Plen
Ședința Senatului din 24 iunie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.90/03-07-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 24-06-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 24 iunie 2009

12. Dezbaterea și adoptarea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 68/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea Legii nr. 265/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (L205/2009)
 
consultă fișa PL nr. L205/2009

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

La punctul 10 din ordinea de zi este înscrisă Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 68/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea Legii nr. 265/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.

Raportoare este Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului, domnul președinte Petru Filip. Microfonul 7.

Inițiatorii sunt prezenți? Nu sunt.

Din partea Guvernului, domnul secretar de stat Radu Stancu. Microfonul 8.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Radu Stancu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori,

Prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare, cât și ale Ordinului ministrului internelor și reformei administrative nr. 356/2007 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere au ca scop principal creșterea calității serviciului de transport în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și promovarea unor operatori competitivi, bine organizați din punct de vedere material, cu experiență și cu o dotare corespunzătoare.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea alin. (4) al art. 14, astfel încât numărul maxim de autorizații de taxi să se facă prin hotărâre de consiliu local, respectiv a Consiliului General al Municipiului București.

În prezent, numărul maxim de autorizații de taxi este de 4 la mia de locuitori ai localității de autorizare.

Domnule președinte, Doamnelor și domnilor senatori, Vă rog să fiți de acord cu raportul Comisiei pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului, cât și cu amendamentele propuse.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Vă rog, domnule președinte Petru Filip. Microfonul 7.

Domnul Petru Filip:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului, într-adevăr, a hotărât adoptarea unui raport de admitere, cu două amendamente admise la această propunere de modificare a unui articol din legea privind transportul în regim de taxi.

Istoria acestui articol este puțin mai veche, legislația privind stabilirea numărului maxim de taximetre care ar putea să realizeze acest serviciu într-o comunitate suferind modificări în ultimii doi ani.

Fac această istorie pentru că pe acest subiect, mai mult ca sigur, vor fi discuții ulterioare.

În forma inițială, legea lăsa libertatea administrațiilor publice de a stabili numărul maxim de mașini care fac acest serviciu de taximetrie în funcție de specificul local și în baza unui studiu de oportunitate.

După aceea, în 2008, s-a stabilit ca 4 la mia de locuitori să fie numărul maxim de taximetre care pot obține autorizații în regim de taxi într-o comunitate. Și iată că acum, la propunerea legislativă a unor colegi deputați din aproape toate grupurile parlamentare, se vine cu propunerea ca această prevedere de stabilire a unui nivel maxim de 4 la mie să fie eliminată, urmând ca administrațiile publice să hotărască în funcție de realitățile locale.

Am considerat că, în baza principiului autonomiei locale și a specificului fiecărei comunități, după atâția ani de experiență și de funcționare a acestei activități de taximetrie, bineînțeles, în România comunitățile pot avea puterea, tăria și capacitatea să hotărască, în funcție de specificul local, numărul de taximetre care pot să facă acest serviciu, este adevărat, un serviciu public, dar în regim privat.

Au transmis avize favorabile Consiliul Legislativ și Comisia economică, industrii și servicii.

Senatul este primă Cameră sesizată, iar legea are caracter de lege ordinară.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale, domnul senator Cseke Attila Zoltán.

Vă rog, aveți cuvântul, domnule senator. Microfonul 2.

Domnul Cseke Attila Zoltán:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi.

În primul rând, mă bucur că Guvernul și-a schimbat punctul de vedere și susține această propunere legislativă.

Sigur, inițiatorii s-au referit la o situație descrisă în mod special - situația municipiului Cluj-Napoca -, dar vreau să vă spun că situația este similară și în ceea ce privește celelalte municipii sau orașe mai mari din România, situații similare care, totuși, prezintă anumite specificități.

Tocmai de aceea, pentru că prezintă anumite specificități, noi credem că nu e bine ca Legislativul sau de la nivel central să se stabilească un anumit maximum de autorizații de taxi care se pot emite, și este foarte bine ca autoritățile locale, care sunt cele mai apropiate de interesul și nevoile cetățeanului și știu cel mai bine ceea ce se întâmplă la nivel local, să decidă acest lucru.

Grupul parlamentar al UDMR va susține fără rezerve această propunere legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Mai sunt solicitări la dezbateri generale? Nu mai sunt.

Stimați colegi, Raportul comisiei este raport de admitere, cu amendamente admise.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este primă Cameră sesizată.

În legătură cu amendamentele admise sunt observații?

Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Supun, atunci, votului dumneavoastră raportul comisiei, cu amendamentele admise.

Vă rog să votați.

Vă rog, domnule senator Urban, să fiți atent, pentru că vom intra în zona inițiativelor cu caracter organic și o să vedem, efectiv, puterea de vot de astăzi a Senatului.

Votăm raportul comisiei, raport care are și amendamente admise.

Vă rog să votați.

Cu 70 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, raportul comisiei a fost adoptat.

Supun votului dumneavoastră propunerea legislativă, în care vom opera aceste amendamente.

Vă rog să votați.

Cu 69 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și nicio abținere, propunerea legislativă a fost adoptată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 13 aprilie 2021, 1:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro