Costică Macaleți
Costică Macaleți
Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.67/22-05-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 12-05-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 mai 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.66 Costică Macaleți - "Apel la dialog pentru sănătate";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Costică Macaleți:

"Apel la dialog pentru sănătate".

Declarația mea politică de azi vine în completarea unei declarații susținute luna trecută. Referindu-mă la insuficienta mediatizare a unui drept pe care îl au pacienții, și anume acela de a beneficia de consultații medicale la domiciliu pentru cei grav bolnavi și cei netransportabili, lansăm un apel la autorități, pentru a întreprinde cele necesare astfel încât un număr cât mai mare de bolnavi aflați în situația de mai sus să poată fi îngrijiți la domiciliu.

Între timp, ca ecou al declarației mele politice, mi-au parvenit și alte informații din partea cetățenilor, în cadrul programului de audiențe săptămânale pe care le susțin la cabinetul meu parlamentar din Botoșani. Mai precis, am aflat că nu mai puțin de patru autoturisme destinate consultării la domiciliu zac în parcarea de la Serviciul județean de ambulanță Botoșani, din cauza bugetului insuficient, care nu permite angajarea de personal.

Cele patru autoturisme, marca Fiat, au fost primite de la Ministerul Sănătății în perioada 2007-2008 pentru a efectua consultații la domiciliu și, dacă se impune, pentru a chema o ambulanță, în caz că pacientul consultat este o urgență. Aceste autoturisme erau destinate inclusiv pentru a sluji medicilor de familie care efectuează gărzi. Din nefericire, însă, se pare că nu sunt bani pentru a acoperi costurile de deplasare și întreținere a acestor autoturisme, precum și ale personalului care trebuie să facă deplasarea.

Recunosc că eu consider această abordare ca una insuficient analizată și neapărat de corectat. Asta pentru că, așa cum specificam în declarația mea anterioară, asistența medicală este oferită de personal medical specializat, prin intermediul serviciilor unor firme, servicii care sunt decontate de Casa județeană de asigurări de sănătate.

Or, în aceste condiții, consider că ar trebui inițiat un dialog între Casa județeană de sănătate Botoșani, spitalul județean, Serviciul de ambulanță, autoritățile locale și firmele respective, pentru a include în circuitul de prestări servicii pentru pacienții imobilizați la domiciliu și aceste automobile, a eficientiza economic această activitate și a presta servicii cât mai multor pacienți aflați în suferință.

Nu trebuie să uităm că vorbim despre categorii defavorizate sau lovite de neșansă, de cetățeni precum bătrânii, bolnavii de cancer sau pacienții de la neurologie, care sunt cei care au cea mai mare nevoie de serviciu medical la domiciliu, asistență pe care familia nu o poate asigura. Este imperios necesar să fim alături de ei și să-i ajutăm, pe cât este posibil.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 16 decembrie 2019, 1:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro