Plen
Sittings of the Senate of June 9, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.77/19-06-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 09-06-2009 Printable version

Sittings of the Senate of June 9, 2009

8. Dezbaterea și respingerea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii cooperației agricole nr. 566/2004, modificată prin Legea nr. 32/2007 (L154/2009)
 
see bill no. L154/2009

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

La punctul 6 din ordinea de zi este înscrisă Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii cooperației agricole nr. 566/2004, modificată prin Legea nr. 32/2007.

Raportul, întocmit de Comisia pentru agricultură, silvicultură și dezvoltare rurală, este prezentat de domnul președinte Petre Daea.

Microfonul 7.

Din partea Guvernului participă domnul secretar de stat Marian Hoinaru.

Din partea inițiatorilor este prezent domnul Emilian Valentin Frâncu.

Aveți cuvântul la microfonul 7.

Vă rog.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Este vorba despre o propunere legislativă care are în vedere modificarea Legii cooperației agricole nr. 566/2004.

Având în vedere multiplele majorări de capital social până la consolidarea cooperativei și costurile mari care trebuie suportate, am propus nu neapărat publicarea acestora în Monitorul Oficial, din cauza costurilor foarte mari, ci apariția acestor modificări de capital social în registrul membrilor cooperatori sau într-un registru al părților sociale.

De asemenea, proiectul prevede modificarea procentului de participare a țăranilor la formarea capitalului social, deci mărirea lui de la 20 la 33, și o ultimă modificare: am considerat necesar ca numărul de voturi pentru fiecare membru cooperator să fie direct proporțional cu părțile sociale de care acesta dispune în cadrul organizației.

Mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, domnule senator.

Domnule secretar de stat Marian Hoinaru, aveți cuvântul.

Microfonul 9.

Domnul Marian Hoinaru:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Guvernul nu susține adoptarea acestei propuneri legislative.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte Daea, aveți cuvântul.

Microfonul 7.

Domnul Petre Daea:

Propunerea legislativă a fost luată în dezbatere în cadrul comisiei.

Cu majoritate de voturi, s-a întocmit un raport de respingere, pe care-l prezentăm plenului Senatului.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este primă Cameră sesizată.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dezbateri generale, vă rog.

Vă rog, domnule senator Günthner Tiberiu.

Aveți cuvântul.

Microfonul 2.

Domnul Günthner Tiberiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Citind materialele de ședință, săptămână după săptămână, nu pot să nu remarc faptul că există o conspirație din partea Guvernului de a respinge orice inițiativă venită din partea parlamentarilor, deși marea majoritate sunt făcute cu bun-simț, sunt materiale valoroase, inițiate de oameni de valoare, profesioniști în domeniile respective, și, totuși, pe rând, sunt refuzate de Guvern și, din păcate, relațiile de fidelitate care există între Guvern și o parte dintre colegii din Parlament fac ca nicio inițiativă a colegilor, practic, să nu poată fi trecută.

De aceea, cred că la ora actuală Parlamentul, cel puțin Senatul, are o componență deosebit de valoroasă și ar fi păcat să preluăm automat pozițiile Guvernului.

Cred că aceste materiale trebuie gândite și apreciate ca atare.

Referitor la acest material, vreau să vă spun că forma care se propune face mult mai permisivă legea, deci nu exclude nicio formă de asociere care era posibilă în varianta inițială a legii.

Toate asocierile care existau până la această modificare rămân valabile și în continuare, cine dorește să fie cinci acționari cu părți egale are această posibilitate.

Mai dă posibilitatea ca să existe și o variantă în care cineva să fie acționar, nu majoritar, să aibă cotă-parte mai mare.

De aceea, cred că nu îngrădește cu nimic posibilitățile de asociere în cooperative, nu am avea motive ca să respingem această propunere legislativă.

Vă propun să adoptăm această propunere legislativă.

Grupul parlamentar al UDMR va vota pentru această propunere legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

Domnule senator Gheorghe David, vă rog. (Domnul senator Gheorghe David, secretar de ședință, se deplasează de la prezidiu la tribună pentru a lua cuvântul.)

Domnul Gheorghe David:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu aș fi luat cuvântul dacă domnul senator Günthner nu ar fi făcut aceste precizări.

Parțial are dreptate, numai că, dacă ne referim la această propunere legislativă întocmai cum este ea acum, o să vedem că nu putem să-i dăm altfel de raport decât de respingere, ceea ce au făcut membrii Comisiei pentru agricultură, silvicultură și dezvoltare rurală, iar domnul președinte nu a mai prezentat argumentele pentru care s-a întocmit acest raport de respingere, noi am discutat în comisie, și acestea sunt câteva argumente și prevederi care deja există, iar altele încalcă prevederile legii existente.

De aceea s-a întocmit acest raport de respingere.

Unul dintre motive este că a modifica procentul maxim de participare de la 20 la 33 sau între 33 și 50 presupune încălcarea prevederilor art. 5.

Apoi, cooperativele agricole sunt persoane juridice înregistrate la Registrul Comerțului.

Modificarea capitalului social trebuie adusă la cunoștința publică printr-un mijloc oficial.

Propunerea de la punctul 3

încalcă prevederile lit. b) ale art. 8, referitoare la principiul egalității membrilor și așa mai departe.

Aceasta a fost, de fapt, motivația pentru care această propunere legislativă nu are acest raport de admitere, ci de respingere.

Aceste sunt motivele.

Mulțumesc. (Domnul senator Gheorghe David revine la prezidiu.)

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

Sunt alte puncte de vedere?

Nu sunt.

Stimați colegi,

Raportul este de respingere, iar propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Senatul este primă Cameră sesizată.

Vă rog, doamnelor și domnilor senatori, să luați loc pentru a putea să votați.

Legea este ordinară.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere.

Dacă raportul de respingere este adoptat, propunerea legislativă cade.

Vă rog să votați.

Cu 72 de voturi pentru, 18 voturi împotrivă și 4 abțineri, raportul de respingere a fost adoptat.

Propunerea legislativă a fost respinsă.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie samedi, 4 décembre 2021, 6:26
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro