Attila-Zoltán Cseke
Attila-Zoltán Cseke
Sittings of the Senate of November 2, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.146/12-11-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 02-11-2009 Printable version

Sittings of the Senate of November 2, 2009

21. Întrebări și interpelări adresate Guvernului de către domnii senatori:  
  21.4 Cseke Attila Zoltán

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Îl invit la microfon pe domnul senator Attila Cseke - Grupul parlamentar al UDMR, se pregătește domnul senator Gheorghe David - Grupul parlamentar al PD-L.

Domnul Cseke Attila Zoltán:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am două întrebări.

Am să încerc să fiu cât mai scurt.

Prima întrebare este adresată domnului Adriean Videanu, ministrul interimar al sănătății, și are ca obiect:

Birocrația sufocantă din sistemul sanitar.

Stimate domnule ministru, Serviciile medicale oferite pacienților sunt influențate atât de profesionalismul cadrelor medicale, de finanțarea sistemului medical, dar și de modalitatea posibilității de organizare a programului pentru oferirea de servicii medicale de către personalul din acest domeniu.

Procedurile care trebuie parcurse, de exemplu, de către un medic de familie, cum ar fi verificarea calității de asigurat pentru persoane - care ar putea fi verificate mai ușor de alte structuri, și anume: pensionari de boală - de către cabinetele de expertiză a capacității de muncă, elevi peste 18 ani - de către școli, studenți - de către facultăți - sau certificarea excesivă a unor documente emise, cum ar fi trecerea seriei și numărului formularelor cu regim special și în registrul de consultații, care trebuie semnat și parafat pe fiecare pagină de către medic, contribuie la pierderea unei perioade importante de timp, care ar putea fi folosită în slujba cetățenilor.

Lipsa unei informări corespunzătoare și la timp a medicilor de familie de către casele județene de asigurări de sănătate conduce la deplasări multiple ale acestora, de trei-patru ori pe lună, în municipiul reședință de județ și înseamnă tot atâtea zile pierdute în ceea ce privește serviciile medicale oferite asiguraților.

Având în vedere aceste inadvertențe semnalate în activitatea structurilor din sistemul medical, birocrația excesivă și multitudinea de raportări și documente ce trebuie întocmite de către cei care ar trebui să se ocupe exclusiv de servicii medicale, vă rog, domnule ministru, să-mi oferiți detalii privind demersurile întreprinse de ministerul condus de dumneavoastră pentru eficientizarea muncii cadrelor medicale.

Solicit răspuns în scris.

A doua întrebare este adresată doamnei Crinuța Nicoleta Dumitrean, președintele Autorității Naționale pentru Restituirea Proprietăților.

Stimată doamnă președinte, Acordarea de despăgubiri bănești sau prin echivalent pentru imobilele preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist constituie preocupări importante ale cetățenilor, fiind obligația statului de a încerca soluționarea lor cât mai grabnică și de a încerca, astfel, să facă dreptate și să mai aline din suferința acestor persoane nevinovate, afectate de actele samavolnice săvârșite în perioada fostului regim.

Multe dintre persoanele afectate de măsurile abuzive ale fostului regim așteaptă și în prezent ca aceste despăgubiri să fie plătite.

Având în vedere cele de mai sus, vă rog să-mi comunicați, doamna președinte, care este stadiul soluționării cererii de despăgubire a doamnei Veres-Kovacs Valeria, domiciliată în municipiul Oradea, Strada Libertății nr. 38, notificarea acesteia pentru acordarea de despăgubiri pentru imobilul preluat în mod abuziv în perioada regimului comunist, identificat în CF nr. 1.303 Oradea, nr. top. 3.854, fiind înregistrată la Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor cu nr. 23.374/CC.

Mulțumesc.

Solicit răspuns în scris.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc și eu.

................................................

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Îl invit la microfon pe domnul senator Cseke Attila.

Domnul Cseke Attila Zoltán:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, domnului ministru interimar Radu Berceanu.

Obiectul interpelării: Motivele inexistenței unui punct sanitar pe Aeroportul Internațional "Henri Coandă" - Otopeni.

Stimate domnule ministru,

Conform unei știri apărute acum câteva săptămâni, un avion Boeing 777, aparținând Companiei Air France, ce făcea legătura între Paris și Singapore, a aterizat de urgență, în noaptea de 6 octombrie 2009, pe Aeroportul Internațional "Henri Coandă" - Otopeni, după ce unul dintre pasagerii aflați la bord a decedat.

Purtătorul de cuvânt al aeroportului a precizat că un pasager în vârstă de 85 de ani a făcut stop cardiac, după aterizarea aeronavei fiind constatat decesul bărbatului.

Se spune că cele mai importante informații le culegi în viață din experiență.

În legătură cu această știre, mi-am amintit de o întâmplare pe care am avut-o pe aeroportul internațional cu câteva săptămâni în urmă.

Așteptând îmbarcarea pentru o cursă internă operată de TAROM, am avut, brusc, o problemă medicală și am apelat la punctul de informații din aeroport pentru a mă orienta spre un punct sanitar unde să pot primi servicii medicale din partea unui profesionist, medic sau măcar asistent medical.

Cu surprindere, am aflat din răspunsul doamnei de la "Informații"

că nu există un punct sanitar în cel mai important aeroport din România, fiind direcționat către farmacia ce, într-adevăr, funcționează non-stop în principalul punct aerian de intrare în țara noastră.

Am avut astfel această experiență nefericită de a constata că pe principalul aeroport internațional din România nu există o posibilitate de a apela la un specialist în domeniul medical atunci când ai nevoie, nu de bunăvoie, ci pentru că ești pus în situația nefericită a unei probleme de sănătate.

Vă rog, domnule ministru, să-mi comunicați care sunt motivele pentru care pe cel mai important aeroport internațional al României, prin care trec zeci de mii de pasageri zilnic, nu există un punct sanitar și când vor putea apela acești pasageri la servicii medicale profesionale, atunci când, din cauza unor motive obiective, se ivește situația nedorită să aibă nevoie de acestea exact pe Aeroportul Internațional "Henri Coandă" - Otopeni.

Solicit răspuns în scris și oral.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 24 february 2020, 14:03
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro