Ioan Stan
Ioan Stan
Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.67/22-05-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 12-05-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.8 Ioan Stan - referire la evenimentele care au perturbat în ultimul timp învățământul românesc;

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Urmează Grupul parlamentar al PSD+PC, și-l invit la microfon pe domnul deputat Ioan Stan.

Vă rog, domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Ioan Stan:

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Parafrazând un mare glumeț american, vă aduc respectuos la cunoștință că Guvernul se străduiește, președintele țării se declară vinovat, dar mărinimos, nu vrea toată vina pentru el și încearcă s-o împartă cu politicienii, sindicatele bat obrazul aleșilor și trag coate acelor membri care dau impresia că ar lăsa-o mai moale cu protestele, condiții în care, vorba lui Mark Twain, "Nici eu mă simt prea bine!".

Lăsând orice glumă de-o parte, cum Doamne, iartă-mă, să mă simt bine după emoțiile pe care mi le-au indus evenimentele găzduite de învățământul românesc în ultima vreme: greve anunțate, teze suspendate, greve suspendate, teze amânate, profesori supărați, profesori suav amenințați, părinți îngrijorați și revoltați și mă opresc, deși mai frumos decât în versuri nu puteți aveți pretenția să mă exprim.

Mă opresc a mai explica și nu pentru că n-aș mai putea continua. Am spus greve anunțate și sigur că ați înțeles că este vorba despre greva generală a personalului din învățământ. E teza suspendată și apoi amânată, din fericire, doar o singură teză, cea cu subiect unic la limba română, programată marți și amânată pentru joi.

Am citit cu toții săptămâna trecută cu sufletul la gură știrile legate de aceste evenimente. Am aflat cât de împărțite erau opiniile celor ce au decis intrarea în grevă, adică sindicaliștii, nu liderii sindicali, cum ar putea insinua unii sau alții. Am aflat cum s-au negociat pas cu pas revendicările și, respectiv, alocările la masa tratativelor, care i-a reunit pe miniștrii învățământului și finanțelor cu reprezentanții greviștilor.

Am lăcrimat. ați urmărit, probabil, vizionând și ascultând discursul președintelui, care se recunoștea, pe de o parte, vinovat, iar, pe de altă parte, învinovățea clasa politică, pe Popescu-Tăriceanu de mână cu Vosganian, de votarea și promulgarea legii aducătoare de speranță.

Cum mai recunoaște el, săracul, vina de a fi promulgat legea. Ce-am mai suspinat ascultându-l!

Una peste alta, toată tevatura asta s-a încheiat cu promisiunea premierului că "până la urmă, vom rezolva toate problemele materiale" și, după cum spuneam, cu renunțarea la grevă și amânarea tezei cu subiect unic la limba română. Și poate că n-ar fi fost mare lucru, pentru că, din păcate, greve, amenințări și tratative guvernanți- greviști au mai fost și pesemne vor mai fi. Măcar pentru a nu pierde condiția fizică, dacă rezultatele nu mai înseamnă nimic. Numai că de această dată ar trebui să cuantificăm cu maxim de responsabilitate dacă nu cumva au fost afectați de alambicatele demersuri descrise mai sus, tocmai cei pe care în primul rând ar trebui să-i slujească învățământul românesc. Sigur că la elevi mă refer. Și argumentez citând dintr-unul din multele reportaje de la fața locului, cum se spune, și iată ce spunea unul dintre elevii intervievați: "Ciudat e că ieri...", 5 mai de fapt atunci, "...la tv, la ora 4, spuneau că e grevă, iar la ora 6 că nu mai e grevă, și n-am mai înțeles nimic. Oricum, profesorii ne-au spus să venim cu toții pregătiți că nu se știe."

Acesta este principalul motiv pentru care am îndrăznit să vă rețin atenția astăzi. Vreau să vă invit să medităm asupra deficienței declanșării unor evenimente care au zăpăcit destinatarii procesului de învățământ și care, după cum se dovedește, n-a însemnat nici pentru cei despre care se spune că l-au declanșat altceva decât o afirmare a unei prezențe despre care oricum știam că trebuie să ținem seama.

Altfel cum aș putea cataloga o acțiune despre care să se afirme că nu se știe. Și vă rog să nu credeți că aspectul explicitat de mine este singular. Adevărul este că nimeni nu știe câți elevi au fost afectați de intenția sindicatului de a declanșa greva în ziua în care era programată teza cu subiect unic la limba română. Nu se știe câte școli au derulat orele fără probleme și câte școli n-au ținut cursurile. Și cred că, dacă vom face o dreaptă judecată a celor întâmplate, împreună cu elevii și părinții acestora, vom obține un rezultat cu totul diferit și mai ales net dezavantajos decât cel obținut probabil de greviști.

Mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 6 decembrie 2019, 21:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro