Raymond Luca
Raymond Luca
Sittings of the Senate of April 27, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.55/07-05-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 27-04-2009 Printable version

Sittings of the Senate of April 27, 2009

14. Întrebări și interpelări adresate Guvernului de către doamnele și domnii senatori:
  14.14 Raymond Luca  

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

Domnul senator Raymond Luca, PNL.

Poftiți la microfon.

Domnul Raymond Luca:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea este adresată domnului inspector general Petre Tobă, Inspectoratul General al Poliției Române.

Obiectul interpelării:

Amplasarea aparatelor radar pe drumurile naționale.

Riscul de a muri într-un accident rutier în România este de aproape 40 de ori mai mare decât în restul Uniunii Europene.

Cauzele principale sunt incapacitatea șoferilor de a conduce preventiv și starea deplorabilă a șoselelor.

Peste 30% din totalul drumurilor naționale sunt într-o stare foarte proastă din cauza întreținerii defectuoase, în vreme ce aproape 60% au nevoie de reparații urgente sau de modernizare.

Majoritatea drumurilor europene din țara noastră trece prin localități, un lucru pe cât de anormal, pe atât de periculos.

Această stare de fapt cere aplicarea unor măsuri de siguranță pentru locuitorii din zonele respective.

Mai mult, această situație duce la îngreunarea transportului rutier, șoferii petrecând mult mai multe ore în trafic pe distanțe care ar putea fi parcurse mult mai rapid în condiții normale de trafic european.

Amplasarea aparatelor radar menite să măsoare viteza de deplasare a autovehiculelor poate reprezenta o măsură de precauție, cu condiția de a nu se transforma într-un exces de zel.

Dacă în urmă cu un an un detector de viteză putea fi întâlnit la o distanță de 40-50 kilometri, acum aceste aparate împânzesc localitățile României, fiind, pe alocuri, amplasate la doar 5 kilometri distanță unul de celălalt.

În spatele aparentei griji pentru siguranța participanților la trafic par să se ascundă interese mult mai pragmatice.

Ceea ce nu multă lume știe este că banii din amenzile aplicate celor care depășesc viteza legală merg în bugetul primăriilor locale și în conturile firmelor care au instalat echipamentul.

Aceste amenzi nu aduc niciun beneficiu material direct statului român.

Orice persoană de bun-simț își poate da seama că amplasarea aparatelor radar s-a transformat într-o adevărată afacere și își poate pune, pe bună dreptate, întrebarea dacă nu cumva aceasta reprezintă începutul unui program de privatizare a Poliției Române.

Dacă într-adevăr aceasta este realitatea, atunci Ministerul Administrației și Internelor ar trebui să-și reducă efectivele și, în consecință, cheltuielile, având în vedere că supravegherea traficului este transferată din sectorul public în sectorul privat.

Consider că, pentru o mai mare siguranță în trafic în România, prima măsură ce ar trebui luată ar fi aceea de a accelera construcția de autostrăzi și modernizarea drumurilor naționale.

Evident, acestea ar trebui să ocolească localitățile.

Poliția Rutieră nu se poate transforma în vânători de permise auto.

Nu acesta este scopul ei, ci acela de a veghea la siguranța traficului și la respectarea regulilor de circulație.

În consecință, vă rog să precizați, domnule inspector general:

  1. Care este bugetul Poliției Române pe anul 2009 și ce sume sunt alocate pentru dotarea poliției cu mașini, radare fixe și mobile, dar și ce sume sunt alocate pentru cheltuielile de personal? Cum a fost îmbunătățit bugetul Poliției Române pe 2009, față de bugetele din anii precedenți, în ceea ce privește repartizarea acestor cheltuieli?
  2. Radarele fixe amplasate în ultimii trei ani sunt același model sau modele diferite și cine este fabricantul, furnizorul agreat, agrementat?
  3. Care este prețul unui asemenea echipament?
  4. Câte licitații s-au organizat anul trecut și în acest an pentru câștigarea dreptului de amplasare a aparatelor radar?
  5. Legal, care este numărul optim de radare fixe și cine îl stabilește?
  6. Din punct de vedere tehnic, există posibilitatea ca firma care gestionează aparatul radar să nu transmită informații despre un anumit autovehicul? Dacă da, nu ne confruntăm cu o formă de privatizare a mitei?
  7. Ce măsură a luat Ministerul Administrației și Internelor și câți bani au fost alocați pentru a limita expunerea localnicilor la accidente rutiere, anume: marcaje pietonale, trotuare, piste pentru biciclete, semaforizări, agenți de circulație, marcarea șoselelor cu vopsea reflectorizantă, iluminat stradal etc.?

Solicit răspuns în scris și verbal.

Vă mulțumesc.

Raymond Luca, senator PNL, Circumscripția nr. 43, Colegiul uninominal 2, Străinătate.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie mardi, 30 novembre 2021, 5:51
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro