Mihaela Popa
Mihaela Popa
Sittings of the Senate of April 6, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.45/16-04-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 06-04-2009 Printable version

Sittings of the Senate of April 6, 2009

12. Întrebări și interpelări adresate Guvernului de către doamnele și domnii senatori:
  12.9 Mihaela Popa

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

Îi ofer cuvântul doamnei senator Mihaela Popa, Grupul parlamentar al PD-L, se pregătește domnul senator Dumitru Oprea, tot Grupul parlamentar al PD-L.

Are cuvântul doamna senator Mihaela Popa.

Doamna Mihaela Popa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, Întrebarea este adresată doamnei Ecaterina Andronescu, ministrul educației, cercetării și inovării.

Stimată doamnă ministru, Peste două zile, pe 8 aprilie 2009, sărbătorim Ziua Internațională a Romilor.

Este vorba de a doua minoritate ca populație din România, după cea maghiară.

Problematica romilor este extrem de complexă și este comună tuturor statelor europene.

Acest lucru însă impune politici coerente, de incluziune socială, civică, economică și politică.

În ultimii șapte ani, România a primit imense fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană pentru ameliorarea sau rezolvarea problemelor romilor pe diferite componente:

sănătate, acces pe piața muncii, dar, în primul rând, pentru educație.

Însă, în mod concret, nu s-a realizat mare lucru.

Banii europeni au venit, s-au cheltuit, iar romii au rămas să-și scrie povestea mai departe, în ignoranță și sărăcie, uneori la limita marginalizării sociale.

Un rol important, repet, îl are educația, iar un exemplu în implementarea a astfel de proiecte vă pot da de la Iași:

Școala "Nicolae Tonitza" a fost beneficiara unui program Phare, proiect care însă nu a mai fost finalizat.

După finalizarea tuturor investițiilor, s-a dovedit că o sumă mare de bani a fost cheltuită pentru amenajarea spațiului școlilor și pentru dotarea acestora cu materiale și mijloace didactice, iar acum nu se mai întâmplă mare lucru.

Mediatorul școlar nu a mai fost angajat, iar școala nu beneficiază de serviciile acestuia.

Programul "A doua șansă" nu a fost extins, iar spațiile - o parte din ele - au fost desființate, pentru că școala s-a unit cu un grup școlar, prin decizia Inspectoratului Școlar Județean Iași, deși s-au cheltuit peste 30.000 euro pentru acest proiect.

Având în vedere numărul mare de proiecte educaționale care au obținut bani europeni pentru integrarea romilor, vă rog, doamnă ministru, să-mi răspundeți la următoarea întrebare:

Care este rezultatul monitorizării sustenabilității acestor proiecte?

Vă mulțumesc.

Solicit răspunsul în scris.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, doamna senator.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie mardi, 25 janvier 2022, 0:53
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro