Plen
Ședința Senatului din 9 decembrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.157/18-12-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-04-2021
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 09-12-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 9 decembrie 2009

8. Dezbaterea și respingerea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților (L461/2009)
 
consultă fișa PL nr. L461/2009

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Trecem la punctul 20 din ordinea de zi, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților.

Această propunere legislativă a fost inițiată de un grup important de colegi deputați.

Din partea inițiatorilor nu este prezent nimeni. (Discuții la tribună.)

Vă rog să susțineți propunerea legislativă, domnule senator.

Aveți cuvântul.

Microfonul 6.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Este o propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților.

La art. 2 alin. (3), după lit. l) se introduce o nouă literă, m), cu următorul cuprins: "Colectarea separată la sursă, prin sistemul de colectare selectivă, transportul separat și valorificarea deșeurilor provenite din gospodăriile populației".

La art. 4, după alin. (2), se introduce un nou alin. (21) cu următorul cuprins: "Punctele teritoriale de colectare și preselecție a deșeurilor vor îndeplini următoarele criterii - de fapt, este cea mai importantă chestiune, instituirea anumitor criterii:

a) Criteriul de proximitate și accesibilitate.

Bateriile de containere de colectare selectivă a deșeurilor vor fi plasate astfel încât fiecare unitate locativă să aibă acces la o astfel de baterie pe o rază de 100 de metri;

b) Criterii demografice:

1) Un număr suficient de containere la 1.000 de locuitori pentru a asigura o rată de colectare inițială de 50% din deșeurile rezultate de la o populație arondată, respectându-se, în același timp, criteriul de proximitate.

Numărul de containere se va calcula în funcție de capacitatea lor și de numărul lunar de goliri.

2) În aplicarea art. 2 paragraful 3 lit. i), primăriile, împreună cu operatorii de salubritate, vor stabili o zi pe lună în care se vor colecta deșeurile voluminoase.

c) Criteriul continuității. "Operatorii de salubritate vor prelua separat materialele colectate selectiv."

La art. 4 alin. (4) se introduce un nou alineat, (5), cu următorul cuprins: "Se interzice depozitarea deșeurilor municipale, valorificabile..."

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule senator Coca, vă rog să mă scuzați.

Avem propunerea dumneavoastră legislativă, nu trebuie să ne prezentați...

Doar argumentele.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Toată această modificare pe care v-o propunem este pentru a crește randamentul și a avea anumite criterii clare.

La sfârșit sunt prevăzute și măsuri coercitive, ca firmele care se ocupă de salubritate, împreună cu primăriile, să facă treaba aceasta nu numai pe hârtie, ci activitatea să fie pusă în practică în mod concret și corect.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Scopul principal este de a detalia și de a aduce îmbunătățiri în sistemul legislației actuale pentru a asigura colectarea selectivă a deșeurilor.

Îi ofer cuvântul domnului secretar de stat Grădinaru pentru a susține punctul de vedere al Guvernului.

Vă rog, domnule secretar de stat, microfonul 10.

Domnul Liviu Grădinaru:

Domnule președinte, Susținem raportul de respingere.

Propunerea legislativă încurcă Legea nr. 101/2006.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Am înțeles.

Vă mulțumesc.

Domnule președinte Filip, aveți cuvântul.

Microfonul 7.

Domnul Petru Filip:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului a adoptat, în unanimitate, un raport de respingere, plecând nu neapărat de la faptul că propunerile, în esență, ale inițiatorilor nu s-ar încadra din punct de vedere logic în necesitatea modificării legii - mă refer la Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților -, dar sunt câteva lucruri care ne-au făcut să dăm acest raport de respingere.

În primul rând, unele dintre prevederile propuse sunt prea generale, nefiind stabilite, în mod expres, obligativitatea sistemului de colectare selectivă, respectiv perioada maximă de organizare și termenul limită de implementare, persoanele, modul de delegare a responsabilității, penalizări, amenzi.

De asemenea, ceea ce am observat a fost o necorelare cu legislația în materie, pentru că la partea de salubritate sunt o serie întreagă de acte normative, nu numai legate de Legea nr. 101/2006, ci și de Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare.

Mai mult decât atât, fiind vorba de o prevedere legală, o modificare legislativă care se referă la administrațiile publice locale, considerăm absolut necesar ca modificarea în domeniu să aibă la bază și o discuție cu structurile asociative, pentru că sunt date anumite lucruri direct, obligatorii pentru administrațiile publice locale, și am convingerea că și acestea vor avea puncte de vedere legate de modificările propuse în această prevedere legislativă.

Există aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ, respectiv din partea Comisiei economice, industrii și servicii.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Sunt intervenții la dezbateri generale?

Nu sunt intervenții.

Stimați colegi, Comisia a întocmit un raport de respingere.

Ați ascultat și argumentele inițiatorilor.

Guvernul nu susține această propunere legislativă.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere.

Vă rog să votați.

Cu 44 de voturi pentru, 14 voturi împotrivă și două abțineri, raportul de respingere a fost adoptat, iar propunerea legislativă a fost respinsă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 14 aprilie 2021, 5:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro