Elena Mitrea
Elena Mitrea
Sittings of the Senate of June 9, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.77/19-06-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 09-06-2009 Printable version

Sittings of the Senate of June 9, 2009

14. Întrebări și interpelări adresate Guvernului de către doamnele și domnii senatori:
  14.9 Elena Mitrea

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

Dau cuvântul doamnei senator Elena Mitrea, Grupul parlamentar al Alianței politice PSD+PC, se pregătește domnul senator Laurențiu Florian Coca, din partea Grupului parlamentar al Alianței politice PSD+PC.

Aveți cuvântul, doamna senator.

Doamna Elena Mitrea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată domnului Radu Berceanu, ministrul transporturilor și infrastructurii.

Obiectul interpelării: "Stare pod Gârleni, județul Bacău".

Domnule ministru, Aduc în actualitate și la cunoștința dumneavoastră o problemă importantă pentru zonă, problemă care continuă să rămână permanentă.

Subiectul interpelării mele este starea podului peste Bistrița, situat pe DN15, în localitatea Gârleni, la kilometrul 358-362, un drum important din județul Bacău, intens circulat și care face legătura municipiului Bacău cu orașele Buhuși și Piatra-Neamț.

Circulația pe acest pod este restricționată de trei ani la viteza de 5 kilometri/oră, cauza restricționării fiind vechimea podului, ca de altfel și a altor poduri din județ la care nu s-au efectuat niciodată lucrări de reabilitare, cu excepția asfaltărilor, dar și inundațiile din anii 2003-2005 și cele care au urmat.

În zona podului, pe o distanță de circa 100 metri, sunt montate 37 indicatoare de circulație, neputând fi observate și respectate în totalitate de participanții la trafic, multe fiind inutile acum.

Poate își vor redobândi rostul când vor începe lucrările.

În prezent, circulația se desfășoară alternativ, fără semafor, pe un singur sens și este interzisă trecerea autovehiculelor cu o greutate mai mare de 15 tone.

Traseul acestora este deviat și sunt obligate să ocolească prin Roman - Secuieni, adăugând 90 kilometri la traseu, ca să ajungă de la Bacău la Buhuși, localități între care există o distanță de doar 27 kilometri.

Cu aceeași problemă se confruntă și cei care circulă pe traseul Bacău - Piatra-Neamț.

Traseul impus include zona Orbic - Buhuși, un drum subdimensionat pentru transportul de mare tonaj.

Acest fapt creează probleme și disconfort pentru localnicii ale căror case sunt situate de o parte și de alta a drumului și foarte aproape de acesta, aceștia asistând neputincioși la fisurile care se adâncesc zilnic în pereții caselor pe care le întrețin cu greu în vremurile actuale.

De asemenea, agenții economici din zonă sunt nevoiți să plătească suplimentar cheltuieli de transport.

Investitorii care sunt interesați de posibilitatea și facilitățile pe care le oferă autoritățile locale au invocat infrastructura precară, la care se adaugă dificultățile privind transportul înspre și dinspre orașele Buhuși și Piatra-Neamț.

Toate acestea au fost subiecte de presă și televiziune și au constituit demersuri ale autorităților locale și consiliului județean.

Cu tot respectul cuvenit, vă rog să analizați situația adusă în actualitate prin prezenta interpelare, deoarece îngrijorarea mea este mare, având informația că în lista restricționărilor, emisă de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași pentru luna mai 2009, podul Gârleni figurează cu "Restricție permanentă", motivația fiind "Degradare pod".

În speranța unei decizii de finanțare a lucrărilor de reabilitare a podului Gârleni, vă mulțumesc în numele tuturor celor care circulă zilnic acest tronson, al localnicilor pe care nu-i despăgubește nimeni, în numele agenților economici din zonă și, de ce nu, în numele viitorilor investitori care așteaptă să se deschidă calea spre un mult sperat progres economic.

Asigurându-vă de cele mai bune sentimente, solicit răspuns în scris și oral.

Senator de Bacău, Elena Mitrea.

Mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, doamna senator.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie samedi, 4 décembre 2021, 6:53
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro