tocmai nu mai este cazul, însă este posibil să mai existe vacantări de posturi de președinți de consilii județene și această ordonanță de urgență și sper și proiectul de lege de aprobare a acesteia pot folosi în cazul unor alegeri parțiale.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Mai există alte intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Dacă nu mai există, nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2008 privind unele măsuri pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2008 (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 14 de pe ordinea de zi, care se referă la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2008 privind unele măsuri pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2008.

De asemenea, vorbim de procedură de urgență și dau cuvântul inițiatorului.

Din partea inițiatorului, există intervenție, susținere?

   

Domnul Radu Stancu:

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Susținem proiectul de lege în forma în care este propusă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru administrație publică și a Comisiei juridice, domnul Daniel Buda.

 
   

Domnul Daniel Buda:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Comisiile de administrație publică și juridică au fost sesizate în fond cu acest proiect de lege.

Senatul a adoptat acest proiect de lege și, de asemenea, și cele două comisii au dat un aviz favorabil formei adoptate de Senat, sens în care vă propunem și noi să fiți de acord cu această propunere.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Nefiind amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 131/2007 pentru stabilirea orei de începere și de închidere a votării la referendumul național din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României (rămas pentru votul final).  

Punctul 15 de pe ordinea de zi. Vă supun atenției Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.131/2007 pentru stabilirea orei de începere și de închidere a votării la referendumul național din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.

Acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Radu Stancu:

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Reglementarea propusă era justificată de desfășurarea simultană a celor două procese electorale care au avut loc în aceeași zi și în majoritatea cazurilor în secțiile de votare organizate în același imobil, precum și de necesitatea utilizării procesului de stabilire a rezultatelor votării și de transmitere a acestora conform legii.

Proiectul de lege reglementează intervalul de timp în care s-au deschis secțiile de votare organizate pentru referendumul național din data de 25 noiembrie 2007, prin derogare de la dispozițiile art.34 din Legea nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului.

Doamnă președintă,

Doamnelor și domnilor deputați,

Am rugămintea de a fi de acord cu forma propusă a proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru administrație publică, doamna Sulfina Barbu.

 
   

Doamna Sulfina Barbu:

Comisia de administrație publică și Comisia juridică au un raport comun de aprobare a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.131/2007.

La întocmirea raportului s-a avut în vedere punctul de vedere al Guvernului și avizul favorabil al Consiliului Legislativ.

În consecință, propunem adoptarea proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește să ia cineva cuvântul?

Dacă nu există intervenții, nefiind amendamente, urmează votul final.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici din Administrația Națională a Penitenciarelor (retrimis comisiei).  

Punctul 16 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.293/2004 privind Statutul funcționarilor publici din Administrația Națională a Penitenciarelor.

Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență și urmează să trecem la dezbaterea acestui proiect.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului.

   

Doamna Rodica Constantinovici:

Mulțumesc, doamnă președintă.

Reglementarea pe cale de urgență prin această ordonanță nr.4/2008 s-a impus ca urmare a dificultăților cu care se confruntă sistemul Administrației Penitenciarelor, în care există un deficit acut de personal încadrat. Iată, din totalul de 15.312 posturi sunt vacante 2.609 posturi. Sunt unități penitenciare care funcționează cu numai 40% din efectivele de personal prevăzute și, în plus, se remarcă o părăsire constantă și masivă a sistemului și un număr tot mai mare de cereri de pensionare.

S-a impus, de aceea, de urgență adoptarea unor măsuri legislative, prin modificarea normelor referitoare la organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, asigurarea unui management eficient al personalului în ceea ce privește mișcarea acestuia și s-a prevăzut transferul pe funcții de execuție în sistemul penitenciar al militarilor și funcționarilor publici cu statut special din alte instituții publice de apărare, ordine publică și siguranță națională ale statului și Ministerului Justiției.

Pentru aceste argumente pe care le-am expus în esență, vă rugăm să fiți de acord cu Proiectul de Lege de aprobare a Ordonanței de urgență nr.4/2008 și vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru administrație, doamna Sulfina Barbu.

 
   

Doamna Sulfina Barbu:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Comisia pentru administrație publică propune retrimiterea la comisie, deoarece în decembrie 2008 a intrat în vigoare Ordonanța de urgență nr.194 și, dacă adoptăm acest act normativ în această formă, practic am avea o dublă reglementare.

Cerem retrimiterea la comisie pentru analiză, pentru confruntarea cu Ordonanța nr.194 și pentru o corectare care este chiar necesară.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Vă supun la vot propunerea făcută de doamna Sulfina Barbu, de retrimitere la comisie, cu termen de modificare a raportului de două săptămâni.

Cine este pentru? 180 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 46 de voturi împotrivă.

Abțineri? 18 abțineri.

Se retrimite la comisie.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.151/2007 pentru completarea destinației unor părți din imobile situate în municipiul București (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 17 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.151/2007 pentru completarea destinației unor părți din imobile situate în municipiul București.

Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Ioan Andreica (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței):

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Prezentul proiect de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.151/2007 are ca obiect o derogare de la Legea nr.114 art.43, pentru a permite consiliilor locale să facă anchetă socială și să repartizeze spații de locuit pentru familiile care au fost evacuate din casele naționalizate, întrucât în Legea nr.114 criteriile erau limitative și nu intrau aceste categorii de familii în criterii.

Deci, dăm o derogare ca să putem repartiza locuințe sociale și acestor familii care au rămas fără locuințe.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Doamna Sulfina Barbu, din partea Comisiei pentru administrație publică.

 
   

Doamna Sulfina Barbu:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Raportul asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.151/2007 pentru completarea destinației unor părți din imobile situate în municipiul București este un aviz favorabil.

S-a luat în considerare avizul favorabil al Consiliului Legislativ și comisia propune aprobarea acestui act normativ.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă din partea grupurilor parlamentare există intervenții?

Dacă nu există intervenții, nefiind nici amendamente, urmează să meargă la votul final.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale și a altor acte normative incidente (retrimis comisiei).  

Trecem la pct.18 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale și a altor acte normative incidente.

Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Doamna Rodica Constantinovici:

Mulțumesc, doamna președintă.

După cum știți, în cursul anului 2006, Ministerul Justiției a inițiat modificarea substanțială a reglementării generale a societăților comerciale.

Inițiativa legislativă s-a finalizat prin adoptarea Legii nr.441/2006, care poate fi considerată a avea caracterul unei reforme în materie. Legea prevedea o serie de termene tranzitorii, care au avut ca scop pregătirea mediului de afaceri pentru implementarea noii reglementări. Au existat însă și dispoziții care, deși nu au fost apreciate inițial ca impunând acordarea unei perioade de asimilare și de pregătire a aplicării, s-au dovedit ulterior dificil de pus în practică.

O parte dintre aceste prevederi au impus obligații pentru a căror îndeplinire era necesară adoptarea unor decizii de către organele colegiale ale societăților, în această situație fiind obligatorie parcurgerea unor etape de procedură, menite a asigura exigențele de transparență a procesului decizional.

Din aceste rațiuni, prin Ordonanța de urgență nr.82/2007, supusă aprobării domniilor voastre, se are în vedere acordarea unor termene tranzitorii, care să permită asimilarea noilor reglementări, eliminarea unor erori de procesare, înlăturarea unor inconsistențe ale normei, care pot avea un impact negativ semnificativ asupra mediului de afaceri și, în fine, implementarea unor recomandări ale grupului de state împotriva corupției în ultimul său raport de evaluare asupra României, stabilirea de noi incompatibilități în exercitarea funcțiilor de administrator, director, cenzor, auditor.

Pentru aceste argumente, vă rugăm să fiți de acord și să aprobați Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență nr.82/2007 și vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Din partea Comisiei economice, domnul Mihai Tudose.

 
   

Domnul Mihai Tudose:

Mulțumesc, doamna președintă.

Am să citez o scurtă propoziție din cuvântul inițiatorului: "Legea este din 2006 și s-a vrut atunci a fi parte dintr-un anumit tip de reformă".

Era de doi ani de zile. Nu a întrunit votul pentru a depăși această etapă, ocazie cu care înțeleg că ar trebui revizuită, revăzută și solicit, doamnă președintă, să supuneți aprobării reîntoarcerea la comisie și adaptarea cu noile realități.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă sunteți de acord, vă supun aprobării retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege, cu un termen de revizuire a raportului de două săptămâni.

Cine este pentru?

 
   

Domnul Mihai Tudose:

V-aș solicita, doamna președintă, un termen de 30 de zile, patru săptămâni, dat fiind faptul că legea este foarte amplă și în următoarele două săptămâni probabil că vom fi blocați cu bugetul.

Deci, propun 4 săptămâni.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Un termen de 30 de zile atunci.

Vă supun aprobării retrimiterea la comisie cu termen de 30 de zile pentru raport.

Cine este pentru? 170 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? 52 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Se retrimite la comisie.

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală (rămas pentru votul final).  

Trecem la punctul 19 de pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.31/2008 privind modificarea art.482 din Codul de procedură penală.

Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Doamna Rodica Constantinovici:

Mulțumesc doamna președinte.

Modificarea în procedură de urgență a dispozițiilor art.482 din Codul de procedură penală a fost justificată de numărul foarte mare de solicitări, de întocmire a referatelor de evaluare în cauzele cu minori, solicitări emise în cea mai mare parte de către organele de poliție care au condus la tergiversarea cauzelor cu infractori minori, în faza de urmărire penală, datorită imposibilității de continuare a procedurii în lipsa referatului de evaluare, crearea chiar a unor situații conflictuale între reprezentanții organelor de urmărire penală și consilierii de probațiune și chiar scăderea calității referatelor de evaluare.

Modificarea propusă prevede ca, în cursul unui proces penal, să fie obligatorie întocmirea referatului de evaluare o singură dată, și anume în fața instanței de judecată. Procurorul va avea, la rândul lui, posibilitatea de a cere efectuarea unui referat de evaluare, caz în care solicitarea acestuia de către instanță nu va mai fi obligatorie și, de asemenea, referatul de evaluare va respecta forma stabilită prin legislația specială în domeniu, avantajul acestei modificări fiind scurtarea termenelor în cauzele cu minori.

Pentru aceste argumente, vă rugăm să fiți de acord cu proiectul de lege privind aprobarea ordonanței de urgență a Guvernului și vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dau cuvântul domnului Daniel Buda, din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități

 
   

Domnul Daniel Buda:

Mulțumesc, doamna președinte.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, Consiliul Legislativ a dat un aviz favorabil, CSM-ul însă a dat un aviz negativ, iar în urma dezbaterilor din cadrul Comisiei juridice, de disciplină și imunități s-a hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare acest proiect de lege, așa cum este el.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă există intervenții din partea Grupurilor parlamentare? Dacă nu există, urmează votul final, nefiind nici amendamente.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Informațional pentru Piața Produselor Agricole și Alimentare.  

Trecem la punctul 20 de pe ordinea de zi. Este vorba de Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2008 privind organizarea și funcționarea sistemului informațional pentru piața produselor agricole și alimentare.

Dau cuvântul reprezentantului inițiatorului.

   

Domnul Marian Hoinaru:

Mulțumesc mult.

Până la emiterea acestui act normativ, colectarea și raportarea datelor referitoare la piața produselor agricole și alimentare nu se realiza în mod unitar și pentru toate produsele prevăzute de organizările comune de piață. Astfel, România, care trebuia să raporteze săptămânal, bilunar și trimestrial informații privind piața produselor agricole, respectiv cereale, legume, fructe, vin, lapte, produse lactate, carne de pasăre, ouă etc, având în vedere această obligație, ca stat membru al Uniunii Europene a prevăzut adoptarea acestei legi, acestei ordonanțe care a impus luarea de măsuri cât mai rapide pentru raportarea de informații privind piața produselor agricole și alimentare către Direcția generală pentru agricultură și dezvoltare rurală din cadrul Comisiei Europene. Astfel, prin această ordonanță de urgență s-a înființat sistemul informațional pentru piața produselor agricole și alimentare, denumită SIPA, în scopul colectării, prelucrării, interpretării și raportării de date și informații privind piața produselor agricole și alimentare.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale asigură transmiterea informațiilor de piață agricolă și alimentară către serviciile corespondente ale Direcției generale pentru agricultură și dezvoltare rurală din cadrul Comisiei Europene.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru agricultură, silvicultură și servicii specifice, domnul Valeriu Tabără.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Raportul asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2008 privind organizarea și funcționarea sistemului informațional pentru piața produselor agricole și alimentare.

Comisia pentru agricultură, silvicultură și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2008 privind organizarea și funcționarea sistemului informațional pentru piața produselor agricole și alimentare.

Proiectul de ordonanță are ca obiect de reglementare organizarea și funcționarea sistemului informațional pentru piața produselor agricole și alimentare, avându-se în vedere crearea și actualizarea unei evidențe unitare cu privire la piața produselor agricole și alimentare.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice. Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 23 septembrie 2008, adoptat de Senat în ședința din 30 iunie 2008. Este de competența decizională a Camerei Deputaților, iar comisia propune admiterea cu modificări a proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă, din partea Grupurilor parlamentare, există intervenții?

Domnul Mihai Voicu.

 
   

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Vă mulțumesc.

Este, de fapt, o chestiune de procedură.

Vă rog să constatați că, în conformitate cu programul de lucru adoptat, această perioadă de dezbateri s-a încheiat. Este trecut de ora 12,30 și, în concluzie, trebuie să trecem la sesiunea de vot final. Nu cunosc vreo prevedere regulamentară care să permită prelungirea acestei dezbateri.

Vă mulțumesc.

 
Supunerea la votul final:  

Doamna Roberta Alma Anastase:

Pentru că următorul punct pe ordinea de zi este bugetul Camerei Deputaților, vă supun aprobării prelungirea termenului de dezbateri cu încă 30 de minute.

   

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Cu tot respectul, vă rog să ne indicați articolul din Regulament în temeiul căruia propuneți această prelungire, pentru că eu nu-l cunosc, s-ar putea să greșesc.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Toader.

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

În numele Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal solicităm, totuși, prelungirea cu un timp foarte scurt. Este foarte important pentru toată lumea dezbaterea bugetului și nu cred că este o problemă deosebită dacă depășim timpul.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

 
   

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte,

Solicit o pauză de 5 minute, pentru ca liderii Grupurilor parlamentare să se poată întâlni și a hotărî asupra programului și a ordinii de zi, condiție care este prinsă în Regulament.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Bogdan Olteanu.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Nu putem fi de acord cu prelungirea programului, pentru un motiv foarte simplu: noi ne dorim să lucrăm și am fost la ora 10 în sală, programul a început, dacă nu greșesc, la ora 11 și nu-i vina noastră. Deci, a existat o pauză între orele 10 și 11. Suntem de acord cu o pauză de consultări pe această temă, dar cred că e mai curând o pauză de învățare de proceduri, astfel încât săptămâna viitoare să începem să lucrăm corect și corespunzător programului de lucru și Regulamentului. Nu putem modifica programul de lucru acum printr-un vot.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, dacă sunteți de acord, dăm o pauză de consultări de un sfert de oră pentru liderii de grup. (Voci din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal cer 5 minute!)

Cu cât mai repede, cu atât mai bine.

 
     

- pauză -

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog să ocupați locurile în sală. Îi invit și pe cei doi secretari pentru a veni la prezidiu.

Vă fac o informare cu privire la întâlnirea liderilor de grup. Propunerea liderilor de grup este aceea de a convoca un Birou permanent al Camerei la ora 14. Până atunci, să rămânem la ordinea de zi de astăzi și la programul de lucru care presupune votul final la această oră.

 
  Proiectul de Hotărâre privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu (adoptat);

1. Vă supun la votul final primul punct de pe ordinea de zi, Proiectul de Hotărâre privind atribuirea unui spațiu pentru sediul Clubului Parlamentarilor Români - Ion Rațiu.

Cine este de acord? Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă?

Abțineri? Două abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr.301/2004 - Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal (adoptat);

2. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 privind prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr.301/2004 - Codul penal și a Legii nr.294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.

Vă precizez că este lege organică și să supun la vot.

Cine este pentru? 218 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu există voturi împotrivă.

Abțineri? 18 abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul de lege a fost adoptat.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.125/2007 pentru modificarea art.13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr.36/1995 (adoptat);

3. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art.13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr.36/1995. Vă precizez, de asemenea, că este lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu există voturi împotrivă.

Abțineri? Nu există nici abțineri.

Vă mulțumesc foarte mult.

Proiectul a fost adoptat.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2008 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale (adoptat);

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2008 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale. De asemenea, este lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu avem voturi împotrivă.

Abțineri? Nu există abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul de lege a fost aprobat.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2008 privind modificarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale și pentru modificarea și completarea Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale (adoptat);

5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2008 privind modificarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale și pentru modificarea și completarea Legii nr.334 din 2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. De asemenea, este lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu există voturi împotrivă.

Abțineri? Nu există abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul de lege a fost adoptat.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2008 privind unele măsuri pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2008 (adoptat);

6. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2008 privind unele măsuri pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2008. Lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu există voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectului de lege a fost adoptat.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.131/2007 pentru stabilirea orei de începere și de închidere a votării la referendumul național din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României (adoptat);

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.131/2007 pentru stabilirea orei de începere și de închidere a votării la referendumul național din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României. De asemenea, este lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă?

Abțineri? 18 abțineri.

Proiectul a fost adoptat.

Vă mulțumesc.

8. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr....

Domnul Marton Arpad, pentru motivarea votului...

   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Grupul parlamentar al UDMR-ului s-a abținut de la acest vot. În mod evident, acest eveniment s-a întâmplat, deci n-ar fi avut, nici dacă pică această ordonanță, nici o relevanță, dar noi, în continuare, nu suntem de acord ca orice procedură electorală să fie bruiată de un referendum.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.151/2007 pentru completarea destinației unor părți din imobile situate în municipiul București (adoptat);

8. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 151/2007 pentru completarea destinației unor părți din imobile situate în municipiul București. Este lege organică.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă? Nu există voturi împotrivă.

Abțineri? Nu există abțineri.

Proiectul de lege a fost aprobat.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.31/2008 privind modificarea art.482 din Codul de procedură penală (adoptat).

9. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art.482 din Codul de procedură penală. De asemenea are caracter organic.

Vă supun la vot.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Cine este împotrivă?

Abțineri? Nu există abțineri.

Vă mulțumesc mult.

Proiectul de lege a fost adoptat.

Proiectul de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2009 (dezbateri procedurale).  

Domnul Ioan Oltean.

   

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Două chestiuni mi-aș permite să supun atenției dumneavoastră.

Prima chestiune, doamnă președinte, este ca Biroul permanent să se întâlnească în 5 minute de la sfârșitul acestei ședințe. Cred că majoritatea membrilor sunt în sală și ne putem deplasa pentru a dezbate ordinea de zi.

A doua chestiune. Eu țin să apreciez rigoarea cu care unii deputați urmăresc desfășurarea lucrărilor în strictă concordanță cu Regulamentul Camerei Deputaților.

Doamna președinte, doamnelor și domnilor colegi,

Cred că această rigoare trebuie să existe și atunci când ocupi scaunul de președinte și atunci când ocupi scaunul de deputat. Pentru că, dacă rigoarea se schimbă după scaunul pe care îl ocupi, atunci nu cred că este o stare în concordanță perfectă cu moralitatea de deputat.

Îmi amintesc, stimați colegi, de câte ori ședința Camerei Deputaților în legislatura 2004-2008 n-a început la ora fixată și aprobată de către Biroul permanent, ci la un sfert de oră, la o jumătate de oră, la o oră, cu o oră întârziere.

Îmi amintesc, de asemenea, de câte ori ședințele au fost prelungite la propunerea președintelui de ședință, din motive absolut întemeiate, fără a se citi cu rigoare art.142 din Regulament, care spune că numai dacă la începutul ședinței președintele de ședință sau un lider propune prelungirea programului, acest lucru se poate realiza, și cred că astăzi am fost într-o situație în care această rigoare nu și-a găsit, zic eu, aplicabilitatea și dacă nu exista o evidentă tendință de blocare a ședinței de adoptare a bugetului Camerei Deputaților, la această oră, această hotărâre era adoptată și noi eram cu programul pe deplin realizat.

De aceea, eu fac apel la toți colegii, la toți deputații să fim riguroși cu noi înșine și cu Regulamentul Camerei, întotdeauna, indiferent pe ce poziție ne aflăm.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnule Bogdan Olteanu, vă rog.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Tot la rubrica "Diverse". Ne cerem scuze din partea opoziției că am îndrăznit să inoportunăm funcționarea majorității de 70%.

Ne cerem scuze din partea opoziției, că opoziția reprezentată, sigur, de unul din cei mai onorabili membri ai Parlamentului, din greșeală așezat într-o altă bancă decât cea a opoziției, a cerut pauză de consultări.

Ne cerem scuze că opoziția de 20% a impus majorității de 70% o pauză de consultări și ne cerem scuze că opoziția de 20% n-a știut să impună majorității să voteze că pune pe ordinea de zi acel umflat cu pompa buget al Camerei Deputaților. Noi am fi votat împotrivă, dar știți foarte bine că, procedural, n-am fi împiedicat adoptarea sa.

Cred că dacă nu ați reușit să ajungeți la o soluție în cadrul majorității, stimați colegi, nu e cazul să mai dați vina pe noi, asumați-vă răspunderea că nu puteți funcționa și găsiți-vă soluții în consecință. Dacă pot să-mi permit un sfat, poate nepotrivit, de obicei grupurile majorității din perioada 2005-2006 se întâlneau înainte de ședințe, și nu în pauze de consultări.

Vă mulțumesc. (Aplauze din partea Grupului parlamentar Partidului Național Liberal.)

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

E clar că se simte nevoia declarațiilor politice de marți de la ora 8,30.

Cu aceasta ultimă intervenție, se încheie ședința noastră de astăzi și urmează ca Biroul permanent să se întrunească la ora 14,00.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,15.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 14 decembrie 2019, 20:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro