Doina Silistru
Doina Silistru
Sittings of the Senate of September 21, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.113/01-10-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 21-09-2009 Printable version

Sittings of the Senate of September 21, 2009

2. Declarații politice prezentate de doamnele și domnii senatori:
  2.2 Doina Silistru (PSD+PC) - declarație politică intitulată "Unitatea protejată - o soluție pentru regenerarea economică și socială";

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

Are cuvântul doamna senator Doina Silistru.

Revin cu rugămintea să concentrați declarațiile politice, pentru a putea lua cuvântul cât mai mulți colegi senatori care au declarații politice.

Se pregătește domnul senator Puiu Hașotti, care a vorbit deja un minut.

Domnul Puiu Hașotti (din sală):

Am vorbit pe procedură!

Doamna Doina Silistru:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică se intitulează "Unitatea protejată - o soluție pentru regenerarea economică și socială".

Stimați colegi,

Este criză financiară, cu toții suntem siguri de asta, iar întrebarea care îi frământă pe toți - fie conducători de autorități și instituții publice, persoane juridice, publice sau private, fie administratori de companii - este cum să susținem valoarea veniturilor la un nivel suficient pentru a putea rezista crizei.

Răspuns: prin diminuarea cheltuielilor neproductive.

Dar diminuarea cheltuielilor am făcut-o cu toții, am scăzut sau am renunțat cu toții la tot ceea ce nu este, în mod obligatoriu, necesar.

Este suficient?

S-ar putea diminua și impozitele către stat? Da.

Ești conducătorul unei autorități, instituții publice sau administrator al unei companii cu peste 50 de angajați și ești interesat de soluții de minimizare a cheltuielilor? Cred că există soluții.

Conform legislației în vigoare, lucrând cu o unitate protejată, salvezi banii care trebuie plătiți lunar ca impozite și taxe către stat, care se pot folosi în alte scopuri.

Art. 78 alin. (2) și (3) din Legea nr. 448/2006, republicată, impune autorităților și instituțiilor publice, persoanelor juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați, obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați sau pot opta să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minim brut pe țară, înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, sau să achiziționeze produse sau servicii de la unități protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.

În România, în prezent, există 367 de unități protejate.

Unitățile protejate pot fi înființate și autorizate de către persoanele fizice sau juridice, de drept public sau privat și funcționează în baza mai multor acte normative privind funcționarea unei întreprinderi sociale tip unitate protejată, și anume:

  • Legea nr. 448/2006, republicată;
  • Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 - Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 86/2008 de modificare a Legii nr. 448/2006;
  • Ordinul ANPH nr. 590/2008 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006;
  • Legea nr. 207/2009.

Beneficiile de ordin fiscal obținute de unitățile protejate autorizate potrivit legii sunt următoarele:

  • scutirea de plată a taxelor de autorizare la înființare și de reautorizare;
  • scutirea de plată a impozitului pe profit, cu condiția ca cel puțin 75% din fondul obținut prin scutire să fie reinvestit pentru restructurare sau pentru achiziționarea de echipamente tehnologice, mașini, utilaje, instalații și/sau amenajarea locurilor de muncă protejate.

Stimați colegi,

În concluzie, sumele datorate bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap se pot utiliza achiziționând produse sau servicii de la unități protejate autorizate.

De asemenea, înființarea unităților protejate aduce o serie de beneficii, care reprezintă scutiri de la plata unor taxe și impozite, însemnând economia unor sume importante.

Este util să ne gândim la expresia "economie socială" în termenii regenerării locale economice și sociale.

Termenul de "economie socială" este folosit pentru a indica acele organizații din sectorul nonprofit și se situează între sectorul public și cel privat.

Organizațiile care se încadrează în categoria "economie socială" sunt, deseori, strâns corelate cu regenerarea economică și socială de care beneficiază o mare comunitate.

De asemenea, dezvoltarea acestui sistem în țara noastră este necesară, mai ales că finanțatorii tradiționali au început să plece din România după aderarea la Uniunea Europeană, iar ONG-urile sunt forțate să se reorienteze spre alte domenii generatoare de venituri.

Pe de altă parte, este bine de știut că în România sunt înregistrate 250 de mii de persoane cu dizabilități, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, care sunt îndreptățite să aibă aceleași drepturi ca toți cetățenii României.

Mulțumesc.

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, doamna senator.

Ați consumat 4 minute din timpul afectat grupului dumneavoastră parlamentar.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie samedi, 4 décembre 2021, 5:53
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro