Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 4, 2013
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.158/16-12-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2013 > 04-12-2013 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 4, 2013

32. Dezbaterea Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014. (PL-x 515/2013) (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 515/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Doamnelor și domnilor colegi,

Revenim, la ultimul punct al ordinii de zi de astăzi începem dezbaterea Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014.

Timpul maxim alocat: 30 de minute.

Din partea Guvernului o să o rog pe doamna ministru Mariana Câmpeanu să ia cuvântul.

Doamna ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Mariana Câmpeanu (ministrul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Bugetul asigurărilor sociale pe 2014 este fundamentat pe venituri totale de 52,2 miliarde lei, în creștere cu 3,9% față de 2013, iar pentru susținerea în totalitate a cheltuielilor vom avea o subvenție de 12,5 miliarde de la bugetul de stat.

Cheltuielile totale vor crește cu 4,03%, de la 49,9 la 52,0 miliarde lei.

La construcția acestui buget s-a avut în vedere majorarea cu 3,75 a valorii punctului de pensie în 2014, respectiv valoarea punctului de pensie va reprezenta 790,7 lei, în urma amendamentelor admise, acordarea în anul 2014 a unui indice de corecție de 1,07 și aplicarea indicelui de corecție decis de Curtea Constituțională pentru perioada 2011-2013.

De asemenea, în această proiecție bugetară au fost incluse fonduri și pentru reparațiile referitoare la grupele de muncă.

În legătură cu bugetul pentru șomaj, veniturile reprezintă 2,1 miliarde lei, cu 10,5% mai mari decât în 2013 și se bazează pe o prognoză a unui număr de 154,4 beneficiari de indemnizații de șomaj și 24.000 beneficiari de indemnizații de șomaj pentru absolvenți.

La bază trebuie să știți că am avut o creștere a stimulentelor și subvențiilor pentru angajator, pentru formarea profesională a angajaților, pentru ucenicie, pentru consultanță, asistență pentru afaceri, pentru stimularea și crearea locurilor de muncă, o creștere de la 151 miliarde lei la 169 miliarde lei.

Stimați colegi,

Aș vrea să fac o mică remarcă și să spun că poate colegii noștri din opoziție au avut dreptate atunci când au spus că estimările pe care le-am făcut la buget în 2013 nu au fost bine fundamentate și poate nici în 2014. Sigur că da, în 2013 am plecat de la o fundamentare bazată pe o creștere economică de 1,6-1,9.

Stimați colegi, pe primele nouă luni avem o creștere de 2,7%. Iată, am greșit!

Trimestrul III reprezintă o creștere de 1,6% față de trimestrul II 2013 și o creștere cu 4,1% față de trimestrul III din 2012.

Stimați colegi,

Avem o fundamentare pentru anul 2014, aceeași făcută de organismele internaționale, de 2,2%. Sperăm din toată inima să greșim și să fie de peste 3%!

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult, doamnă ministru.

Din partea comisiilor reunite, cine prezintă raportul?

Domnul președinte al Comisiei pentru buget din Camera Deputaților.

Domnule președinte Dragomir, aveți cuvântul, pentru a prezenta raportul comun al Comisiilor pentru buget, finanțe ale celor două Camere ale Parlamentului.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Dragomir:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014.

În conformitate cu prevederile art. 21 din Regulamentul activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului, republicat, Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților au fost sesizate cu adresa nr. 655/2013, respectiv PL-x nr. 515/2013, de către Birourile permanente reunite ale Parlamentului, în vederea dezbaterii și elaborării raportului comun asupra proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014.

Proiectul de lege prevede și autorizează pentru anul bugetar 2014 veniturile pe capitole și subcapitole și cheltuielile pe destinații, pe ordonatorii principali de credite pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, sinteza bugetelor instituțiilor publice finanțate parțial din venituri proprii, precum și reglementări specifice exercițiului bugetar pe anul 2014.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Consiliul Economic și Social a transmis puncte de vedere.

Reprezentanții părții guvernamentale și reprezentanții părții patronale au votat pentru avizarea favorabilă a proiectului de lege.

Comisiile pentru muncă din Senat și Camera Deputaților, sesizate pentru avizarea proiectului de lege, au transmis aviz favorabil, cu amendamentele respinse.

Opiniile și recomandările Consiliului fiscal au fost prezentate în raportul comisiilor asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2014. La fel și declarația de conformitate.

Întrunite în ședința comună, pe parcursul mai multor dezbateri, membrii comisiilor sesizate în fond au analizat proiectul de lege și anexele acestuia, avizele asupra proiectelor de lege, precum și amendamentele formulate de senatori și deputați și au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte raport de admitere cu amendamentele admise din Anexa nr. 1.

Amendamentele respinse sunt cuprinse în Anexa nr. 2 la prezentul raport.

La dezbateri au participat ordonatorii principali de credite.

În consecință, supunem spre dezbatere și aprobare plenului Parlamentului raportul de admitere, amendamentele admise și proiectul de lege.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Dezbateri generale?

Doamna deputat Boghicevici. Aveți cuvântul la dezbateri generale.

Video in format Flash/IOS

Doamna Claudia Boghicevici:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Cele mai mari probleme ale românilor sunt sărăcia, șomajul și lipsa locurilor de muncă.

România și românii au o mare problemă: în 2014, din săraci vor deveni și mai săraci! Dar, pe deasupra, și împovărați de impozite și taxe! Este deja cel de-al doilea an consecutiv, în care Guvernul USL vine cu un buget al asigurărilor sociale de stat cârpit și fără nicio viziune. Bugetul asigurărilor sociale de stat în 2014 este imaginea neputinței Guvernului Ponta în a-și respecta promisiunile electorale.

Și ca să parafrazez o temă care vă este foarte dragă colegilor de la USL, cred că ai trebui să înființăm o comisie parlamentară care să ne explice și nouă negru pe alb cum se poate să avem o creștere economică de 2% pe hârtie și în același timp numărul șomerilor să crească cu peste 50.000. Sau poate reușim să aflăm și noi, și românii cum putem să sufocăm mediul de afaceri, astfel încât să majorăm salariul minim, dar să nu-i ajutăm pe acești oameni cu o compensare a diminuării CAS.

Stimați colegi,

Bugetul asigurărilor sociale de stat poate fi sintetizat în două fraze: lovește în pensionari și pune noi cărămizi la temelia fabricii de șomeri a USL. O spune ferm și răspicat Consiliul Fiscal: Guvernul Ponta taie indexarea care revenea legal pensionarilor, prin Legea pensiilor.

De asemenea, prin acest buget, Guvernul Ponta își recunoaște eșecul în problema reducerii șomajului. Ați mărit sumele alocate, prin transferurile de la bugetul de stat către bugetul asigurărilor de șomaj, cu 106%, dar dacă ați folosi aceste sume pentru măsuri active, eu aș fi prima care v-aș felicita, dar cred că în 2014 veți folosi aceste sume pentru disponibilizările în masă care vor urma.

Stimați colegi,

De asemenea, creșterea salariul minim în două trepte, fără ca această măsură să fie dublată de o reducere a CAS-ului cu 5 puncte procentuale, este o măsură incompletă.

De aceea, fac un apel către dumneavoastră, parlamentari ai USL, cei care înțelegeți foarte bine că cea mai bună soluție anticriză o reprezintă crearea locurilor de muncă, să veniți astăzi să susțineți amendamentele propuse de noi, de PDL, pentru reducerea CAS-ului la angajatori, pentru simularea măsurilor active pentru șomeri.

În caz contrar, noi nu vom putea vota acest buget, pentru că este un buget prin care USL ia cu 10 mâini de la români și dă cu una, este un buget prin care la USL plus cu minus dă tot minus și este un buget prin care scoateți din buzunarul tuturor românilor peste 50 de euro prin taxe și impozite. Luați de la cel mai mic, până la cel mai mare, de la cel din sistemul privat, de la cel din sistemul public, de la pensionari, de la asistați sociali și reușiți să le oferiți doar firimituri electorale.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul deputat Kerekes.

Video in format Flash/IOS

Domnul Kerekes Károly:

Stimate domnule ministru,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

În scurta mea intervenție doresc să punctez cât mai concret posibil dintre elementele care stau la baza construcției proiectului bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2014, pe acelea pe care le consider cele mai relevante.

Unul dintre aceste elemente este majorarea cu 3,75% a valorii punctului de pensie, de la 762,1 lei la 790,7 lei. Potrivit calculelor noastre, această valoare ar trebui să se situeze la nivelul de 791,95 lei, deci o diferență minoră, în aparență, dar semnificativă pentru pensionari.

În ceea ce privește indicele de corecție prevăzut la art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul public de pensii, sperăm că modul de stabilire și de aplicare sunt corecte și că nu va fi nevoie de intervenția Curții Constituționale, așa cum a fost cazul pensiilor calculate în perioada ianuarie 2011 - februarie 2013.

Din păcate, greșeala despre care vorbim grevează bugetul de pensii pentru anul 2014.

Salutăm intenția Guvernului de a reduce în semestrul II contribuția de asigurări sociale, cu toate riscurile pe care le comportă măsura, deoarece ar impulsiona revigorarea economică, prin asanarea muncii la negru și ar elibera la nivelul agenților economici fonduri pentru investiții.

În ceea ce privește sustenabilitatea fondului de pensii, este imperios necesară o mai bună colectare a CAS-ului, capitol la care suntem codași în Uniunea Europeană.

Totodată, considerăm că trebuie pusă în practică promisiunea din programul de guvernare, și anume, degrevarea bugetului asigurărilor sociale de stat de cheltuieli care pot fi suportate din alte surse de finanțare, de exemplu plata de la bugetul de stat a indemnizației de însoțitor, acordată pensionarilor cu invaliditate de gradul I.

Însă pasul acesta presupune modificarea Legii pensiilor, ceea ce nu s-a întâmplat până acum și nici bugetul pe 2014 nu este construit pe o astfel de ipoteză.

De altfel, modificarea Legii pensiilor ar fi utilă și pentru eliminarea unor inechități, cum ar fi cazul celor din fosta grupă I de muncă.

Doamnelor și domnilor colegi,

Despre felul în care Grupurile UDMR vor vota acest proiect de lege vom decide în urma dezbaterilor din plenul reunit.

Mulțumesc pentru atenție.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Alte luări de cuvânt?

Domnul Victor Paul Dobre.

Video in format Flash/IOS

Domnul Victor Paul Dobre:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Bugetul asigurărilor sociale pe anul 2014 este conform programului de guvernare și a ceea ce ne-am propus. Nu aș vrea să revin asupra măsurilor principale, care au fost prezentate de doamna ministru, aș vrea însă să subliniez trei lucruri care mi se par extrem de importante: majorarea pensiilor și noi sperăm ca păstrând acest ritm de creștere, să putem, într-o perspectivă nu prea lungă, această majorare să fie și mai importantă.

În al doilea rând, o măsură la care ținem foarte mult, liberalii, reducerea contribuțiilor de asigurări sociale începând cu semestrul II. Este un angajament și este un angajament ferm al PNL-ului, al viceprim-ministrului, al ministrului de finanțe.

Și al treilea lucru care cred eu că necesită o rezolvare cât mai rapidă și există o dezbatere, există programe, corectarea unei discriminări majore făcute în Legea pensiilor, legat de grupele de muncă, un număr mare de cetățeni ai României nebeneficiind de drepturi cuvenite în raport cu alți colegi care au lucrat în aceleași condiții.

Având în vedere cele prezentate, Grupurile parlamentare ale Partidului Național Liberal vor vota Legea bugetului asigurărilor sociale pe anul 2014, așa cum a fost prezentată de Guvern.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Alte luări de cuvânt nu mai sunt.

Doamnelor și domnilor colegi, intrăm în dezbaterea pe articole.

Titlul proiectului de lege. Dacă sunt observații... Dacă nu, supun la vot titlul proiectului de lege. Cine este pentru?

Rog secretarii să numere.

Primul vot e mai greu, până numărăm.

Domnilor secretari, vă rog frumos să numărați!

Vă rog frumos să stați cu mâna ridicată, îmi cer scuze, dar asta este procedura. Votul electronic, mai pe seară...

196 de voturi pentru.

Abțineri? Două, trei, domnule Máté, trei cu dumneavoastră. Trei.

Voturi împotrivă? Rog, numărați! Dacă erați 100 era bine, dar, de pe locul 3, mai greu. Câți? 29. Mulțumesc.

Bun. Capitolul I.

Obiecții? Observații?

Dacă nu, supun votului.

Cine este pentru? 199; au mai intrat trei colegi.

Abțineri? Trei, patru abțineri.

Voturi împotrivă? 29. Adoptat.

Articolul 1.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 1.

Cine este pentru? 200 de voturi pentru.

Abțineri? Cinci.

Voturi împotrivă? 29. Adoptat.

Secțiunea 1. Supun votului denumirea Secțiunii 1.

Cine este pentru? 201 cu domnul Árpád.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 30, și cu domnul Movilă.

Articolul 2 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Articolul 2 alineatul (2).

Domnul deputat Vladu.

Poziția 1, da? Amendamentul respins.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Vladu:

Da. Mulțumesc, domnule președinte.

Acest amendament vine să ajute Guvernul Ponta, Guvernul Ponta care face o mare greșeală, atunci când calculează valoarea cu care trebuie să indexeze pensiile. În loc să indexeze în procente cu 5, indexează cu 3,7%. De ce greșește? Vă explic. Atunci când acest guvern calculează valoarea accizei, ia în calcul un indicator de 4,77%, iar când calculează pensiile, ia în calcul un indicator de 3,3%.

Consiliul Fiscal vă atenționează că, în cazul în care pensionarii vor acționa în instanță, vor câștiga. Și, pentru acest caz, pentru a vă ajuta, vin să vă propun o sumă de bani cu care Ministerul Muncii să poată să asigure banii pentru persoanele care vor câștiga în instanță.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Supun votului amendamentul domnului deputat. Cine este pentru? 30, cu domnul Máté.

Abțineri? Una.

Voturi împotrivă? 201 voturi împotrivă. Respins.

Avem la articolul 2 alineatul (2) și un amendament al comisiei. Nu? Nu, nu avem.

Articolul 2 alineatul (3).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (4).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (5).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Supun dumneavoastră articolul 2, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 202, cu domnul Mădălin Voicu. 202 voturi.

Abțineri? Nu sunt... Una.

Voturi împotrivă? 30 de voturi împotrivă. Adoptat.

Secțiunea a 2-a.

Titlul secțiunii.

Cine este pentru? 201.

Abțineri? Nimeni.

Voturi împotrivă? 30.

Articolul 3 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (2).

Doamna deputat Roberta Anastase, aveți amendament. Vă rog!

Video in format Flash/IOS

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc, domnule președinte.

Amendamentul se referă la bugetul asigurărilor pentru șomaj, care se stabilește, propunerea noastră, la venituri în sumă de 3.000 de milioane lei, iar la cheltuieli în sumă de 3.000 de milioane de lei. Este vorba de capitolul referitor la măsuri active pentru șomeri.

Noi am constatat că permanent crește suma alocată pentru asistența acordată, pentru ajutoarele de șomaj, dar niciodată pentru măsurile active.

Încercăm să explicăm faptul că e nevoie de măsuri active pentru diminuarea locurilor de muncă, pentru formarea profesională și în acest fel să se reducă numărul de șomeri.

E un capitol important, sperăm să susțineți acest amendament, cu atât mai mult cu cât, oricât de puternice ar fi declarațiile politice, ele nu ascund realitatea faptului că numărul de șomeri crește în fiecare zi, iar Institutul Național de Statistică confirmă acest lucru.

Vă mulțumesc mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Supun votului amendamentul doamnei deputat Roberta Anastase.

Cine este pentru? Vă rog, numărați. 30 de voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt. O abținere.

Voturi împotrivă? 201 voturi împotrivă. Respins.

Articolul 3 alineatul (2), în forma prezentată de comisie.

Cine este pentru? 201 voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 30. Aprobat.

Articolul 3 alineatul (3).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Articolul 3 alineatul (4).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (5).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (6).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Supun votului articolul 3, în totalitate.

Cine este pentru? 201 fără domnul Dascălu, nu a fost atent.

Abțineri? Două, trei abțineri, patru abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Capitolul II.

Titlul capitolului.

Cine este pentru? 201.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 30. Adoptat.

Secțiunea 1.

Titlul secțiunii.

Cine este pentru? 201.

Abțineri? 4.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 4 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (2).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (3).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (4).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (5).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (6).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (6) al articolului 4, lit.a).

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Litera b) a alineatului (6) al articolului 4.

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Litera c) a alineatului (6) al articolului 4.

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (7) al articolului 4.

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Alineatul (8) al articolului 4.

Obiecții? Comentarii? Nu. Aprobat.

Vă spun votului articolul 4, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 203 voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 5 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Articolul 5 alineatul (2).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Articolul 5 alineatul (3).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Vă spun votului articolul 5, în integralitate.

Cine este pentru? 202 voturi pentru.

Abțineri? 4 abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Articolul 5 a fost adoptat.

Articolul 6 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (2) al articolului 6.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (3) al articolului 6.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul 4 al articolului 6.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (5) al articolului 6.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (6) al articolului 6.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Spun votului dumneavoastră articolul 6, în integralitatea sa.

Cine este pentru? Vă rugăm frumos să ridicați mâna, doamnelor și domnilor! 203 voturi pentru.

Abțineri? 4 abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 7 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (2) al articolului 7.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Articolul 7, în integralitate.

Cine este pentru? 203 voturi pentru.

Abțineri? 4 abțineri.

Voturi împotrivă? 31 de voturi împotrivă.

Mergem mai departe.

Articolul 8 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (2) al articolului 8.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Supun votului articolul 8, în integralitate.

Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna! 203 voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt... o abținere.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 9.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 9.

Cine este pentru? 204 voturi; a venit și domnul senator Ciorbea...

Abțineri? Patru abțineri.

Voturi împotrivă? Vă rog frumos să ridicați mâna, doamnelor și domnilor colegi! 31. Adoptat.

Articolul 10.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 10.

Cine este pentru? 204 voturi.

Abțineri? Patru abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 11 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Articolul 11 alineatul (2).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 11, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Abțineri? Patru abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 12.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 12.

Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna! 205 voturi pentru.

Abțineri? Patru abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 13.

Are un amendament admis.

Comisiile sesizate au și un amendament admis, la poziția 1.

Articolul 13.

Obiecții? Comentarii? Inclusiv amendamentul propus de către comisie? Nu sunt.

Supun votului articolul 13, cu amendamentul comisiei; deci, în forma propusă de către comisie.

Cine este pentru? 204 voturi.

Abțineri? Cele 4 voturi. Patru colegi de la UDMR se abțin.

Voturi împotrivă, doamnelor și domnilor? 32. Adoptat.

Articolul 14 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Articolul 14 alineatul (2).

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Supun votului articolul 14, în totalitate.

Cine este pentru? 205 voturi, cu domnul Munteanu.

Abțineri? Patru... cinci abțineri, cu domnul Dascălu.

Voturi împotrivă? 30 de voturi. Adoptat.

Secțiunea a 2-a.

Titlul secțiunii.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Abțineri? Patru abțineri.

Voturi împotrivă? 30. Adoptat.

Articolul 15 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt. Adoptat.

Alineatul (2) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (3) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (4) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (5) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (6) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (7) al articolului 15.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Supun votului articolul 15, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 203 voturi pentru.

Abțineri? Șase.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Intrăm în Capitolul III.

Titlul capitolului.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului titlul capitolului. Cine este pentru?

Voturi pentru, domnilor colegi! 204 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 16.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 16. Cine este pentru?

Vă rog frumos să ridicați mâna!

206 voturi pentru.

Abțineri? Cele șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 17.

Obiecții? Comentarii? Nu.

Supun votului articolul 17.

Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna! 206 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 171, nou introdus; este un nou articol introdus, păi nu poate să fie nou neintrodus; cu 171, este nou introdus.

Supun votului articolul 171, în forma propusă de către comisiile reunite.

Cine este pentru? 206 voturi pentru.

Abțineri? Șase.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 172, articol nou introdus de către comisii.

Cine este pentru? 204 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31.

Articolul 18 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt. Adoptat.

Alineatul 2 al articolului 18.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Alineatul (3) al articolului 18.

Obiecții? Comentarii? Nu. Adoptat.

Supun articolul 18, în integralitatea sa, votului.

Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna! 206 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31.

Articolul 19.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 19 în forma propusă de comisie.

Cine este pentru? 206 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri? Șase. Mulțumesc. Adoptat.

Articolul 20 alineatul (1).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Alineatul (2).

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 20, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 208 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 21.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 21, în forma propusă de către comisie.

Cine este pentru? 210 voturi pentru.

Abțineri? Șase abțineri.

Voturi împotrivă? 31. Adoptat.

Articolul 22.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 22, în forma prezentată de cele două comisii reunite.

Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâinile! Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Abțineri? Șase.

Voturi împotrivă? 32, a venit și domnul Blaga...

Articolul 23.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului articolul 23, în integralitatea sa.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Abțineri? ... două, trei, patru abțineri.

Împotrivă? 32 de voturi.

Intrăm pe anexe.

Anexa nr.1/03.

Obiecții? Comentarii? Nu.

Supun votului Anexa nr.1/03.

Cine este pentru? 213 voturi pentru.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? 32.

Anexa nr.2/03.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului Anexa nr.2/03.

Cine este pentru? 213 voturi pentru.

Abțineri? 1, 2, 3, 4, 5, 6 abțineri, 7, cu domnul Dascălu.

Voturi împotrivă? 31. Adoptată.

Anexa nr.3/03.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului Anexa nr.3/03.

Cine este pentru? 213 voturi pentru.

Abțineri? 6 abțineri.

Voturi împotrivă? Vă rog frumos să ridicați mâna la voturile împotrivă, ca să putem să vă numărăm. Mulțumesc foarte mult. 32.

Mergem mai departe. Anexa nr.3/04.

Cine este pentru? Voturi pentru, Anexa nr.3/04? 215.

Abțineri? 6.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată.

Anexa nr.4/03.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului Anexa 4/03.

Cine este pentru? 219 voturi pentru.

Abțineri? 6.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată.

Mergem mai departe.

Anexa nr.1/04.

Obiecții? Comentarii? Nu.

Cine este pentru? Anexa nr.1/04. 220 de voturi.

Abțineri? 6.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată.

Anexa nr.2/04.

Obiecții? Comentarii? Nu.

Cine este pentru? 221 de voturi pentru.

Abțineri? 6.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată și Anexa nr.2/04.

Anexa nr.3/04, pagina 63.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt. Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna, doamnelor și domnilor! 221 de voturi pentru.

Abțineri? 6 abțineri.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată.

Anexa nr.4/04.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului Anexa nr.4/04.

Cine este pentru? 222 de voturi.

Abțineri? 6.

Voturi împotrivă? 32. Adoptată.

Anexa nr.5/04.

Obiecții? Comentarii? Nu sunt.

Supun votului Anexa nr.5/04. Cine este pentru? Vă rog frumos să ridicați mâna! Cine este pentru? 221 de voturi pentru.

Abțineri? 6 abțineri.

Voturi împotrivă? 32.

Doamnelor și domnilor colegi, am aprobat și Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Merge la votul final.

Vă propun la 13,45, votul final. Ne vedem la ora 13,45, în plen. Vă rog frumos să anunțați toți colegii!

Vă urez o zi frumoasă!

La votul final, la bugetul de stat trebuie să fie prezent și Guvernul.

Colegii dumneavoastră ne-au cerut un sfert de oră, ca să termine ședința de Guvern. Am acceptat și când eram pe vremea dumneavoastră acest lucru, acceptați și dumneavoastră, vă rugăm frumos!

La și 45 ne vedem la votul final.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie samedi, 25 janvier 2020, 4:27
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro