Maria-Andreea Paul
Maria-Andreea Paul
Sittings of the Chamber of Deputies of June 10, 2014
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.69/17-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2014 > 10-06-2014 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 10, 2014

16. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  
  16.3 Maria-Andreea Paul  
 
see:

   

Domnul Miron Tudor Mitrea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Doamna deputat Andreea Maria Paul.

Aveți microfonul, doamna deputat.

Trei interpelări depuse. Eficientă.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Una o citesc și pe celelalte două doar le depun.

Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Adică vreți să le citesc toate trei?

Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Vă dați seama că n-am nimic împotrivă.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

În regulă, bine.

Prima interpelare este adresată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, domnului ministru Daniel Constantin, și vizează problema Legii privind vânzarea terenurilor agricole.

Domnule ministru,

De la 1 ianuarie 2014, România este obligată să permită vânzarea de terenuri în extravilan către cetățenii celorlalte state ale Uniunii Europeane. Legea privind vânzarea terenurilor agricole, care a intrat în vigoare la începutul lunii aprilie 2014, nu protejează agricultorii români. Străinii au bani mulți și terenurile arabile românești sunt ieftine.

Prețurile scăzute ale terenurilor românești atrag, așadar, străinii. Terenurile agricole fertile românești ajung pe mâna străinilor pentru că avem printre cele mai scăzute prețuri din Europa, dar care sunt totuși prea ridicate pentru agricultorii români. Prețurile terenurilor românești se mențin de două, până la opt ori sub cele din majoritatea statelor europene.

Confruntându-se cu o problemă asemănătoare, țările care au aderat la Uniunea Europeană în anul 2004 au limitat cu argumente corecte accesul străinilor la terenurile lor și au pus condiții juste pentru a permite accesul străinilor la cumpărarea acestor terenuri. De pildă, în Bulgaria, cetățenii Uniunii Europene pot să cumpere teren agricol doar dacă sunt producători agricoli care desfășoară activități independente și doresc să se stabilească în Bulgaria. Străinii pot achiziționa teren în Cehia și Lituania numai dacă au locuit în țară și s-au ocupat de agricultură cel puțin trei ani sau dacă sunt căsătoriți cu un cetățean din statul respectiv. Ungaria are cele mai drastice restricții: achiziția de terenuri este limitată la un singur hectar pentru străini. Suprafețele de pământ mai mari de un hectar pot fi obținute doar de cei cu calificare profesională de fermier sau silvicultor, care au fost activi în sectorul agricol din Ungaria în ultimii trei ani sau care dețin un procent de 25% din acțiunile unei ferme înregistrată în Ungaria. Este interzisă achiziționarea de teren de către firme.

Așadar, în urma celor prezentate mai sus, vă adresez următoarele întrebări:

1. Câte terenuri au fost deținute și arendate de cetățenii și de firmele străine pe teritoriul țării noastre până la 1 ianuarie 2014? Câte terenuri au fost achiziționate din ianuarie 2014 și până la intrarea în vigoare a Legii privind vânzarea terenurilor, în aprilie 2014? Care este situația terenurilor la momentul actual?

2. De ce nu a aplicat și România soluțiile luate de Bulgaria, de Cehia, de Lituania sau Ungaria, ca să dau doar câteva exemple, în privința achiziționării terenurilor de către străini?

3. Considerați că este suficient dreptul de preempțiune pe îl au, prin lege, coproprietarii, arendașii, proprietarii vecini și statul român, în condițiile în care nu putem concura cu forța financiară a străinilor pentru cumpărarea terenurilor agricole?

Aștept răspunsul dumneavoastră în scris pentru problemele ridicate.

Vă mulțumesc.

A doua interpelare este adresată Ministerului Afacerilor Interne și vizează intabularea necorespunzătoare a 36 de hectare din proprietatea Primăriei Certeze, județul Satu-Mare.

Expun toată lista de argumente și cer efectuarea de demersuri pentru verificarea situației acestui teren și să se procedeze în concordanță cu soluționarea corectă a cazului.

A treia întrebare este adresată regimului aplicat investitorilor taiwanezi.

O problemă foarte delicată în România și care, din păcate, are un regim complet diferit de cel al celorlalte 27 de state membre ale Uniunii Europeane.

Și ridic o serie de patru întrebări legate de modul în care capitalul și investitorii taiwanezi ar putea să creeze locuri de muncă și în România, nu doar în statele europene.

Depun cele trei documente.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Mulțumesc.

Domnul Răzvan Mironescu o interpelare, Mircea-Nicu Toader o interpelare, Simona Bucura-Oprescu două interpelări, Angel Tîlvăr o interpelare, Andrei Sava o interpelare, Andrei Dolineaschi o interpelare, Ileana Dumitrache o interpelare, Marian Neacșu o interpelare, Vasile Popeangă.

Vă rog, domnule deputat, aveți microfonul.

Vă rog să ni le lăsați după ce terminați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile Popeangă:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea mea este adresată domnului Remus Pricopie, ministrul educației naționale, și obiectul acestei interpelări este - necesitatea elaborării de către Ministerul Educației Naționale și transmiterea către inspectoratele școlare din țară a Metodologiei de organizare a concursului, act normativ care să permită elaborarea procedurii de concurs și înființarea Serviciului de Orientare Școlară și Profesională în structura prevăzută de lege.

Menționez faptul că acest serviciu a fost înființat prin ordin al ministrului din 2011. Au fost prevăzute și posturile, însă, din lipsă de metodologie de organizare a concursului, nu au fost angajate persoanele conform statului de funcții.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Anton Doboș o interpelare, Ovidiu Dumitru o interpelare, Victor Paul Dobre o interpelare.

Vă mulțumesc.

Și închei ședința repede, să nu rămân singur în sală.

   

Ședința s-a încheiat la ora 18,14.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 18 october 2019, 17:32
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro