Constantin Severus Militaru
Constantin Severus Militaru
Sittings of the Chamber of Deputies of April 24, 2012
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.35/04-05-2012

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
20-01-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2012 > 24-04-2012 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 24, 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.9 Constantin Severus Militaru - declarație politică intitulată "Reformă fiscală, nu numai Tratat fiscal!";

 

Domnul Constantin Severus Militaru:

"Reformă fiscală, nu numai Tratat fiscal!"

Anul acesta, în ciuda protestului nejustificat al opoziției parlamentare, vom reuși să îndeplinim angajamentul României privind ratificarea prin Parlament a "Tratatului privind stabilitatea, coordonarea și guvernanța în cadrul uniunii economice și monetare".

Este un angajament util și stringent pentru toate statele care compun Uniunea Europeană, care va conduce la calmarea piețelor de credit și la reinstaurarea unei doze importante de stabilitate a finanțelor publice. Cu toate acestea, vreau să atrag atenția că simpla ratificare a Tratatului Fiscal nu va conduce la venituri suplimentare pentru bugetul de stat sau la o disciplină fiscală suplimentară pentru România!

România are nevoie, pe lângă Tratatul Fiscal, de o reformă fiscală internă consistentă! Când spun acest lucru mă refer la faptul că orice politică fiscală ar aplica România, rămânem în continuare codașii Europei la ponderea veniturilor bugetare ca pondere în produsul intern brut, exprimat în prețurile pieței.

Ori, această situație are o dublă cauzalitate. Pe de o parte, o cauză importantă o reprezintă legislația fiscală stufoasă, în permanentă schimbare și puternic ineficientă.

O altă cauză extrem de importantă este cea instituțională. În România, instituțiile fiscale, în ciuda reformelor derulate în ultimii douăzeci de ani, rămân principalul obstacol în colectarea eficientă a resurselor financiare publice.

Așadar, dorința Ministerului de Finanțe, de a demara un amplu program de reformă, împreună cu Banca Mondială, nu poate fi decât bine primit. Un astfel de program a făcut ca Bulgaria să colecteze cu mai bine de 10% din PIB suplimentar în numai câțiva ani. Tot secretul reformei bulgare s-a tradus în simplificarea procedurilor, depersonalizarea relațiilor fiscale, stimuli pentru cei care vor să-și plătească taxele și sancțiuni extrem de drastice pentru evazioniști.

Oricâtă rezistență sau opoziției va întâmpina o astfel de reformă, ea nu trebuie abandonată, ci încurajată de noi toți, pentru că, în definitiv, cei care vor fi negativ afectați vor fi doar contribuabilii de rea-credință.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 21 january 2020, 8:08
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro