Iulian-Radu Surugiu
Iulian-Radu Surugiu
Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.19/27-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 18-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2015

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Iulian-Radu Surugiu

Video in format Flash/IOS Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.35 alin.(2) din Legea nr. 384 din 10 octombrie 2006 privind statutul soldaților și gradaților profesioniști, cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 533/2014). (rămasă pentru votul final)

Domnul Iulian-Radu Surugiu:

Bună ziua.

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin acest proiect de lege se propune majorarea limitei vârstei maxime până la care soldații sau gradații profesioniști pot fi menținuți în activitate de la 50 la 55 de ani. Justificarea inițiatorilor este dată de necesitatea restructurării și modernizării armatei, dar și de necesitatea imediată a măririi limitei de vârstă, în contextul în care prin modificările pe care le aduce prezentul proiect de lege se pot menține astfel în activitate o serie de militari cu mare experiență și de care Armata României are nevoie. De asemenea, se rezolvă o problemă de ordin social, pentru că militarii care ar fi ieșit din Armată la 50 de ani ar fi trebuit să-și caute un alt loc de muncă în afara Armatei, până la împlinirea vârstei necesare pentru a ieși la pensie, respectiv de 55.

Atât în Comisia juridică, de disciplină și imunități, în Comisia pentru egalitate de șanse pentru femei și bărbați, cât și în Comisia pentru muncă și protecție socială, acest proiect de lege a primit aviz favorabil, astfel încât și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a dezbătut acest proiect de lege și a admis propunerea de modificare a Legii nr. 384.

Așadar, Grupul Partidului Național Liberal va vota pentru acest proiect de lege care este în beneficiul exclusiv al instituției militare și al tuturor celor care și-au dedicat viața profesiei militare. Aceștia reprezintă un model și un exemplu de profesioniști ai Armatei Române. Vă mulțumesc.

      ................................................
Video in format Flash/IOS Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea alin.(1) al art.8 din Legea nr.218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române (PL-x 169/2014/19.12.2014). (rămasă pentru votul final)

Domnul Iulian-Radu Surugiu:

Bună ziua.

Mulțumesc, domnule președinte.

Securitatea socială reprezintă un drept al cetățeanului român, iar activitatea Poliției Române este și trebuie să rămână un serviciu public în care prevalează integritatea, responsabilitatea și profesionalismul.

Modificarea alin. (1) al art. 8 din Legea privind organizarea și funcționarea Poliției Române, cu modificările și completările ulterioare, presupune ca funcția de inspector general al Inspectoratului General al Poliției Române să fie o funcție cu rang de secretar de stat, adică o funcție politică, măsură ce poate să aibă numai efecte negative asupra imparțialității pe care o impune această funcție.

Chiar dacă vorbim despre politizarea educației, a sănătății sau chiar a Poliției, consecințele asupra societății sunt nefaste.

Inspectorul general al IGPR are atribuții de coordonare și gestionare care necesită competențe, experiență și raționalitate în luarea deciziilor. Și din acest motiv persoana care deține această funcție trebuie să fie independentă politic și nicidecum să facă din instituția pe care o reprezintă o comandă politică.

Pierderea caracterului profesional al unei astfel de funcții va determina nu numai disfuncționalități în cadrul actului de comandă la nivelul structurilor de ordine publică, ci și un control nociv asupra instituției în sine.

Poliția Română trebuie să rămână un simbol al conștiinței profesionale și nu politice, o instituție care inspiră încredere, eficiență, precizie și mai ales funcționare în interes public. Beneficiarul acestui serviciu public trebuie să rămână exclusiv cetățeanul.

Totodată o astfel de modificare necesită avizarea anterioară de către o instituție precum Consiliul Suprem de Apărare a Țării.

Conform art. 4 lit. d) pct. 1 din Legea nr. 415/2002 privind organizarea și funcționarea CSAT, dar și conform Legii nr. 24/2000 privind normele tehnico-legislative, CSAT nu a dat până în acest moment un aviz, fie el favorabil sau nefavorabil. Iar Guvernul României este obligat să solicite un astfel de aviz.

Cu aceste argumente, vă transmit că Grupul Partidului Național Liberal va vota împotriva respingerii cererii de reexaminare. Mulțumesc.

     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 15 noiembrie 2019, 16:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro