Raluca Surdu
Raluca Surdu
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.61 Raluca Surdu - declarație politică referitoare la birocrația și la slaba gestionare a fondurilor la nivel de administrații publice din România;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Raluca Surdu:

România continuă să sufere, la mai bine de 25 de ani de la revoluția din decembrie 1989, de birocrație și o slabă gestionare a fondurilor la nivel de administrații publice. Pentru a remedia aceste probleme, Partidul Național Liberal a prevăzut în programul său de guvernare un capitol dedicat descentralizării. Acest obiectiv va fi unul dintre pilonii guvernării liberale, pe baza exclusivă a principiului european al subsidiarității, care permite să se stabilească în ce situații UE are competența de a legifera și de a contribui la luarea deciziilor, cât mai aproape posibil de cetățeni. Aplicând în țara noastră acest principiu, considerăm că delegarea competențelor executive va reprezenta o mai bună asigurare a resurselor financiare și a bunurilor publice în teritoriu și se va institui o relație strânsă, bazată pe prevederi legale specifice și pe elaborarea și implementarea unor politici publice care să promoveze interesul comunităților locale pe care le reprezintă.

Trebuie avut în vedere că este necesar ca descentralizarea să fie făcută în funcție de capacitățile de administrare ale unităților care vor face obiectul acestui proiect. Pentru a realiza aceste direcții de acțiune vor fi luate următoarele măsuri: transferul progresiv al unor atribuții de la nivel central către autoritățile administrației publice locale; schimbarea filosofiei bugetare, în sensul că un procent semnificativ din veniturile estimate, care urmează a fi colectate în decursul unui an, va rămâne la nivel regional și local pentru asigurarea sustenabilității financiare a exercitării atribuțiilor transferate de la nivel central. Se va efectua un audit de sistem în vederea identificării procedurilor optime de derulare a procesului de transfer al deciziei de la nivel central la nivel local, concomitent cu transferul sumelor necesare asigurării sustenabilității acestui proces.

Procesul descentralizării va transforma autoritățile centrale în autorități de promovare și dirijare a politicilor publice prioritare, de reglementare și control în domeniul lor de activitate. Conform prevederilor cuprinse în programul liberal de guvernare, restul atribuțiilor administrației centrale vor fi delegate autorităților locale, județene sau regionale. Răspunderea publică a autorităților regionale și locale pentru performanțele de realizare a bunurilor publice specifice și de centrare a guvernării pe interesele cetățenilor va fi atent reglementată și monitorizată, inclusiv prin consolidarea procedurilor de aplicare a standardelor de calitate și de cost în administrația publică.

Aceste modificări privind structura și atribuțiile autorităților locale sunt propuse în baza unor valori și idei clare care privesc separația și controlul reciproc al puterilor la nivel local, răspunderea publică și individuală, reprezentarea directă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 14 decembrie 2019, 12:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro