Stelică Iacob Strugaru
Stelică Iacob Strugaru
Sittings of the Chamber of Deputies of October 16, 2012
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.100/24-10-2012

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2012 > 16-10-2012 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 16, 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.31 Stelică Iacob Strugaru - declarație politică: "USL se plimbă cu buldozerul demagogiei prin clasa pregătitoare".  

 

Domnul Stelică Iacob Strugaru:

"USL se plimbă cu buldozerul demagogiei prin clasa pregătitoare"

Chiar în ziua care școlile din România și-au deschis larg porțile, iar clinchetul primului clopoțel a chemat în bănci elevii din toată țara, presa românească difuza insistent formularea "clasa pregătitoare: o harababură și o prostie! clasa pregătitoare, un dezastru!". Am avut curiozitatea de a afla ce autoritate științifică sau morală în domeniul educației a dat un asemenea verdict nedrept asupra reformei școlare din România, asupra unui demers al cărui unic scop este creșterea calității și gradului de cuprindere a educației timpurii. Nu mare mi-a fost mirarea să aflu că declarația iresponsabilă venea chiar din partea unui prim-ministru, încă în funcție, care nu reușise să deschidă anul școlar în termenul consacrat de lege și care încerca să fructifice electoral, cu un limbaj iliescian, eventualele temeri ale părinților față de acest prim pas de reformă.

Ce autoritate în domeniul educației poate fi considerată vocea unui premier ce s-a dovedit deja un evident eșec al școlii românești, un infractor academic, care încă mai crede în sinea sa că a absolvit un masterat de 2 săptămâni la Catania și care consideră că redactarea unei teze de doctorat se rezumă la furtul intelectual prin plagiat.

Cei care intră astăzi cu buldozerul demagogiei și incompetenței în reformele atât de greu demarate în domeniul educației, în ultimii trei ani, sunt cei care, de fiecare dată când au venit la guvernare, au distrus și nu au construit nimic. Afirmațiile mele se bazează mai ales pe activitatea de ministru a doamnei Ecaterina Andronescu, ale cărei singure obiective la minister au reprezentat dărâmarea oricăror reforme raționale demarate de predecesorii săi. Faptele domniei sale stau mărturie!

Eu, spre deosebire de plagiatorii Dumitrescu sau Mang, trimiși de Victor Ponta să conducă destinele educației, chiar am fost direct implicat în procesul de elaborare și adoptare a noii legi a educației. Știu astfel că înființarea clasei pregătitoare în cadrul școlilor nu a fost niciun moment vreun moft al ministrului sau vreun amendament irațional al altcuiva. Argumente în favoarea funcționării clasei pregătitoare în școli sunt atât de numeroase, încât excedă spațiul unei singure declarații politice.

Sunt argumente venite atât din eșecurile grave și succesive ale sistemului românesc de educație timpurie, reflectate în special în cele mai mari rate de analfabetism și abandon școlar din spațiul Uniunii Europene, cât și motive legate de compatibilizarea sistemului românesc de educație cu cel european.

Ceea ce nu știe domnul Ponta, este că intervenția împotriva abandonului și analfabetismului se face timpuriu, iar clasa pregătitoare are menirea de a asigura o minimă egalitate de șanse între familii și copii cu statusuri socio-economice diferite. Ce nu vrea să vadă domnul Ponta este că nu toți părinții au avut contracte de consultanță generoase derulate prin Șova&Asociații, ca să-și poată permite să ducă copiii la ce grădiniță sau școală particulară vor vrea și să vorbească cu indiferență despre acest domeniu!

Afirmațiile lui Victor Ponta nu fac decât rău și induc confuzie în sistemul de educație. Ar fi putut să spună mai simplu că este în campanie electorală și că va face orice să câștige alegerile, inclusiv să batjocorească soarta copiilor noștri.

Chiar dacă ministrul Andronescu și premierul Ponta doresc să măcelărească orice efort de modernizare a educației românești, am speranța că părinții, dascălii și directorii școlilor nu vor lăsa ca acest lucru să se întâmple. În aceeași zi cu declarațiile premierului Ponta, directorul unei școlii generale avea să rezume într-un mod categoric părerea oamenilor școlii asupra clasei pregătitoare:

"Avem patru clase pregătitoare și suntem pregătiți, avem profesori calificați, mobilier, tot. E prea devreme să discutăm dacă clasa pregătitoare se duce sau nu la grădiniță anul viitor.Nu cred că mai are cum să se ducă la grădiniță clasa pregătitoare, din punctul meu de vedere. Ei sunt înscriși în învățământul obligatoriu și clasa pregătitoare este în învățământul obligatoriu.Cine nu vine la școală, la anul merge tot în clasa pregătitoare, nu vine în clasa I. Ciclul a început, nu putem să îl oprim!"

Sper că arătându-le respectul cuvenit profesorilor și învățătorilor școlii românești, ministrul educației va renunța la buldozerul folosit pentru demolarea reformelor și nu va mai încerca să ne impună modele de succes precum Marian Vanghelie (garantat Andronescu), Radu Mazăre (garantat din club) sau Victor Ponta (garantat fără ghilimele).

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 24 february 2020, 7:13
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro