Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 23, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.167/31-12-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 23-12-2009 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 23, 2009

  1. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

 

Ședința a început la ora 9,20.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, și de domnul Mircea-Dan Geoană, președintele Senatului, asistați de domnii Cornel Popa, secretar al Senatului, și Sever Voinescu-Cotoi, secretar al Camerei Deputaților.

Din prezidiu a făcut parte doamna Anca-Daniela Boagiu, vicepreședinte al Senatului.

*

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule candidat desemnat pentru funcția de prim-ministru,

Domnilor candidați pentru funcția de ministru,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Doamnelor și domnilor reprezentanți ai corpului diplomatic în România,

Stimați invitați,

Vă rog să-mi permiteți să declar deschisă ședința comună a Senatului și Camerei Deputaților și să vă anunț că din totalul celor 470 de senatori și deputați și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 311, fiind absenți 159.

Prin urmare, cvorumul legal pentru desfășurarea lucrărilor este îndeplinit.

Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru pentru ședința comună de astăzi, stabilite de birourile permanente ale celor două Camere, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, au fost distribuite tuturor deputaților și senatorilor, inclusiv ultima formă modificată de birourile permanente comune ale Senatului și Camerei Deputaților.

În proiectul ordinii de zi, avem la punctul 1 prezentarea Programului și a listei Guvernului de către domnul Emil Boc, candidatul desemnat pentru funcția de prim-ministru, dezbateri asupra Programului și listei Guvernului, votul asupra cererii de acordare a încrederii Parlamentului asupra Programului și a întregii liste a Guvernului.

La punctul 2, Proiectul de Hotărâre privind prelungirea mandatului președintelui și al celorlalți membri ai Consiliului de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune.

Dacă sunt obiecții cu privire la proiectul ordinii de zi? Nu sunt.

Vă supun la vot ordinea de zi pentru ședința comună de astăzi.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 3 abțineri.

Vă mulțumesc.

Cu majoritate de voturi, ordinea de zi a fost aprobată.

Dacă în legătură cu programul de lucru sunt obiecții? Nu sunt.

Vă supun la vot programul de lucru.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu unanimitate de voturi, programul de lucru a fost aprobat.

Vreau să vă reamintesc faptul că, potrivit art.103 alin. (3) din Constituția României, Programul și lista Guvernului se dezbat de Camera Deputaților și de Senat în ședință comună. Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorității deputaților și senatorilor.

Totodată, vreau să vă informez că au fost respectate toate prevederile constituționale și regulamentare cu privire la procedurile prealabile dezbaterii în ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului a cererii de acordare a încrederii Guvernului, Programului și listei Guvernului.

Astfel, în cursul zilei de duminică, 20 decembrie 2009, a fost primită scrisoarea domnului Emil Boc, candidatul desemnat pentru funcția de prim-ministru, însoțită de Programul și lista Guvernului, în vederea dezbaterii și acordării votului de încredere a Parlamentului.

În temeiul și cu respectarea prevederilor art.72 din Regulamentul ședințelor comune, birourile permanente au stabilit programul de desfășurare a audierilor în cadrul ședințelor comune ale comisiilor de specialitate ale celor două Camere, precum și data ședinței comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru prezentarea Programului și listei Guvernului, dezbateri asupra acestora și votul Parlamentului privind acordarea încrederii Guvernului.

Avizele comisiilor parlamentare referitoare la audierea candidaților pentru funcția de ministru au fost distribuite tuturor deputaților și senatorilor.

Înainte de a intra propriu-zis în dezbateri, vă prezint propunerile birourilor permanente privind timpul maxim afectat pentru prezentarea Programului și a listei Guvernului și pentru participarea grupurilor parlamentare la dezbateri.

Candidatului propus pentru funcția de prim-ministru i se rezervă 60 de minute, pe care le poate utiliza la începutul și la sfârșitul dezbaterilor.

Grupurilor parlamentare din Cameră și Senat li se alocă timpul corespunzător numărului inițial al membrilor lor, luându-se în calcul câte 20 de secunde pentru fiecare parlamentar.

Deputaților și senatorilor independenți li se acordă 20 de secunde pentru fiecare, cu posibilitatea cumulării pentru o singură intervenție.

Totalul minutelor alocate grupurilor parlamentare și deputaților și senatorilor independenți se prezintă astfel: Partidul Democrat Liberal - 55 de minute; Alianța politică PSD+PC - 54 de minute; Partidul Național Liberal - 31 de minute; UDMR - 10 minute; minoritățile naționale - 6 minute; deputaților și senatorilor independenți - 8 minute.

Dacă sunt obiecții? Dacă sunt observații? Nu.

Vă supun la vot aceste propuneri.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Cu unanimitate de voturi, propunerile au fost aprobate.

Îi rog pe liderii grupurilor parlamentare să depună la secretariatul tehnic propunerile de deputați și senatori care vor lua cuvântul în cadrul dezbaterilor.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie dimanche, 28 novembre 2021, 7:15
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro