Plen
Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.176/16-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 12-10-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2015

30. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului.  

     

După pauză

 
     

În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de doamna deputat Rodica Nassar, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Bună seara!

Deschid ședința noastră de plen consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

 
Video in format Flash/IOS Gheorghe Marin

Pentru început, am să-i dau cuvântul domnului secretar de stat Aurel Stanciu, care va răspunde la interpelarea cu tema: Reintroducerea trenului de persoane regio pe ruta Câmpulung - București și retur. Interpelarea este adresată de către colegul nostru, domnul deputat Marin Gheorghe.

Aveți cuvântul, domnule ministru.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Aurel Stanciu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc frumos, doamna președinte.

Domnilor deputați,

Domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră înregistrată cu nr. 2381B/2015, am onoarea să vă informez următoarele.

Conform contractului de servicii publice pentru perioada 2012-2015, în vigoare din 6 februarie 2012, Hotărârea Guvernului nr. 74/2012, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători - CFR Călători S.A. introduce în circulație cu prioritate numărul și categoria de trenuri incluse pe pachetul minim social aprobat, structurat pe servicii tip regio și interregio, pentru care primește compensație de la bugetul de stat și/sau bugetele locale.

Pentru anul 2015, SNCFR Călători S.A. are alocată o compensație pentru susținerea transportului feroviar de călători cu 20% mai mică decât compensația alocată în anul 2014.

Cu toate acestea, vă informez că pentru a veni în sprijinul cetățenilor din localitățile situate pe relația de circulație Parc Kretzulescu - Câmpulung - Golești, începând cu data de 15 luna aceasta, octombrie, CFR Călători va introduce în circulație patru trenuri, câte două pe fiecare sens.

Acestea vor asigura transportul cetățenilor din aceste localități înspre și dinspre municipiul București, având în compunere vagoane directe.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

 
Video in format Flash/IOS Lucia-Ana Varga

În continuare, tot din partea Ministerului Transporturilor, dacă aveți un răspuns la interpelarea colegei noastre Varga Lucia-Ana, doamna deputat. Tema este: Situația investițiilor din domeniul transporturilor în județul Bihor.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Aurel Stanciu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimată doamnă deputat,

La interpelarea dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 2374B/2015, am onoarea să vă informez următoarele.

Referitor la întrebarea: care este stadiul lucrărilor de construcție a variantei de ocolire Aleșd - Centura Aleșd Sud-Aleșd Nord și Ștei. În ceea ce privește proiectele la varianta de ocolire, vă informăm că în urma testării acestora, modelul matematic al Masterplanului General de Transport, a rezultat că nu îndeplinesc criteriile pentru finanțare din fondurile Uniunii Europene cu prioritate în perioada imediat următoare.

În acest sens, ținând cont de lista proiectelor incluse în Masterplanul General de Transport și de limitele bugetului destinat investițiilor în domeniul infrastructurii de transport, demersurile pentru implementarea acestor proiecte au fost suspendate.

La a doua întrebare: care este stadiul DN 76 Oradea - Beiuș - Deva. Stadiile fizice pentru contractele aferente tronsonului DN 76 Deva - Oradea, KM 0 la KM 84 + 390 sunt:

  1. Tronsonul DN 76 Șoimuș - Brad, Km 0 - Km 30 + 436 are un stadiu fizic de 41%.
  2. Tronsonul DN 76 Brad - Ionești, Km 35 + 431 la KM 55 + 425 are un stadiu fizic de 90%.
  3. Tronsonul DN 76 Ionești - Vârfurile, KM 55 + 425 la KM 69 + 350 a fost reziliat în data de 24 septembrie. Progresul fizic realizat pentru acest contract, la data rezilierii, este de 29,76%.
  4. Tronsonul DN 76 Vârfurile - Ștei, KM 69 + 350 la KM 79 + 300 are un stadiu fizic de 45,2%.
  5. Tronsonul DN 76 Ștei - Beiuș, KM 102 + 660 la KM 133 + 660 are un stadiu fizic de 50%.
  6. Tronsonul DN 76 Beiuș - Oradea, KM 133 + 600 la KM 184 + 390 a fost reziliat, în data de 25 mai anul acesta, progresul fizic realizat pentru acest contract la data rezilierii este de 7,39%.
  7. Contractul 5R11 - DN 76 Ionești - Vârfurile, KM 55 + 425 la KM 69 + 350 a fost reziliat în data de 24 septembrie din cauza neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către antreprenor. Progresul fizic realizat pentru acest contract la data rezilierii este de 29,76%. Acest contract va fi relicitat în primul trimestru al anului 2016.
  8. Contractul 5R14 - DN 76 Beiuș-Oradea, KM 133 + 660 la KM 184 + 390 a fost reziliat în data de 25 mai. Acest contract va fi relicitat în primul trimestru al anului 2016.

Întrebarea nr. 3, referitoare la Aeroportul Oradea. Așa cum cunoașteți și dumneavoastră, Aeroportul Oradea este în subordinea Consiliului Județean. Cu toate acestea, dorim să vă aducem la cunoștință următoarele.

Proiectul de extindere și modernizare suprafețe aeroportuare la Aeroportul Oradea, derulat de Aeroportul Internațional Oradea, este finanțat din Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013, coordonat de Ministerul Fondurilor Europene. Valoarea proiectului este de 129.709.555 de lei. Anexăm și în răspunsul scris pe care vi l-am dat și pe care probabil urmează să îl primiți în zilele următoare, v-am anexat o fișă tehnică unde aveți exact: denumirea proiectului, perioada de derulare, valoarea proiectului, sursa de finanțare, actele adiționale, contractele de supervizare, execuție, faza de proiectare-execuție lucrări, ordinul de începere, data efectivă de demarare, precum și alte date tehnice pe care vi le-am anexat.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Doriți să interveniți, doamnă deputat? Aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Lucia-Ana Varga:

Doamnă președinte de ședință,

Stimați colegi,

Nu sunt mulțumită de răspunsul pe care l-am primit. Așteptam să-mi spună foarte clar reprezentantul ministerului de ce s-au sistat investițiile la șoseaua de centură a Aleșdului. De ce? Am înțeles că s-au sistat, dar de ce?

Și al doilea lucru pe care vreau să-l întreb: totuși, când se pornește? Am înțeles că s-a derulat o investiție la aeroportul de la Oradea, dar când este în funcțiune acest aeroport? Pentru că este extrem de greu pentru toți cei care locuiesc în Oradea, care au afaceri în Oradea, să facă naveta la Cluj sau la Timișoara pentru a putea să vină înspre București.

După aceea, vă rog să veniți, de curiozitate să veniți de la Oradea la Deva și să vedeți cum arată, care este starea drumului de acolo, este cel mai rău drum național din toată România. Și nu am primit un răspuns. Am înțeles că au fost reziliate contracte, ce se întâmplă cu investiția respectivă? O aveți ca prioritate? O veți introduce ca finanțare în bugetul de anul viitor? Ce se întâmplă? Pentru că acolo totuși sunt comunități care, în fiecare zi când ne ducem în teritoriu, ne întreabă ce se întâmplă cu stadiul investiției respective.

Deci aștept un răspuns. O să reiau interpelarea cu întrebări și mai punctuale, pentru că nu sunt mulțumită de acest răspuns.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

 
Video in format Flash/IOS Lucia-Ana Varga

În continuare, domnul secretar de stat Dan Popescu, din partea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, va răspunde interpelării colegei noastre, doamna deputat Varga Lucia-Ana, cu tema Inventarul forestier național.

Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Dan Popescu (secretar de stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor):

Mulțumesc frumos, doamnă președinte.

Stimată doamnă deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 2375B/2015, având ca obiect Inventarul forestier național, vă comunicăm următoarele.

Datele privind volumul de lemn tăiat ilegal din fondul forestier național și din vegetația forestieră de pe terenurile din afara acestuia, calculate prin inventarul forestier național, au fost prezentate în ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării din data de 9.06.2015. Astfel, pentru totalul arborilor identificați ca fiind tăiați s-a calculat volumul de masă lemnoasă pe baza informațiilor despre acești arbori, colectate în primul ciclu IFN, respectiv specie, diametru, înălțime, rezultând un nivel mediu anual de 26,69 milioane m.c. În acest volum nu este inclus volumul arborilor tăiați ale căror cioturi nu se mai regăsesc în teren.

Având în vedere că între raportările Institutului Național de Statistică și Inventarul forestier național se constată o diferență medie de circa 8,8 milioane m.c. anual, există suspiciunea că acest volum de masă lemnoasă a fost recoltat ilegal. Precizia datelor din Inventarul forestier național este de ±11%.

Pentru prevenirea și combaterea tăierilor ilegale, dar și pentru realizarea obligațiilor stabilite prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a adoptat un set de măsuri, după cum urmează.

Pe plan legislativ s-a urmărit asigurarea unui cadru normativ actualizat și adecvat care să suprime caracterul lacunar, permisiv ori interpretabil al reglementărilor actuale în domeniu.

Au fost aprobate următoarele acte normative:

  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere;
  • Hotărârea Guvernului nr. 743/2015 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Gărzilor forestiere;
  • Ordinul nr. 1323/2015 privind aprobarea metodelor dendrometrice pentru evaluarea volumului de lemn destinat valorificării și evaluările necesare calculului volumului de lemn destinat valorificării;
  • Ordinul nr. 1330/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcționarea și componența Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatări forestiere, precum și criteriile de atestare pentru activitatea de exploatări forestiere.

b) Au fost elaborate și se află în procedură de avizare următoarele proiecte de acte normative:

  • Hotărârea Guvernului privind instituirea schemei de ajutor de stat pentru acordarea de compensații reprezentând contravaloarea masei lemnoase pe care proprietarii nu o recoltează datorită funcțiilor de protecție stabilite prin amenajamentele silvice;
  • De asemenea, Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică;
  • Ordin pentru aprobarea Regulamentului privind atestarea persoanelor juridice care realizează lucrări de regenerare, întreținere a semințișurilor și plantațiilor, lucrări de îngrijire a arboretelor, precum și atestarea persoanelor fizice și juridice care efectuează proiectarea și/ sau execută lucrări de îmbunătățiri funciare în domeniul silvic.

Pe plan instituțional s-a urmărit întărirea capacității de acțiune a nou-înființatelor Gărzi forestiere, prin extinderea, atât în ceea ce privește atribuțiile, cât și în ceea ce privește numărul de personal și logistică, a Comisariatelor teritoriale de regim silvic și cinegetic. Personalul din cadrul acestor noi structuri urmează să fie selectat după criterii riguroase de performanță și integritate, iar nivelul superior de salarizare prevăzut în actul normativ este menit să stimuleze performanța și să elimine actele de corupție din sistemul de control al aplicării regimului silvic și cinegetic.

Asigurarea fondurilor financiare necesare reîmpăduririi suprafețelor de teren forestier de pe care s-a recoltat masă lemnoasă și care nu au fost reîmpădurite în termenul legal.

Și, de asemenea, dezvoltarea sistemului informatic integrat de urmărire a materialelor lemnoase SUMAL, operaționalizarea sistemului FMI-MS și dezvoltarea sistemului "Radarul pădurilor".

În speranța că informațiile furnizate vă sunt utile, vă asigurăm, stimată doamnă deputat, de sprijinul nostru și totodată vă stăm la dispoziție pentru eventuale informații suplimentare.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim.

Așteptăm intervenția doamnei deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Lucia-Ana Varga:

Îi mulțumesc domnului secretar de stat pentru răspunsul pe care l-am primit.

Cifrele citite de dumnealui, și anume că 8,8 milioane de metri cubi anual sunt tăiați ilegal - sunt îngrijorătoare și confirmă încă o dată că acest Cod silvic aprobat în Parlament de majoritatea PSD - UNPR nu produce efectele așteptate, și anume, nu reduce tăierile ilegale. Iar, pe de altă parte, legislația modificată până în acest moment de către minister se pare că nu reușește să stopeze acest fenomen al tăierilor ilegale.

De aceea, sper din tot sufletul că ministerul va susține acele modificări de acte normative, cum este modificarea Legii siguranței naționale, astfel încât să implicăm și mai multe instituții care sunt responsabile privind securitatea cetățenilor și securitatea națională în stoparea acestui fenomen.

Am să fac și eu o propunere Comisiei pentru mediu, să vină doamna ministru la Comisia pentru mediu, să ne prezinte aceste inițiative legislative pe care le aveți în dezbatere publică, să le discutăm și, de ce nu, să le îmbunătățim.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim și noi.

Ultima interpelare este adresată de către colegul nostru, Niculescu Dumitru, Ministerului Educației și Cercetării Științifice. Are ca titlu Gratuitatea manualelor școlare pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a - limitată.

Din partea Ministerului Educației și Cercetării, am primit o solicitare de amânare a răspunsului.

Și, cu aceasta, declar închisă ședința noastră de astăzi.

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 18,22.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 22:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro