Plen
Sittings of the Senate of November 11, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.153/20-11-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
28-01-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 11-11-2009 Printable version

Sittings of the Senate of November 11, 2009

17. Dezbaterea și respingerea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 22 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare (L471/2009)
 
see bill no. L471/2009

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

La punctul 14 din ordinea de zi este înscrisă Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 22 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare.

Este vorba de o inițiativă a domnului senator Urban Iulian și a altor colegi.

Îl rog să-și susțină inițiativa. Microfonul 6.

Domnul Iulian Urban:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Tocmai de aceea am cerut să se facă un apel nominal, întrucât această inițiativă legislativă vine să încerce a acoperi un abuz care, în acest moment, se săvârșește în rețeaua marilor supermarketuri și hipermarketuri din România, acolo unde consumatorii, clienții, cei care trec pragul acestor magazine, sunt în mod frecvent supuși abuzurilor din partea personalului firmelor de pază, sunt supuși la percheziții, sunt supuși la controale care se fac asupra efectelor personale, asupra bagajelor pe care le au, fără să existe vreo suspiciune sau, pur și simplu, doar pentru că unui agent de pază i se pare că o persoană a sustras produse din supermarketul sau magazinul respectiv.

Având în vedere dispozițiile Codului de procedură civilă și faptul că, pentru a derula operațiuni de percheziții ale unor persoane, numai organele de cercetare penală sunt îndreptățite să poată realiza asemenea proceduri, am inițiat această propunere legislativă pentru a înlătura acest abuz care este săvârșit de către angajații personalului de pază al acestor supermarketuri, hipermaketuri și magazine de pe cuprinsul țării.

Am văzut amendamentele care au fost aduse în Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și suntem de acord cu ele.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

În urmare verificării cvorumului de către domnii secretari, rezultă că suntem cu 3 sub limita de 69, așa încât îl rog pe domnul senator Cornel Popa să facă apelul nominal.

De asemenea, rog și liderii grupurilor parlamentare să invite colegii în sală.

Domnul Cornel Popa:

- Albert Álmos - prezent
- Andrei Florin Mircea - absent
- Andronescu Ecaterina - absentă
- Antonescu George Crin Laurențiu - absent
- Arcaș Viorel - prezent
- Ariton Ion - absent
- Badea Viorel Riceard - absent
- Banias Mircea Marius - absent
- Bara Ion - prezent
- Bașa Petru - prezent
- Bădescu Iulian - absent
- Bălan Gheorghe Pavel - absent
- Belacurencu Trifon - prezent
- Berca Gabriel - prezent
- Berceanu Radu Mircea - Guvern
- Bîgiu Marian Cristinel - prezent
- Bîrlea Gheorghe - absent
- Blaga Vasile - Guvern
- Boagiu Anca Daniela - prezentă
- Boitan Minerva - absentă
- Bokor Tiberiu - prezent
- Borza Dorel Constantin Vasile - prezent
- Bota Marius Sorin Ovidiu - absent
- Calcan Valentin Gigel - prezent
- Câmpanu Liviu - prezent
- Chelaru Ioan - absent
- Chirvăsuță Laurențiu - absent
- Chivu Sorin Serioja - prezent
- Cibu Constantin Sever - absent
- Cinteză Mircea - prezent
- Coca Laurențiu Florian - prezent
- Constantinescu Florin - absent
- Constantinescu Viorel - absent
- Cordoș Alexandru - prezent
- Corlățean Titus - absent
- Crăciun Avram - prezent
- Cseke Attila Zoltán - prezent
- Daea Petre - prezent
- David Cristian - prezent
- David Gheorghe - prezent
- Diaconescu Cristian - absent
- Diaconu Mircea - prezent
- Dobra Nicolae - prezent
- Dumitru Constantin - absent
- Fekete-Szabó András Levente - prezent
- Feldman Radu Alexandru - prezent
- Filip Petru - prezent
- Fodoreanu Sorin - prezent
- Frâncu Emilian Valentin - prezent
- Frunda György - prezent
- Găină Mihăiță - absent
- Geoană Mircea Dan - concediu fără plată
- Ghișe Ioan - absent
- Greblă Toni - prezent
- Grosu Corneliu - prezent
- Günthner Tiberiu - prezent
- Gyerkó László - prezent
- Hașotti Puiu - prezent
- Hărdău Mihail - prezent
- Humelnicu Augustin Daniel - absent
- Ichim Paul - prezent
- Igaș Traian Constantin - prezent
- Ion Vasile - prezent
- Iordănescu Anghel - prezent
- Jurcan Dorel - prezent
- Lazăr Sorin Constantin - prezent
- Luca Raymond - prezent
- Mang Ioan - prezent
- Marcu Gheorghe - prezent
- Mardare Radu Cătălin - absent
- Marian Ovidiu - prezent
- Marian Valer - prezent
- Markó Béla - absent
- Mazăre Alexandru - prezent
- Măgureanu Cezar Mircea - prezent
- Mărcuțianu Ovidius - absent
- Meleșcanu Teodor Viorel - prezent
- Mihăilescu Petru Șerban - prezent
- Mitrea Elena - prezentă
- Mitrea Miron Tudor - absent
- Mîrza Gavril - absent
- Mocanu Alexandru - prezent
- Mocanu Toader - absent
- Moga Nicolae - prezent
- Mustățea Vasile - prezent
- Mutu Gabriel - prezent
- Necula Marius Gerard - absent
- Nedelcu Vasile - prezent
- Nicoară Marius Petre - prezent
- Nicoară Romeo Florin - prezent
- Nicolaescu Sergiu Florin - prezent
- Nicula Vasile Cosmin - absent
- Nistor Vasile - prezent
- Niță Mihai - prezent
- Onofrei Orest - prezent
- Oprea Dumitru - prezent
- Oprea Mario Ovidiu - absent
- Panțuru Tudor - prezent
- Pașca Liviu Titus - prezent
- Păran Dorin - absent
- Pereș Alexandru - prezent
- Pintilie Vasile - absent
- Plăcintă Sorina Luminița - Guvern
- Pop Gheorghe - absent
- Popa Cornel - prezent
- Popa Mihaela - prezentă
- Prodan Tiberiu Aurelian - absent
- Prunea Nicolae Dănuț - absent
- Rasaliu Marian Iulian - prezent
- Rădulescu Cristian - absent
- Rădulescu Șerban - absent
- Robu Nicolae - absent
- Rotaru Ion - prezent
- Rușanu Dan Radu - prezent
- Rușeț Ion - prezent
- Saghian Gheorghe - absent
- Savu Daniel - prezent
- Sârbu Ilie - absent
- Sbîrciu Ioan - absent
- Secășan Iosif - absent
- Severin Georgică - prezent
- Silistru Doina - prezentă
- Staicu Dumitru Florian - absent
- Stănișoară Mihai - Guvern
- Șova Dan Coman - absent
- Tămagă Constantin - prezent
- Toma Ion - absent
- Țopescu Cristian George - prezent
- Țuțuianu Adrian - prezent
- Udriștoiu Tudor - delegație
- Urban Iulian - prezent
- Valeca Șerban Constantin - prezent
- Vasilescu Lia Olguța - absentă
- Verestóy Attila - absent
- Voicu Cătălin - absent
- Voiculescu Dan - absent
- Vosganian Varujan - absent

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

O să-l rog pe domnul secretar să verifice.

O să rog liderii să invite toți colegii în sală.

................................................

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Continuăm, dacă avem rezultatul...

Cine prezintă punctul de vedere al Guvernului?

Doamna Irina Alexe.

A ieșit.

Inițiatorul a vorbit.

Raportul comisiei, domnule Dobra, l-ați prezentat.

Nu l-ați prezentat?

O să vă rog atunci, înainte de punctul de vedere al Guvernului, să prezentați raportul.

Vă informez că suntem prezenți 86, potrivit numărătorii după apelul nominal.

Domnule senator Dobra, vă rog. Microfonul 7.

Domnul Nicolae Dobra:

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională împreună cu Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări au analizat această inițiativă legislativă și au adoptat un raport de admitere cu amendamente.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Doamna Irina Alexe, din partea Guvernului. Microfonul 10.

Doamna Irina Alexe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Guvernul nu susține această propunere legislativă nici în forma inițială, nici în forma amendată, întrucât pe forma inițială punctul de vedere este exprimat în punctul de vedere scris, iar, referitor la amendamente, considerăm că nu este necesar, întrucât verificarea bagajelor și percheziționarea persoanelor pot fi realizate și în baza prevederilor legale în vigoare, nefiind necesară instituirea acestei dispoziții în Legea nr. 333/2003.

În plus, precizez faptul că, săptămâna trecută, dacă nu greșesc, Senatul a adoptat un proiect de lege privind modificarea Legii nr. 333/2003, care este, în acest moment, în dezbaterea comisiilor de specialitate din Camera Deputaților, și apreciem că, dacă se dorește completarea Legii nr. 333/2003, putem să discutăm pe acel proiect, să nu venim cu mai multe inițiative legislative care, în același moment, să modifice Legea nr. 333/2003.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale.

Sunt colegi care doresc să intervină sau să adreseze întrebări?

Domnul senator Frunda. Microfonul 2.

Domnul Frunda György:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să împărtășesc doar experiența din unele țări vestice - Franța, Germania -, unde controlul bagajelor se face în momentul în care intri în hipermarketuri sau chiar în magazine mai mici unde nu poți fi controlat tot timpul de camerele de luat vederi.

Există mai multe variante.

În unele există niște dulapuri, niște sertare în care îți lași bagajul, iei coșul și mergi să faci cumpărăturile.

O altă variantă este când intri cu bagajul tău, pe care ți se lipește un plasture elastic, să nu poți băga nimic.

La ieșire, bagajele sunt controlate prin sondaj, nu toate bagajele.

Dar mi se pare că acest lucru nu are caracter penal, nu necesită autorizațiile pe care le cerem în cazul perchezițiilor sau altor asemenea măsuri.

Acestea sunt măsuri de prevenire.

Și la mine, la biroul senatorial, de-a lungul anilor, au venit mai mulți reprezentanți ai unor firme de pază, reprezentanți ai hipermarketurilor, pentru că, dacă suntem sinceri, în România există o foarte vastă activitate de hoție mică la nivelul acestor magazine.

Se deschide cutia, se fură din cutie apa de colonie, de exemplu, sau orice produs, și cutia se pune înapoi pe etajeră.

Valoarea furturilor este atât de mare, încât, de multe ori, societățile de pază reziliază contractele pe care le au cu hipermarketurile respective, pentru că, pe baza contractelor pe care le au, hipermarketurile au dreptul la o acțiune de regres în limita luării obiectelor furate.

Avem o problemă socială în România, în situația aceasta avem un furt destul de mare la nivelul acestor magazine.

Nu reușim să prevenim furtul prin măsuri de convingere, avem aceste societăți care, este adevărat și sunt de acord cu domnul senator, uneori abuzează, comportamentul lasă de dorit, uneori vorbesc prea agresiv, își folosesc forța, impresionează prin statură.

Toate acestea sunt adevărate, dar nu pot trece pe lângă acest fenomen social al furturilor din magazine, din hipermarketuri și din aceste unități comerciale.

Ce am de făcut? Nu pot, cred eu, să interzic ca aceste societăți de pază să nu verifice, prin sondaj, bagajele celor care intră sau ale celor care ies.

Am face un rău mai mare.

Nu cred că aceasta este o acțiune de forță, din punct de vedere penal, nu cred că încalcă drepturile și libertățile omului, așa cum sunt ele categorisite.

Cred că este o măsură de prevedere.

Trebuie să găsim o reglementare, dar prin a intra și a accepta acest lucru cred că nu vom face altceva decât să creștem numărul furturilor în hipermarketuri, în aceste magazine mari, dar și în buticurile mici.

De aceea, eu cred - și cu asta concluzionez -, nu e bine să ne grăbim, poate că trebuie să găsim o soluție alternativă.

Sincer să fiu, nu știu cum s-a modificat Legea nr. 333/2003 prin propunerea care a fost adoptată acum câteva zile în Senat, nu știu despre ce este vorba, deci nu vreau să mă pronunț asupra unui lucru pe care nu-l știu - poate ne spune doamna secretar de stat ce s-a modificat -, dar cred că trebuie să găsim un echilibru între prevenirea furturilor și îngrădirea, restricționarea dreptului cetățeanului, al cumpărătorului care intră în magazin, și care are ca scop prevenirea infracționalității.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Sunt alte intervenții?

Domnul senator Greblă. Microfonul 4.

Vă rog.

Domnul Toni Greblă:

Și eu salut, stimați colegi, preocuparea colegului nostru Iulian Urban pentru respectarea drepturilor omului, inclusiv în accesul și, apoi, ieșirea din anumite spații destinate publicului, însă consider că facem un exces de reglementare și, sub acest aspect, cu toții ar trebui să fim un pic mai preocupați, ca să nu avem, în același timp, pe rolul Senatului sau în procedura de adoptare mai multe acte normative cu același conținut.

Pe de altă parte, prevederea cuprinsă în propunerea legislativă, chiar și cu amendamente, nu face decât să încurce lucrurile, în loc să ajute la simplificare, având în vedere mai multe lucruri - unul este dinamica deosebită, din păcate, a exercitării controlului în unele spații publice, având în vedere multe lucruri: preocuparea de a nu se fura excesiv de undeva sau niște măsuri care se iau având în vedere proliferarea actelor de terorism în întreaga lume.

Din acest motiv, a interveni acum cu o prevedere foarte dură în privința exercitării controlului în anume spații publice poate să încurce multe lucruri.

Noi trebuie să lăsăm planul de pază să fie în așa fel făcut încât să asigure și protecția drepturilor cetățeanului, dar și paza bunurilor și obiectivelor, astfel cum planul de pază este aprobat întotdeauna de organul de poliție și, deci, poliția face deja un filtru, să vadă câte puteri dă organului care exercită paza și supravegherea obiectivului.

Astfel încât și eu, respectând preocuparea colegului meu, consider că în actuala formă - mai ales că avem o formă la Camera Deputaților, iar dintre inițiatori foarte mulți sunt deputați -, consider că se poate interveni acolo pentru a găsi o formulă bună.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Dacă nu mai dorește să intervină nimeni, o s-o rog pe doamna Irina Alexe să răspundă, eventual, la întrebarea pusă de domnul Frunda, după care, în final, voi da cuvântul, din partea inițiatorilor, domnului senator Urban. Microfonul 10.

Vă rog.

Doamna Irina Alexe:

Mulțumesc.

La întrebarea domnului senator Frunda răspund că propunerea legislativă și proiectul Guvernului, că au fost două inițiative legislative care sunt la Camera Deputaților în dezbatere, nu au ca obiect de reglementare modificarea acestui articol, ci vizează doar eliminarea acelor bariere în calea liberei circulații a mărfurilor, însă am precizat de la început că Guvernul nu susține adoptarea acestei inițiative legislative cu referire la aceste interdicții, restricții, întrucât considerăm că avem legislația care să permită realizarea unui echilibru între respectarea drepturilor omului și necesitatea de realizare a unui control al bagajelor, respectiv al persoanelor.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule senator Urban, în finalul dezbaterii, vă rog. Microfonul 6.

Domnul Iulian Urban:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În primul rând, o să mă refer la ceea ce a spus doamna secretar de stat și, ca membru al Camerei superioare a Parlamentului României, mi se pare inacceptabil să ni se spună că inițiativele noastre legislative ar trebui să se transforme în niște simple amendamente pe care noi ar trebui să le aducem la niște proiecte de lege care modifică legea la care noi vrem să facem o inițiativă legislativă, fără să-mi explice atunci ce rol ar mai avea Senatul, adică ar trebui să renunțăm la inițiativele noastre legislative și să le transformăm în simple amendamente la legi care sunt pe circuit, undeva pe la Camera Deputaților.

Acest punct de vedere este inacceptabil.

În al doilea rând, și eu am fost în străinătate, am fost chiar de multe ori, am fost chiar în foarte multe țări din lumea asta.

Sincer, n-am ajuns în magazinele în care, din păcate pentru mine, să ni se sigileze, să i se sigileze soției mele geanta sau să fiu controlat la ieșire.

Eu se pare că am ajuns numai în magazinele în care chiar nu erau agenți de pază și protecție, ci erau doar camere de supraveghere.

Vreau să vă mai spun că nu e vorba de niciun fel de imagine apocaliptică și să lăsăm magazinele, supermarketurile, hipermarketurile fără pază, pentru că eu am venit să spun un singur lucru, să transform într-o inițiativă legislativă o realitate pe care ați văzut-o și dumneavoastră.

Sunt sute de cazuri în această țară în care agenții de pază abuzează, își bat efectiv joc de consumatorul român.

Sunt persoane în vârstă care, pur și simplu, sunt abordate de un agent de pază la ieșirea din magazin și li se spune, spre o umilință publică totală, să înceapă să-și deșerte tot ce au în geantă, pentru că i s-a părut lui că a luat un creion de fard sau mai știu eu ce de la raionul de cosmetice.

Eu am venit să spun că, în cazul în care există indicii că o persoană a sustras bunuri, agentul de pază o poate reține, cheamă poliția, sună la 112 și poliția poate să facă această percheziție, nu să fie lăsată la mâna unui agent de pază care, de cele mai multe ori, este în stare de ebrietate.

Nu mă refer la câte clase sau la ce trecut glorios are în materie de lupte de stradă, însă vreau să spun că este un abuz pe care cred că foarte mulți dintre dumneavoastră sau prieteni ori rude ale dumneavoastră l-au simțit pe propria piele.

Această inițiativă legislativă vine să reglementeze și să înlăture, ca abuz, aceste lucruri.

Ca să nu mai menționez faptul că - apropo de eticheta aceasta că în România avem un număr foarte mare de infractori - să știți că am văzut un răspuns trimis de conducerea unui supermarket din România unui cetățean care a reclamat o asemenea situație și răspunsul era: "Asta este România.

Națiunea română este o națiune care are o medie de hoți peste media europeană."

Păi da, domnilor, dar în țara noastră același supermarket a realizat în anul 2008 cele mai mari profituri operaționale la nivel de grup la nivel mondial.

Dacă vii aici, dacă ai nevoie de banii românilor, dacă le dai pe bandă rulantă credite de consum și faci cele mai mari vânzări, trebuie să accepți realitățile așa cum sunt, iar eu refuz să primesc pe mine o etichetă sau o ștampilă că eu, ca român, sunt hoțul Europei, că eu, ca român, în țara mea trebuie să fiu tratat într-un supermarket sau într-un magazin - în care mă duc să las banii pentru care muncesc - ca ultimul infractor, și am considerat că este necesar să primim același respect pe care conducerea supermarketului îl acordă clienților din țara de origine, indiferent dacă este vorba de Franța, Germania, Austria sau alte țări civilizate din această lume, în care mă îndoiesc totuși că este la cote mai mici criminalitatea decât în țara noastră.

Vă mulțumesc frumos și cred că trebuie să susținem acest proiect de lege.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc și eu în mod excepțional.

Încă unul dintre inițiatori dorește să vă completeze, că nu ați fost suficient de elocvent.

Este vorba de domnul senator Gheorghe David.

Aveți cuvântul, domnule senator, la microfonul central.

Un minut, vă rog. (Domnul senator Gheorghe David, secretar de ședință, se îndreaptă către tribună pentru a lua cuvântul.)

Domnul Gheorghe David:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Chiar un minut, nu o să fiu mai lung.

Sunt surprins de avizul Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități cu privire la această propunere legislativă.

Adică câteva milioane de cumpărători nu au dreptul să-și ceară dreptul lor, ci proprietarii acestor supermarketuri, hipermarketuri - cum or fi ele - au dreptul, și noi nu avem dreptul să ne cerem dreptul nostru.

Sunt surprins de acest aviz, cu tot respectul pentru colegii din comisia respectivă.

În al doilea rând, și eu am pățit-o, cu soția mea într-un supermarket.

Am cumpărat produsele, sunt proprietar pe acel produs din moment ce l-am plătit, iar când să ies, nu din cauza neglijenței mele, ci din cauza scăpărilor celor care vând aceste produse, ne-am trezit că nu suntem în regulă și, bineînțeles, imediat, așa cum spunea și domnul senator Urban, s-a declanșat o isterie din partea celor care trebuiau să păzească, așa-zis, și, cu tot respectul, credeți-mă că ești pus într-o situație penibilă din acest punct de vedere.

De aceea, chiar nu am dreptul să-mi cer dreptul meu de cumpărător? Este interesant acest aviz și cred că ar fi foarte important să ne mai gândim dacă să dăm votul sau nu pe această propunere legislativă, chiar ținând cont de ceea ce a spus Guvernul, că mai există pe undeva ceva de reglementat.

Este o realitate.

S-o luăm așa și să ne gândim s-o rezolvăm, pentru că suntem puși, nu numai noi, ci mulți dintre acești cetățeni ai României, în situații dificile, uneori chiar penibile.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Stimați colegi...

Domnule senator Oprea, vă rog, nu sunteți nici inițiator...

Domnule senator Oprea, avem și noi o procedură.

A vorbit toată lumea, puteați să vă exprimați.

Au încheiat ultimul cuvânt inițiatorii.

Vă rog frumos.

Sunt convins că veți face un apel să votăm cu mintea, nu cu inima.

Mulțumesc mult.

Comisia a întocmit un raport de admitere, cu amendamente admise.

Vă atrag atenția că propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Vă rog să votați raportul de admitere, cu amendamentele admise.

Cu 43 de voturi pentru, 12 voturi împotrivă și două abțineri, raportul nu... (Intervenție neinteligibilă a domnului senator Gheorghe David, secretar de ședință.)

Am făcut și la începutul dezbaterii, facem și la vot, dacă vreți, dar eu, ca la grădiniță, nu pot să vă încui ușile.

(Intervenție neinteligibilă din sală.)

Vă controlez bagajele!

Vă rog, domnule senator Urban, aveți cuvântul pe procedură.

Domnul Iulian Urban:

Mulțumesc frumos.

Pe de altă parte, dumneavoastră aveți dreptate, nu putem să facem aici grădiniță, însă dacă ne uităm în sală și vedem că suntem 60, 62 sau 63 de colegi senatori, și mergem mai departe, supunem la vot o lege organică, care nu are nici măcar această șansă de a fi 69 de senatori în sală...

Este adevărat că nu nutrim speranța că o vor vota toți.

Este ca și cum am alege să mergem pe un pod care, la mijlocul drumului, o să cadă direct în râu.

Mă scuzați, vă rog.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule senator Urban, am mult respect.

În primul rând, am crezut că este pe procedura votului.

Într-un fel este pe procedura votului, dar nu pot să fac altceva decât să conduc ședința, nu pot să fac poliție pentru a asigura prezența.

Maximul pe care-l puteți face, în calitate de inițiator, dacă aveți acordul colegilor, este să propuneți o amânare a votului.

(Vociferări în sală.)

Din păcate, este în timpul votului, raportul a căzut, trebuie să votăm propunerea legislativă.

Nu am ce face, credeți-mă.

Vă rog să votați pentru propunerea legislativă, împotrivă sau să vă abțineți.

Vă rog să votați.

Cu 40 de voturi pentru, 15 voturi împotrivă și două abțineri, propunerea legislativă a fost respinsă.

Urmează să fie transmisă la Camera Deputaților.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 29 january 2020, 14:15
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro