Adrian-Miroslav Merka
Adrian-Miroslav Merka
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-11-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Adrian-Miroslav Merka

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.98 Adrian-Miroslav Merka - declarație politică privitoare la problemele care afectează un număr semnificativ de producători agricoli din zona Nădlac, ca urmare a unor omisiuni în proiectarea autostrăzii Nădlac-Arad;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Adrian-Miroslav Merka:

Vin în fața dumneavoastră pentru a vă expune o problemă ce afectează un număr semnificativ de producători agricoli din zona Nădlac și care este legată de omisiunile în proiectarea autostrăzii Nădlac-Arad, între km 0 și 7, dar mai ales asupra drumului de legătură între DN 7 și A 1, care intersectează DN 709J. Aici proiectantul nu a avut în vedere un sens giratoriu, atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru facilitarea accesului riveranilor la domiciliu.

Fondul funciar agricol al orașului Nădlac cuprinde aproximativ 12.500 de hectare, pe care autostrada le-a împărțit în două, și anume 40%, reprezentând teren de fertilitate slabă și medie, se află în partea accesibilă, iar 60%, reprezentând teren de fertilitate ridicată, se află în partea blocată de către autostradă. Specificitatea muncilor agricole presupune deplasarea pe aceste terenuri agricole cu utilaje agricole speciale, ale căror caracteristici tehnice, dimensiuni și gabarit le face dificil de manevrat și nu permit deplasări pe distanțe mari.

Neținând cont că orașul Nădlac este un oraș agricol și ignorând nevoile specifice ale acestei ramuri a economiei, proiectantul a prevăzut doar o singură trecere pe DN 709J. În planul inițial, cel care a fost adus la cunoștință agricultorilor, există prevăzută o subtraversare în forma literei "S", ceea ce, dat fiind specificul zonei și al utilajelor destinate traversării sale, o face greu de utilizat, iar pentru unele utilaje chiar impracticabilă.

În condițiile în care efectele acestei situații au un impact negativ asupra economiei locale, ducând la costuri de exploatare majorate, la creșterea prețurilor la cereale și, nu în ultimul rând, la scăderea locurilor de muncă în agricultură, fac apel la Ministerul pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine pentru a rezolva acesta situație, în sensul:

  1. Efectuării unei subtraversări a autostrăzii pe structura drumului DN709J (drept), conform proiectului inițial;
  2. Construirii uneia sau mai multor subtraversări cu destinație doar agricolă, pe drumul Krak (Drumul Stâlpilor) pentru a putea fi exploatate în bune condiții terenurile de "dincolo de A1" și, totodată, pentru degajarea DN709J și evitarea ocolișurilor foarte mari;
  3. Construirii unui sens giratoriu la drumul de legătură între DN 7 și A1, care să intersecteze DN709J, atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru facilitarea accesului riveranilor la domiciliu;

Refacerii drumurilor agricole, care, din cauza proiectării defectuoase, au rămas înfundate sau în unele cazuri lipsesc cu desăvârșire.

În încheiere aș dori să menționez că proiectul inițial al autostrăzii Nădlac-Arad a suferit mai multe modificări, iar cu privire la aceste modificări, cât și la proiectul inițial, nu s-a făcut nicio dezbatere publică, ca urmare, cetățenii direct implicați în acest proiect, nu sunt informați și se află în imposibilitatea de a-și planifica activitățile agricole.

La orice modificare a proiectului autostrăzii au fost ignorate nevoile proprietarilor de exploatații agricole afectați, cât și posibilitatea de a exploata terenurile rămase "dincolo" de autostrada A1.

Apelul meu către Ministerul pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine se bazează pe Tabelele nominale cu cele 1130 semnături ale agricultorilor afectați, care susțin și doresc aceste modificări pentru a-și putea desfășura activitatea în bune condiții și pentru a putea fi competitivi pe piață.

Sunt convins că nevoile acestor oameni nu vor fi ignorate, acest lucru mai ales în condițiile în care Guvernul Ponta promovează politici publice în centrul cărora se află cetățeanul.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 12 noiembrie 2019, 9:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro