Daniel Tudorache
Daniel Tudorache
Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.15/27-02-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 18-02-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.152 Daniel Tudorache - declarație politică: "DNA prezintă golurile din comunicarea între instituții";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Daniel Tudorache:

"DNA prezintă golurile din comunicarea între instituții"

Știm cu toții că, la începutul săptămânii, Biroul permanent a fost informat despre o solicitare a DNA cu privire la unele documente legate de ASF. Procurorii DNA au cerut Parlamentului și Guvernului să le fie puse la dispoziție, până marți, mai multe documente legate de OUG despre care există suspiciunea că ar fi fost emisă pentru a proteja interesele firmei de asigurări Carpatica.

Documentele vizează ordonanța de urgență prin care Guvernul a redus numărul membrilor board-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și a impus o serie de criterii profesionale. În cazul în care Parlamentul și Guvernul nu ar fi transmis Direcției Naționale Anticorupție documentele, procurorii anunțau solicitarea ridicării acestora.

Până aici, totul este clar: există o suspiciune care trebuie verificată de către instituțiile de specialitate. Se cer actele necesare unei anchete amănunțite. Sunt două acțiuni logice și normale în astfel de situații. Problema nu izvorăște din solicitarea înaintată de către procurori, ci de maniera în care înștiințarea a fost prezentată. Noi nu dorim să dăm dovadă de lipsă de transparență și nici să fim percepuți ca "o perdea neagră".

Astfel, Guvernul a transmis deja către DNA documentele cerute, dar problematica de fond în această chestiune reprezintă, totuși, o temă de dezbatere.

Modul de comunicare la care s-a apelat în această situație nu este unul corespunzător cu democrația și statul de drept. Decizia procurorului general de a delega un procuror subordonat și de a nu coresponda în mod direct cu Camera Deputaților a fost una cel puțin surprinzătoare, iar atenționările ridicate pe un ton imperativ s-au dovedit a fi total nefericite.

Înțelegem și respectăm nerăbdarea de care oamenii legii dau dovadă atunci când există anchete serioase în desfășurare, dar orice instituție către care se înaintează o solicitare scrisă de eliberare a unor documente funcționează pe niște principii clare de conduită.

Predarea anumitor acte de acest tip se realizează în baza unor proceduri administrative, iar domnii procurori ar fi trebuit să cunoască aceste lucruri.

În plus, s-a omis un aspect foarte important: așa cum afirma și premierul Victor Ponta în urmă cu ceva vreme, reducerea numărului de persoane din board-ul ASF și introducerea unor condiții foarte clare de competență profesională și de evitare a conflictului de interese cu membrii Parlamentului, au fost solicitate în mod expres de Comisia Europeană.

În definitiv, în momentul de față, există un dosar, există suspiciuni și suspecți, se vorbește de mită, trafic de influență, abuz în serviciu, fals și instigare la fals și organele abilitate au parte de tot sprijinul pentru a-și desfășura activitatea, astfel încât în urma anchetei să se întrezărească adevărul.

Dar dincolo de respectul pe care trebuie să îl avem pentru noțiunea și meseria de procuror, așteptările noastre în ceea ce îi privește nu sunt absurde. Aceștia trebuie să dea dovadă atât de mobilizare și informare corectă, cât și de exprimare coerentă și condescendență.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 5:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro