Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of March 12, 2013
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.32/21-03-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
11-09-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2013 > 12-03-2013 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of March 12, 2013

    Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

Ședința a început la ora 15.00.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților, și domnul senator Niculae Moga, vicepreședinte al Senatului, asistați de domnul deputat Niculae Mircovici, secretar al Camerei Deputaților, și domnul senator Ion Rotaru, secretar al Senatului.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamnelor și domnilor colegi deputați și senatori,

Vă rog să luați loc pentru a putea începe ședința de astăzi.

Doamnelor și domnilor colegi,

Vă rog să luați loc.

Președintele statului.

(Doamnele și domnii deputați și senatori se ridică în picioare la intrarea în sala de ședință a Președintelui României.)

Vă mulțumesc, luați loc.

Domnule președinte,

Distinși invitați,

Doamnelor și domnilor deputați și senatori,

Declar deschise lucrările ședinței comune de astăzi a Camerei Deputaților și Senatului, și vă anunț că, din totalul de 587 de deputați și senatori, și-au înscris prezența, în acest moment, 391 de deputați și senatori, restul fiind absenți. Cvorumul legal este îndeplinit.

Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru pentru ședința comună stabilită de către Birourile permanente reunite ale celor două Camere, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, au fost distribuite deputaților și senatorilor.

Întreb dacă sunt obiecții la ordinea de zi.

Domnul senator Ghișe.

Aveți două minute, domnule senator.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Ghișe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate doamne și stimați domni colegi deputați și senatori,

O chestiune de procedură legată de ordinea de zi, și anume: vă propun eliminarea punctului 1 din ordinea de zi, din cauza situației de neconstituționalitate în care ne aflăm.

Vă propun introducerea Proiectului de hotărâre a Parlamentului pentru reinstaurarea ordinii de drept și finalizarea referendumului din 29 iulie 2012, așa cum l-am depus pe data de 11 februarie 2012.

Propunerile mele se întemeiază pe următoarele:

Acum, când vorbim, avem în vigoare două hotărâri ale Parlamentului, date în 6 iulie 2012. Este vorba de Hotărârea nr. 33, prin care domnul Traian Băsescu a fost suspendat din funcția de Președinte al României, și de Hotărârea nr. 34 a Parlamentului din 6 iulie 2012, care, la art. 3, spune așa: "În situația în care Curtea Constituțională va stabili că nu au fost îndeplinite condițiile de valabilitate stabilite de lege, Parlamentul României va lua act de hotărârea acesteia și va decide asupra procedurii de urmat".

În data de 27 august 2012, am depus un proiect de hotărâre pentru a decide procedura de urmat.

Nici acel Parlament și nici acest Parlament încă nu au luat în dezbatere proiectul de hotărâre, și noi suntem în situația următoare: dacă referendumul nu a fost valabil, atunci situația juridică este cea din 6 iulie 2012: domnul Traian Băsescu este președinte suspendat.

Cu alte cuvinte, domnule președinte și stimați colegi, vă propun următoarele:

Parlamentul să adopte procedura de urmat pentru finalizarea referendumului, după analiza situației schimbării ordinii de drept în România, ca urmare a hotărârii Curții Constituționale...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule senator,

Vă rog frumos să finalizați. Ați avut două minute. Vă rog frumos să finalizați.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Ghișe:

Mai am două puncte să vă propun.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu, aveți un singur punct pe ordinea de zi.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Ghișe:

Vă rog să supuneți votului, datorită procedurii.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu am ce să supun.

Deocamdată, vă ascult. Ați terminat cele două minute.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Ghișe:

Mai am două propoziții.

Deci repet:

1. Parlamentul să adopte procedura de urmat;

2. Parlamentul să aplice decizia poporului privind demiterea domnului Traian Băsescu;

3. Doar dacă Parlamentul constată că domnul Traian Băsescu nu a fost demis de către popor, atunci trebuie să abroge Hotărârea nr. 33/2012 de suspendare a Președintelui României și, apoi, acesta poate prezenta mesaje Parlamentului.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule senator.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Ghișe:

Vă rog să supuneți votului plenului propunerile pe care le-am formulat.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu.

Domnule senator,

Doamnelor și domnilor colegi,

Același document a fost înaintat și Birourilor permanente reunite și a fost scos din ordinea de zi ca nefondat și neavând suport regulamentar.

Parlamentul României nu poate decât să pună în aplicare o decizie a Curții Constituționale. Nu poate să supună la vot și nu poate să ia o decizie pe această cale.

Pe cale de consecință, punctul 1 din ordinea de zi, cum este aprobat de Birourile permanente reunite ale celor două Camere, este cel pe care-l supun la vot, astăzi, dumneavoastră.

Supun votului ordinea de zi pentru ședința comună de astăzi.

Cine este pentru? 200 de voturi pentru.

Abțineri?

Voturi împotrivă? Un singur vot împotrivă.

Vă mulțumesc foarte mult.

(Domnul senator Ioan Ghișe se plimbă prin sală, afișând un tricou inscripționat; discuții în sală.)

Vă rog frumos să vă abțineți, distinși colegi. Este o procedură normală, regulamentară. Fiecare coleg al nostru are dreptul să exprime obiecții la ordinea de zi.

Cu majoritate de voturi, ordinea de zi a fost aprobată.

Mergem mai departe.

Sunt obiecții, comentarii în legătură cu programul de lucru?

Dacă nu sunt, supun votului dumneavoastră programul de lucru.

Cine este pentru? 204 voturi pentru.

Abțineri? O abținere.

Voturi împotrivă? Niciunul.

Mulțumesc.

Cu majoritate de voturi, programul de lucru a fost aprobat.

 
Video in format Flash/IOS Mesajul Președintelui României, adresat Parlamentului, cu privire la problemele actuale de politică europeană.

La primul punct din ordinea de zi avem mesajul Președintelui României, adresat Parlamentului, cu privire la problemele actuale de politică europeană.

Îl invit la tribună pe domnul Președinte al României, domnul Traian Băsescu.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Traian Băsescu - Președintele României:

Domnule președinte al Parlamentului României,

Domnule prim-ministru,

Doamnelor și domnilor,

România are trei mari axe de politică externă:

- Apartenența la Uniunea Europeană este una și, esențială;

- Apartenența la NATO este a doua și, la fel de importantă;

- Parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii, parteneriat pentru secolul al XXI-lea, a treia mare axă de politică externă.

Dacă parteneriatul cu Statele Unite ale Americii, cel mai complex parteneriat strategic pe care-l are România, vizează interese economice, transfer de tehnologii, investiții, cooperare militară și de informații, apartenența la NATO înseamnă securitate, iar apartenența la Uniunea Europeană nu este altceva decât viața noastră de fiecare zi și șansa prosperității noastre pentru viitor.

Despre apartenența noastră la Uniunea Europeană vreau să vă vorbesc astăzi.

Aș vrea să vă fac o prezentare de la nivelul experienței pe care am acumulat-o și să vă prezint punctul meu de vedere legat de drumul pe care l-am parcurs și ce mai avem de făcut pentru a accelera procesul de integrare în Uniunea Europeană.

În primul rând, care ne sunt principalele obiective pentru aprofundarea procesului de integrare?

Primul este legat de a avea un stat modern, eficient, un stat de drept.

Al doilea, și nu mai puțin important, este legat de adoptarea monedei euro.

Al treilea, la fel de important ca primele două, dar cu o semnificație politică deosebită, este legat de accesul în spațiul Schengen.

Legat de statul modern, eficient și statul de drept.

România a făcut, în ultimii ani, progrese considerabile prin adoptarea unor legi și măsuri extrem de importante, dintre care enumăr: Legea micii reforme în justiție, cele patru noi Coduri ale justiției, liberalizarea pieței forței de muncă, Legea educației, Legea dialogului social, Legea pensiilor și Legea salarizării.

De asemenea, flexibilizarea statului s-a manifestat prin reducerea cu peste 200 000 de angajați în sectorul public.

Acestea sunt făcute, și implementarea lor este esențială, dar nu este încă suficientă.

Pentru a finaliza procesul de modernizare a statului, avem încă nevoie de câțiva pași legislativi, și anume: o lege a sănătății care să permită introducerea asigurărilor private de sănătate ca soluție de creștere a veniturilor destinate sănătății, reorganizarea administrativă a teritoriului național, o nouă lege electorală, revizuirea Constituției.

Acestea sunt, cred eu, elemente legislative care vor face din România un stat de drept consolidat, care poate asigura cetățenilor săi o justiție eficientă, un sistem de educație performant, un sistem de pensii bazat pe contribuția fiecăruia, de-a lungul vieții active, un sistem de salarizare echitabil și, nu în ultimul rând, un stat funcțional, având costuri de funcționare rezonabile.

Trebuie să vă spun că baza credibilității țării nu este legată de ce face diplomația, ci este legată de ceea ce facem noi aici, acasă. Diplomația poate doar să pună în valoare ceea ce realizăm. În ziua de azi, nicio diplomație nu poate inventa lucruri care nu s-au făcut.

Trebuie să vă spun că România s-a bucurat de cea mai mare credibilitate în Uniunea Europeană în perioada în care a adoptat legile pe care vi le-am prezentat, pentru că toți partenerii noștri europeni au apreciat voința politică de modernizare a țării, simultan cu efortul uriaș suportat de români pentru a depăși criza economică gravă din 2009, 2010.

Restabilirea rapidă a echilibrelor macroeconomice și reluarea creșterii economice în anul 2011 au fost realități ale noastre, care ne-au adus respect și credibilitate. Pentru acest lucru, eu le mulțumesc românilor care au suportat măsurile grele de austeritate, în paralel cu introducerea legislației de modernizare a țării.

Un al doilea obiectiv care ne poate apropia de o integrare mai rapidă în Uniunea Europeană este adoptarea monedei euro. Din acest punct de vedere, trebuie spus că, în baza Tratatului de aderare, România funcționează cu derogare de la adoptarea monedei euro și adoptarea monedei euro nu este facultativă, este o obligație asumată de România. În acest moment, ținta oficială a adoptării monedei euro este anul 2015. În opinia mea, termenul a devenit nerealist și va trebui ajustat după o analiză temeinică la nivel de Guvern, Parlament, Bancă Națională.

Problema asupra căreia aș dori să exprim un punct de vedere este unde suntem și ce avem de făcut. Din punct de vedere al îndeplinirii principalelor criterii de la Maastricht, avem următoarele realități.

România este stabilizată din punct de vedere macroeconomic, are posibilitatea să-și finanțeze deficitul bugetar de pe piața liberă, iar dobânzile devin tot mai mici. Ultima emisiune de bonduri românești s-a făcut la dobânzi de 4,5% pe an la împrumuturi pe termen mediu.

Deficitul bugetului de stat, conform criteriilor de la Maastricht, trebuie să fie sub 3%. Acest obiectiv a fost deja atins. Deficitul pentru anul 2012 a fost de 2,8%, iar perspectiva acestui an este, de asemenea, sub 3%.

Fluctuația cursului de schimb trebuie să fie menținută între plus-minus 15%. Este un alt obiectiv îndeplinit.

Dobânzile la credite pe termen lung trebuie să nu depășească, conform calculelor medii, 3,7%. În momentul de față, România s-a împrumutat cu 4,5% pe termen lung și perspectiva este de scădere a dobânzilor la împrumuturile statului român.

În sfârșit, ultimul criteriu care trebuie să fie îndeplinit este legat de inflație, care, conform calculelor de inflație medie în Uniunea Europeană, ar trebui să fie 2,8%. Cred că nici din acest punct de vedere România nu este foarte departe de criteriile de la Maastricht.

Aș spune că un efort conjugat al Guvernului și al Băncii Naționale ar putea să facă ultimele două criterii, pe care nu le îndeplinim încă, ușor de atins. Mai mult, privind la obligația de a adera la moneda euro, România s-a angajat consecvent în toate acordurile care erau destinate în fază inițială numai zonei euro.

Astfel, România este parte a Pactului Euro Plus, este parte a noii uniuni bancare și a ratificat Tratatul fiscal încă de anul trecut. A fost în politica noastră să fim parte a tuturor acordurilor și tratatelor destinate zonei euro, pentru a evita o eventuală decuplare a țării de la zona euro.

Și totuși, chiar dacă am îndeplinit, chiar dacă am îndeplini toate criteriile de la Maastricht, chiar dacă suntem parte a tuturor acordurilor destinate zonei euro, succesul în interiorul zonei euro nu poate fi garantat. Am văzut țări - și asta v-o spun din experiență - care au intrat acum trei ani, acum doi ani în zona euro, având toate criteriile de la Maastricht îndeplinite. După un an, aceste țări au intrat în recesiune și, ulterior, în criză. Principalul motiv - lipsa de performanță a economiilor lor, lipsa de competitivitate.

În ceea ce ne privește, apreciez că, înainte de a intra în zona euro, avem obligația să aducem companiile de stat la un nivel de competitivitate acceptabil. De aceea, îndeplinirea cu bună-credință, cu seriozitate a obligațiilor asumate în Acordul cu Uniunea Europeană și Fondul Monetar Internațional este esențială. Introducerea managementului privat, privatizarea companiilor de stat nerentabile sunt esențiale înainte de intrarea în zona euro.

Dacă nu vom înțelege că rentabilizarea companiilor de stat este cheia succesului în zona euro, atunci ne pregătim de pe acum pentru un eșec.

De altfel, din acest punct de vedere, Guvernul s-a angajat într-un proces amplu de modernizare a companiilor de stat. În aceste condiții, apelul meu către dumneavoastră, către Guvern este depolitizarea managementului, privatizarea companiilor, creșterea productivității, înainte de a intra în zona euro. Asta nu înseamnă că putem întârzia prea mult.

Există o tendință de creare a Europei cu două viteze, tendință accelerată chiar de criza economică și de criza politică din multe state, care sunt bântuite de astfel de crize în momentul de față. Este esențial să adoptăm moneda euro în următorii trei-patru ani. Altfel, riscăm ca următoarea revizuire a tratatelor Uniunii să ne găsească insuficient integrați și riscăm să rămânem așa. Sunt destule voci în politica europeană care vorbesc despre crearea a două Europe: o Europă a zonei euro și o Europă a zonei noneuro.

Astăzi, apelul meu la dumneavoastră este ca, alături de modernizarea statului, să ne facem un obiectiv din creșterea performanței economiei românești, din atingerea criteriilor de la Maastricht, pentru a putea intra pregătiți în zona euro, pentru a evita orice perspectivă de a contribui la crearea Europei cu două viteze.

În sfârșit, cel de-al treilea element, care înseamnă accelerarea procesului de integrare în Uniunea Europeană, este legat de accesul în spațiul Schengen.

România și-a asumat, prin Tratatul de aderare, îndeplinirea condițiilor de aderare la spațiul Schengen. După cum vă este cunoscut, România îndeplinește toate criteriile tehnice pentru a intra în acest spațiu.

Cu siguranță, prin intrarea în Schengen, se obțin avantaje în simplificarea condițiilor de circulație pentru cetățeni, mijloace de transport, mărfuri. Dar cel mai important lucru nu este în primul rând economic, ci politic.

Din punct de vedere politic, intrarea în spațiul Schengen înseamnă că România este o țară credibilă, în care celelalte state au încredere că va fi un străjer corect al frontierelor Uniunii Europene. De asemenea, pentru noi, semnificația politică este deosebită, pentru că înseamnă mutarea frontierei reale a Uniunii Europene pe Prut, și nu la frontiera noastră de vest.

O altă semnificație politică extrem de importantă este aceea că intrarea în spațiul Schengen înseamnă un pas mare în procesul de integrare în Uniunea Europeană.

Ce ne împiedică accesul în spațiul Schengen? O știm toți și aș vrea s-o spun aici, în fața Parlamentului. Unele state leagă accesul în spațiul Schengen de lupta anticorupție și existența unui stat de drept robust, sigur în funcționarea sa democratică. Indiferent că noi suntem sau nu de acord cu această abordare, trebuie să acceptăm că ea există și să acționăm în consecință.

Vreau să precizez că, spre deosebire de alte perioade, acum avem un mare avantaj și este pentru prima dată când îl avem. Statele care leagă accesul României în Schengen de raportul de monitorizare pe justiție s-au pronunțat clar pe acest subiect. Al doilea avantaj este acela că avem o dată precisă, cel mai târziu decembrie 2013, când Consiliul Justiție și Afaceri Interne se va pronunța în privința Bulgariei și României.

Dincolo de a menține standardul tehnic deja atins, dincolo de menținerea bunei funcționări a Înaltei Curți de Casație și Justiție, a Parchetului General, a ANI, a DNA, a CSM, avem de făcut câteva lucruri care țin de decizii politice ale Guvernului, Parlamentului și Președinției.

Știu că unele din deciziile ce urmează a vă fi propuse nu reprezintă neapărat un ideal din punct de vedere a ceea ce puteți accepta. Ele reprezintă însă un set de valori pe care statele Uniunii Europene le respectă și va trebui să le respectăm și noi.

În același timp, vă propun să facem din intrarea în Schengen un obiectiv de interes național, pe care să ni-l asumăm împreună: Guvern, Parlament, Președinte.

Iată care ar fi planul de acțiune pentru a avea succes în Consiliul JAI din decembrie:

I. Desemnarea conducerii Parchetului General și a DNA în cel mai scurt timp.

II. Îndepărtarea din Guvern a miniștrilor cu dosare penale în instanță.

Eu nu acuz pe nimeni, vreau să fiu foarte clar, și orice om are dreptul la prezumția de nevinovăție. Dar pentru unele state este greu de înțeles de ce nu reușim să punem în afara Executivului un cetățean care are probleme cu justiția și să-l aducem înapoi imediat ce o instanță se pronunță în favoarea lui.

III. De asemenea, un statut al parlamentarilor care să-i așeze pe parlamentari pe picior de egalitate în fața legii, pe picior de egalitate cu orice cetățean este o altă cerință a partenerilor noștri europeni, unde statul de drept și egalitatea de șanse în fața justiției sunt sfinte.

IV. În sfârșit, implementarea, conform angajamentelor, a Codului penal și a Codului de procedură penală, speranța că intrarea în vigoare a acestor două coduri nu va fi amânată.

V. Și, nu în ultimul rând, un angajament, chiar al Parlamentului, din câte știu, acela de a avea un Cod de conduită a parlamentarilor.

Am convingerea că aceste elemente vor fi de natură a asigura eliminarea reticențelor unor state membre și ne vor netezi șansele unei decizii pozitive de intrare în spațiul Schengen înainte de sfârșitul anului.

Propunerea ca intrarea în Schengen până la sfârșitul anului să devină un obiectiv al nostru - al dumneavoastră, al Guvernului și al Președintelui - o întăresc și vă asigur de dorința mea fără rezerve de a avea un parteneriat care să ne ducă la succes. Avem nevoie și putem să mutăm frontiera Uniunii Europene pe Prut. Este, cred, o datorie a noastră față de români.

Aș spune că cele trei elemente pot fi elementele care, dincolo de ceea ce ne desparte - și repet cele trei elemente: stat modern și stat de drept, acces în zona euro și acces în spațiul Schengen -, sunt elemente în care nu putem avea contradicții, chiar dacă avem păreri diferite unii despre ceilalți, chiar dacă avem doctrine diferite. Cele trei elemente sunt elemente de interes pentru fiecare român și nu cred că aici încape opțiunea doctrina politică, ci doar interesul național.

Este, cred eu, în același timp, și o confirmare, o confirmare că România are un singur drum, drumul spre Vest.

România nu poate deveni ambiguă prin performanțele de la ea de acasă în ceea ce privește direcția de urmat. Aș mai face mențiunea că orice întârziere în accelerarea proceselor de integrare poate nu-mi face rău mie, domnului prim-ministru sau dumneavoastră, dar face rău românilor.

Spațiul de prosperitate nu este într-o Românie în afara zonei euro și în afara spațiului Schengen și cu un stat nemodernizat, ci spațiul de prosperitate este aici. Și, mai devreme sau mai târziu, prin aplicarea acestor trei principale direcții de integrare, cu certitudine, românii vor ajunge la prosperitate.

Aș vrea să fac o precizare, pentru că pare că unii dintre oamenii politici cred că am ezitări. Vreau să știți că, alături de Guvernul din 2009, 2010, îmi asum, fără rezerve, măsurile pe care le-am adoptat, eu sprijinindu-i politic pentru asta, și exprim regretul că acele măsuri i-au afectat atât de greu pe români. Dar, fără acele măsuri, România nu ar fi trecut rapid peste criza economică grea în care se afla. Măsurile au dus la o reechilibrare rapidă din punct de vedere macroeconomic și, deși aplicate începând cu mai 2010, ele au permis ca în 2011 România să aibă o creștere economică de 2,2%.

Vreau să știți că, în mod conștient, și eu, și Guvernul de atunci ne-am asumat costul politic. Știam că orice măsură la jumătate, fie că am fi mărit taxele, fie că am fi mărit contribuțiile, nu ne ducea decât la o întârziere a redresării țării.

Vă rămâne dumneavoastră, celor care astăzi aveți încrederea poporului - aveți o majoritate de peste 70% în Parlament -, să faceți acești ultimi pași pentru ca pe cele trei direcții - stat de drept, euro, Schengen - România să reușească să se integreze.

Eu am convingerea, în același timp, că și declarațiile au rostul lor. Vreau să vă spun un lucru care nu este de bun augur și plec de la o realitate.

Am mai avut partide mici, care, prin declarațiile liderilor lor, păreau a fi antioccidentale, anti-NATO, anti-Uniunea Europeană. Când astfel de declarații vin de la nivelul liderilor unor partide mari, ele sunt de natură a slăbi energia și voința poporului de a se vedea integrat în Uniunea Europeană. De aceea, apelul meu la dumneavoastră, liderii acestei țări - orice deputat, orice senator este un lider politic -, apelul meu la dumneavoastră este la responsabilitate în declarații, pentru că nu aveți în spate un partid de 3%, aveți 60 - 70% din voturile populației. Un discurs antieuropean, antioccidental nu face decât să ne întoarcă înapoi. România are nevoie ca poporul ei să creadă în drumul spre vest, pentru că, sincer, nici nu avem alt drum. Cine are alternativă la acest drum? De aceea, rugămintea mea este - responsabilitate, nu numai pentru că orice declarație este analizată de partenerii noștri europeni și nu aș vrea ca România să fie etichetată, foarte curând, ca fiind o țară eurosceptică. Responsabilitatea declarațiilor este esențială și pentru cei care v-au votat, dar și pentru partenerii noștri europeni.

Și, o ultimă mențiune înainte, de a-mi încheia discursul. Vă mulțumesc că mi-ați dat ocazia să mă adresez Parlamentului României. Repet, în cele trei probleme pe care le-am enunțat astăzi, în mine puteți avea oricând un partener de nădejde.

Vă mulțumesc mult. (Aplauze)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumim, domnului președinte Traian Băsescu, pentru mesajul adresat Parlamentului României.

Domnule președinte, am să-l rog pe domnul vicepreședinte al Senatului să vă conducă.

 
     

Domnul Traian Băsescu (din sală):

Bună ziua!

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O să rog liderii grupurilor parlamentare să se apropie de prezidiu.

(Are loc o consultare între liderii grupurilor parlamentare și domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților.)

Bun. Documentele pentru a continua ordinea de zi.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 8/2013 privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei. (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 2, Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 8/2013 privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei.

Vă citesc proiectul de hotărâre.

"Art. 1: - Anexă la Hotărârea Parlamentului României nr. 8/2013 privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 11 februarie 2013, se modifică după cum urmează:

- la punctul 6, domnului senator Ilieșiu Sorin, membru al Grupului parlamentar al PNL, îi încetează calitatea de membru al acestei delegații.

Art. 2: - Componența nominală prevăzută în anexă se renumerotează corespunzător."

Obiecții, comentarii? Nu.

Aprobată. Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2013 privind constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Mediteranei. (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 3, Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 9/2013 privind constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Mediteranei.

Se modifică:

"- la punctul 3, doamnei deputat Gorghiu Alina-Ștefania, membră a Grupului parlamentar al PNL, îi încetează calitatea de membru al acestei delegații, iar domnul deputat Vreme Valerian, membru al Grupului parlamentar al PDL, este desemnat în calitate de membru al delegației."

Obiecții, comentarii? Nu.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 10/2013 privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Uniunii pentru Mediterana. (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 4, Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 10/2013 privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Uniunii pentru Mediterana.

Se modifică după cum urmează:

"- la punctul 2, domnului senator Popa Ion, membru al Grupului parlamentar al PNL, îi încetează calitatea de membru al acestei delegații.

(...)

- la punctul 4, domnului deputat Vreme Valerian, membru al Grupului parlamentar al PDL, îi încetează calitatea de membru al acestei delegații.

Art. 2: - Componența nominală prevăzută în anexă se renumerotează corespunzător."

Obiecții, comentarii? Nu.

Aprobată. Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru ratificarea Protocolului cu privire la preocupările poporului irlandez referitoare la Tratatul de la Lisabona, semnat la Bruxelles la 13 iunie 2012. (L4/2013) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 5, Proiectul de lege pentru ratificarea Protocolului cu privire la preocupările poporului irlandez referitoare la Tratatul de la Lisabona, semnat la Bruxelles la 13 iunie 2012.

Raportul este fără amendamente.

Comisiile juridice au aprobat cu unanimitate de voturi.

Dacă sunt obiecții, comentarii la această chestiune? Nu.

Proiectul de lege PL -x 4/2013, merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2011 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2011 și unele măsuri financiare. (L618/2011) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 6, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2011 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2011 și unele măsuri financiare. (PL-x 526/2011).

Raport comun, Comisiile pentru buget, finanțe. Domnul Viorel Ștefan? Domnul Rușanu?

Domnule senator Nicula, vă rog frumos să luați raportul comisiilor să-l citiți.

Este Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2011 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2011.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților, prin adresele nr. 618/2011, respectiv nr. 526/2011, au fost sesizate pentru dezbateri în fond la proiectul de lege menționat și întocmirea unui raport comun.

Obiectul de reglementare al proiectului de lege îl reprezintă rectificarea bugetară pe anul 2011 în contextul evoluției activității economice pentru primele cinci luni ale anului.

Consiliul Legislativ și Consiliul Economic și social au avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Comisia pentru sănătate publică, Comisia pentru sănătate și familie, Comisia pentru drepturile omului, culte și minorități, respectiv Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale, Comisia comună permanentă a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității SRI și Comisia specială comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru controlul activității SIE.

Proiectul de lege a fost avizat negativ de către Comisia economică, industrii și servicii și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare.

La dezbaterea proiectului de lege a participat, din partea Ministerului Finanțelor Publice, domnul Ghizdeanu.

În consecință, supunem spre dezbatere și adoptare, plenului Parlamentului, raportul de admitere și proiectul de lege.

În raport cu obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule senator.

Există un singur amendament respins.

Obiecții, comentarii? Susține cineva? Nu.

Mulțumesc.

Proiectul de lege merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2010 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010. (L640/2010) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 7, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2010 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010.

Din partea comisiilor raportoare, domnul președinte Nicula.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților, prin adresele nr. 640/2010, respectiv nr. 486/2010, au fost sesizate pentru dezbateri în fond la proiectul de lege menționat.

Întrunite în ședință comună, comisiile reunite au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte un raport de admitere, în forma prezentată de către Guvern.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii?

Nu există amendamente admise sau respinse. Are caracter ordinar.

Merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 18/2010 pentru rectificarea bugetului de stat pe anul 2010. (L639/2010) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 8, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 18/2010 pentru rectificarea bugetului de stat pe anul 2010.

Proiectul de lege are caracter ordinar.

Domnule președinte, din partea comisiilor raportoare, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Vă mulțumesc.

Comisiile au fost sesizate prin adresele nr. 639/2010, respectiv nr. 485/2010. Întrunite în ședință comună, au adoptat un raport de admitere, în forma prezentată de către Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu sunt, PL-x 485/2010 merge la votul final.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 11/2011 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011. (L619/2011) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 9, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 11/2011 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011.

Proiectul de lege are caracter ordinar.

Raport fără amendamente.

Din partea comisiilor raportoare, domnul președinte.

Domnule senator, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisiile pentru buget finanțe au fost sesizate prin adresele nr. 619/2011, respectiv nr. 527/2011.

Avem avize favorabile din partea Consiliului Legislativ și Consiliului Economic și Social.

Comisiile, întrunite în ședință comună, au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte un raport de admitere, în forma prezentată de Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu, merge la votul final. Proiectul de lege are caracter ordinar.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2011 pentru rectificarea bugetului de stat pe anul 2011. (L696/2011) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 10, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2011 pentru rectificarea bugetului de stat pe anul 2011.

Raportul este de adoptare. Procedură de urgență.

Proiectul de lege are caracter de lege ordinară.

Din partea comisiilor raportoare domnul președinte, domnule senator aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Mulțumesc domnule președinte.

Comisiile au fost sesizate prin adresele nr. 696/2011, respectiv nr. 650/2011.

Avem aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ.

Întruniți în ședință comună, membrii comisiilor au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte un raport de admitere, în forma prezentată de către Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Obiecții, comentarii din partea grupurilor parlamentare? Nu există.

Merge la votul final. Caracter ordinar.

Mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2011 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011. (L697/2011) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 11, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2011 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011.

Caracter ordinar. Procedură de urgență.

Domnule președinte, raportul nu are amendamente. Vă rog, punctul de vedere al comisiilor pentru buget, finanțe.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Comisiile au fost sesizate prin adresele nr. 697/2011, respectiv nr. 651/2011. Întrunite în ședință comună, comisiile au hotărât să adopte un raport de admitere, în forma prezentată de Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu, merge la votul final. Caracter ordinar.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012. (L395/2012) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 12, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012.

Raport fără amendamente.

Caracter ordinar.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Comisiile au fost sesizate prin adresele nr. 395/2012, respectiv, nr. 429/2012.

Avem aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ.

Întruniți în ședință comună, membrii celor două comisii au hotărât să adopte un raport de admitere, fără amendamente, în forma prezentată de Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii din partea grupurilor parlamentare?

Caracter ordinar.

Merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2012 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012. (L396/2012) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 13, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2012 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012.

Raportul este fără amendamente.

Caracter ordinar.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Comisiile pentru buget finanțe din cele două Camere au fost sesizate prin adresele nr. 396/2012, respectiv nr. 430/2012. Întruniți în ședință comună, membrii comisiilor au hotărât să adopte raport de admitere, fără amendamente.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Obiecții, comentarii din partea grupurilor parlamentare? Nu există.

Are caracter ordinar.

Merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012. (L415/2012) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 14, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012.

Raport fără amendamente. Procedură de urgență.

Caracter ordinar.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisiile pentru buget finanțe au fost sesizate prin adresele nr. 415/2012, respectiv nr. 445/2012.

Obiectul de reglementare îl cunoaștem cu toții.

Avem avize favorabile din partea Consiliului Legislativ și Consiliu Economic și Social.

Comisiile, întrunite în ședință comună, au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte raport de admitere, fără amendamente.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu sunt, merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 62/2012 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012 (L416/2012) (votul final se va da într-o ședință viitoare)

Punctul 15, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 62/2012 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Domnule președinte,

Comisiile pentru buget, finanțe din Senat și Camera Deputaților au fost sesizate prin adresele nr. 416/2012, respectiv nr. 446/2012. Întruniți în ședință comună, membrii celor două comisii au hotărât să adopte un raport de admitere, fără amendamente, în forma prezentată de Guvernul României.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Mergem mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și senatorilor. (L169/2009) (retrimitere la Comisia permanentă a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului)

Punctul 16, Propunerea legislativă privind completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor.

Raportul are amendamente admise.

Caracter organic.

Domnul deputat Marian Neacșu. Aveți cuvântul, domnule deputat. PL-x 238/2009

Video in format Flash/IOS  

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc frumos.

V-aș ruga frumos să retransmiteți la comisie această propunere legislativă, având în vedere că noi mai avem o inițiativă legislativă privind modificarea statutului parlamentarului și putem să facem modificările necesare pe el.

Vă mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Retrimis la comisie. Termen două săptămâni.

Întreb liderii grupurilor parlamentare și membrii Parlamentului dacă sunt de acord.

Cine este pentru? (Discuții în sală)

Două săptămâni, am spus. Păi, vine raportul de la Curtea Constituțională și trebuie să votăm săptămâna viitoare. (Discuții în sală)

Termen, două săptămâni, da?

Cine este pentru?

Împotrivă? Nimeni.

Abțineri?

În unanimitate. Mulțumesc foarte mult.

Termen, două săptămâni.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, cu completările ulterioare. (L242/2011) (retrimitere la Comisia permanentă a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului)

Punctul 17, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, cu completările ulterioare.

Raport cu un amendament admis. Pl-x 867/2010

Caracter organic.

Domnule Neacșu, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Având în vedere că și această propunere legislativă are raport de adoptare, v-aș ruga frumos... Și celelalte două. Bine, am să le prezint pe fiecare în parte.

Vă rog frumos să le întoarceți la comisie.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Două săptămâni.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate. PL-x 867/2010, retrimis la comisie.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L120/2012) (retrimitere la Comisia permanentă a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului)

Am înțeles că și PL-x 660/2011 vreți să-l retrimiteți la comisie.

Punctul 18, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor.

Raportul are amendamente admise.

Retrimitere la comisie, Grupul parlamentar al PSD.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate.

Termen, tot două săptămâni.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea alin. (2) și (4) ale articolului 24 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L122/2012) (retrimitere la Comisia permanentă a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului)

Punctul 19, Propunerea legislativă pentru modificarea alin. (2) și (4) ale articolului 24 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor.

Retrimis și acesta la comisie. PL-x 787/2011

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Retrimis la comisie.

Termen, două săptămâni.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, modificată și completată. (L55/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 20, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, modificată și completată. (PL-x 164/2009).

Caracter organic.

Propunerea legislativă are raport negativ. Raport de respingere de la comisie, cu majoritate de voturi.

Susține cineva? Nu.

Obiecții, comentarii, nu sunt? Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea alin. (3) al art. 29 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L261/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 21, Propunerea legislativă pentru modificarea alin. (3) al art. 29 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 269/2009)

Are caracter organic.

Raportul este de respingere a propunerii legislative, cu majoritate de voturi.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu sunt, merge la votul final.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L539/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 22, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 485/2009)

Caracter organic.

Raportul este de respingere a inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Fără amendamente admise sau respinse.

Vă mulțumesc. Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006, republicată, privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L319/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 23, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006, republicată, privind Statutul deputaților și senatorilor. (PL-x 486/2009)

Raportul comisiei, cu unanimitate de voturi, este de respingere a propunerii legislative.

Obiecții, comentarii? Nu sunt. Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 7 ianuarie 2008. (L554/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 24, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 7 ianuarie 2008. (PL-x 505/2009)

Tot caracter organic, tot cu unanimitate de voturi, respingerea propunerii.

Obiecții, comentarii din partea grupurilor? Nu sunt.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 96, din 21.04.2006, republicată, privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L553/2009) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 25, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96 din 21.04.2006, republicată, privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 504/2009)

Caracter organic.

Comisia propune, cu unanimitate de voturi, respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Nu sunt.

Nu sunt amendamente admise sau respinse.

Merge la votul final. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (L257/2010) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 26, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (PL-x 179/2010)

Comisia propune respingerea, are un raport de respingere pentru propunerea legislativă.

Sunt obiecții, comentarii? Nu sunt.

Are - am înțeles - un amendament admis, dar, fiind raport de respingere, nu avem ce să discutăm.

Caracter organic.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (L421/2010) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 27, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (PL-x 116/2010)

Comisia propune, cu majoritate de voturi, respingerea acestei propuneri legislative.

Obiecții, comentarii?

Dacă nu sunt, merge la votul final.

Caracter organic.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (L642/2010) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 28, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (PL-x 375/2010)

Comisia propune, cu majoritate de voturi, respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii?

Nu avem amendamente admise sau respinse.

Caracter organic.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 96 din 21/04/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L643/2010) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 29, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96 din 21/04/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 376/2010)

Comisia propune, cu majoritate de voturi, respingerea propunerii legislative.

Nu sunt amendamente admise sau respinse.

Obiecții, comentarii? Nu sunt.

Merge la votul final. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (L240/2011) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 30, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (PL-x 865/2010)

Raportul comisiei, cu majoritate de voturi, propune respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Nu sunt.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 96 din 21 aprilie 2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (L241/2011) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 31, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 96 din 21 aprilie 2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (PL-x 866/2010)

Cu majoritate de voturi, comisia propune respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Nu.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea art. 15 alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L420/2011) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 32, Propunerea legislativă pentru completarea art. 15 alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 101/2011)

Comisia, cu majoritate de voturi, propune respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Nu sunt.

Nu are amendamente.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 196/13 martie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (L121/2012) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 33, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 763/12 noiembrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 196/13 martie 2008, cu modificările și completările ulterioare. (PL-x 661/2011)

Comisia propune un raport de respingere a propunerii legislative.

Nu sunt amendamente admise sau respinse.

Sunt obiecții, comentarii? Nu sunt.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96 (r1) din 21/04//2006, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12/11/2008 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L123/2012) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 34, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96 (r1) din 21/04//2006, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12/11/2008, privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 765/2011)

Comisia propune un raport de respingere a inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Dacă nu, merge la votul final.

Caracter organic.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (L271/2012) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 35, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată. (PL-x 94/2012)

Comisia...

(Discuții în sală)

Domnul Ciuhodaru...

Comisia propune, cu majoritate de voturi, respingerea acestei propuneri legislative.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Domnule președinte, mulțumesc.

Este propunerea mea legislativă privind sancționarea votului multiplu în Camera Deputaților..., în general, în Parlamentul României.

Vă rog să-l retrimiteți la comisie. Dacă sunteți de acord, să supuneți la vot această propunere.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ne-a recomandat domnul președinte Băsescu să facem un cod de conduită și un regulament și o să vă rog... aveți doi foarte buni colegi acolo...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Voi insista ca acest lucru, privind sancționarea votului multiplu, să intre și în acel cod de conduită.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Intră și este sancționat votul multiplu, fiți convins.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mai supunem la vot sau nu supunem la vot? Este pe procedură.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Pe procedură, retrimiterea la comisie.

Supun la vot retrimiterea la comisie.

Cine este pentru? 16 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 124 de voturi împotrivă.

Abțineri? Niciuna.

Domnule președinte, îmi pare rău. Mergem mai departe.

Cu majoritate de voturi, comisia a propus respingerea acestei inițiative.

Sunt obiecții, comentarii? Dacă nu, merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (L308/2012) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 36, Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor. (PL-x 236/2012)

Caracter organic. Comisia propune respingerea inițiativei.

Sunt obiecții, comentarii? Nu.

Merge la votul final.

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Legii privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale și a alegerilor pentru Camera Deputaților și Senat din anul 2012, precum și pentru modificarea și completarea Titlului I al Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, declarată neconstituțională prin Decizia Curții Constituționale nr. 51/2012. (L770/2011) (Reexaminare ca urmare a Deciziei Curții Constituționale) (votul pe raport și votul final se vor da într-o ședință viitoare)

Punctul 37, Reexaminarea Legii privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale și a alegerilor pentru Camera Deputaților și Senat din anul 2012, precum și pentru modificarea și completarea Titlului I al Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, declarată neconstituțională prin Decizia Curții Constituționale nr. 51/2012. (PL-x 767/2011)

Raportul comun al celor două Comisii juridice este de respingere.

Sunt obiecții, comentarii? Nu.

Are caracter organic.

Legea merge la vot final.

Este ora 16.00. Decizia grupurilor politice parlamentare, prin liderii lor, este aceea de a închide ședința.

Închid ședința de plen de astăzi.

Video in format Flash/IOS Notă pentru exercitarea de către deputați și senatori a dreptului de sesizare a Curții Constituționale asupra următoarelor legi depuse la secretarii generali ai Camerei Deputaților și Senatului, conform prevederilor art. 15 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată: <BR>- Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2012 privind unele măsuri pentru asigurarea furnizării serviciului public de televiziune - procedură de urgență; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea și ajutorul reciproc în cazul producerii dezastrelor, semnat la Iași la 3 martie 2012 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind regimul juridic al mormintelor de război românești situate pe teritoriul Republicii Moldova, semnat la Iași la 3 martie 2012 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Chișinău la 20 aprilie 2012 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Statele Membre ale Uniunii Europene, reunite în cadrul Consiliului, privind protecția informațiilor clasificate schimbate în interesul Uniunii Europene, semnat la Bruxelles la 25 mai 2011 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Emiratelor Arabe Unite privind serviciile aeriene între și dincolo de teritoriile lor respective, semnat la Dubai la 21 iunie 2011 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 19/2011 privind unele măsuri pentru modificarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice - procedură de urgență; <BR>- Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind mormintele de război, semnat la Ljubljana la 15 iunie 2011 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru ratificarea Protocolului privind managementul durabil al pădurilor, adoptat la Bratislava la 27 mai 2011 și semnat de România la Bratislava la 27 mai 2011, la Convenția-cadru privind protecția și dezvoltarea durabilă a Carpaților, adoptată la Kiev la 22 mai 2003 - procedură de drept comun; <BR>- Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative - procedură de urgență; <BR>- Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2012 privind asigurarea unei contribuții suplimentare a României la nivelul Organizației Internaționale de Poliție Criminală - INTERPOL prin detașarea ofițerilor de poliție - procedură de urgență; <BR>- Lege privind instituirea unor măsuri speciale pentru protecția obiectivelor militare care fac parte din Sistemul de apărare împotriva rachetelor balistice - procedură de drept comun;

Înainte de asta dați-mi voie să vă informez că, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată, s-au depus la secretarii generali ai Senatului și Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către senatori și deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, următoarele legi:

  • Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2012 privind unele măsuri pentru asigurarea furnizării serviciului public de televiziune - procedură de urgență;
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea și ajutorul reciproc în cazul producerii dezastrelor, semnat la Iași la 3 martie 2012 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind regimul juridic al mormintelor de război românești situate pe teritoriul Republicii Moldova, semnat la Iași la 3 martie 2012 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Chișinău la 20 aprilie 2012 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Statele Membre ale Uniunii Europene, reunite în cadrul Consiliului, privind protecția informațiilor clasificate schimbate în interesul Uniunii Europene, smnat la Bruxelles la 25 mai 2011 - procedură de drept comun.
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Emiratelor Arabe Unite privind serviciile aeriene între și dincolo de teritoriile lor respective, semnat la Dubai la 21 iunie 2011 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 19/2011 privind unele măsuri pentru modificarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice - procedură de urgență;
  • Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind mormintele de război, semnat la Ljubljana la 15 iunie 2011 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru ratificarea Protocolului privind managementul durabil al pădurilor, adoptat la Bratislava la 27 mai 2011 și semnat de România la Bratislava la 27 mai 2011, la Convenția-cadru privind protecția și dezvoltarea durabilă a Carpaților, adoptată la Kiev la 22 mai 2003 - procedură de drept comun;
  • Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative - procedură de urgență;
  • Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2012 privind asigurarea unei contribuții suplimentare a României la nivelul Organizației Internaționale de Poliție Criminală - INTERPOL prin detașarea ofițerilor de poliție - procedură de urgență;
  • Lege privind instituirea unor măsuri speciale pentru protecția obiectivelor militare care fac parte din Sistemul de apărare împotriva rachetelor balistice - procedură de drept comun.

Vă mulțumesc.

Vă urez o zi frumoasă!

Închei ședința de astăzi a Camerei Deputaților și a Senatului.

Video in format Flash/IOS  

Ședința s-a încheiat la ora 16.05.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 16 september 2019, 4:12
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro