Plen
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.167/08-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 30-09-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2015

30. Supunerea la votul final:  

     

După pauză

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Liderii grupurilor parlamentare, vă rog frumos, dacă se poate, să vă invitați colegii în sală pentru a începe sesiunea de vot final.

Facem o verificare și după aceea, da?

Nu, că nu face parte din recuzita Camerei Deputaților. Este a dumneavoastră. Vă rog frumos să o țineți cât mai aproape. (Se referă la o pancartă adusă în sala de ședință.) Așa, poate, vedeți și nominalizați un președinte pentru comisie, conform negocierii dintre liderii grupurilor parlamentare. Noi suntem aici și vă așteptăm. Eu vă susțin în totalitate, sunt alături de dumneavoastră. Până găsiți o soluție pentru președintele comisiei. Sunt convins că și UDMR-ul vă susține și așteaptă până găsiți un președinte. Că, dacă nu puteți să găsiți un președinte pentru comisia pentru votul prin corespondență, pentru celelalte funcții din statul român o să fie cam greu. E greu, câți oameni cu experiență sunt la dumneavoastră, să nu găsiți un președinte. Vă aștept. Nu mai vorbesc de președintele Camerei. Că e greu, dacă un președinte de comisie nu găsiți!

Vot control. Vă rog frumos, pregătiți-vă cartelele.

Să înceapă votul.

 
Video in format Flash/IOS  

Liderii grupurilor parlamentare, o să vă rog frumos să ridicați extrasul de prezență.

20 de proiecte avem pe ordinea de zi.

Deci, putem începe? PC-ul? ALDE? Ok. Gata.

Ați văzut, cu răbdare, întotdeauna lucrurile se rezolvă. Bun.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 79/2015). (adoptat)

1. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

265 de voturi pentru, două abțineri, niciun vot împotrivă.

Adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind redresarea și rezoluția asigurătorilor (PL-x 568/2015). (adoptat)

2. Proiectul de Lege privind redresarea și rezoluția asigurătorilor.

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare și Comisia pentru buget, finanțe și bănci vă propun adoptarea acestui proiect de lege.

Legea este ordinară; procedura, de urgență

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Andreea Paul. Doamna deputat, pentru explicarea votului.

266 de voturi pentru, 4 abțineri, niciun vot împotrivă.

Doamnă deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Andreea-Maria Paul:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal a votat în favoarea acestui proiect de lege, dar degeaba creăm un cadru legislativ favorabil pentru a rezolva mai bine, mai eficient crizele care apar în rândul actorilor de pe piața asigurărilor, dacă noi nu ne asigurăm că în ASF sunt profesioniștii necesari care să pună în aplicare aceste noi instrumente pe care le propune legea de azi.

Noi ce am făcut? Și uitați-vă bine în ochii dumneavoastră, pentru că v-ați dat votul. Noi am trimis la ASF, la ultima nominalizare, o persoană care să învețe, nu care să supravegheze și nici care să gestioneze o temă cum este cea a rezoluției, un instrument foarte delicat care, atenție!, riscă să restrângă dreptul la proprietate al acționarilor din aceste companii. Or, cu delicatețe trebuie gestionată această temă și cu profesionalism, așa cum se întâmplă și în statele europene.

Din păcate, la ASF nu am garantat profesionalismul necesar persoanelor care să pună în aplicare această lege.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, doamnă deputat.

Doamnă deputat Aurelia Cristea, din partea Grupului parlamentar al PSD.

Doamna deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Aurelia Cristea:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Odată cu adoptarea acestei legi, Legea privind redresarea și rezoluția asigurătorilor, am închis un circuit de legi care, prin adoptarea lor, creează mecanismele și instrumentele specifice, astfel încât funcționarea pieței de asigurări, supravegherea ei și modurile de intervenție în ceea ce privește situațiile de criză sunt extrem de bine legiferate și, cu siguranță, tot ceea ce presupune în acest moment și procesul de reformare a Autorității de Supraveghere Financiară va face posibil ca aceste legi să fie aplicate cu maximum de profesionalism.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc. Alte luări de cuvânt? Nu sunt.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2015 privind stabilirea nivelului maxim al produsului apă grea destinat unităților 1-4 de la Centrala nuclearo-electrică Cernavodă pentru întreaga perioadă de exploatare a acestora, precum și pentru gestionarea apei grele (PL-x 511/2015). (adoptat)

3. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2015 privind stabilirea nivelului maxim al produsului apă grea destinat unităților 1-4 de la Centrala nuclearo-electrică Cernavodă pentru întreaga perioadă de exploatare a acestora, precum și pentru gestionarea apei grele.

Legea este ordinară, procedura - de urgență.

Comisia pentru industrii și servicii vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

266 de voturi pentru, 8 abțineri, un vot împotrivă.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2015 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (PL-x 509/2015). (adoptat)

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2015 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.

Legea este ordinară; procedura - de urgență.

Și aici, Comisia pentru industrii și servicii vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

265 de voturi pentru, 10 abțineri, un vot împotrivă, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2015 privind aprobarea susținerii cheltuielilor de întreținere și funcționare a Formațiunii Medicale ROL 2 din bugetul Ministerului Sănătății și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății (PL-x 475/2015). (adoptat)

5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2015 privind aprobarea susținerii cheltuielilor de întreținere și funcționare a Formațiunii Medicale ROL 2 din bugetul Ministerului Sănătății și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății.

Legea este ordinară, procedura - de urgență.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru sănătate și familie vă propun adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

275 de voturi pentru, două abțineri, niciun vot împotrivă, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 17/2015 privind aprobarea plății contribuției României pentru construirea sediului permanent al Curții Penale Internaționale (PL-x 570/2015). (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 17/2015 privind aprobarea plății contribuției României pentru construirea sediului permanent al Curții Penale Internaționale.

Legea este ordinară; procedura - de urgență.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci vă propune adoptarea acestui proiect de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

277 de voturi pentru, adoptat

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Coreea privind protecția informațiilor clasificate militare, semnat la București la 26 martie 2015 (PL-x 539/2015). (adoptat)

7. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Coreea privind protecția informațiilor clasificate militare, semnat la București la 26 martie 2015.

Legea este ordinară.

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

275 de voturi pentru, 2 abțineri, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului Interimar în vederea încheierii unui Acord de Parteneriat Economic între Comunitatea Europeană și Statele sale Membre, pe de o parte, și partea Africa Centrală, pe de altă parte, semnat la Yaoundé, la 15 ianuarie 2009, și la Bruxelles, la 22 ianuarie 2009 (PL-x 536/2015). (adoptat)

8. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului Interimar în vederea încheierii unui Acord de Parteneriat Economic între Comunitatea Europeană și Statele sale Membre, pe de o parte, și partea "Africa Centrală", pe de altă parte, semnat la Yaoundé, la 15 ianuarie 2009, și la Bruxelles, la 22 ianuarie 2009.

Legea este ordinară.

Comisia pentru industrii și servicii vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

278 de voturi pentru, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de Parteneriat Economic preliminar între Côte d'Ivoire, pe de o parte, și Comunitatea Europeană și Statele sale Membre, pe de altă parte, semnat la Abidjan, la 26 noiembrie 2008, și la Bruxelles, la 22 ianuarie 2009 (PL-x 538/2015). (adoptat)

9. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de Parteneriat Economic preliminar între Côte d'Ivoire, pe de o parte, și Comunitatea Europeană și Statele sale Membre, pe de altă parte, semnat la Abidjan, la 26 noiembrie 2008, și la Bruxelles, la 22 ianuarie 2009.

Legea este ordinară.

Comisia pentru industrii și servicii vă propune și aici adoptarea acestui proiect de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

280 de voturi pentru, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru acceptarea celui de-al doilea amendament la Convenția privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată de România prin Legea nr.22/2001, adoptat prin Decizia III/7 a celei de-a treia Reuniuni a părților, la Cavtat din 01-04 iunie 2004 (PL-x 540/2015). (adoptat)

10. Proiectul de Lege pentru acceptarea celui de-al doilea amendament la Convenția privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată de România prin Legea nr. 22/2001, adoptat prin Decizia III/7 a celei de-a treia Reuniuni a părților, la Cavtat din 01-04 iunie 2004.

Legea este ordinară.

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic vă propune și aici adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

280 de voturi pentru, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru acceptarea Amendamentului de la Doha, adoptat la Doha, la 8 decembrie 2012, la Protocolul de la Kyoto la Convenția-cadru a Organizației Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, adoptat la 11 decembrie 1997 (PL-x 537/2015). (adoptat)

11. Proiectul de Lege pentru acceptarea Amendamentului de la Doha, adoptat la Doha, la 8 decembrie 2012, la Protocolul de la Kyoto la Convenția-cadru a Organizației Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, adoptat la 11 decembrie 1997.

Legea este ordinară.

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic vă propune și aici adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

277 de voturi pentru, adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Jersey privind schimbul de informații în domeniul fiscal, semnat la Londra, la 1 decembrie 2014 (PL-x 535/2015). (adoptat)

12. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Jersey privind schimbul de informații în domeniul fiscal, semnat la Londra, la 1 decembrie 2014.

Legea este ordinară.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

274 de voturi pentru, două abțineri, adoptat

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea art. 20 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României (PL-x 454/2015). (adoptat)

13. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 20 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României

Legea este ordinară.

Comisia juridică, de disciplină și imunități vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

278 de voturi pentru, o abținere.

Proiectul de lege a fost adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 (Pl-x 507/2014). (respinsă)

14. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006.

Legea este organică.

Comisia pentru industrii și servicii vă propune adoptarea acestei propuneri legislative.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Bun. 177 de voturi pentru, 91 de abțineri, 4 voturi împotrivă; nu a întrunit numărul necesar pentru lege organică.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2015 pentru modificarea Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război și a Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizații și sporuri invalizilor, veteranilor și văduvelor de război (PL-x 473/2015). (adoptat)

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2015 pentru modificarea Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război și a Legii nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizații și sporuri invalizilor, veteranilor și văduvelor de război.

Legea este organică; procedura - de urgență.

Comisia pentru muncă și protecție socială vă propune adoptarea acestui proiect de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

276 de voturi pentru, o singură abținere; adoptat.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 (Pl-x 432/2015). (adoptată)

16. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

Legea este organică.

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport vă propune adoptarea propunerii legislative.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

274 de voturi pentru, 2 abțineri, un singur vot împotrivă.

Explicarea votului, doamna deputat. Aveți cuvântul. Doamna deputat Raluca Turcan.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Raluca Turcan:

Domnule președinte,

Dragi colegi,

Astăzi, Camera Deputaților dă o veste bună pentru 65 de mii de profesori navetiști.

Îmi exprim mulțumirea față de toți colegii care au înțeles să voteze această inițiativă legislativă.

Mă uit și spre colegii din coaliția de guvernare, pentru că așa este, au majoritate în Parlament. Și sper că vom continua acest efort susținut de a sprijini profesorii navetiști și în Senatul României. Și acolo, această inițiativă se va concretiza într-o lege, prin care tot ceea ce înseamnă decont pentru transportul profesorilor navetiști să fie preluat de la autoritățile locale și inclus în finanțarea de bază.

Problemele cu care se confruntă profesorii și elevii din sistemul de educație românesc sunt nenumărate.

Imposibilitatea sau neacordarea decontului pentru transportul școlar este una dintre cele mai serioase și duce direct la abandon școlar, îi aduce direct la întărirea și accentuarea discrepanțelor sociale, pentru că nedecontarea se realiza în special în comunitățile sărace.

Așadar, faptul că astăzi am preluat această decontare de la autoritățile locale în finanțarea de bază, dă speranța că cel puțin în materia decontării transportului, profesorii și în special profesorii din zonele defavorizate vor avea un avantaj. Acest avantaj se va resimți în nivelul veniturilor, pentru că până acum scoteau bani din buzunarul propriu pentru a merge la locul de muncă și, de asemenea, în avantaj pentru că vor rămâne în sistemul de educație și-și vor face datoria atât față de elevi, cât și față de societate.

Vă mulțumesc foarte mult și sper să avem același vot și în Senatul României.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul președinte al Partidului Social Democrat, domnul deputat Dragnea.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Nicolae-Liviu Dragnea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să explic de ce Partidul Social Democrat și coaliția au susținut această inițiativă a doamnei deputat Turcan. În primul rând, ca să înțelegem toți că se poate colabora; în al doilea rând, că orice inițiativă bună care vine și din afara coaliției, va fi susținută de noi și în al treilea rând, este un subiect atât de vechi, cu care s-au confruntat și cadrele din învățământ și primarii, încât, odată cu această măsură legislativă, nu o să mai fie această problemă.

Vă mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Szabó Ödön:

Stimate domnule președinte,

Stimați colegi,

Am votat această lege dintr-un motiv foarte simplu, am explicat.

Este nevoie de susținerea financiară, de la nivel central, întrucât există discrepanțe. Datorită faptului că s-a schimbat Legea nr. 1 și astăzi profesorii nu mai sunt selectați la nivel local de titularizare, nu sunt titularizați la nivel local, deci practic nu le mai aparține decizia cine este la catedră și sunt foarte mulți navetiști. Nu este normal ca să existe această obligație la nivel local.

Cu atât mai mult, trebuie să spunem că sperăm pentru anul viitor, când pregătește Guvernul bugetul, vor trebui alocate aceste resurse crescând suma per capita la nivelul fiecărei unități administrative, acest demers dând banii efectiv la nivelul unităților administrativ-teritoriale și al școlilor.

Dacă nu se vor mări finanțările per capita, practic, am dat o sarcină unităților de învățământ fără să existe acoperire în buget.

Deci solicitarea o să fie ca să existe și această reglare la finanțarea per capita, altfel am aruncat finanțarea de la nivelul administrațiilor publice locale la nivelul instituțiilor de învățământ, fără sursă de finanțare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Movilă, explicarea votului, vă rog frumos.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Este o decizie foarte bună.

Dacă luăm în considerare faptul că în România, foarte multe comunități locale au fost ignorante sau primari indiferenți la plata navetei cadrelor didactice sau unele comunități locale nu au avut posibilitatea să plătească această navetă. Au fost sute de procese pe rolul instanțelor de judecată, care au obligat comunitățile locale la plata acestei sume pentru navetă. Nu au putut fi executate pentru că nu au existat banii necesari.

Am avut un proiect de lege asemănător care a fost respins, însă l-am votat cu mare încredere și responsabilitate pentru acesta, pentru că vine cu o soluție concretă și reală.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Mai sunt alte intervenții? Nu. Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, precum și pentru modificarea literei e) a alineatului (6) al articolului 3 din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (PL-x 398/2013). (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare)

17. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, precum și pentru modificarea literei e) a alineatului (6) al articolului 3 din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, PL-x 398/2013.

Legea este organică.

Procedură de urgență.

Comisia pentru industrii și servicii, Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și Comisia pentru mediu și echilibru ecologic propun adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Cu 181 de voturi pentru, 91 de abțineri, 3 voturi împotrivă, nici acest proiect de lege nu a întrunit numărul de voturi necesare.

Domnul ministru Daniel Constantin, explicarea votului.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Daniel Constantin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Din păcate, vin astăzi în fața dumneavoastră nu să vă mulțumesc, așa cum doream, ci, din păcate, să scot în evidență faptul că, după foarte multe acte controversate pe care opoziția de astăzi mai ales - cei din aripa PDL, să spunem așa - le-au dat de-a lungul timpului, încă o dată s-au abținut de la cel mai important proiect de lege pe care-l avea România în domeniul agriculturii de după 1989.

Este un proiect de lege care aloca unui sector extrem de important, și anume sectorul de îmbunătățiri funciare, un buget multianual de 1 miliard de euro. Cu 1 miliard de euro până în anul 2020, Guvernul avea intenția ca în proiectul de buget la care lucrăm în momentul de față să aloce pentru anul 2016 145 de milioane de euro.

O să-i invităm pe colegii noștri din opoziție să găsească bani pentru despăgubiri dacă vom avea secetă în anul 2016 până în anul 2020. Încă o dată, după ce domnul ministru Predoiu, la vremea aceea, după ce ministrul agriculturii Tabără, după ce primul-ministru Boc și toți cei care sunteți astăzi aici în 2011 ați pus crucea pe sistemul de îmbunătățiri funciare atunci când ați dat afară 3500 de angajați de la ANIF, astăzi veniți și când vorbim de legea de aprobare a acelei ordonanțe de urgență, când vorbim de corectarea anumitor deficiențe pe care le-ați înregistrat dumneavoastră de-a lungul timpului, vă abțineri și, în felul acesta, practic, îngropați sistemul agriculturii românești.

Nu pot să vă spun decât să analizați foarte bine ceea ce ați făcut astăzi și probabil că agricultorii vă vor judeca în perioada următoare.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Tinel Gheorghe, explicarea votului, după care domnul Márton Árpád, explicarea votului.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Astăzi ne-am abținut, n-am votat împotrivă și am fost consecvenți. Am fost consecvenți și în comisie, am fost consecvenți și astăzi, în dezbaterea pe textul de lege și am explicat motivele. Am explicat plenului, pentru că abținerea noastră vine din două considerente.

În primul rând acel program de 1 miliard pe patru ani de zile, 1 miliard de euro, trebuia însoțit de un proiect de reabilitare. Strict. O propunere, o viziune a actualei puteri cum consideră Domniile Lor să vadă implementarea acestui proiect. Cum vor să înceapă, de unde vor să înceapă. Nu dăm 1 miliard de euro, cui? 145 de milioane de euro, cui?

Și al doilea lucru pe care l-am cerut să ne lămurească astăzi în plen, am zis, domnul ministru, domnul secretar de stat, cei care au fost astăzi de la Ministerului Agriculturii, spuneți-ne și nouă infrastructura asta secundară, domeniul privat al statului care se predă unor institute de cercetări în agricultură se referă cumva și la Băneasa, la Institutul Băneasa? Preiau ele în proprietate această infrastructură ca să beneficieze ulterior de fonduri de bani bugetari și europeni? Pentru că noi am spus: infrastructura secundară în domeniul privat al statului a avut un singur proprietar - SNIF-ul - Societatea Națională de Îmbunătățiri Funciare după '90, după care continuatorul ei, Administrația de Îmbunătățiri Funciare și Agenția de Îmbunătățiri Funciare.

Or, lucrurile astea nu ni s-au explicat. Și ne-am abținut. N-am votat împotrivă.

Datoria dumneavoastră era să vă treceți legea dacă o considerați atât de importantă astăzi. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Márton Árpád, după care domnul deputat Daea.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Astăzi, de mai multe ori am venit la microfon ca să ridic o problemă. Acele proceduri de urgență în care în cinci minute am trecut peste diferite rapoarte mult vaste. Mă rog, asta era mai puțin important ca grosime decât aia cu 198, eu mi-am permis să zic 195, dar și asta a avut două modificări esențiale introduse în comisie.

Una dintre ele: a făcut-o să fie organică.

După ce eu am ridicat această problemă, onor domnul președinte al comisiei - nu spun din ce partid este - a venit lângă mine și mi-a explicat cât de importantă este această lege și cât a lucrat Domnia Sa ca să treacă cât mai repede această lege, care, la toate amendamentele acceptate în comisie, niciunul dintre ele n-a avut o motivare - unul.

Este adevărat, totodată, că era bine să vă mobilizați, că, vedeți, noi am votat pentru, dar tot n-au fost destule voturi.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul președinte Dragnea. Domnul deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Nicolae-Liviu Dragnea:

Stimați colegi,

Acum câteva minute v-am spus că noi sperăm ca, în Parlamentul României, dacă o idee, o inițiativă legislativă este bună, noi o vom susține, chiar dacă nu vine de la noi.

N-ați fost împotriva ideii, nu cred că cineva din opoziție nu susține agricultura. Nu cred că cineva din opoziție nu este interesat ca începând de la anul agricultorii să nu mai fie afectați de seceta, care, din păcate, începe să se împământenească vara în România.

De asemenea, în afară de aceste investiții care sunt extrem de importante și necesare pentru agricultura românească mai erau și câteva prevederi importante pentru a facilita accesul la sistemul de irigații al fermierilor, pentru că știți bine, cei care aveți cunoștințe vaste în agricultură, că prețul actual este prohibitiv. Din acest motiv, mulți fermieri, mii de fermieri care au utilaje pentru irigații și instalații nu le pot folosi pentru că nu au bani să se conecteze la sistemul de irigații.

Este păcat că ați folosit acest prilej, dincolo de faptul că este vina noastră și a liderilor de grup că nu s-au gospodărit ca membrii din coaliție să fie prezenți. Dar dumneavoastră ați fost în sală.

În aceste condiții - și tot nu scuză atitudinea dumneavoastră - în aceste condiții, eu rog Guvernul să ia în serios posibilitatea de a emite, a adopta o ordonanță de urgență pentru că subiectul este extrem de important.

Vă mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dragi colegi,

Proiectul de lege, fiind proiect de lege de aprobare a ordonanței de urgență, se întoarce sesiunea viitoare. Cred că eu am citit. Sper că toată lumea a înțeles. Nu este inițiativă parlamentară la Cameră decizională. Este proiect de lege de aprobare a ordonanței.

Deci noi îl avem sesiunea viitoare, pe 1 februarie pe ordinea de zi. Dacă, până atunci, Guvernul va da o ordonanță, nu e nicio problemă. E un interval de timp până ne revenim.

Ordonanța este în vigoare acum.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Ca să cadă ordonanța trebuie să adoptăm cu un vot organic un proiect...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

De respingere.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

...de respingere.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Corect, aveți dreptate.

Ordonanța este în vigoare în acest moment. Își produce efectele în continuare.

Domnul ministru Daniel Constantin.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Daniel Constantin:

Domnule președinte,

Încă o dată, pentru colegii care se fac că nu înțeleg și vorbesc de faptul că nu există un program național pentru infrastructura de irigație. Le reamintesc faptul că acest program este deja în faza de implementare, le reamintesc faptul că avem 560 de milioane de euro fonduri europene pentru infrastructura secundară, le reamintesc faptul că avem deja 128 de milioane de euro care sunt aproape de finalizare în momentul de față, din programul 2007-2013, și le reamintesc că am dezbătut acest program național de irigații în comisie mai bine de o lună de zile.

Am fost prezent la toate dezbaterile din comisie și i-am mulțumit domnului Nini Săpunaru pentru faptul că m-a invitat de fiecare dată și chiar a spus că nu discută dacă nu merg eu acolo.

Deci am avut toată deschiderea să vă explic, iar astăzi, dacă spuneți că nu există un program național de irigații, nu înseamnă decât că aveți rea-voință. O să fac apel de fiecare dată în discuțiile pe care le vom avea cu fermierii să aibă o discuție și cu dumneavoastră și să le explicați în mod direct de ce n-ați fost de acord ca de la 1 ianuarie 2016 să începem și reabilitarea infrastructurii principale, o componentă fără de care degeaba investim în infrastructura secundară, pentru că nu putem să reducem costurile atât cât ne-am fi dorit.

Pe de altă parte, sigur că sunt multe alte prevederi extrem de importante pe care le aducea această lege. Ați făcut referire dumneavoastră și la ceea ce înseamnă transferul de proprietate, fie că vorbim de proprietatea publică a statului sau proprietatea privată

Această lege nu modifică cu nimic, așa că referirile dumneavoastră n-au nicio bază.

Prevederile actualei legi vin să corecteze ceea ce s-a întâmplat: o lege veche, care spunea că se face transfer de proprietate. Și atunci când ați guvernat, când ați avut Ministerul Agriculturii, ați făcut transferul de proprietate de la stat către organizațiile de udători și n-ați prevăzut acolo o mențiune foarte importantă - să se păstreze în sistemul de irigații.

Stimați colegi din opoziție,

Sunteți astăzi responsabili de faptul că jumătate din infrastructura de irigații secundară, din păcate nu mai este în sistemul de irigații. S-au scos toate infrastructurile de acolo, s-au comercializat ca fier vechi și altfel de lucruri de genul acesta.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Daniel Constantin:

Astăzi n-ați vrut să corectați aceste lucruri pe care le-ați greșit în trecut.

Regret acest lucru. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult, domnule ministru.

Păi nu vă supărați, a vorbit în calitate de ministru. A doua intervenție nu se poate pentru un deputat. A vorbit ca deputat din partea ALDE, explicarea votului, fiind deputat a votat. Acesta este avantajul pe care îl are un deputat care este numit ministru. A vorbit a doua oară în calitate de ministru. Nu pot să-i dau cuvântul nici domnului Daniel Constantin a treia oară, că nu există a treia calitate, nici domnului deputat Tinel Gheorghe, pentru că nu are altă calitate decât pe cea de deputat.

Domnule deputat, vă rog frumos. Pe procedură? Dacă-mi spuneți care e procedura. De la microfon, vă rog frumos.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Radu Bogdan Țîmpău:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Vreau să vă întreb pe dumneavoastră care este procedura: în calitate de ministru la votul final, după exprimarea votului final, cum poate veni cineva și să ne spună, să ia poziții politice? Nu este nici luni după-amiază, când este Ora Guvernului...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat,

Vă recomand, vă fac cadou sub semnătura mea un Regulament al Camerei Deputaților care vă explică foarte clar.

Domnule deputat,

În Regulament scrie foarte clar: Pe parcursul unei inițiative legislative sau unui proiect de lege ministrul de resort are dreptul să intervină oricând. Din păcate pentru dumneavoastră, ca fost președinte de comisie pentru afaceri europene, nici măcar acest articol nu l-ați știut, ca deputat. Oricând are dreptul la intervenție, în dezbatere de zeci de ori un ministru poate să intervină. La votul final poate să intervină, uitați-vă în Regulament. Dacă nu, vă rog frumos, pentru că nu mai aveți expertiză, uitați-vă la domnul Márton Árpád, poate că dacă îl ascultați pe el o să înțelegeți că acest articol e valabil de 20 de ani în Camerei Deputaților. Acesta este un drept pe care-l are un ministru și noi nu putem să-l încălcăm, pentru că el susține poziția Executivului. Noi nu facem parte din Executiv.

Vă rog frumos să vă uitați la Regulament.

Mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea art. 96 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011 (Pl-x 455/2015). (respinsă)

18. Propunerea legislativă pentru completarea art. 96 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011.

Legea este organică.

Comisia pentru învățământ propune adoptarea propunerii legislative.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc foarte mult.

115 voturi pentru, 13 abțineri, 135 de voturi împotrivă.

Nici această propunere legislativă n-a întrunit numărul de voturi necesare unei legi organice, așa încât a picat.

 
Video in format Flash/IOS Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară (Pl-x 447/2015). (respinsă)

Respingeri.

19. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 304/2004.

Legea este organică.

Comisia juridică vă propune respingerea propunerii legislative.

Suntem prima Cameră sesizată și expiră termenul constituțional pe 12 octombrie.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Vă mulțumesc.

253 de voturi pentru, 9 abțineri, 2 voturi împotrivă.

Adoptată.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011 (Pl-x 431/2015). (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulate de comisie)

20. Propunerea legislativă pentru completarea Legii Educației Naționale nr. 1/2011.

Și aici Comisia pentru învățământ vă propune respingerea propunerii. Termenul de adoptare tacită era 2 octombrie.

Legea este organică.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS  

Doamna deputat Raluca Turcan explicarea votului.

Doamna deputat aveți cuvântul.

164 de voturi pentru, 11 abțineri, 86 de voturi împotrivă.

Adoptată.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Raluca Turcan:

Dragi colegi,

Astăzi nu a fost respinsă o lege care dădea un semnal foarte clar de alarmă și de reflecție. Și anume, un ministru care nu respectă legea trebuie să răspundă pentru faptele sale și pentru faptul că exact el, cel care trebuie să elaboreze și să implementeze legea, este cel care o încalcă.

În această inițiativă, am inclus faptul că un ministru, ministrul educației naționale, dacă nu prezintă în Parlamentul României raportul de activitate privind starea învățământului românesc, așa cum prevede legea, să fie sancționat cu 30% din salariu. Nu aveam pretenția să treacă. Nu mi-am imaginat că în Parlamentul României pot să obțin o masă critică, astfel încât un ministru să ajungă să fie sancționat dacă nu respectă atribuții și fapte care trebuie și țin de responsabilitatea lui.

Însă, această lege se va rediscuta și avem șansa să spunem tuturor celor care sunt vizați prin nerespectarea legii că pot să plătească cu 30% din salariu.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, doamna deputat.

Scuzați-mă, este neadoptată, are doar 164 de voturi pentru, îi trebuiau - pentru lege organică - 192, așa încât ea merge mai departe la Senat.

Explicarea votului, domnul deputat Remus Cernea.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Domnule președinte,

Vă mulțumesc foarte mult.

Fiind neafiliat, mă voi referi, pentru că în acord cu actualul regulament nu am putut să intervin la momentul discutării unei legi sau la momentul votării unei legi, o să reiau explicarea votului pentru trei proiecte.

Mai întâi punctul 3 pe ordinea de zi, PL-x 511/2015 cu privire la stabilirea nivelului maxim al produsului de apă grea destinat unităților 1-4 de la Centrala nucleară de la Cernavodă.

Cred că este o greșeală să votăm o astfel de lege, pentru o astfel de lege, din moment ce încă nu avem o strategie energetică a României dezbătută în Parlament.

Încă nu este clar ce se va întâmpla cu reactoarele 3 și 4. Eu sper să nu se dea curs proiectului de realizare a acestora, mai ales că proiectul ar fi făcut de o firmă chinezească asupra căreia persistă și anumite semne de întrebare cu privire la standardele de securitate și la transparența acesteia.

De asemenea, cred că este eronat să votăm o astfel de lege și să ne gândim la o durată de exploatare de 35-60 de ani a reactoarelor, în timp ce tot mai multe țări intră în proceduri de phase-out, adică își închid reactoarele și le înlocuiesc cu sursele regenerabile de energie.

De aceea am votat împotrivă.

Apoi am mai votat împotrivă și față de PL-x 398/2013 întrucât această lege avea și o prevedere în ordonanță de urgență a Guvernului, care reprezintă o nouă lovitură față de sursele regenerabile de energie, mai exact față de cei care promovează panourile solare, adăugându-se o dificultate în plus pentru proiectele de acest fel.

Nu în ultimul rând, de fapt cel de-al treilea proiect este Pl-x 455/2015, față de care, de asemenea, am votat împotrivă întrucât nu văd motivul pentru care ar trebui să fie adăugați doi reprezentanți ai unui cult în unitățile de învățământ confesional preuniversitare. Atrag atenția că textul oricum avea mai multe greșeli de gramatică și litere în plus sau în minus sau o oarecare lipsă de sens. Oricum, la astfel de licee majoritatea, dacă nu chiar toți membrii din consiliile de administrație, în principiu, fac parte și sunt cumva membri ai unei biserici anume.

Deci nu văd de ce ar fi trebuit suplimentat numărul membrilor cu doi.

Acestea sunt cele trei voturi împotrivă.

Vă mulțumesc foarte mult că mi-ați acordat dreptul de a mi le explica și sper să reparăm Regulamentul astfel încât această discriminare ca eu să vorbesc la sfârșit sau orice neafiliat să vorbească la sfârșit în fața unei săli goale să fie îndepărtată și să am aceleași drepturi depline ca și toți ceilalți colegi care fac parte din grupuri politice.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Declar ședința de astăzi închisă.

Vă urez o zi frumoasă!

 
     

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 15,23.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 8:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro