Florin-Costin Pâslaru
Florin-Costin Pâslaru
Ședința Camerei Deputaților din 20 octombrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.136/30-10-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 20-10-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 octombrie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.57 Florin-Costin Pâslaru - declarație politică "Siguranța națională pe căile ferate române";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

"Siguranța națională pe căile ferate române"

CFR administrează a patra rețea feroviară din Europa ca volum de pasageri și marfă. Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii de transport de pasageri și marfă.

Proiectanții circulației susțin cu toată certitudinea că pentru transportul intern de mărfuri și călători, cel mai bun mijloc rămâne calea ferată. Drumurile aglomerate, lungile întârzieri din transportul rutier i-a întors pe mulți către calea ferată.

Începând din 2010, UE prevede liberalizarea sectorului serviciilor de transport internațional de pasageri pe calea ferată, urmând ca acesta să devină mai competitiv și mai atractiv. De asemenea, drepturile pasagerilor de cale ferată au fost consolidate și ameliorate prin introducerea de noi reguli care au intrat în vigoare începând cu decembrie 2008. Acestea vizează ameliorarea informațiilor, drepturile pasagerilor în caz de întârzieri, legături pierdute sau trenuri anulate, precum și acordarea de sprijin pentru persoanele handicapate și în vârstă.

Ministrul Berceanu a declarat de mai multe ori că pentru dumnealui, prioritar este transportul rutier și nu cel feroviar, motiv pentru care pentru infrastructura feroviară nu au mai fost alocate fonduri. De câțiva ani, pe anumite tronsoane se circulă cu limitare de viteză pentru că starea șinelor nu permite transportul la viteze normale.

Conform declarațiilor liderului Uniunii Sindicale Feroviare, instalațiile care compun infrastructura CFR au termenul de reparații capitale depășit de cel puțin două ori. Macazurile, semnalele luminoase electrice, barierele electrice, podurile, podețele, toate ar fi trebuit să intre în reparații capitale de două ori până în prezent (aviz la sistemul francez cu detecție ultrasonică antiavarie a liniei de cale ce oprește efectiv trenul), nemaipomenind multiplele halte și chiar gări din provincie ce au un singur om în tură, ce semnalizează, dă bilete, face hârțogăraia sau închide barierele situate de obicei la o distanță semnificativă de gară.

Pe lângă faptul că o parte a angajaților a fost disponibilizată sau a ieșit la pensie, restructurările posturilor au făcut ca, în locul celor plecați, să nu mai poată fi angajați alți salariați. Toate aceste lucruri se pare că nu înseamnă însă ceva pentru ministrul transporturilor, care a decis să mai reducă din numărul salariaților CFR.

Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA a descoperit furtul mai multor componente de cale ferată, a macazurilor, au fost tăiate cablurile instalației de alimentare a unor secțiuni izolate și s-a furat cablul de la instalația de alimentare cu energie electrică. Totul are un preț, sporit de nepăsare, de furturi și de piese de schimb înlocuite doar pe hârtie.

Domnul ministru Berceanu nu a spus nimic despre faptul că aproape 50% din elementele infrastructurii feroviare necesită reparații capitale, ceea ce face ca siguranța circulației să fie compromisă.

În astfel de condiții, mersul cu trenul pare că devine de-a dreptul periculos, înainte de a se porni la drum fiind indicată încheierea asigurării de viață. Siguranța circulației feroviare, pusă în pericol de lipsa finanțării, este, de asemenea, un "act intenționat" (dovadă fiind multiplele accidente petrecute în acest an), pe care ministrul Radu Berceanu ar trebui să-l ia în considerare.

În Japonia, ministrul transporturilor și-a dat demisia pentru că întârzierile (tuturor) trenurilor dintr-un an adunate ajungeau la câteva minute. Întârzierile cumulate ale trenurilor noastre în 9 luni sunt de... 4 luni.

Numai că la noi nu și-a dat nimeni demisia și nici n-o să și-o dea vreodată pentru "un amănunt" ca acesta. CFR-ul nu e privat, nu e responsabilitatea vreunei companii, ci e de stat, adică din buget, adică da, populist vorbind, din banii noștri.

"Aici sunt banii dumneavoastră"?

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 9 decembrie 2019, 11:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro