Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 25-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2015

15. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.6 alin.(3) din Ordonanța Guvernului nr.20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente (PL-x 209/2014). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 209/2014

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

17. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 6 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 20/1994.

Patru amendamente admise. Caracter, ordinar.

Inițiatorul. Doamnă deputat, haideți, vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Doamna Adriana Diana Tușa:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Stimați colegi,

Știu că, în ultima perioadă, atât de aici, cât, mai ales, în spațiul public ați auzit mai mult vorbindu-se despre cutremurele de pe scena politică, din justiție, însă nu trebuie să uităm că în viața de zi cu zi, în viața reală există și acele cutremure fizice care produc dezastre.

Chiar luna aceasta s-au împlinit 38 de ani de la cutremurul din 1977. Din păcate, cel puțin în ultimii 20 de ani, nu au fost reabilitate clădirile cu risc seismic din cauza faptului că în legislație nu a existat acea prevedere care să permită acest lucru.

Din necesitatea prevenirii dezastrelor provocate de cutremure am văzut că, în ultimii zece ani s-au făcut destul de multe expertize, însă mai rar s-a trecut la proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare a clădirilor identificate ca fiind cu risc seismic, și aceasta, de multe ori, din cauză că pentru finanțarea execuției lucrărilor de consolidare a locuințelor proprietate privată a persoanelor fizice nu se pot asigura sumele necesare din bugetul local, neexistând o bază legală.

De exemplu, în municipiul București doar 5% dintre blocurile cu risc seismic au fost reabilitate.

Prin inițiativa legislativă pe care eu v-o propun, astăzi, spre adoptare, se prevede modificarea alin. (3) din art. 6 al Ordonanței Guvernului nr. 20/1994 tocmai în sensul introducerii unei noi prevederi, respectiv a posibilității ca autoritățile administrației publice să poată dispune prin buget, în limita fondurilor alocate anual, bineînțeles, și pentru activitățile de proiectare și execuție a lucrărilor de intervenție în cazul locuințelor proprietate privată a persoanelor fizice.

Având în vedere importanța acestei prevederi, vă mulțumesc anticipat pentru votul pe care-l veți da azi.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, doamnă deputat.

Din partea Comisiei pentru administrație.

Domnule deputat, aveți cuvântul. Domnule vicepreședinte, scuzați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Laurențiu Nistor:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raport asupra Proiectului de Lege pentru modificarea art. 6 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a fost sesizată prin adresa PL-x 209 din 22 aprilie 2014 cu dezbaterea pe fond, în procedură obișnuită, a Proiectului de Lege pentru modificarea art. 6 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere următoarele: avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul negativ al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, avizul negativ al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, punctul de vedere favorabil al Guvernului primit cu nr. 875 din 8 mai 2014.

Proiectul de lege a fost adoptat în Senat, în ședința din 14 aprilie 2014, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și a art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art. 6 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 20/1994 privind măsurile pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente, republicată, în sensul reglementării posibilităților autorităților administrative publice locale de a finanța din bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu această destinație, pe lângă operațiunile de expertizare tehnică a clădirilor care prezintă risc seismic, și activități de proiectare și execuție a lucrărilor de intervenție în cazul locuințelor proprietate privată a persoanelor fizice.

Potrivit art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, comisia a examinat un proiect de lege, în ședința din 10 martie 2015.

La lucrările comisiei au fost prezenți 22 de deputați din totalul de 23 de membri ai comisiei.

La dezbaterile care au avut loc au participat și din partea Guvernului. În urma examinării intervențiilor legislative și a opiniilor exprimate de către membrii comisiei s-a hotărât, cu unanimitate de voturi, să se supună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise, pentru prezentarea și raportul respectiv.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul deputat Ciuhodaru, la dezbateri generale.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vom susține acest demers legislativ plin de bune intenții. Într-adevăr, până acum vorbeam despre evaluare, și nu de proiectare și execuție, și nici nu vreau să mă gândesc ce s-ar întâmpla cu aceste clădiri aflate în proprietate privată atunci când ar fi un cutremur devastator.

Singura mea rezervă rămâne de unde vor găsi autoritățile locale acești bani.

În rest, aveți votul grupului nostru parlamentar pentru acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, aveți cuvântul, vă rog frumos. Grupul parlamentar PNL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ionaș-Florin Urcan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Tot ceea ce am discutat adineauri sunt niște măsuri care nu au putut fi adoptate de către autoritățile locale deoarece nu exista o bază legală pentru aceste intervenții asupra locuințelor proprietate privată.

Consider că, în tot acest context, prevenția este extrem de importantă, autoritățile administrației publice locale și centrale fiind obligate să creeze toate pârghiile necesare, logistice, structurale, financiare, tocmai pentru a putea fi pregătiți în a face față oricăror astfel de evenimente neplăcute.

Statisticile bazate pe atente studii spun că suntem o țară cu expunere mare la dezastre seismice. Guvernul trebuie să ia de îndată toate măsurile necesare prin alocarea de sume importante de la bugetul de stat în vederea realizării, dar și executării concrete a unui plan prin care să asigure diminuarea riscurilor.

Nu este normal să asistăm la evenimente neplăcute, iar apoi să regretăm că nu s-au alocat din timp resursele care puteau minimaliza efectele unor tragedii.

Grupul nostru parlamentar susține că această măsură, pe care o adoptăm astăzi, este extrem de importantă și chiar dacă sună oarecum a centralism, consider că putem face un efort în a impune prin intermediul legilor speciale ca cel puțin autoritățile publice județene să fie obligate la constituirea unui fond, în care să fie alocate sume gen 1, 2, 3% din bugetele anuale, destinate prevenirii și înlăturării efectelor dezastrelor și calamităților.

Aici putem discuta de cutremure, inundații, epidemii etc.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Alte luări de cuvânt?

Nu mai sunt. Intrăm pe amendamentele admise.

Primul amendament admis. Obiecții, comentarii. Nu. Aprobat.

Cel de-al doilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al treilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al patrulea și ultimul amendament admis de către comisie. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Mulțumesc.

Merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 18 noiembrie 2019, 1:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro