Gheorghe David
Gheorghe David
Sittings of the Senate of September 21, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.113/01-10-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 21-09-2009 Printable version

Sittings of the Senate of September 21, 2009

2. Declarații politice prezentate de doamnele și domnii senatori:
  2.10 Gheorghe David (PD-L) - declarație politică intitulată "Practica - important aspect privind calitatea actului educațional" (declarație politică neprezentată în plen);

Domnul Gheorghe David:

Declarația politică este intitulată "Practica - important aspect privind calitatea actului educațional".

Un alt aspect care, privit mai îndeaproape, ține tot de calitatea actului educațional este cel al practicii pe care un elev/student trebuie să o facă într-o unitate economică, de asistență socială, de învățământ, de administrație etc.

Deși această cerință este stabilită prin programa școlară, îndeplinirea ei se rezumă, de cele mai multe ori, la prezentarea de adeverințe obținute pe bază de... relații.

Neajunsul ar putea fi corectat prin adoptarea unui act normativ prin care o societate comercială/instituție acceptă - pe baze contractuale, cu obligații și răspunderi precis stabilite și reciproc acceptate - să primească anual pentru practică un anumit număr de elevi sau studenți.

În urmă cu două decenii, principalele instrumente de lucru ale dascălului în săvârșirea actului educațional - în afara manualului - erau tabla și creta, iar ale elevului, creionul/pixul, caietele de notițe și caietele de teme.

Intrarea masivă a tehnicilor informaționale la toate nivelurile de învățământ și însușirea rapidă de către elevi a deprinderilor de a le folosi - este cunoscută receptivitatea caracteristică vârstelor copilăriei, mult superioară maturilor - au consecințe nebănuite în procesul de formare profesională, socială, morală etc. a viitorului adult.

Este, consider eu, un aspect insuficient studiat din punct de vedere psihopedagogic.

Cu mai bine de 30 de ani în urmă, într-una dintre scrierile sale consacrate predicțiilor asupra viitorului, Mircea Malița vorbea despre copilul și adolescentul secolului al XXI-lea, care nu va mai fi obligat să știe pe de rost tabla înmulțirii, formule matematice simple, să știe ce înălțime are Everestul etc., pentru simplul motiv că le va putea afla printr-un click pe calculator.

Spațiul de memorie degrevat de aceste obligații va fi ocupat de informații mult mai utile creativității.

Până una-alta, la noi, și nu numai, aprecierea pregătirii se face preponderent prin notarea volumului de cunoștințe, și nu a felului în care elevul/studentul și-a format deprinderile de a le folosi creativ.

Înclin să cred că, la nivelul învățământului, nu am ajuns încă să inducem în rândul copiilor percepția calității de partener a tehnicii informaționale, alături de dascăli, părinți, societate.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie samedi, 4 décembre 2021, 5:59
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro