Ioan Oltean
Ioan Oltean
Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/25-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-01-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 15-04-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.38 Ioan Oltean - declarație politică cu tema: "Masterplanul pentru transporturi și trăgătorii de liniuțe colorate";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Oltean:

"Masterplanul pentru transporturi și trăgătorii de liniuțe colorate"

Săptămâna trecută, marți 8 aprilie, Ministerul Transporturilor a făcut publice primele planșe orientative care conțin Masterplanul pentru transporturi, mai exact cadrul general sau ceea ce ar trebui să fie cadrul general pentru realizarea investițiilor în domeniu.

Imaginile prezentate aici la Palatul Parlamentului, artistice dealtfel, arată planurile Guvernului Ponta referitoare la autostrăzi până în anul 2022.

Ca deputat de Bistrița și ca cetățean interesat de acest subiect, am observat imediat că dintre investiții se remarcă proiecte ambițioase care nu au fost niciodată puse în discuție până acum, precum autostrăzile din zona Gilău-Bistrița-Dej-Târgu Mureș. Sper și sperăm cu toții ca acestea să nu rămână doar pe hârtie opera unor trăgători de liniuțe colorate, deținători de diplome și absolvenți de studii superioare, angajați ai Ministerului Transporturilor.

Observ, dar nu cu mirare, că nu a fost uitată nici celebra prin inutilitate, autostrada București-Alexandria, despre care toată lumea știe că este "cu dedicație" spre și dinspre fieful domnului Liviu Dragnea.

Toate bune și frumoase până acum, hărțile arată foarte bine, sunt atractive vizual. Dar unii cetățeni mai circumspecți sunt de părere că și un copil de 12 ani, fără a fi înzestrat cu cine știe ce simt artistic, ar fi ajuns la același rezultat după vreo 20 de minute de joacă, unind cu creioane colorate marile orașe ale țării.

Dar în contextul "realizărilor" de până acum, pe care suntem condamnați să circulăm cu spor și voie bună cu toții, această mega-fandosită și poleită prezentare pare să fie doar încă un hap de prosteală pentru cetățenii amețiți deja de vorbăraia fără sfârșit a PSD-istilor.

Linii cu carioci colorate poate trage oricine. Dar cetățenii nu pot decât să spere că vor trăi suficient cât să își vadă nepoții circulând pe drumurile proiectate în vremea ministrului Șova.

Tare ne-am dori cu toții ca acest Masterplan să devină realitate la termenul propus. Dar nu putem să nu remarcăm că la PSD, cum e gata o bucățică din autostrada mare, cum se sparge sticla de șampanie și se taie panglici, ca să afle lumea de la televizor despre realizările Guvernului Ponta.

Și iată cum o bucățică mică-mică devine mai mare decât tot Masterplanul!

În tot acest timp, rămâne ca tot românul să se confrunte răbdător cu aceeași realitate crudă: în timp ce de la Roma la Nădlac se fac 12-13 ore cu mașina, de la Nădlac la Focșani, de exemplu, tot atât!...

În ultimul an și jumătate, guvernele Ponta care s-au succedat au dovedit că nu au nimic de-a face nici cu vreun Masterplan, nici cu vreun studiu de fezabilitate, cu vreun proiect sau cu vreo soluție concretă, în general cu ceva legat cât de cât de construcția de autostrăzi, de fapt, cu administrarea țării.

Dacă Guvernul Ponta nu va prezenta lucrări clare și relevante referitoare la transporturi, Comisia Europeană nu va aproba programele operaționale legate de acest aspect.

Purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru politică regională a arătat deja că România trebuie să prezinte concret un plan general serios de investiții în infrastructura de transporturi care să arate prioritățile guvernului în concordanță cu liniile de finanțare europene.

În caz contrar, doar cu hărți artistice și vorbe goale în loc de realizări, Masterplanul va rămâne o lucrare frumos realizată de trăgătorii de liniuțe colorate ai ministrului Șova, sau poate nici atât, iar efortul va fi zadarnic.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 21 ianuarie 2020, 2:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro