Cornel Popa
Cornel Popa
Sittings of the Senate of December 8, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.156/18-12-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-12-2019 (joint)
12-12-2019 (joint)
12-12-2019 (joint)
11-12-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 08-12-2009 Printable version

Sittings of the Senate of December 8, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale senatorilor:
  1.2 Cornel Popa (PNL) - declarație politică cu titlul "Despre marea inaugurare a micii autostrăzi";

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Îl invit la microfon pe domnul senator Cornel Popa, Grupul parlamentar al PNL, și se pregătește domnul senator Attila Cseke, din partea Grupului parlamentar al UDMR.

Vă rog. Microfonul central.

Domnul Cornel Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația de astăzi am intitulat-o "Despre marea inaugurare a micii autostrăzi".

Stimați colegi, Am să vă vorbesc astăzi despre inaugurarea unui capăt de autostradă, făcută cu mult fast săptămâna trecută de domnul Boc, domnul Berceanu și alți trepăduși.

Chiar și "capăt de autostradă" este impropriu spus, pentru că acel tronson nu începe, și nici nu continuă nimic, este doar rezultatul ambiției domnului Boc de a ne demonstra că poate face asta.

Mă și mir cum de nu a numit acel ciot de drum "Magistrala Boc".

Celor care au uitat le reamintesc că s-au împlinit opt ani de la adoptarea Declarației de la Oradea, semnată de parlamentari și președinți de consilii județene din județele Bihor, Cluj, Harghita, Maramureș, Mureș, Satu Mare și Sălaj, precum și din județele Hajdú-Bihar și Szabolcs-Szatmár- Bereg din Ungaria.

Acest act de voință colectivă cerea introducerea autostrăzii Borș - Oradea - Brașov în Programul prioritar de construcție a autostrăzilor din România, ceea ce s-a și întâmplat, de altfel, prin Legea nr. 1/2002, după șase luni de la acea declarație.

Voința reprezentanților ardelenilor urma să nască proiectul Autostrada Transilvania, care ar fi ajutat enorm infrastructura românească și ar fi reprezentat un progres real în domeniul transporturilor.

Nu pot să-mi exprim mai clar și mai obiectiv de atât opinia în legătură cu acest proiect pentru care am dus ani buni de negocieri pentru realizarea lui, și când lucrurile intraseră în sfârșit în linie dreaptă, ne-am împiedicat de domnul Boc.

Vă mărturisesc că nu am crezut că premierul demis va merge cu ambiția personală atât de departe.

Acest primar și premier cu jumătate de normă a ajuns azi să se laude cu un ciot de autostradă, care nu ajută cu nimic proiectul-mamă, fiind făcut în pripă, cu porțiuni care se surpă, și doar pentru că, în felul acesta, dă el bine în fața electoratului clujean.

Prea puțini știu însă că domnul Boc a fost printre puținii politicieni ardeleni - atunci era deputat - care nu au catadicsit să participe la întâlnirea de la Oradea, dar, cu toate acestea, are tupeul să-și aroge acest proiect drept realizare personală și, probabil, tocmai de aceea își permite acum să-și bată joc cu atâta nepăsare de principala magistrală rutieră ce ne leagă sau care ar putea să ne lege de Europa.

Dar minciuna și nesimțirea au picioare scurte și trebuie să se termine aici.

Îi cer domnului Boc să le ceară scuze în mod public bihorenilor și sălăjenilor, pentru că a ciopârțit proiectul inițial al autostrăzii și pentru că i-a privat de beneficiile acesteia pentru mulți ani.

De asemenea, domnul Boc trebuie să ceară scuze întregii țări pentru soiul de trafic de influență și pentru favorizarea incorectă pe care le-a făcut, canalizând toată finanțarea numai spre tronsonul din Cluj și, cu foarte mici excepții, la Suplacu de Barcău.

Nu vreau să mă înțeleagă greșit clujenii.

Mă bucur dacă le este folositor acest tronson, dar, cu siguranță, ar fi fost cu mult mai mulțumiți dacă ar fi condus pe autostradă până la București sau măcar până la Brașov, dacă se lucra în mod logic, fără intervenții din partea premierului demis.

În loc să parcurgă etapele firești și să continue autostrada construită de maghiari până la granița cu România, adică tronsonul să plece din Borș, domnul Boc a considerat că este mai potrivit să o transforme în centura orașului Cluj-Napoca, unde, probabil, vrea să mai candideze ca primar.

Este o dovadă de diletantism, care a caracterizat, de altfel, întregul său "ciot" de mandat ca prim-ministru.

Ce așteptări mai putem avea atunci de la un astfel de politician fără cuvânt?

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 14 december 2019, 7:17
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro