Anca-Daniela Boagiu
Anca-Daniela Boagiu
Sittings of the Senate of April 6, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.45/16-04-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 06-04-2009 Printable version

Sittings of the Senate of April 6, 2009

12. Întrebări și interpelări adresate Guvernului de către doamnele și domnii senatori:
    12.1 Anca Daniela Boagiu

Domnul Mircea Dan Geoană:

................................................

Intrăm în ultimul punct din ordinea de zi: întrebări, interpelări și răspunsuri.

O invit pe doamna senator Anca Daniela Boagiu, din partea Grupului parlamentar al PD-L.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prima întrebare este adresată domnului ministru Ion Bazac, ministrul sănătății.

Obiectul întrebării îl constituie asigurarea de echipamente medicale, asistență tehnică și pregătire a personalului unităților care acordă servicii mamei și nou-născutului.

Domnule ministru, Evaluarea Comisiei Europene privind progresele României în implementarea obiectivelor Strategiei Lisabona statuează clar deficitul cronic pe care sistemul sanitar românesc îl prezintă în ceea ce privește asigurarea unor servicii decente populației.

Mai mult, evaluarea Comisiei semnalează și legătura directă dintre starea sănătății populației și viabilitatea pe termen lung a sistemului finanțelor publice, având în vedere îmbătrânirea accentuată a populației și raportul deficitar dintre contribuabilii la bugetul public și cei finanțați de la bugetul de stat.

Având în vedere imperativul îmbunătățirii calității serviciilor în domeniul sănătății, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări:

Care sunt resursele și sursele finanțării de echipamente medicale, asistență tehnică și pregătire a personalului unităților care acordă servicii mamei și nou-născutului pentru acest an?

Care sunt unitățile care vor beneficia de acest program și pe ce criterii au fost alese?

Care este termenul de finalizare a caietului de sarcini și care sunt celelalte etape ale procesului de achiziție publică și de pregătire a personalului?

Solicit răspuns în scris.

Cea de-a doua întrebare este adresată doamnei ministru Ecaterina Andronescu și este cauzată de situația sediului Centrului de pedagogie curativă și terapie socială "Corabia", situat în sectorul 2, București.

Mă adresez dumneavoastră pentru soluționarea unei situații care mi-a fost adusă la cunoștință de către cetățenii din sectorul 2.

În urma lucrărilor de reabilitare finanțate din fonduri ale Băncii Europene de Investiții, care se desfășoară la sediul din strada Corabia nr. 57, Centrul-pilot de pedagogie curativă și terapie socială "Corabia" a fost mutat provizoriu în cadrul Școlii nr. 30, sectorul 2, urmând a se întoarce la sediul inițial, conform ordinului de înființare emis de Ministerul Învățământului.

Problema care mi-a fost înaintată vine ca urmare a unei adrese transmise de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, prin care conducerea centrului a fost înștiințată că sediul se va muta la Școala profesională nr. 2, considerând că sediul inițial nu mai este unul corespunzător.

Având în vedere faptul că stabilitatea este o cerință de bază pentru copiii autiști, spațiul alocat încă de la început școlii este cel mai potrivit pentru desfășurarea activității școlare, cu atât mai mult cu cât aici au fost făcute și investiții de circa 100.000 de franci elvețieni pentru adaptarea spațiului la nevoile acestor copii.

Fac mențiunea că orice schimbare a mediului necesită un efort foarte mare, periclitând procesul de dezvoltare a acestor copii.

Conducerea centrului a făcut o serie de demersuri la Primăria sectorului 2 și la Inspectoratul Școlar al Municipiului București, dar care, din păcate, nu au dus la soluționarea situației.

Având în vedere cele expuse mai sus și documentele atașate acestei întrebări, vă rog să-mi răspundeți:

Care au fost motivele pentru care sediul centrului a fost mutat, ce demersuri ar trebui urmate pentru ca centrul să beneficieze în continuare de același sediu și, ultima întrebare, de când un inspector general își poate permite să ia decizii peste un ordin dat de ministru?

Vă mulțumesc.

La prezidiu a venit domnul senator Alexandru Pereș, vicepreședinte al Senatului.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, doamna senator.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie jeudi, 2 décembre 2021, 20:05
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro