Mihai Lupu
Mihai Lupu
Sittings of the Chamber of Deputies of March 24, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
24-02-2020 (joint)
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 24-03-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 24, 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.110 Mihai Lupu - declarație politică: "Guvernul Ponta prins din nou de Comisia Europeană cu lecția neînvățată";

Domnul Mihai Lupu:

"Guvernul Ponta prins din nou de Comisia Europeană cu lecția neînvățată"

Deși, în Parlamentul României, Comisia pentru transporturi și infrastructură, al cărei președinte sunt, a insistat în cadrul întâlnirilor avute cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, ca Masterplanul General de Transport să fie foarte bine corelat cu recomandările anterioare ale Comisiei Europene până la prezentarea acestuia și am atras atenția de nenumărate ori asupra problemelor identificate și a lacunelor din documentul prezentat de către minister, din păcate, Guvernul Ponta a făcut tot cum a vrut și iată că a reușit să fie trimis acasă și de această dată, ca să se corecteze greșelile, precum elevul prins din nou cu lecția neînvățată.

Astfel, Comisia Europeană a subliniat că masterplanului nu-i poate fi dat "bun de tipar" pentru finanțare, având în continuare nevoie de modificări, deoarece există încă probleme nerezolvate, "fiind necesare eforturi suplimentare" din partea Guvernului Ponta pentru îmbunătățirea acestui document strategic pentru țara noastră.

Cred că este limpede pentru toată lumea faptul că eforturile ar fi putut fi făcute de către reprezentanții Guvernului încă de anul trecut, dacă ar fi dorit realmente ca România să se prezinte în fața Comisiei Europene cu un document bine făcut, de nerefuzat, iar prioritizarea investițiilor propuse ar fi fost în concordanță cu cerințele anterioare ale Comisiei, astfel încât strategia de implementare a proiectelor de infrastructură să fie pusă în acord cu sursele de finanțare, cu ordinea de implementare a obiectivelor și cu împrumutul public de 7 miliarde de euro aprobat recent de Guvernul Ponta.

Mai mult decât atât, Comisia Europeană atrage atenția și asupra faptului că România riscă să pună în pericol ținta de deficit bugetar cu acest împrumut și cere asigurări clare că acest lucru nu se va întâmpla.

"Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătățire a masterplanului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate și obiective de stabilire a priorităților, luând în considerare performanțele economice și apartenența proiectelor la rețeaua TEN-T Core. Autoritățile române vor reflecta asupra modului de a încorpora mai bine aceste observații în masterplan", a susținut doamna Sophie Dupin de Saint-Cyr, purtătorul de cuvânt al DG REGIO, în urma consultărilor de la Bruxelles cu reprezentanții Guvernului Ponta.

Din punctul de vedere al membrilor Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, s-a pornit prost încă de la început în fundamentarea acestui masterplan, deoarece indicatorii economici care au stat la baza stabilirii criteriilor de constituire a acestui document strategic pentru România au fost superficiali și fără nicio legătură cu nevoile reale de dezvoltare ale țării noastre.

Consider că ați eșuat practic în misiunea de a oferi României o viziune stabilă și coerentă de dezvoltare a infrastructurii pe termen mediu și lung, lucru care va influența negativ statutul nostru atât în regiune, cât și în fața decidenților europeni.

Vă întreb, în acest caz, domnilor guvernanți, câte variante finale mai aveți de gând să prezentați Comisiei Europene? Cum au fost respectate, domnilor din PSD, criteriile de bază ale masterplanului, dacă nici a cincea oară, în decurs de aproape doi ani, Guvernul Ponta nu a putut veni în fața Comisiei Europene cu un document care să poată fi agreat, având în vedere că acesta reprezintă totuși strategia noastră de transport pentru anii 2014-2020, iar noi riscăm, prin bâlbâielile nesfârșite ale guvernelor dumneavoastră, ca nici la jumătatea acestui an să nu avem undă verde pentru finanțare, dat fiind faptul că nu respectați cerințele europene?!

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie mardi, 25 février 2020, 9:14
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro