Alexandru Nazare
Alexandru Nazare
Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/25-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 15-04-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.55 Alexandru Nazare - declarație politică: - "Premierul Victor Ponta și ministrul Dan Șova să lase coloratul cu carioca și să prezinte Masterplanul de transport al României";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Alexandru Nazare:

"Premierul Victor Ponta și ministrul Dan Șova să lase coloratul cu carioca și să prezinte Masterplanul de transport al României"

Au rămas mai multe întrebări la care nu am primit răspuns în urma dezbaterii despre fonduri europene pe care am avut-o luni în Parlament.

De ce nu avem programe dedicate fiecărei regiuni, în care prioritățile să fie stabilite în funcție de nevoile și potențialul zonei respective, iar proiectele să fie aprobate și gestionate regional, nu de la București? De ce nu avem un program operațional special pentru județele cel mai puțin dezvoltate din nord-est și sud-est? Cum explică guvernul că între 31 decembrie și 31 martie a trimis la Bruxelles cereri de rambursare de doar 150 de milioane de euro, în condițiile în care pentru tot anul trebuie să transmitem, conform declarațiilor ministrului Teodorovici, solicitări de 2,8 miliarde euro? S-au terminat proiectele PDL și nu mai aveți ce rambursa?

De ce i-a mințit premierul pe cei de la Daimler că vor circula pe autostradă până la Nădlac în 2015? Pentru Dumbrava - Deva și pentru Timișoara-Lugoj termenele de finalizare sunt în mai 2016. Numai pentru aceste autostrăzi care nu sunt finalizate la 31 decembrie 2015 România riscă să piardă aproximativ jumătate de miliard de euro (450 de milioane euro). Dacă luăm în calcul și contractele nesemnate pentru Sebeș-Turda și pentru care termenul de finalizare va fi după 22 de luni, adică tot în 2016, suma ajunge aproape la 1 miliard de euro, un miliard pierdut pe mâna guvernelor Ponta 1, 2 și 3.

În tot acest timp, ministrul Șova continuă să deseneze autostrăzi cu carioca pe hartă. Hărțile prezentate săptămâna trecută nu au nicio legătură cu Masterplanul de transport. Este o bătaie de joc să prezinți acele proiecte fantasmagorice fără nicio acoperire financiară în spate. Dacă facem câteva calcule elementare, vedem că prezentarea domnului Șova nu este altceva decât o înșiruire de minciuni electorale.

Sibiu-Pitești ba e finalizată în 2020, ba e încă în lucru în 2022. Pe tabelul prezentat în 2020 e finalizată doar secțiunea Pitești - Curtea de Argeș - Râmnicu Vâlcea, adică le spunem clar celor de la Dacia că nu le facem autostradă către ieșirea din țară, ci facem către Râmnicu Vâlcea.

În plus, autostrada Buzău - Brăila - Galați și podul peste Brăila apar cu finanțare prin mecanismul "Conectarea Europei." Nu s-au obosit să se uite măcar pe Regulamentul din decembrie unde la proiecte identificate pe rutier, România are Vidin-Craiova și Târgu Neamț-Ungheni, acest fond fiind direcționat în special către modurile de transport verzi: feroviar, naval.

Pentru finanțare din Fondul de Coeziune 2014 - 2020 sunt anunțate Sibiu-Pitești, București-Alexandria, centura autostradă București nord, autostrada Moldova (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Iași-Ungheni).

Dacă facem calculele pornind de la prețurile la care au fost contractate autostrăzile în ultimii ani, am avea pentru Sibiu-Pitești aproape 2 mld. euro, pentru București-Alexandria 300 de milioane (relief ușor 4.5mil/km, 67km), pentru centura autostradă București nord 500 de milioane (10 mil/km, multe lucrări de artă, noduri), iar pentru autostrada Moldova aproximativ 3,2 miliarde (8 mil/km, relief variat). Ajungem la 6 miliarde, în condițiile în care suma totală alocată pe fonduri de coeziune transport, inclusiv feroviar, este de 3.7 miliarde euro.

Pentru fondurile de dezvoltare regională, România are alocați 3.2 miliarde de euro pe transporturi, din care trebuie finanțate proiecte pe toate modurile de transport. Domnul Șova anunță aproape 300 de km de autostradă, Sibiu-Brașov și Brașov-Bacău. Un calcul aproximativ arată că acestea ar costa cel puțin 2.4 miliarde euro.

În același timp, din banii adunați pe acciză, cei din care se plătesc și pensiile și salariile așa cum ne-a anunțat doamna ministru a finanțelor, domnul Șova dă la o primă strigare 700 de kilometri de autostradă. Conform calculelor Guvernului, din acciză vor fi venituri de aproximativ 500 de milioane euro pe an, adică până în 2020, 3.5 miliarde euro. Și dacă punem un cost mediu minim de 7 milioane de euro/km (cel puțin 300 de km sunt pe relief deluros-muntos), ne-ar trebui 5 miliarde de euro.

De aceea, PDL a solicitat premierului Ponta și ministrului Șova să lase coloratul cu carioca și să prezinte de urgență rezultatele Masterplanului de transport al României, înainte de a intoxica opinia publică cu gogorițe electorale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 noiembrie 2019, 14:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro