Ákos Derzsi
Ákos Derzsi
Sittings of the Chamber of Deputies of February 28, 2012
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.14/09-03-2012

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2012 > 28-02-2012 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 28, 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.5 Derzsi Ákos - pledoarie pentru o strategie fiscală coerentă;

 

Domnul Marian Sârbu:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al UDMR, domnul deputat Derzsi Ákos.

Domnul Derzsi Ákos:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență nr.58 din 2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, întrucât nivelul veniturilor bugetare a fost profund afectat de criza economică și financiară, pentru realizarea unui echilibru între nivelul veniturilor și al cheltuielilor și datorită necesității implementării unor măsuri de lărgire a bazei de impozitare s-au abrogat prevederile privind scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii, stabilite potrivit art. 8 din Legea nr.148/1998 privind acordarea tichetelor de masă.

Modificare adusă regimului acestor tipuri de tichete este impozitarea la nivelul salariatului a sumei aferente valorii nominale cu cota de 16% aferentă impozitului pe venit. Impozitul este deci suportat de către angajat, dar angajatorul are obligația de a calcula, reține și plăti către bugetul de stat. Practic, 16% din valoarea tichetelor acordate este reținută de către angajator și plătită către bugetul de stat.

Această modificare este justificată dacă s-a făcut în baza unei strategii fiscale pe termen lung. Însă, numeroase exemple demonstrează că nu avem de a face cu un sistem fiscal bine structurat, care impozitează toate veniturile realizate, ci doar cele care probabil au fost uitate sau doar acum au fost identificate ca surse.

Este evident că, dacă în baza unei strategii coerente, ar fi impozitate toate veniturile, per total, nivelul dărilor ar fi mai mic și, ceea ce este și mai important, ar fi suportate de toți cei care trebuie să le achite. Din 2010 până în prezent, câștigul nu justifică măsura. Nu ar trebui să strângem șurubul unde este deja la refuz, cu atât mai mult cu cât crește, pe zi ce trece, numărul celor la care 30 lei contează.

Știu că tichetul, prin definiție, este o bucată mică de hârtie sau de carton imprimat, care oferă deținătorului anumite drepturi, dar ar trebui să avem grijă ca aceste drepturi să nu fie atât de mici încât să nici nu observe cel care beneficiază de ele.

Mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

Dacă din partea altor grupuri parlamentare mai dorește să intervină cineva?

Constatând că nu mai dorește să intervină nimeni, încheiem aici ședința consacrată declarațiilor politice.

Vă doresc o zi bună!

 

(Următoarele intervenții și declarații politice au fost consemnate conform materialelor depuse de deputați la președintele de ședință.)

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 24 january 2020, 4:25
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro